M: 1993 155 1.8ts Sport

#1
Seoses erinevate halbade asjade kokkulangemisega panen siis pooleli jäänud projekti müüki. Müügi põhjuseid on 2. Esiteks see, et lõpetamiseks on vaja sooja ja kuiva garaazi, mida mul ei ole ja niipea ei teki, teiseks see, et hobiautode jaoks niipalju aega, kui varem ei ole võimalik leida.

Aga nüüd täpsemalt. Tegemist 93 aasta 30 märtsil arvele võetud masinaga, mudeliks siis 155 (tüübikoodiga 167) ja versiooniks on ametlikult 1.8 Sport (madalamad vedrud juba tehasest) ning tegelikult on tegemist esimese facelifti järgse mudeliga.
Auto on täiskomplektne (välja arvatud küljekarbi katted) ning liikus viimati omal jõul kaks aastat tagasi - õli (shelli poolsünt) on vahetatud kolm aastat tagasi ning peale seda on auto töötanud umbes tunnikese ja sõitnud umbes kilomeetri. Liikluses osales auto aktiivselt umbes 7 aastat tagasi, tehasest tulnuna oli auto punane (Rosso 130), mis on ka tehnilisse passi märgitud.

Siiski on autot natuke kohendatud, et see meenutaks rohkem härra Ercole Spada algset visiooni, mille kujutised eri versioonides on ka galeriist nähtavad).

Selleks on paigaldatud autole mõned standardist erinevad detailid (mis on siiski enamuses tehasest pärit):
1. Esimese põlve grill (ruudulise väljaulatuva osaga, millele saab asetada punast värvi Alfa Romeo kirja); kaasa tuleb ka faceliftitud grill
2. Widebody uksed ja tiivad, mis on parim viis jõuda Ti-Z disainini- detailid on puhastatud ja lihvitud ning osalt krunditud, kuid vajavad uuesti ülevaatamist ning kohendamist.
3. Autoga tuleb kaasa ka Zenderi tagaspoiler ning siledaks lihvitud esistange
4. karbikatted on eemaldatud (ja nüüdseks ka kadunud) , seega karbid tuleks katta kivikatteteiteibi vms'ga, et tagada voogavam ja ilusam küljekuju.
5. Mitteoriginaalselt saab kaasa punased Alfa märgid (2 74mm oma ning 1 roolimärgi) ja Quadrifoglio märgid, mida paigutada tiibadele
6. Suunatuled saab kaasa nii merevaigukollased, kui suitsutooni- sõltuvalt lõplikult kere värvist saab või ülepäeviti vahetada

Mootoriks on digitaalse süütega Twinspark seadistuses Nord.
Jah- seesama ketiga käitatav alumiiniumist DOHC mis suudab teha erivõimsust kuni 100hj liitrilt. Nord on üks pikima tootmisajaga mootoreid (Vw õhkjahutusega B4- 70 aastat- ning Rolls Royce'I 410 - 56 aastat- ja lamborghini V12 - 48 aastat- kõrval). Esimene Nord pandi tegelikult Giulietta peale aastal 1954; viimane Nord pandi 164 peale 1997 (viimane komplekteeriti kuskil 96 aasta lõpus); seega oli see kokku toomises 43 aastat. Antud masinale on see sattunud juba siis, kui mootor oli väga heaks arendatud.
Tõsi küll teahasest tulnuna oli see töömahuga 1,8 liitrit ning arendas 93kw aga mingil hetkel on vist vahetatud mootor välja 2,0 vastu, mis arendab uskumatu 10kw rohkem. Mina ei jõudnudki niikaugele, et otsustada, mida selle mootoriga siis lõplikult peale hakata- kapremondiks vajalikud tükid maksavad alla tuhande, perfomance'iks saab selle ehitada ca 1,5 eest (ca 130kw) aga kumbki variant ei tundudnud piisavalt ahvatlev. Eriti veel arvestades, et ülemäära palju ei tundunud selle mootori jõust kadunud olema.
Ehk siis - tulevik jääb puhtalt uuele omanikule otsustada.

