Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#1
Alfa Romeo 159 SW
2006
2,2 JTS, manuaal
Lisadest enamvähem täis va. el. istmed
Šveitsist 2017 Eestisse tulnud, mina Eestis teine omanik.
LS ca 223400 km.

Oodanud, et oleks rohkem aega ja põhjalikumalt kirjutada, aga pagan peab ikka kuskilt alustama.

Haigus süvenenud ja abi pole loota. Kaua ilastatud 159 ka lõpuks tagumiku all.

166 oli paranduses (otsiti õlileket). Jõudsin ajutiselt ühe 156 SW 2,4 JTD osta, seisukord oli nagu oli, aga sõita oli vaja. Nüüdseks sõbrale haigus endasi kantud (konkreetne masin küll siinsamasgi müügis). Siis oli ajutiselt talverõõmudeks üks BMW e39, oli vaja ikka proovida. Müüsin maha, et tuua lõpuks see 159 ära. Pidi kindlasti bensiin olema ja mittehall.

Oli ilma piltideta müügis üks 159 SW ja parasjagu 159 otsingutel huvi pärast ikka helistasin. Väidetavalt viisakas masin, keset talve suverehvid ja seisab ning seepärast ka ilma üv'ta. Ilmselgelt mõistlik inimene juba näeb ohumärke. Ei, raha taskusse ja vaatama. Väljas pime, vihma/lörtsi sajab, talv. Mis saaks valesti minna.

Kohapeal jutt vastas reaalsusele ja kuna tuli välja, et müüjaks tuttava tuttav, siis no äkki isegi on kõik hea nagu räägitakse. Okei, selgus, et mootorituli põleb, lambda annab väidetavalt errorit.

Pime, külm, lörts, suvekad, "check engine light" ja Alfa - no juba täisrumal isegi hakkaks astuma. Eip, mis saaks valesti minna. Sättisime veel veidi hinda ja teekond Tartusse sai alata ning esimesi muljeid koguma.

Viisakas, mugav, lõbus, ilus, ergas, hea hind, ilus ja 159, ilus 😁 - võib rahul olla.

Õnneks paar päeva oli lumevaba ja sai tegeletud rehvidega jne. Ülevaatusele, puhtalt läbi ja tuju maru.

Nüüdseks ca poolteist kuud ja 4000km hiljem, ikka on vahva.

Vahetanud külmaga koolenud tagaluugi amordid ja vasak suunatuli mis kõndima läks.

Ikka on äge.

Pildid
https://www.dropbox.com/sh/3mfig90wbdk9 ... ra?dl=0&m=

Jätkub... 😊
Viimati muutis Traktor, 07 Apr 2019, 15:32, muudetud 2 korda kokku.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#8
Täna olid kevadtalgud. Tegin veidi James May'd, seest piinlikult puhtaks, nahktuba hooldatud. Hea värske lõhn sees nüüd.
Numbritulepirn läks ka vahetusse, põnev, et peab numbrialuse ka selleks esmalt eemaldama.
Numbrialustelt sai autoaia kirjad ka kaotatud üksiti.
Rehvivahetus hästi ei läinud, veljevõtmeid tüki kaks puruks. Ühe poole rattapoldid keelduvad avanemast..


Ajasin veel stardiabiga kapotiall võimalike õhulekkeid taga, ei leidnud. Probla, et mootor vahest tahab kolme pütaga töötada või töötab ebaühtlaselt. Katsetuseks Liqui Moly pritsungi puhastajat paaki ja nüüd nagu justkui on sujuvam mootoritöö. Äkki siis pihusti umbes või väsinud.
Jälgimisel.

Homme peaks õlivahetuseks hunnik kraami saabuma, should be fun.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#10
225908km ja märge:

Õlivahetus: Shell Helix HX7 5w40
Õlifilter: Mahle
Õhufilter: Bosch
Salongifilter: Bosch Aktiivsöega
Küünlad: NGK

Eriti porr on õhufiltrit vahetada, seda kaant sealt ära saada...õähh. Aga õhtuke tööd ja valmis see sai.

