Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#196
Niisiis - parem esimene abs andur, jaw andur ja pinge

Jaw annab tõenäoliselt viga kuna pinge läheb käivitamisel madalaks, abs anduri osa tuleb üle vaadata - kuna viga kaob vahepeal ära ja kõik hakkab tööle, siis on andur ise korras ja tõenäoliselt on ühendusega mingi probleem.

Ja parkimisandureid on taga läbi 2 ja ees 2.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#197
No tõesti :D

Tekkis jälle vana tuttav jama - 85-90 kraadi juures sureb auto käiku sisse lülitades välja.

Pagan - kuna seistes käik sees kah puterdab siis on kahtlus, et kasti turbiin hakkab väsima (sooja mootoriga venitab ka käiguvahetust pikemalt)...

:/
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#198
Vahepeal siis kakkusin kõik õhuga seotud asjad lahti, puhastasin ära ja panin kokku tagasi. Efekti mõttes vaatasin ka korra gaasisiibri ajami üle. Sealt voolas välja hulk õli (ma olen suht kindel, et seal ei peaks õli olema aga who knows)

Null tulemust - hommikul suri ikka välja või jäi raskelt käima.

Loogika ütleb, et kuna ainult sooja mootpriga ja ainult tühikäigule minnes, siis vast egr... Tellisin ära ja vaatab kas sellest on abi või mitte.

Kui sellest abi pole, siis tuleb võtta ette sõit Kadrinasse ja uurida mis nad arvavad (kuna otsakaane tihendi vahetuseks tuleb niikuinii kast maha ,siis lasen arvatavasti ka tihendid, sidurid vahetada - kui saaks uue konverteri kah, siis oleks nagu uus auto juba)

Enne aga peab 164 kokku saama või siis peab veel ühe auto ostma :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#199
Uus EGR ja Null tulemust.

Alates 84 kraadist enam tühikäigule normaalselt ümber ei lülita (pöörded kukuvad umbes 400 peale ja hüppavad uuesti üles või siis sureb auto välja) ning umbes 89 kraadi juures tühikäigule minnes kuluvad alguses 600 peale ja otseselt välja ei sure.

Diagnost näitas väntvõlli asendianduri viga (cmon - eelmisel aastal vahetatud sama nalja peale)

Kuna 750-2000 kiirendus on samuti megaaeglane , siis võiks olla swirl flapid (kuigi kollektor on puhas ja liigub) või siis mingi lekkiv tükk õhutorustikus.

To be continued
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#200
Kui on kahtlus siis tuleb vahetada välja need asjad, mis on tõenäolised.

Asendiandur uuesti vahetatud ja auto töötab jälle :)

Seega - boschi andurid ei pruugi alati korras olla (nagu ka küünlad ja lamda andurid)

Korraga sai siis ka uued vedelikud ja filtrid.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#203
Vahepeal tegelesin sellega, et auto on aeglane (õhku jagib suure pingutamisega napilt 0.6 at'ni) - vahelduva eduga on see kogu aeg painanud aga viimaks tekkis hea võimalus katsetada - kuna lähikonda sattus juhtumisi üks 2.4 159, siis kakkusin sealt mõlemad kahtlusalused tükid maha ja panin enda autole.

Fl auto survemuundur + fl õhulugeja - lendab nagu loom, vana survemuundur ning uus lugeja - 0 efekti. Seega sai tellitud uus muundur (pierburgi oma vastavalt originaalkoodile- noh tuli analoog). Panin peale - 0 efekti. Natuke mõtlemist ja järeldus, et ju siis oli asi kombos. Uus õhulugeja tellitud ja peal ning null efekti. Eile siis sai võetud retk teise auto juurde (mis vahepeal oli tartusse jõudnud) ja panin uue muunduri teise auto külge - töötab tõrgeteta. Teise auto muunduri enda auto peale. Töötab tõrgeteta. Ja noh - nüüd siis jäigi sedapidi. Kehva lugu on see, et iga jõudsam pedaalivajutus viskab suure hulga tahma välja, hea lugu on see, et jõud on tagasi ning lootus on, et mingil hetkel saab see tahm otsa sealt :D

Hüpotees igatahes on, et mapitud soft töötab korralikult vaid facelifti originaaltükkidega

Ja et huvitav oleks, siis eile õhtul suri auto uuesti 84 kraadi juures välja :)

Järgmine samm - gaasisiiber kontrollida :?
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#204
vahepeal on tühikäiguga asi korda saanud ja üldse suht igav olnud.
peale selle, et hommikune käivitamine on külmaga jätkuvalt keeruline, mis päädis sellega, et mõõtes laadimist selgus, et tühikäigul ja pööretel on ilusti 14 kui tuled on maas ja salongiventikas vait. tuled peal 13,8, ventikas sees 13,3, tagaakna soojendus sees 12,7. Ja pööretel ei ole palju parem...

