Alfa Romeo 159 1.9 JTS

#1
Tere,

Olen uus "liige" selles foorumis. Alfa Romeo 100. sünnipäevale pühendatud "automarss" oli minu esimene osavõtt Alfa Romeo klubi tegemistest. Oli tore näha ka teisi "alfiste" ning erinevaid Alfa Romeo mudeleid. Ning 4. koht Automobile Bella konkursil - seda ei osanud isegi oodata! Tänud neile, kes pidasid minu autot oma häälte vääriliseks :icon_hi:

Minu praegune Alfa on:
Pilt
See on minu teine Alfa Romeo. Esimene oli Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark Selespeed kastiga. Enne, kui ma AR'i omanikuks sain, olin ma sõitnud paljude teiste autodega ja seda erinevatest maailma otstest pärit masinatega. Mul ei olnud mingeid kogemusi AR'iga ega ka Itaalia autodega, seega minu seisukoht oli neutraalne. Ma ei ole kunagi uskunud neid "linnalegende", et AR laguneb iseenesest ja sõidu ajal, minu arvates see ikka tuleneb auto omanikust. Seega, mul ei olnud eelarvamusi, aga ka mitte mingeid kogemusi. Istusin siis oma esimese AR'i sisse ja... Ma ei teagi, mis juhtus. Ta lihtsalt sobis. Kõik tundus õige, kõik oli paigas, rool istus kätte kui oleks ta valatud just minu käte tarvis. Liikuma hakkas ta särtsakalt, igale rooli liigutusele auto ka vastas, kui vaja oli rahulik, kui vaja - siis ka särtsakas. Ma ei osanud midagi muud kosta tollal kui "Jah, seda olengi ma otsinud, see on see õige!"

Siiani olen siis AR'i kasutaja. Minu praegune 159 on praktiliselt esimeset partiist, mis Eestisse toodi. Ma nägin 159't läbi Interneti, kui seda autonäitusel lääne pool esimest korda esitleti. Kohe tahtsin ka seda saada. Käisi pea aasta aega Auser Autos Mustamäe teel asja uurimas ja küsimas, et kas "On juba tulekul, kas juba saab tellida?" ning ikka ja jälle öeldi, et ei veel. Ning siis korraga Auser Auto lõpetas AR'ide müügi. Edaspidi tegelesin Fakto Autoga ning sealt ta lõpuks kätte saingi. Tüütu oli see, et auto oli tollilaos veidi rohkem kui üks kuu, mitte ei suutnud need tegelased ta seal õigest "karbist üles leida ja mullikilest lahti pakkida". Aga ühel hetkel oli ta kohal. Mis oli üllatus oli tema sisu, või siis sisu värv - ma nimelt tellisin tumedama halli tooni sisu, kohale aga tuli helebeezhi sisuga auto. Ma ei olnud isegi mitte mõelnud sellisele sisustuse värvile, ei teagi kuidas see nii juhtus. Samas aga tundus see olevat ilus ja ma ei tahtnud enam kauem oodata, tahtsin lõpuks ometi oma 159'a kätte saada. Saingi :icon_clap:

Nüüdseks on sellest möödas neli aastat ning vana auto liisngu aeg saab läbi. Olen juba välja valinud ka uue auto, selleks sai Alfa Romeo 159 SW 1.8 TBI 200 Elegante E5 sedaan, TI paketiga ning mõned lisavidinad veel juurde. Värv - loomulikult punane. Valik oli esialgu Alfa Romeo Red'i kasuks, kuid siis tuli välja, et saab ka 8C punast värvi ning kuna seegi on Alfa punane ning väga kena, saigi see valitud. Suured tänud siinkohal Pilot Motors'ile nende abi ja koostöö eest.

Alfa Romeo 159 1.9 JTS

#6
Konstruktoriga said Piloti inimesed palju mängida, jah. Olen siinkohal tänulik, et neil oli kannatust ja soovi sedamoodi detaile taga ajada ning ikka ja jälle komplekte moodustada :icon_thumbup: Nüüd ainult loodan, et need igat liiki paberiajamisfirmad ja sellised, kes asjaga samuti seotud on, oma paberid kõik korda saavad ning masin tellitud saab ja valmis enne, kui Alfa Romeo tehas puhkusele läheb.

Alfa Romeo 159 1.9 JTS

#8
Esialgu oli 19" veljed plaanitud, aga see sai hiljem 18" muudetud. Põhjus selles, et 19" veljele mahuvad peale ainult väga madalad rehvid ning meie teed on nagu nad on - auk augu otsas ja mis veel. Tekkis mure, et selliste madalate rehvide puhul mingisugustest sellisestest löökaukudest läbi minnes võib hakata velgedest kilde välja lööma. Ma soovin isiklikult talvel ka naastrehve ning nendega tekkis samuti selline olukord. Lamell, sellega oleks olnud veidi suurem valik, aga ma ei taha lamelle - aastad autosõidu kogemust ikka näitevad, et nendel teedel, kus mina sõidan, on naastrehv talvel ikka parem.

Seega jäid 18" veljed, nagu nad 8C'l on (ehk siis sama disain, nagu öeldi). Nendele on naastrehvide valik mõnevõrra suurem ja parem.

Alfa Romeo 159 1.9 JTS

#9
Vhailor kirjutas:Seega jäid 18" veljed, nagu nad 8C'l on (ehk siis sama disain, nagu öeldi). Nendele on naastrehvide valik mõnevõrra suurem ja parem.
Eesti oludes IMHO on vast kõikse mõitlikum (sellele autole) talveks hankida 16" plekkveljed koos naelrehvidega - hind vbl. tuleb algul pisut kallim, kui ainult 18" naelrehvil aga ...
ja eks väljanägemine muutub kah nats õnnetumaks
Seitsekümmend Viis

Alfa Romeo 159 1.9 JTS

#13
Ma kõiki TI paketi detaile ei tea, kuid meenub, et pidurid olid seal vist teistsugused kui standardvarustuses. Ning mitte vist ainult värvi poolest, aga nagu ma ütlesin, ma ei tea kõiki detaile tõesti. Pean selle asja osas teadjamate inimestega konsulteerima.

Alfa Romeo 159 1.9 JTS

#15
peale 2008a. facelifti said kõik 159-d nelja kolviga Brembod, erinevatel mootoritel on lihtsalt vahe ketta suuruses, kas 305mm või 330mm.
TI paketiga saab igale mootorile 330mm ketta.

Aga 1750TBi tuleb nagunii kohe 330mm kettaga nii et 17" on miinimum veljemõõt.
cron