Mootoritöö veel ühtlasem kui enne, aga mitte veel päris hästi. Üks vanadest küünaldest oli natuke liga õline, teised natuke liiga mustad, kuigi küünlad väga vanad ei tundunud olevat...

Suvekad all, vanad poldid sai palvetamise abil tervelt kätte ja tutikad poldid asemele koos määrdega.
215/60/17 talveka rehvid olid vähe paremad ikka kui 225/50/17 rehvid. Maanteel need laiemad küll paremad ja konkreetsemad, aga linnas kipuvad liialt teed otsima aukude vahel.
Tegelikult tahaks suvevelgi üldse 18", aga peab enne mõned kenad veljed leidma.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#11
Esirehv läks puru. Kaks puruks keeratud võtit ja jalutuskäiku linnas, et leida mõni raudlatt et jõuõlga suurendada ja varuratas alla saada.

Ma ei saa aru mis kamm nende rattapoltidega on, tutikad poldid, keere määritud vaskmäärdega ja ühe ratta vahetuseks kulub kolm päris tummist rattavõtit.
Hakkab tüütuks muutuma.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#12
see hakkab kuidagi naljakaks muutuma (st "naljakaks" ) - kas äkki lased poldid liiga kõvasti kinni ?

ma ise kasutan tavaliselt poltide keeramisel loogikat, et käega kinni ja siis umbes veerand pööret pikendatava võtmega (siiani on kõik poldid ilusti lahti tulnud - v.a. 155 omad, kui need üle 3 aasta lahti proovisin saada...)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#13
Esimene rehvivahetus, siis töökojas ropendati, ei saadud lahti. Kinni pannud eelmine omanik. Töökojas ei tea kuidas kinni pandi ja kui palju midagi puru lasti.

Teine rehvivahetus kaks kaubikutele mõeldud suurt ja pikka padrunit puruks. Uued poldid ja määre. Kinni lasime väristajaga, aga momenti jälgides. Pärast sai kontrollitud käega et poleks liiga kõvasti.

Ja ikka võtmetel tükid taga.

Ehk siis liigse jõu kasutamine pole hetkel teemas õnneks/või kahjuks. Kuna paaril tuttaval ka 159ga samad hädad olnud, siis ei teagi. Ühel 166'l ka polt murdus sisse ära, aga seal olid poldid üsna roostes. Kogu 40-50 erineva autokoguse jooksul pole nii palju vandumist pidanud olema rehvivahetusel.

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#14
oooooot...

kind a makes sense tegelikult :D

ma üldse ei mõelnud sellele, et 159 kasutab ju ebanormaalset polti
vanasti kasutasid kõik 12*1,25 keermega polti, 159 kasutab 14x1,5 polti - seega kõik vanad võtted on kasutud ;) siiski tõenäoliselt käega kinni ja veerand pööret peale annab siiski ca 100nm, :)

küll aga on peenkeerme puhul see eelis, et poldid enam rohkem kinni ei poo (kahtlustaks auto hoidmistingimustes midagi sellist, mille tõttu on poldid pideva pinge all - nt küljega kaldu parkimine vms - selle tunneb ära selliselt, et kui lahti keeramisel esimene krääks käib, siis edasi tulevad juba näpuga lahti. Muuseas vanasti oli kombeks rattapoltide kinnitamisel rippuda kangi otsas kuni krääks ära käib... kokku siis vähemalt mingi 200nm)

aga see ei aita Sind arvatavasti edasi :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS - Traktor

#15
Soovitan tõrva spray'd kasutada rattapoltidel, kaugel veneajal oli selle nimeks suusatõrv.
Enda autol ja venna 159l olen rattapoldid sellega kokku teinud ning käsitsi kinni keeranud. Iga kell, kui vaja lahti keerata tulevad ilusti ja kergelt lahti.
Siiani pole probleeme olnud.
If you don't look back, when you walk away from your car: "You've either chosen a wrong car or you haven't taken a right care."