Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#271
Mõnisada km hiljem (täpselt ei tea kuna spidomeeter on selline ...huvitav)

Sõidab hästi ... Veermiku ainus probleem on ühe poole tagumise amodi kate, mida enam ei ole. Teise poole oma sai vahetatud aga kuna ainult 1 oli saada siis jah..

Muud häda ei ole aga kuna vedrud on niipalju lühikesed/amordid niipalju pikad, siis järsus kurvis 30km/h ja kiiremini või hüpekatel nihkub vedru mingid mm ühele või teisele poole.

Mootor - vahepeal jätab natuke vahele (normaalne nähtus, kuna klapivahed alles hakkavad paika saama) aga pöördesse läheb hästi ja üle vivt'i piiri on puhas lõbu

Pidurid - kuskil on ikka natuke õhku sees (arvatavasti peasilindris või siis võimendis)

Sidur - vist on sisse mänginud ja nüüd võiks korra veel üle õhutada. Sel aastal silindreid ei vaheta vist enam (silindrid on koos voolikutega olemas aga pedaalialust on selline pain vahetada, et kohe on)

Kere - järgmine aasta tuleb uuesti kõik ette võtta ( põhi ja karbid on suht kehvas seisus juba - kolm aastat, millest kaks aastat kuivas garaazis ja üks aasta seismist - ei olnud hea investeering )

Sisu - pisikesed elektoonikavead ujuvad veel ringi aga need on suht käes juba, lagi tahab vahetust ja polstrid ja plastikus tahaks nüüd uut regulli ja vilte.

Tagurdistuled on tagasi - viga oli ülimalt julm... Nimelt 164 tagatule pirnide pesad on surutavad

Ja kuna nad on vanad juba, siis üks tagurdustuledest oli õnnetult viltu ning püüdis massi üle teise pirni saada. Lühidalt - oleks pidanud ikka hooga pagassi sukelduma ja selle korraga ära parandama.

Spidomeeter töötab vahelduva eduga - vahel lülitab ennast sisse ja siis manooverdamise järgselt tagasi ei lülita, vahel lülitab ennast sisse suvalisel hetkel. Tavaöislet kui sisse on lülitunud, siis keset teed enam välja ei lülita. Ja soojana enamjaolt töötab. Aga mis seal salata :
3 käik 2000 on ca 30 ;4 käik 2000on 50, 5 käik 2000 on 70 ja 5 käik 2500 on 90 sai mulle selgeks juba autokoolis kus Nordiga varustet 90-l spido 90% ajast ei töötanud :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#272
klõpsud ka
164_2.jpg
164_2.jpg (314.49 KiB) Vaadatud 1307 korda
164_1.jpg
164_1.jpg (313.9 KiB) Vaadatud 1307 korda
pildilt paistab, et tagumise puksiirkonksu kate ei ole veel tagasi pandud... see nv peaks pagassiga ühele poole saama, siis paneb ka selle tagasi (pagassikatted on vaja puhastada ja tungrauapesa ehitada ning uus tagavararatta kate ka lõpuni teha...)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#273
1000 km hiljem:

ÜV on olemas, kütusekulu ei ole mõõtnud - peale klappide regulli ja õlivahetust (sel neljapäeval juba) võtan selle ka ette

Sooja- külma klapiga on ikka mingi ikaldus... viga ei anna, automaatika töötab aga klapp ei liigu (nv siis uuele ringile)

enne külma saab veel midagi tehtud aga suurem osa asju ilmselt jäävad toas nokkimiseks (tagatuled tuleks üle liimida, pagasskatted tuleks uued teha, osa sisust saab rahulikult toas soojaga teha jms nipetnäpet asju)

Rooli ja laega vist ootab kevadeni (kuna auto jääb talveks seisma, siis ei ole suurt mõtet neid praegu ära teha ja siis kevadel üle teha). Hullemaks ikka ei lähe ju :D

Ülidiselt aga väga hea auto :D (välimus jätab veel soovida aga see on järgmise aasta teema
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#274
selle aasta viimane sissekanne siis - tõenäoiliselt enne märtsi suurt midagi ei juhtu:
1. siseõhu temp andur töötab, keskkonsooli diagnost ühtegi viga ei andnud, seega on sooja-külma mootori probleem arvatavasti kuskil kaabelduses (või siis on mootoril hammakad kulunud vms)- kevadel tuleb siis kogu konsool uuesti lahti (kuna väljas on külm, siis kliimaradika probleemi ka ei näidanud). reset samuti ei toiminud hetkel.
2. makk on natuke liga pikk, seega kevadel tuleb uus (tahaks mingit neoretsostiilis USB/SD makki aga noh jah... pole neid kuskilt võtta)
3. ABS annab sõitma hakates stabiiselt viga (diagnosti ei ole veel viitsinud teha... kuna veale eelneb alati piruditulede hoiatus, siis karta on, et pidurilüliti vms)
4. klapid regullitud, mootor käib nagu siidi- nv just testisin
5. sild regullitud, üks tagumine vedru tahab ikkagi asenduskatet
6. kliimaradikas lekib altservast, uut loomulikult osta ei saa... äkki lakiauto suudab uue ehitada :)
7. pagassi ja tagatulede jaoks on materjal ja mõõdud olemas, nüüd on veel vaid motti vaja

ja mingi pisike list tükkidest on veel vahja kuskilt hankida ... uusvana Itaalia auto omamise rõõmud-> enamus tükke on margi või mudelipõhised, NOS ja B osad on juba peaaegu otsas, aftermarket asju ei ole veel olemas. Teise ringi tükke on mööda maailam ühekaupa laiali- tüüblid nt 2 tk 2.- tükist; saatkulu 60 jne :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#275
kuna märtsini pole enam palju jäänud, siis update..

