Alfa Romeo 159 1.9 jTDM ei käivitunud suure külmaga (-20°C) - LAHENDATUD

#1
Faktid:
  • Mootor 1.9 diisel (jTDM 110kw) @272'000km
    Manuaal
    Seismise aeg ca 40h
    Temperatuurid selle aja jooksul -15° kuni -25°C
    Esimene käivitus korra lubas, siis rohkem mitte.
    Veateade: "Vehicle protection system not available"
    Veateade2: "Water in fuel filter" vms
Mõned korrad käiasin, aga enam pöördeid üles ei võta.
Lahenduskäik: aku täis laetud (5.5h), kütusefilter toas üles soojendatud. Käivitus u 5 sekundiga. Järgnevad käivitused poolest pöördest.

ts tõsta kohe kohe selleteemalise arutelu siia ;)
Viimati muutis urmask, 15 Jaan 2016, 18:53, muudetud 7 korda kokku.
--
Urmas

Suvaline pläma 2016

#2
urmask kirjutas: 3. paus ja uuesti, sama tekst + "water in filter" vms. :)
Auto ju räägib Sinuga ja ütleb mis viga on, kondentsvesi on paaki sattunud ning kütusefiltri ummistanud. Suure tõenäosusega on selles viga. :wave:
If you don't look back, when you walk away from your car: "You've either chosen a wrong car or you haven't taken a right care."

Re: Suvaline pläma 2016

#3
Alfa Romeo 33 kirjutas:
urmask kirjutas: 3. paus ja uuesti, sama tekst + "water in filter" vms. :)
Auto ju räägib Sinuga ja ütleb mis viga on, kondentsvesi on paaki sattunud ning kütusefiltri ummistanud. Suure tõenäosusega on selles viga. :wave:
Korra näitas jah, ise arvan, et äkki soojema ilmaga ikka kütus jooksma hakkab?

Või ootab ees pukseerimine remonti?
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#4
urmask kirjutas:
Alfa Romeo 33 kirjutas:
urmask kirjutas: 3. paus ja uuesti, sama tekst + "water in filter" vms. :)
Auto ju räägib Sinuga ja ütleb mis viga on, kondentsvesi on paaki sattunud ning kütusefiltri ummistanud. Suure tõenäosusega on selles viga. :wave:
Korra näitas jah, ise arvan, et äkki soojema ilmaga ikka kütus jooksma hakkab?

Või ootab ees pukseerimine remonti?
Selle kohapealt jään vastuse võlgu, soojemaid ilmasid ei luba vist niipea. Selleks peaks temperatuur plussi minema. Ei kujuta ette kui keeruline sel masinal seda kütusefiltrit eemaldada on. Kui on lihtne töö, siis saaks ehk ise asja korda ajada, kuid eks ts oskab ehk kindlasti rohkem pajatada selles osas. :)
If you don't look back, when you walk away from your car: "You've either chosen a wrong car or you haven't taken a right care."

Re: Suvaline pläma 2016

#5
Alfa Romeo 33 kirjutas: Selle kohapealt jään vastuse võlgu, soojemaid ilmasid ei luba vist niipea. Selleks peaks temperatuur plussi minema. Ei kujuta ette kui keeruline sel masinal seda kütusefiltrit eemaldada on. Kui on lihtne töö, siis saaks ehk ise asja korda ajada, kuid eks ts oskab ehk kindlasti rohkem pajatada selles osas. :)
Huvitav palju kütust välja voolab, kui filtri küljest voolikud lahti võtta? Filter ise tundub suht käepärases kohas olevat.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_brer ... ange.shtml
Ja ega tea keegi, kas pühapäeval seda kusagilt osta saab?
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#6
urmask kirjutas:
Alfa Romeo 33 kirjutas: Selle kohapealt jään vastuse võlgu, soojemaid ilmasid ei luba vist niipea. Selleks peaks temperatuur plussi minema. Ei kujuta ette kui keeruline sel masinal seda kütusefiltrit eemaldada on. Kui on lihtne töö, siis saaks ehk ise asja korda ajada, kuid eks ts oskab ehk kindlasti rohkem pajatada selles osas. :)
Huvitav palju kütust välja voolab, kui filtri küljest voolikud lahti võtta? Filter ise tundub suht käepärases kohas olevat.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_brer ... ange.shtml

Ja ega tea keegi, kas pühapäeval seda kusagilt osta saab?
Niipalju kui voolikus kütust on, eks niipalju tuleb, kuid selliste ilmadega ei tohiks väga palju seda välja voolata.
Saadavuse osas jään vastuse võlgu. :hi:
If you don't look back, when you walk away from your car: "You've either chosen a wrong car or you haven't taken a right care."

