Augusti kuu on üks kulukas kuu olnud.
Saaremaal sõites läks airbagi tuli põlema (sai sõidetud väga kehva pooleli teeremondiga tee peal). Igatemoodi väristas autot ja suht põhi vastu kruusavalli...
Ei tea kas sellest, aga igatahes põlema ta läks ja TRK'st diagnostikaga vaadati, et ECUt täiesti uut vaja.
See polnud veel kõik. Saaremaal läksid läbi ka esimesed rehvid. Ühte panin tähele ise, sai teeääres vahetatud. Õnneks oli pagassis olemas õige veljega varurehv.
Siis paar päeva hiljem tuli ettevõtta Otepää trip, seal tagasiteel suri auto keset kiirteed välja. Mootori tuli hakkas põlema. Olin siis kuskil 55km Tallinnast.
Ootasin 30seki ja proovisin uuesti käivitada. Peale mõningast starteri viivitust hakkas uuesti tööle. Siis oli lootus, et äkki ikka jõuab kuidagi Tallinna välja, ilma puksiiri kutsumata. Alguses arvasin, et äkki diisli vähesuse pärast, kuna küttetuli juba põles mõnda aega, kuid seier 0 ei näidanud.
Sai sõita edasi mõni kilomeeter ja juhtus jälle, suri välja sõida ajal. Siis ei läinud ka peale 30sekundit ooteaega käima. Ootasin siis 2minutit- käivitus....
Seejärel sai sõidetud pikemalt. Tallinna silt sisuliselt paistis Laagris kui jälle välja suri. Kuna selleks hetkeks oli ka kütuse seier sisuliselt 0 näitamas, siis oli veel teine mure lisaks. Õnneks sai tangitud paak täis Laagris. Aga no tanklast startides suri kohe välja jälle, seega vähese kütuse mure see polnud.
Veits ootamist ja siis uuesti käivitus ja siis sai tuldud otse TRK ette, ilma vahejuhtumiteta.
Kalvo vaatas üle ja ütles, et mootori poole pealt oli probleem kõrgsurvepumba rõhu reguleerklapis. See oli olemas ja sai kohe ära vahetatud.
Aga selgus, et ka juhipoolne esimene rehv on nii läbi, et traadid isegi väljas siseküljelt...
Lisaks veel tagumine parempoolne tagavedru oli puruks ja turritavat taldrikust mõõda... huvitaval kombel ei saanud sõites sellest aru, ega ka visuaalselt polnud midagi teistmoodi vähemalt sellest ajast kui mul see auto ostetud (täna sain kätte ja auto oli kohe 10cm kõrgem ja seda mõlemalt poolt

Ühesõnaga jätsin auto sinna TRK ette paariks nädalaks, kuni uued tagavedrud, uue airbagi ECU, uued esirehvid ostetud saab ja kohale jõuavad.
Vedrude ja ECU'ga läks õnneks isegi. Originaal OEM tagavedrud sellele mudelile maksavad 400eur tk kohta

Kuid Ricambi lehel oli just soodukas ja sai originaalid 60 eur tk. Sama soodukas oli ka siis esivedrudele, ostsin ka need siis juba ära.
Terve ringi sai 230'ga kätte!

Airbagi ECU oleks olnud uuena 240 eurot, kuid eBays üks hungarlane müüs tutikat Ricambi originaali 120'ga. Ei tea kas oli nüüd uus nädal õnnelikum või kuuseis soosis, kuid enne selle ebay ECU kuulutuse leidmist, samal päeval, pakkus eBay mulle vaucherit, et järgmisest ostust saad -20% alla.

Läks kohe loosi

Rehvid sai ostetud uued Pirelli Cinturato AllSeason 2'd.
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/car ... eason-sf-2
Ma oma 159'ga sõidan aastaringselt lamellidega- fyi, juba ostuhetkest (2017 nov). Seega jah, nüüd 4 aastat hiljem vajasid 2 esirehvi vahetust. +30000km hiljem sisuliselt, ning seda siis mitte mustri kulumise tõttu. Mul väga madal profiil ka 235/35/19, Ning eks need Saaremaa kruusateed ja agressiivne sõidustiil tegid oma töö lõpuks.
Sai uued udutuled ka ette, need olid mul juba kapis ootel eemise aasta sügisest (tookord TÜV jäi märge ka külge, et vajavad vahetust, kuid TÜV lasti läbi).
Lisaks siis igaastane õlivahetus.
Kokkuvõttes ligi 1600 eurot vaesem 1 kuuga

Loodan, et see trend ei jätku, sest see oli selle autoga esimene suurem saaga ja kulu.
Enne seda pole peale tagumise rattalaagri ja aknatõstuki olnud hädasid. Ning seda ostuhetkest alates (2017.nov) kui 165000km ees oli odokal.
Untill next time.