M/V: Alfa Romeo 159 SW, 2006.a, 2,4JTDM, aut, universaal

#1
Panen müüki paar aastat tagasi siinse foorumi kaudu kasutajalt starfild ostetud musta 159 SW (tema endine autoteema http://foorum.alfaromeoklubi.ee/viewtop ... =36&t=5188). Kõik täpsemad auto spetsifikatsioonid leiab auto24 müügikuulutusest.

Vahepealsel ajal on autot korrapäraselt ja heaperemehelikult hooldatud (kõik õlid-mahlad-filtrid on vahetatud vastavalt hooldusgraafikule või tegelikule vajadusele). Praeguseks on läbisõitu kogunenud 223 000 km, kuid auto toimetab endiselt väga eeskujulikult ning tehniliselt ei saa selle masina töökindlusele ja kasutajamugavusele midagi ette heita. Eelmiste omanike käes sai masinal vahetatud roolilatt (159 kulukas tüüpviga) ning 180 000km pealt mootoririhm (järgmine vahetus 270 000 km peal). Suurematest töödest, mis mina olen autoga ette võtnud, võiks välja tuua (täpsema nimekirja „tehtud töödest“ saan saata Exceli-tabeli kujul huvilisele):
- mootori sisselaske kollektori ja gaasiklapi puhastamine paksust tahmakihist, EGR-le klapi ettepanemine, et mootor uuesti täis ei tahmaks (sellest põleb armatuuris mootorituli), vasema alumise ja ülemise õõtshoova vahetus, parema alumise õõtshoova vahetus, parema rooliotsa vahetus (2013 suvi, 188 000 km);
- uus mootori põhjakate (2013 sügis)
- uus aku Excide Premium 77AH/760A (2013 talv, 193 000 km)
- eesmiste amortide tugilaagrite/patjade vahetus (2014 kevad, 198 000 km)
- väntvõllianduri vahetus (2014 sügis, 210 000 km)
- vasaku esimese rattalaagri vahetus (2014 talv, 213 000 km)
- parema tagumise pidurisadula vahetus (2015 kevad, 219 000 km)
- uued esitulepirnid Osram Xenon (2015 sügis, 230 000 km)

Põhimõtteliselt on „istu sisse ja sõida“ auto, kuid üksikud (sõitmist mittemõjutavad) vead siiski esinevad. Auto on kõrgete pööretega kiirendades hakanud aeg-ajalt kergelt jõnksutama (justkui kaoks hetkeks jõud vähemaks ja tuleks jälle tagasi) – kompuuter mingit viga ei näita, kuid ise kahtlustan, et asi võib olla seotud pihustite või kütuserõhuga. Plaanin selles osas autoga diagnostikasse minna.

Tagaakna kojamehe mootor vajaks ilmselt vahetust, kuna aeg-ajalt see toimetab ja aeg-ajalt mitte (hetkel olen kaitsme üldse välja võtnud). Samamoodi ka tagumised parkimisandurid, mis mõnikord toimetavad (sooja ilmaga), mõnikord mitte (külma ilmaga). Kuna mind pole neist kumbki väga häirinud, siis pole ma nende vigade likvideerimiseni seni jõudnud.

Auto näeb nii väljast kui seest kuratlikult hea välja (peamine põhjus, miks ma selle omal ajal üldse ostsin), eriti koos 18“ TI-look velgedega, millised on ideaalne kompromiss väljanägemise ja sõidumugavuse vahel. Samas tuleb arvestada, et tegemist on siiski 2006.a masinaga, mis tähendab, et kerel esineb tavapärasest kasutamisest tulenevaid kriime, mõned väiksemad muhud ja mõlgid ning mõningasi värvikahjustusi (neid ei ole küll kaugemalt näha, vaid alles lähedamalt autot silmitsedes). Interjöör, sh must nahksisu on korralik ja ilma vigastusteta, kõik elekter ja nupud-värgid (sh istmed ja nende soojendused) töötavad korrektselt.

Kaasa tulevad 18“ velgedel suverehvid ja 17“ eraldi velgedel talverehvid (lamellid). DEFA-plokisoojendusega saab talviti ka mootoriplokki soojendada. Kui kedagi peaks huvitama, siis autol on all ka KONI reguleeritavad amordid, mis annavad autole pisut sportlikuma iseloomu, kuid minu hinnangul on endiselt ka sõidumugavus piisavalt tagatud. Kütusekulu on minu puhul jäänud maanteel 5-6L kanti ning linnas 11-12L kanti (olen üsna raske jalaga).

Minusuguse audiofiili jaoks pakub kõige suuremat naudingut muidugi BOSE-stereo, mis tõesti on ülihea soundiga! Muusikat saab lisaks CD-le kuulata (ja roolilt juhtida) nii USB-pulgalt kui ka I-Phone kaudu (läbi spetsiaalse adapteri). Bluetooth hands-free toimetab samuti kenasti.

