Re: Suvaline pläma 2023

#17
Hm - umbes 6 aastat tagasi oli see lootusetus seisus... Vaevalt, et vahepeal paremaks on läinud.

Ja isiklikult tipo4 projektiks ei valiks kindlasti prv mootoriga cromat, mis on 10 aastat tagasi viimati ülevaatusel käinud, ja siis vähemalt 8 aastat ümberregistreerimata seisnud kuskil välitingimustes.

Kurb muidugi :(
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2023

#19
Hmm.. mootori osas õige jah - paistab et ma ei ole croma vastu piisavalt huvi tundnud ... Loogiline tundus, et croma ja thema said mõlemad algselt prv'd. Nüüd muidugi tekib küsimus, et miks themale seda prv'd vaja oli... Aga ju siis oli mingi hea point selle taga :)

Kui prv'de vastu huvi tunned, siis variant oleks Jano käest uurida (minu meelest oli tal neid kunagi mitu tükki - nii renault kui citroeni näol)

Muidu tundub, et ega neid enam ei ole
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2023

#21
88kw on siis JTDm mootor. Sisuliselt sama, mis 1 põlve multijet, juhtimiselt nõks erinev.

peamine suur erinevus on DPF - kui vanadel seda ei olnud, siis Multijet 2 on vist eranditult sellega. See toob sis kaasa selle järgmise asja,e t kui dpf on eemaldatud ja softi näpitud, siis on ootamas sada võimalikku häda.

aga muidu- jumala ok mootor (ressurss on mingi pool milli ja peale, minekut on korras mootoriga nii, et on kohe ja mis seal salata- kütust ka väga ei neela). sama mootor jätkas suuremate muudatusteta ka 159 peal- ma ei ole küll kohanud üheti üle poolt milli sõitunud jtdm'i aga 400 natuke tuh juures on tegemist veel väga värske asjaga

Rihmavälp on reserviga siis 80k ja 4 aastat ja noh- diisel nagu diisel ikka (kui mingi odav asi lendab, siis on odav remontida, kalleid asju on kallis remontida)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2023

#24
jep- veljed tuleks muidugi vahetada ja natuke nipetnäpet nokkida enne muidugi (sisust nt kliimapaneel jms) ning tagumisel parempoolsel küljel musta värvi plekk kerevärvi muuta (ei usu, et see tehtud on)

Tõsi küll- ma ei tea, mida selle autoga vahepeal tehtud on (ma mingi 5-6 aastat tagasi ajasin seda taga, siis ei suutnud tuvastada, kus see saanud oli... täpne kuupäev siis 16 Aug 2017 14:30 ). Kuna see on tulnud minu omast hiljem, ja sõitnud palju vähem siis oli mõte, et lapata kahest 1 kokku
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2023

#25
Kui oluline tööriist Alfa 156 JTS mootori rihmavahetusel on TDC (Top Dead Center) kell? Või piisab nukkvõlli lukustuspakkudest ja TDC on overkill?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2023

#26
Mina tegin ts'il ilma kellata- tegin märgid panin kruvikeeraja esimesse silindrisse ja jälgisin seda.

Kuna pool hammast on liikumisega näha siis saab hakkama ...

Kui pea maas oleks vms - st rihm on natuke üle 10 minuti maas olnud ja võib olla liikunud- siis eelistaks ikkagi kellaga
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2023

#27
ts kirjutas:
10 Aug 2023, 07:26
Mina tegin ts'il ilma kellata- tegin märgid panin kruvikeeraja esimesse silindrisse ja jälgisin seda.

Kuna pool hammast on liikumisega näha siis saab hakkama ...

Kui pea maas oleks vms - st rihm on natuke üle 10 minuti maas olnud ja võib olla liikunud- siis eelistaks ikkagi kellaga
Selge. :)
Soetasin kella ja nukapakud, et kindla peale minna.
Ühes TS mootori videos fikseeriti ka väntvõll spets tööriistaga - kui vajalik see on?
Ning oletame, et näiteks sisselaske nukkvõll on veidike paigast nihkunud ning nukapakk ei istu ilusti peale, siis piisab kui sisselaske nukkvõlli rihmarattast sellises ulatuses paika keerata, et nukapakk istuks ilusti peale?
Erinevate videote põhjal tunduks nagu Alfa mootori rihmavahetus on teistega võrreldes raketiteadus. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2023

#28
Kui saad väntvõlli fikseerida, siis on hea- kui ei saa, siis selle jaoks ju kell ongi - töötab tegelikult täpselt samamoodi.

Selle sisselaske keeramisega tuleb ettevaatlik olla :D
Seal nimelt on variaator ja see käib vabalt pool hammast mööda ... Omast kogemusest- õudne piin oli

Kui õigesti mäletan, siis lahenduseks oli hammaka lahtikeeramine ja siis läks ilusti uuesti paika

Igal juhul - kui vahetad kõik ilusti ära ja paned mootori kokku, siis lase vähemalt kolm ringi käega mootorit ringi et päris kindel olla - kuna see on klapod pähe mootor, siis kui kolme ringiga mootor kinni ei kiilu siis on succsess.


Aga tavaautodega võrreldes ongi ts/jts ja v6 rihmamajandus omaette teadus (erinevalt diislitest )

Tänapäeval on muidugi asi nii mõnegi autoga veel hullem (keeratakse nüüd ju kõiki nukkasid ja regullitakse elektriga klapivahesid jms
Tegelikult ma olen normaalne....