Re: Suvaline pläma 2016

#8
urmask kirjutas:Kui tuppa tuua filter, üles soojendada ja puhastada, siis võiks ka abi olla? :) Seniks-kuniks variant.
Autot on hädasti vaja igal tööpäeval ja ilma selleta on elust 2-3h päevas aega kadunud.
Kusagil foorumis kirjutati, et sel masinal saab filtrist vee välja lasta, manualis peaks isegi õpetus selle kohta olema.
Aga võid ajutiselt proovida filtri tuppa tuua ja üles soojendada ning kui annab puhastada, siis ka puhastada. Kaotada pole sellest vast midagi, ehk saad toimima ning pärast kui uue filtri saad, siis vahetad välja.
If you don't look back, when you walk away from your car: "You've either chosen a wrong car or you haven't taken a right care."

Re: Suvaline pläma 2016

#9
Kahjuks takerdusin selle taha, et ei saanud filtri kruvi lahti. See polt seal kruvi otsas on 2,5cm pikk ja minu padrunvõtmed kasutud seetõttu.

Ühtlasi pakun, et ma olen aku ka veidi ära piinanud. Ootan nüüd hr padrun- v mutrivõtit külla endale :)

Torusid küljest võttes tuli diislit mõlemast torust.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#10
Oleks pidanud ikka eraldi teemas seda arutlema. Pikaks venib :)
Enivei, sain filtri kätte. Tühjaks ei vala esialgu, pole hetkel käepärast vahendit, et uut diislit sisse lasta sinna.
Aku ka maas ja panin tuppa laadima. Kui aku laetud ja filter soojana külge pandud, proovin käiata. Kui tööle läheb, saan poodi uue filtri järele sõita.

Selle pisikese õhu, mis sisse jääb, surub süsteem ilmselt ise välja?
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#12
Alfa Romeo 33 kirjutas:
urmask kirjutas: 3. paus ja uuesti, sama tekst + "water in filter" vms. :)
Auto ju räägib Sinuga ja ütleb mis viga on, kondentsvesi on paaki sattunud ning kütusefiltri ummistanud. Suure tõenäosusega on selles viga. :wave:
Minu käivitumissaaga sai tulemuse. Eile peale 5.5h laadimist sai aku täis, terve aja oli filter soojakeha läheduses ootel.
Panin autole mõlemad külge. Õues oli temperatuur tõusnud selleks ajaks -12 peale. Meenutuseks, et enne lõunast käivitust oli auto seisnud 40h ja seal vahel oli ca -25 temperatuure.

Käivitasin siis ja võttis laksust mootori keerlema ja ma arvan, et u 5 sekundiga tõmbas käima. Sättisin 5 minutit kompuutris lemmikuid ja tegin siis 30 minutilise ringi ka autoga.

Täna siis käivitus väga okeilt, poolelt pöördelt võiks öelda. Tavapäratult läks ka kiiremini soojaks ning roolivõim töötab paremini :eh: . Muidugi tingimused on ka veidi teised võrreldes eelnevatega:
  • väljas -8
    uus termostaart
    täis laetud aku
Uue filtri jahimaadele! Ja siis ilmselt käin diislimeistritel külas. Kõrvaga kuulates on igasugu põnevaid hääli, mille päritolule tahan jälile saada.

Lisaküsimus- milline aku sobib linnasõitudeks lühikesteks otseks? Mul on kuri kahtlus, et kuigi ma oma aku ise tühjaks eile käiasin, siis see 5.5h laadimist viitab justkui sellele, et genekas ei suuda seda akut täis hoida (või on aku kutu).
Viimati muutis urmask, 18 Veebr 2016, 20:02, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma 2016

#13
5,5h täis laadimiseks on vähe (kui Sul just intelligentset 10A laadijat ei ole) või kui aku tegelikult tühi ei olnud.

Aku mahutavusel ei ole vahet, kui on ainult linnasõit (kui maanteed vahele viskab, siis on mõistlik osta võimalikult suur aku). Väike aku oleks parem aku eluea seisukohast (kuid väike aku garanteerib selle, et mingil hetkel külmaga on autoga köss- käivitusvoolude erinevus on 50A ja 80A aku puhul pea kahekordne)

Genekas annab niikuinii vaid niipalju voolu, kui suudab (ja iga käivitus tarbib niikuinii niipalju voolu, kui tarbib), seega mida suurem aku, seda parem (ja kui vahepeal laed, siis on eriti hea).

Kõige lihtsam-> vaata üle, mis parameetritega aku Sul peal on ja mis vooluga laadija Sul on ja siis saab edasi soovitada
Tegelikult ma olen normaalne....
cron