Auto asub peaasjalikult Tartus, kuid aeg-ajalt käin ka Tallinnas. Kontakti saab minuga: 5 6 6 4 1 4 9 1 või noormets/at/gmail/punkt/com.

EDIT 13.04.2016: diislidiagnostikas käidud ning masin kiirendades enam ei katku (vahetusse läks turbo juhtklapp).
Last edited by alo on 13 Apr 2016, 13:52, edited 6 times in total.

Re: M: Alfa Romeo 159 SW, 2006.a, 2,4JTDM, aut, universaal

#2
Müügiteema on jälle aktuaalseks saanud... Vahepeal olen vaid õli vahetanud ning uued kojamehed ostnud (Bosch Aerotwin) - muus osas pole mingit vajadust olnud tegutseda. Lasen hinna alla 6500€ peale ning kui kellelgi peaks selle isendi vastu ostuhuvi olema, siis olen avatud ka hinnaläbirääkimisteks. Kuna müügi põhjuseks on hetkel üksnes kiire vajadus likviidse raha järele, siis võib pakkuda ka vahetust mõne odavama universaalkerega auto (nt Alfa 156 SW või ka teist marki) vastu.
Image
Image
Last edited by alo on 25 Nov 2015, 15:04, edited 2 times in total.

OT

#3
alo wrote:
Image
Image
DropBoxist ei saa sedasi pilte jagada. Pead pildid avalikuks tegema. LIhtsam on neid ala http://tinypic.com/ kaudu üles laadida- seal saad kohe suurust muuta ja siia postitamiseks õiged koodid ka.
--
Urmas

Re: M/V: Alfa Romeo 159 SW, 2006.a, 2,4JTDM, aut, universaal

#6
valmarv wrote:Ma päris autost huvitatud ei ole, endal samasugune olemas, aga ega sa velgi eraldi ei müü? :)
Ja ma just vaatan, et mustad veljed sobiks ullult hästi sinna alla :D Võiks julgelt vahetust pakkuda.

Kuigi valmarv jõudis ette, siis aus on enne temaga diilist rääkida ;)
--
Urmas

Re: M/V: Alfa Romeo 159 SW, 2006.a, 2,4JTDM, aut, universaal

#9
urmask wrote:
alo wrote:Ei, velgi eraldi ei müü, sest mullegi meeldivad nad selleks liiga palju ja sobivad selle masina alla ülihästi :)
Kui tulevasel omanikul peaks olema musta velje isu, anna mu nr! :D Vastutasuks saad 6 packi (õlle, mitte lihased).
Sry, et teemat risustan aga...
IMHO, must velg on väga jube kooslus. See teeb ratta kuidagi ebardlikuks, sest rehv on niigi musta värvi ja siis veel must velg ka. All kinds of porn action. All kindzzz. :mrgreen:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: M/V: Alfa Romeo 159 SW, 2006.a, 2,4JTDM, aut, universaal

#11
Käisin masinaga diislidiagnostikas (www.dieselland.ee), et välja selgitada, miks masin täislapatsiga kiirendades kõrgetel pööretel kergelt katkuma hakkab. Vahetati ära turbo juhtklapp ning tundub, et asi oligi selles, sest katkumist enam minu tagumik ei tunneta. Muu diislisüsteem tunnistati ka töökorras olevaks. EGR-i eest võeti jälle kaart ära, puhastati EGR tahmast puhtaks, tehti kindlaks, et see toimib ja nüüd sõidab auto jälle koostöös EGR-ga (ja ilma mootorituleta armatuuris) - kiirendus on küll mõnevõrra kehvem, aga müügiprotsessis on parem, kui igasugused tulukesed armatuuris ei põle, ning uus omanik võib soovi korral EGR-i uuesti pimedaks teha. DPF põletab ka endiselt igati edukalt tahma.

Re: M/V: Alfa Romeo 159 SW, 2006.a, 2,4JTDM, aut, universaal

#13
Kõige paremini annab seda diagnoosida seeläbi, et kiirendades vaatad, kas jõnksutamine käib samas taktis, nagu turbokellal seier. Minu omal jõnksutas seier samas taktis kaasa ja see viitas suure tõenäosusega mingile lekkele turbosüsteemis. Aga see vahetus oli rohkem katse-eksitus meetodil, sest täiskindlust selle vahetusel polnud, mul läks vist õnneks... Juhtklapp ise asub väga nähtavas ja lihtsasti ligipääsetavas kohas - kohe kapoti esiservas (natuke juhipool) tala peale 2 poldi-mutriga kinnitatult (sisse läheb 2 vaakumvoolikut ja 1 elektripistik, vt sealt turbo boost valve http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/159_Turbo.shtml), minule maksis see 60€.