seega selge, et tuleb kaabel ära vahetada (see saadan jookseb vist genekast starterisse ning sealt akule). HOWEVER- eile hommikul sai natuke sõidetud ja eile lõunast on auto ded. käivitades teeb relee klõpsu ja null pööret.
so- tõenäoliselt on kas kaabel nüüd lõplikult saba andnud või siis (eriti halval juhul) on starter praegu hammasvöö suhtes sellise nurga all, et ei jõua ennast ringi ajada (asi, mis manuaali puhul on lahendatav sellega,e t lükkad autot käik sees umbes 30 cm edasi- automaadi puhul see vist e toimi). Igatahes on nüüd uus plaan- nii kaablid, kui starter. nõme lugu on see, et starterit 2,4 159 puhul maja ees ei vaheta :D (kaks polti saab vist lahti aga kolmandaga on pahasti)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#206
Vahepeal siis selgus, et vabalt saab starterit maja ees vahetada :)

Kangutasin starteri maha, kangutasin kaablid maha ja tellisin uue starteri ja kaablid.

Ja siis autosse ja süüdet. Tulemus - tõsine vilin ja tuulehoog kapoti all. Pinge tõbab käivitamisel alla nagu üks korralik 2kw starter peaks tegema.

Seega kolm varianti- kas starteri tõmberelee ei toimi, starter on vale või on hammasvöö pekkis.

Eks nädalavahetusel paistab ...
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#207
Ohh... Sellise koha pealt siis jäi pooleli :)

Tegelikult oli ikkagi vale starter. Peale starterivahetust sai ka laadimise ilusti korda ja üldse on kõik hästi.

Panin kogu krepli tagasi paremini kui enne ja selgus, et nüüd ei ole ka turbol mingeid probleeme (mingi voolikuots vms oli halvasti jäänud peale mootori tagasipanekut, seega seda jama nüüd ka pole)

Suvealguse hooldus on ka nüüd tehtud ja nüüd siis ainult kasti neljanda käigu siduri vahetus ja iluvead :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#208
Vahepeal siis läks üks esivedru pooleks ja see lõppes siis ühe poole amordikomplekti, ülemise õõtsa ja stabikaotsa vahetusega

Teise poole tükid jäid hetjel vahetamata, kuna kahvel ei olnud valmis amordi küljest eemalduma.

Seega peaks seda tegema mingi hetk uuesti (ülemine õõts sai siiski vahetatud).

Eelmisel reedel siis juhtus see, mis oli juba mõnda aega oodata - nimelt murdus juhipoolse tagumise aknatõstuki kronstein lihtsalt lambist ära ja aken kukkus alla :D krudises teine kahtlaselt juba tükimat aega.. infoks siis et terve tõstuk maksab 70 rutsi ja see klamber ise 18 - esimese aknatõstuki saagat mäletades jätsin selle osa vahele kus tellin ilma mootorita tõstuki :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#209
Vahepeal siis jälle ülevaatus olemas ja järgmiseks korraks märge kirjas, et ei tohi üle 5100 pöörde vajutada - jooksutab aparaadi kooma :)

Mis on imelik - neeldumistegur ise on ilusti tunduvalt alla normi... aga kui piiraja rakendub, siis jookseb mõõteaparaat kinni :D (pmst näitab 2.8 ja peale kuigi mitte kübetki tahma ei ole)

Pmst siis mõõdeti kokku 18 korda enne kui numbri fikseeritud sai (kirja sai 0.10 )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#210
Niisiis- laupäeva õhtul liigun uljalt kiirusel 100 ja natuke peale Mäost Rakvere poole.

ja järsku- piiks... kasti viga, abs, esp, vdc, check engine, temp laes, turbonäidik hüppab üles alla ja mootor sureb välja.

f*kk... vaikselt siis tee äärde, proovin käivitada, kõik tuled hüppavad mootor koliseb ... esimene mõte nagu ikka- oh well.... ilmselt nüüd on läinud

raske südamega siis vest selga, kapott üles ja ülepeakela mootoriruumi sukelduma. Voolu on, õhku on, midagi puru ei tundu olevat.. kütust ei ole.

seega looogiline samm- kaistsmeid kontrollima... pumbakaitse läbi (ei saa ju nii lihtne olla). uus kaitse asemele, süüde sisse, tulukesed kustuvad ära, ettevaatlikult käivitada ja ... voila töötab.

naiss... kapott kinni, turvavöö kinni, käik sisse, suund sisse, natuke gaasi ja ... täpselt sama seis.

