Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#121
Slicer kirjutas:
10 Jaan 2020, 22:40
No minu jaoks kõik mis juba üle 8 on aeglane. 125kw 2.0Jtdm, mis mul on, läheb nii 8.2'ga.
Chippides saaks selle sinni 7.2 peale.
Ja lisaks on see, kuidas masin läheb 8-9s 0-100 üks asi, aga sootuks teine on, mis ta teeb 80-140km/h :p
Kunagi sai oma BMW e46 323i (2.5R6 mootor) manuaaliga lõbutsetud. Sõber oli Peugeot 406 kupees (3.0 V6 4 käiguline automaat). 0-140 olid masinad suht võrdsed, aga sealt edasi sai see kolmeliitrine oma eelise kätte juba :p
Minu praegune suure auto pisike 1.6 turbo 115kw bensukas on rõõmsalt väidetavalt 8.6s auto, aga 130-140km/h peal ta lõppeb ära ka. Eks edasi läheb ikka, aga on tunda, et piir tuleb ette. Ja no minek on ainult kõrgetel pööretel. Aga kui auto rahvast täis toppida, siis võrreldes Alfa diisliga.. diislil kütusekulu tõusis ehk 0.5l@100.. bensukast ma ei räägi parem :D

AGA! Kuigi kasutatud autot on ikkagi vaja remontida vahel, siis ma pean ütlema, et peale Alfat on nagu puhkus.. muudkui sõidan ja sõidan.. ja hirmu pole ka, et tee peale jään :D Aga vbla ongi asi hoolduses ja läbisõidus ja aastaarvus (330'000km eelmiste omanike sitt hooldus vs praeguseks 130'000km hästi hooldatud). Muidugi see paneb mõtlema küll.. https://www.auto24.ee/used/3267283 Aga odavam ikka ei tule :D


@ts- loodetavasti on meie mõttekäikudes sinu automure lahendamisel abi.. :D Võimalik, et peaks selle loba alla hoopis liigutama.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#122
Noh hoolduse osas - tegelikult on see diisel hoolduskava arvestades üsna pommikindel

Mis puutub uue 159 ostmist, siis see sai riskide arvutusena selgeks, et uue sama vana auto ostmine ei ole mõistlik - tegelikult ega see mootori remont või vahetus kah nii kulukas ei ole.

Alfade ja mittealfade osas - uutel autodel pole suurt erinevust (kuni garantii lõpuni peavad kõik vastu), vanade autode puhul mängib rolli ikkagi ennekõike see, kuidas auto eest hoolitsetud on.

Edit - õnneks jõudis alfistiman oma giulietta enne maha müüa ,muidu oleks mul see kah veel :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#124
Vahepeal on siis igast asju juhtunud ja juppe tellitud ja selgus masendav tõsiasi...

Nimelt on mul vist varahommikune auto ja saaled on saadaval ainult originaalina... Makstes pool romula mootori hinda (@_@-€+(_(#@-&@_@_€&@&@&#€&##&¥¢¢£$$¥$}\$×|°)

Seega on kõik lahtine veel (õlipump kõrvale jätta, siis kogu ülejäänud tükid on samas hinnaklassis, kui saaled )...
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#126
hetkel siis asjalood sellised, et täna peaks jõudma kohale nukid, peale seda läheb auto tõstukile ja saaled tulevad alt ära.

