Maserati BiTurbo 1984

#1
Tere ka siia.

Nimelt paneks siia ka ühe auto loo üles. Mõned aastad tagasi hõivas müügiportaali kummaline masin nimega Maserati Biturbo. See 2.0 V6 ja kahe turboga masin seisis pikalt platsil kuni üks mees läks ja tõi selle ära.
Probleemiks oli algselt sidur, ja selle probleemi pähe sai ta ka ostetud.
Viga lihtne ja piisas ainult õli lisamisest.
Loomulikult kimbutavad masinat ka siiamaani kütuseprobleemid. Boosti üles tulekul jätab vahele. See selleks. Seest on masin pruuni pehme nahaga kaetud, kapoti alt tuleb vene Gaz-53 lõrinat ja sillad on nagu euroopa meistri Bagil.
Peale inspekteerimist sai auto viidud torile keretöödesse. siis tuli ta jälle meelde ning nüüd ootab ta tegutsemist. Pilte lisan õhtul veel.
Nimetaksin seda üheks haruldasemaks autoks Eestis, ja veel niipalju haruldasemaks, et masinal on karbuss, karbussiga turbokas... see ehmatab paljud ära, isegi mu kohaliku turbo-yoda kes on autodega tegelenud ligi 20 aastat. Aga loodame masina veel lähiajal saba liputama saada, et siis järgmine aasta korralikult suve vastu võtta.

Re: Maserati BiTurbo 1984

#4
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Siin mõned portaali pildid. Hilisemaid hetkel pole.
Kere poole pealt, sai ta üle värvitud kuna pindmist roostet oli palju ja üritasime jätta originaalina.
Hetkel ootab masin summuti lõpupütti, korralist hooldust ning veidi elektritööd.

Re: Maserati BiTurbo 1984

#5
Autole saabuvad lähiajal Hollandist jupid, ning siis saab karpa seadesse. Selle jaoks läheb masin Viljandisse Särje juurde, kes teab sellistest asjadest kõige paremini.
Edasi vaatab auto tehnilise seisundi üle kohalik turbo-yoda, sealt peaks ka korralik väljalase tulema.
Pildid:
20151017_131522_1.jpg
20151017_131522_1.jpg (235.79 KiB) Vaadatud 8112 korda
20151017_131535.jpg
20151017_131535.jpg (239.02 KiB) Vaadatud 8112 korda

Re: Maserati BiTurbo 1984

#7
Üks täpselt selline Biturbo seisab Pärnus ühes hoovis Raekülas ja ootab... kas head peremeest, kes ta uuele elule restaureeriks või.... :sick: ... oma õnnetut lõppu pressi vahel. Vot see oleks pensionisammas, kui korda saaks. Väljamaa entusiastid on nendest ka toredaid rajapäevasõidukeid teinud. Vähese timmimisega on Biturbo võimalik patuselt kiireks saada. Muidugi kollitavad selliseid relvi itaallastele omased kapriisid, aga pohh sellest.

Re: Maserati BiTurbo 1984

#11
Ma olen ainult ühte näinud liikluses.
Aga Üritame võimalikult originaalina säilitada. natukene jõudu peale keerata, palju ei saa, tolle aastakäigu masinatel oli nõrk tagasild.
Vaatab kuidas seda väljalaset teha, ilmselt mõeldav on täiesti roostevaba peale teha.

Re: Maserati BiTurbo 1984

#12
/me ootab seda hetke, mil sisu puhtaks ja nahk hooldatud saab.

Mulle üldiselt need vanemad kandilised sisud ei meeldi, kuid selle Maserati oma on üpriski eriline, mõne muuga võrreldes. Loodetavasti siis teen kunagi konkureeriva teema su Maserati kõrvale ;) (Toyota Supra, ka twin-turbo)
--
Urmas

Re: Maserati BiTurbo 1984

#13
piktor kirjutas:Ma olen ainult ühte näinud liikluses.
Aga Üritame võimalikult originaalina säilitada. natukene jõudu peale keerata, palju ei saa, tolle aastakäigu masinatel oli nõrk tagasild.
Vaatab kuidas seda väljalaset teha, ilmselt mõeldav on täiesti roostevaba peale teha.
sellest ajastust on isegi 1 kõva sõna :-D

Jõu osas- ole kuradima ettevaatlik :thumbdown: olemasolev 134kw (eeldan, et on 134) on piisavalt turvalise varuga- mootor ise kannatab küll ca 170kw aga põhiprobleem ei ole mitte tagasild vaid karpad - kui boosti peale keerad ja karpa mingil mingil hetkel umbe läheb, siis võid tõstetud boostiga mootori kinni keevitada :thumbdown: ehk siis- kui tahad tõsisemat jõudu, siis vaheta toide kasvõi monopritsele

Kuna tegemist on vana autoga, siis roostevaba väljalase oleks ideaalne (küll aga kulukas) - muidugi teisest küljest vaadatuna... kuna tegemist ei ole talveautoga, siis mis sellest rahast ikka kulutada (reaalne kasu on roostevaba väljalaske osas suht olematu - kindlasti leiad paremaid kohti, kuhu raha paigutada.. see ei kehti muidugi juhul, kui Sul on vahendid torude töötlemiseks ja komplekteerimiseks)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Maserati BiTurbo 1984

#14
Jõu poole pealt tulevad ainult intercoolerid. Rõhku ei keera väga peale, masin ju kaalub nõks üle tonni.
Roostevaba väljalaske kohapealt niipalju, et must roostetab alati seest väljapoole, kuna kondensvesi jääb torudesse ja siis tekib reaktsioon.
Väljalase maksab umbes 500€ ja on custom. Viljandis tehakse, soovitan soojalt.
Põhjus miks väljalase custom, on see, et tagumist pütti pole saada originaali laadset(2 toru sisse ja 2 toru välja).
Iseenesest on sisu puhas, kuigi tagaiste on veel vaja üle teha.
Olen mõelnud ka 15" velje peale, aga ajastu kohast velge ei ole leidnud. Golfiga sai maha müüdud BBS RM kaheosalised, mis oleksid isegi vast ilusad jäänud.
Aga lund pole veel jäädaval maha tulnud, seega ootan juppe.

Re: Maserati BiTurbo 1984

#15
:hi:

torude osas- pütt välja arvata, siis pole siiani veel ükski summutitoru suutnud seest läbi mädaneda- ka talveautol.

kui olemasoleva pütt otsas on ja see niikuinii teha tuleb, siis 500 raha eest võibolla isegi tasub mõelda (muidugi pead arvestama sellega, et ülevaatuseonud võivad kräunuma hakata) :roll:

velgede osas võta ühendust Alfistiman-iga (iga kord, kui Keskos käin, siis kripeldavad need Ronalid, mis seina ääres on- however ma ei ole kindel, kas need on 15" või 14"). muidugi 4x98 15" korralikku ajastutruud velge leida ei saa lihtne olema :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....