Sisus on originaalist alles armatuurlaud, lagi ja küljeplastikud. Istmed ja polstrid on pärit '97 Superilt - praegu tahavad arvatavasti korralikku puhastamist.
Lagi on originaal aga soovi korral vahetatav (teine lagi tuleb kaasa)- mingi hulk sisuplastikuid samuti.
Esiustel on prageu peal kolmandast autostpärit polstrid, kuhu oli lõigatud 6,5" kõlarite avad. Sinna on veetud paremad kõlarikaablid (oli plaan ehitada selle ees kolme kõlari - 1" + 4" + 6.5" peale ning tagaakna lauale jätta 6.5 koksiaal). Kõlarid on praegu olemas (1" + 4" on originaalid, 6,5 on mitteoriginaalid). Kuna ehitamine jäi pooleli, siis ei ole pakkuda ei võimendit ega crosse.

Algne mõte oli ukseplastikud katta heleda kunstnahaga aga see plaan sinnapaika jäi.

Rooliks on Momo puitrool, teise saab kauba peale kaasa.
Lisaks saab kaava veel control centeri teise ploki seieritega kella ning Momo alumiiniumist (punase Alfa logoga) käigukanginupu.


Tehniline seisukord :

Kütusesüsteem:

Hetkel ei tule kütus üles - vana pump oli kinni ja filter sodi täis. Sai uus (vana) pump koos uue filtriga paika, nüüd pump lööb aga kütus üles ikka ei jõua - paagis on solinat kuulda, st kuskil on midagi nihu veel. Kinni jäämise põhjuseks oli sulanud pumba ümber olnud kummitihend - ajutiselt käivitamise huvides sai pump fikseeritud puiduga, seega on vaja uus tihwnd pumba korpusse lisada. Vana pumba saab loomulikult kaasa.

Tõenäoliselt laseb mingi voolik veel läbi.

Kere:
Kereplekkide all olev rooste on eemdaldatud, uued tükid paika pandud ja epoga üle käidud. Põhi sai üle koputatud ja pagassi natuke kohendatud KUID üsna kindlasti oleks vaja see uuesti üle vaadata (auto on seisnud paar aastat väljas muru peal, seega, kes teab).
Viimased uuringud näitasid et põhi tahab igal juhul tööd - paar kohta, mis katete all olid on otsa saanud ja karbid tasuks kah korraga ette võtta.

Midagi ületamatult hullu ei paista olevat aga siiski.

Edasiseks oleks mõistlik kere uuesti puhtaks lihvida, pahteldada ning värvida (isegi, kui pärast kile alla läheb- minu plaan oli valge krundikiht alla panna, auto teise värvi peale ümber regada).
Katusel on sissesurutud lai mõlk, mis peaks olema ilusti välja saadav tõmmitsa abil.

Pidurid:
Pidurisüsteem on täies mahus uuendatud - kettad, klotsid, trossid , mansetid ja sinna juurdekuuluv. Seismisega on kettad küll rooste läinud aga see on vaid pindmine.
Üks tagumine toru on vahetatud liiga pika metalltoru vastu- mõistlik oleks kõik vase peale ümber teha
Siduri peasilinder ja töösilinder on uute mansettidega ja toimivad ilusti. Viimati libisemise märke ei näidanud :)
ABS'I tuli põleb. Põhjuseks näitab toitepinget ja tagumiste andurite viga. Mõõtsin andurid ära ja tõepoolest ei toimi nii nagu peaks. Variant on kasABS "maha võtta" (see oli masinal lisavarustuses) või siis mingid suvalise pikkusega kaabliga andurid muretseda ja keresse sisenemise kohad lihtsalt isoleeeida.