oh well... uuesti kapott lahti, kaitsemplokk klahti ja ülla ülla... kaiste jälle läbi.

noh- mis valesti see uuesti. uus kaitse, uus katse käivitamiseks. umbes 45 sekki ja jälle kaitse väljas.

kell on jjuba 19, hakkab pimedaks mienma... seega ohutuled peale ja puksiiidele helistama- kõigepealt siis olemasolevad puksiirinumbrid- aga neil autod juba müüdud...

siis kohalikud- esimene võtab natuke uduselt kõnme vastu ja ütleb, et tema enam ei sõida. Teine samamoodi, kolmas ka. Siis kõne mingile kahtalsele seltskonnale, kes üle eesti peaks teenust osutama- sealt öeldakse, et "maksma läheb ilgelt palkju, vähemalt kaks sotti" ja "hetkel ühtegi autot ei ole, et mitte enne paari tundi ei teki ka... helistame, kui midagi peaks selguma" natuke juttu veel muu hulgas siis see,e t istekohti sõltub, et kuskohast auto tuleb, paide omas nt ainult 1 lisakoht. Oh jah... tellisin siis Raplast reisijatele auto järgi ja istusime siis viisakalt seal natuke üle tunni. umbes poolteist h hiljem hakkab siis reisijaveok kohale jõudma ja mõtlen, et äkki võtaks mingi kohvi või midagi (kell juba pea 9), et uuriks siis mid värk selle puksiirindusega on. Helistan tragasi ja sealt öeldaksse,e t ei ole juttu ka olnud,e t me puksiiriga peaks tegelema. Ütlesime ju otse,e t kui vaba auto peaks tekkima, siis helistame (ma nagu mida effi- ma küsisin transporti, ütlesin, et raha ei ole probleem ja ütlesin asukoha ning auto margi ja mudeli ja nagu lihtsalt niisama).
Jäin kuidagi siiski viisakaks (sest noh- ju siis oli mingi teeröövlite kamp, et ütle, mis auto on, soiis avatame kas tuleme öösel rüüstaam või mitte) ja helistasin Roosna Alliku mingile puksiirinumbrile. Võttis vastu ja 15 minti hiljem oli kohal, tõmbas auto peale, pani kinni ja juba liikusimegi Rapla poole. Ja siis tuli esimene huvitav asi... puksiiris ikka räägid autodest. Selgus, et tal oli kunagi olnud 164. ja siis oli toonud veel varuosadeks mõned. ja mingi hulk jupp epidi siiani garaazis olema ja leppisime kokku, et ta vaatab üle ja siis suhtleme sel teemal edasi :D

Igatahes 22.35 pandi 159 maja ees maha (väga täpselt ) ja 180.- vahetas omanikku ning mõne päeva pärast siis uurin neid 164 juppe.

Pühapäeva hommikul siis panin vaimu valmis, et pump vaja välja kaevata ja üle kontrollida ja ...

lähen välja, vaatan kaitsemkarbi uuesti üle- ei mingit anomaaliat, vahetan kaitsme ära (viimane pisike 10A kaitse oli) ning panen mootori tööle ja taimeri ka (et oleks teada, kus viga võiks olla)

umbes minut hiljem hakkab kahtlus närima.. annan pöördeid... umbes 2 minutit peale seda hakkab kahtlus rohkem närima. Lasen kapoti alla, panen pagassi kinni ja teen kiiremad sööstud tänava otsa. vahepeal Suretan auto välja, vahetan murelikult välja kojamehed ja kallan juurde jahutusvedelikku, klaasipesuvedelikku ning õli.
Panen auto uuesti käima, mängin kõigi nuppudega (kliima, VDC jne)

Umbes 10 minutit hiljem on juba suur mure- sõidan teise Raopla otsa, võtan kütust ja sõidan tagasi.

:think: :think: :think: :think:

Dont get it - ikuna ilm oli vesine, siis kuskilt arvatavatsi tuli mingi lühis... aga pump peaks olema oste ahelas, seega mingi ABS'i jama vms ei saanud seda tekitada. Kaitseplokis mitte tilkagi vett ei olnud, ühtegi iemlikus seisus kaablit ka mitte.

Ühtegi vigast massi ei tuvastanud.

mulle tegelikult oleks palju rohekm meeldinud, kui pump olekski vigane- sel juhul vähemalt teaks, mida teha. Nüüd on viga, mis jätab auto tee äärde aga põhjuts ei suuda kuidagi leida... tuleb vist oodata mingit kolelägast ilma ja siis uuesti katsetada.

EDIT: tervitused https://millinevedu.ee/
Tegelikult ma olen normaalne....