Kuigi originaalsaaled maksavad hämmastavalt palju :D siis on plaan A panna kõik uued (jube suur number läheks sinna ) ning plaan B võtta vänt maha ja viia lihvi ning panna märksa odavamad saaled sisse (B osana on komplekt 130.- + lihv mis viimase info kohaselt on 150-200). põhiküsimus siiiski selles, kas vänt sai pihta või mitte :)

ülejäänud asjadega mootoriruumis on nii, et :
uued nookurid, uus rihm, uus õlipump ja suur koorem uusi asju veel teeb sellest küll kuluka auto aga noh mis seal ikka - saab vähemalt hea

ostukorvis on ootel veel uus võre ja töötavad peeglid ning kapotiavamise tross ja mingi hulk pisiasju veel (uus dpf ja võib olla ka uus turbo)

noh ja siis suuremal kevadel saab kerele kah väikse parandusringi peale teha ka peaks igati hea saama
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#128
mul on taastatud tehasesoft praegu peal :) kuna rõhku ja kütust oli nii hästi keeratud, et terve sisselasketorustikuga hakkas nalja tegema, siis sai soft ära uuendatud

küsimus on hetkel selles, et kas lasta uuesti kiipida või panna dpf alla- hinnaklass on enamvähem sama :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#129
Nad siin veidi aega tagasi hirnutasid, et üv-punktid hakkavad neid dpf'e ja tahmakaid kontrollima. Et nii ikka teha ei tohi ja bla-bla. Siis kui see miski "staarnümfomaani" Mersu garantii järsku otsa lõppes 😁
ts kirjutas:
28 Jaan 2020, 15:44
mul on taastatud tehasesoft praegu peal :) kuna rõhku ja kütust oli nii hästi keeratud, et terve sisselasketorustikuga hakkas nalja tegema, siis sai soft ära uuendatud

küsimus on hetkel selles, et kas lasta uuesti kiipida või panna dpf alla- hinnaklass on enamvähem sama :)

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#130
Ma jään enda arvamsuele kindlaks (ja ma olen oma arvamuse ekspert)- DPF ja EGR koostöös hoiavad väljalasketorust tuleva puhtamana.
Seisad auto taga, millel seda pole, ja saad aru, miks see seal on.
Ses osas ma pooldan seda mitte väga populaarset sammu MNT poolt, et ÜV punktid aina enam rõhku panevad nende olemasolu kontrollile.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#131
No äsja avastati, et dpf on veel hullem, kuna põletamisprotsessis paikab hullemat sodi väikese maa ala peale :D

Tegelikult on praeguseks üsna kindel, et Euro4 puhul ei hakka ülevaatuspunktid seda kunagi tegema (mingil põhjusel andis riik järgi faktile, et enamus diisleid on "ära puhastatud")
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#132
Vahepeal siis tiksus kalendris ette neljateistkümnes sarkofaag

ja selgus, et midagi ei selgunud... peale selle, et turbo on kah peetis

praegune põhiküsimus nr1 on selles, et kuidas ja kus ja kas saab alumise osa ära teha (või ei saa) ja küsimus nr 2 on selles, et kui kaua mul veel närv vastu peab enne, kui ma lähen ja ostan omale dacia :D

EDIT: kõik müügis olevad 159-d on üht või teistpidi minu nõuetele mittevastavad
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#134
Offtopic


Muuseas minu elu kõige müstilisem autosõit oli esimene kogemus Dacia dusteriga...

Käisin sellel esinduses järgi ja kogu selle 10 km jooksul proovisin aru saada, mis auto see on ja mida sellega tehakse.

Teetunnetus - 0
Isteasend - 0
Vedrustus - mingi müstiline kooslus maasturi vedrustusest maanteel ja sõiduauto omast maastikul - igal teelõigul ebamugav
Võimsus - mitte mingil pööretevahemikul mitte midagi
Nelikvedu - ei mingit mõju mootorile , kiirusele, roolile ega mujale
Sisu materjalid - ümber töötlemata vanaplast

Mootori asi häirib mind jätkuvalt - selle hetkeni arvasin, et kõige arusaamatu on Mazda 2.3 koos automaatkastiga.... Vajutad pedaali põhja, käik vahetub alla ja ainus mis juhtub on see, et lärm läheb suuremaks aga dusteri puhul pole ka hilisematest sõitudest kuidagi aru saanud, et mida selle mootoriga peaks peale hakkama..
Tegelikult ma olen normaalne....