Väljalase:
All on universaalkat ja täiesti uus summuti katist kuni lõpuni, torukolletorid on tehasest ning vajaks natuke puhastamist ja korrastamist.

Veermik ja veljed:

Esisild on täies mahus uuendatud (uued õõtsad, stabikakondid, puksid jms). Vedrud on hetkel originaal (Sport) vedrud, kuid võiks mõelda mingi mõistlikuma punase komplekti peale.

Kaasa saab ka välimised veovõlli otsad, rooliotsad, kattekummid ja nipet näpet asju veel (vt pilte)

Kaasa tulevad 14" molberti veljed (pildil näha- keskkapslid kaasas) ja 15" 155Q4 speedline veljed (millelt on puudu mõned imiteeritud plastist poldipead ). Veljed peaks olema sirged (viimati olid) aga vajavad puhastamist, värvi ja lakki. Rehvid on utiil- 15" kannataks ehk mingi maa sõita, kui naastud välja võtta aga pigem mitte väga pikalt :)

Kaasa tuleb veel:
Lisakomplekt tulesid, mõni peegel, hulgim küljelinke, valge carbonkile (autojagu), tagasilla laagrite komplekt, tagumised amordid, lisa paneele, andureid, pagassisisud, kojameeste mehhamisme jms.

Kauba peale saab soovi korral ka väikese hunniku mootoritükke, mis jäid 164 kokkupanekust üle ja mis sinna sobivad (muu hulgas on seal hülsid ja umbes mm jagu kulunud kolvid, seega kes tahab mängida mõttega mootorit kaasa aidata, siis sealt saab natuke snitti).

Muud asjad:
Kapoti all on hulk roostes torusid mis tuleks vahetada ning radika alune tala oleks vaja üle vaadata (laialin ei kuku aga liiga hea ei ole). Kunagi ammu on auto sõitnud vastu puud ... Ja sellest ajast on ka keskmine tala natuke paindunud. Plaan oli vahetada tala uue vastu välja aga neid ei ole enam võimalik kuskil leida, seeag tuleks olemasolev ära sirgendada :)

Esiklaasi allservas on mõrad - nägemisväljas ei ole aga klaas tahaks vahetust ikka. Carglass ütles kunagi vahetuse hinnaks 200 koos klaasiga.

Pildimaterjali leiab siit aadressilt - https://photos.app.goo.gl/qOv4SWwQjsZda3U13
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: M: 1993 155 1.8ts Sport

#5
Niisiis - ei läinud kõik plaanipäraselt ja auto on Ikkagi uuesti müügis.

Praeguseks on teada, et vaja on ka keretöid (pagassipõhi on paarist kohast natuke väsinud ja tagumise veokonksu osa vajaks uuendamist ning klassikaliselt on tagumised tõstekohad ära)

Lisaks sellele on paagis mingi anomaalia, mis vajab lahendamist - nimelt jäi eelmine pump kinni, kuna kogu paagis olev kumm oli ära lahustunud.

Sai paak lahti võetud ning kõik vajalikud asjad vahetatud (sh ka uus vana pump), kuid ajutiseks lahenduseks pandud fiksaator ei toimi - tõenäoliselt piisaab uutest tihenditest ning voolikutest (aga kindel ei ole - pump lööb aga mingil põhjusel ei jõua kütus üles). Ja muidigi kan kütusefilter on ühe soojaga vahetatud.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: M: 1993 155 1.8ts Sport

#6
Uuendatud kuulutust :)

Lihtsalt ääremärkusena, et vanametalli pluss paari varuosa hinna eest ära ei anna (ootus on, et auto jõuab tagasi tänavale) aga neljakohalist nubrit kah ei oota :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: M: 1993 155 1.8ts Sport

#8
Uptitame veel korra - äkki keegi siit ikka soovib...

Igasugused ettepanekud on oodatud
Tegelikult ma olen normaalne....
cron