Laagrite taastamine?

#1
Tere,

Olen sarniiride ja rooliotste taastamisest palju head kuulnud. Sellest tulenevalt tekkis ükskord küsimus, et kas ka laagreid taastatakse? Aga tookord polnud probleem terav ja mõtteks see jäigi.

Aga nüüd kui hakkasin lamellrihma vahetama, siis avastasin, et juhtrullikute laagrid tätsa logisevad. Uued aga maksavad üle 1000.- tk.

Avastasin netist sellise teenuse "Bearing repack". Ei tea kas veidi lähemal kui Ameerikas kah mõni mees sama asja oskab teha? Ja kas sealgi uusi kuule pannakse või pressitakse lihtsalt teine määre sisse?

Üks säästuvariant millele mõelnud olen on veel see, et lasta treialil pesa parajaks teha ja sinna lasta õigete parameetritega laager sisse keevitada. Võiks ju kah sama hea kui uus olla? :)


Andke nõu kes sellel teemal arvamust või teadmisi omab.

Re: Laagrite taastamine?

#2
20 + aasta tagune aeg oli see täiesti tavapärane asi, et poest sai osta kuule ja siis need ära vahetada, kui laagris oli kuulidest tingitud lõtk.

praegu saab neid osta nt siit: https://www.alas-kuul.ee/laagrid/veeree ... gri-kuulid

see miuidugi eeldab seda, et laagri kandepinad on korras ja kuulid ise on kulunud. Kui ka laagri tööpind on kulunud, siis tähendab see seda, et peab lakma ka selle taastada. AGA siis on juba erikeevitajat vaja- ma ei ole päris kindel, kas siis ei oleks juba lihtsam lasta treida terve laagri kest.

SIISKI - kui tegemist on juhtrulliku laagriga, siis ma ei soovitaks mingil juhul sinna panna väiksemat laagrit ja sellele adapterit keevitada, kuna sealsed jõud on laagripõhiselt üsna täpselt välja arvestatud. Ja keegi ei taha, et rihmarulliku laager mingil hetkel piuksuga kinni jookseb.

aga variant veel, mida kaaluda-> vähemalt 90% rullikutest on standardlaagritel- kui sa suudad mõõtude ja tüübi järgi tuvastada laagri, siis on juba üle poole võidust olemas (eriti heal juhul on rullikulaagril olemas leitaval kohal ka laagrikood )
Tegelikult ma olen normaalne....