ebay's istub hulk asju ostukorvis ja ootab nupuvajutust (muu hulgas siis ka uus kliimaradikas- lakiauto lihtsalt ignos pöördumist- good for them).

talvel sõtmist on tehtud nüüd suisa mingi 600m ... maja ees edasi tagasi, et natuke liikuda...

mootor käib nagu siidi... üksi katkine asi pole ise terveks saanud, küll aga on tekkinud erinevad sümptomid lülitusplokkides (st nt juhipooolse ales oleva spotlight'i saab põlema, kui keerata tuled peale, panna auto tööle ja keerata tuled maha ning suretada auto välja. mingi sarnase skeemiga saab ka ühe tagumise salongitule kustu..)- tundub, et kuskil jookseb mingi mass valepidi või mingi led plokk annab tagasi
pidurivedeliku tasemeanduri ühendasin otse ära- see ei tee enam piiksugi- vist on kontaktpinnad täiesti otsas. Uut ei ole leidud.
pagassitihend vist ikkagi annab läbi, seega peab luugi uuesti ära regulllima
tagumist amordikatet ei ole olemas (nagu mitte kuskil), seega pean sinna vist ise mingi asja leiutama
lagi tahab vahetust, sisu puhastamist ja mõne detaili vahetust (enamus asju on siiski olemas) ja konsitsioneer lappimist (või noh esialgu tuleb vaadata, kas radikast piisab- ülejäänud tükid on juba uued- kui radikas ei ole ainus asi, siis vaatb juba kuhugi torumeeste juurde)
suverehvid on siis nüüd sirgendatud BBS'i 15" velgedel
IMG_0978.JPG
IMG_0978.JPG (116.55 KiB) Vaadatud 1074 korda
stay tuned
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#276
1 kuu hiljem...

kliimaradikas on juba peaaegu käes (dhl on väga halb telefoninumbrite kirjutamises, õnneks on Itella customer service suuerpärane), võtmetoorikud on käes (kuigi deutche post on väga halb telefoninumbrite kirjutamises, siis eesti post oskab kasutada postkaste) ja amordikate on kuskil kurat seda teab kus (kuna UPS on väga halb telefoninumbrite kirjutamises ja ma kogemata mäkasin reedel, et trackingusse on sattunud kaks kättetoimetamiskatset- saatsin hulga nuttu ja hala nende suunas, ehk õnnestub ikkagi kuidagi see õnnetu amordikate kätte saada)

muudest asjadest- ABS andis mitteüllatuslikult veateateks 55; mis maakeeli tähendab siis seda, et uut abs aju on vaja (kus iganes see siis nüüd tulema peaks), tundub, et eelmine aju oli siiski natike halvemas seisus, kui oleks arvata olnud. nüüd peab vist võtma kõik kolm vigast moodulit ja nendega mingit maagiat tegema. ja selle käigus vaatama siis korraga üle ka kogu kaabelduse ja pistikumajanduse- tundub, et VIST on auto enda poolel mingit jama kuskil ja järgmise mooduli küpsetamine ei ole hea mõte :D

rool ja lagi läheb tegemisse siis kuskil aprilli lõpp-mai algus; samal ajal prooviks ka katusele uue värvikihi saada ning sidurimajanduse ja käiguhoovastiku ära vahetada ...

muidu ütleks, et tööde list on juba suht lühike aga ... mingil põhjusel on hakanud lisanduma mingeid mittevajalikke aga vajalikke asju :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#277
smöl update:
amordikate vahetatud, kliimaradikas vahetatud ja teine võtmekomplekt tehtud. Käigukangihoovastik liigub ka ilusti, natuke vaja veel nädalavahetusel määrida, kui keskkonsool lahti tuleb.
Suverehvid lähevad alla nädla lõpus, siis saab ehk sisu ka lapiga ülke tõmmatud ja mõni ilusam klõps ka tehtud.

Nüüd siis on tehnilise poole pealt veel nice to have asjad sidurisilindrid ja piduri peasilinder ning tegelikult ka ABS. No ja uus aku, kuna eelmine uus aku läks teise auto peale. ja siis sooja-külma solenoid, kuna manuaalne kangisüsteem ei ole just väga tore.

edasi kosmeetiliste asjade poole
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#278
jälle natuke aega möödas...

Umbes 20 km vaheepeal sõidetud ja mingi ikaldus on ikkagi elektrisüsteemiga. Sooja-külma mootor on korras, klapp liigub, kaablid on korras. Tundub ebatõenäoline, et plokis endas viga on (aga eks paistab).

Kliimatäitmiseni ei ole veel jõudnud (umbes 2 nädala jooksul siiski peaks ka selle ette võtma)

Hetkel on siis vaja ette võtta mingi hulk nice to have kohandusi salongis ja pagassis ning siis kere kallale minna

ja paar klõpsu ka
164_üles.jpg
164_üles.jpg (360.55 KiB) Vaadatud 902 korda
164üles_2.jpg
164üles_2.jpg (363.6 KiB) Vaadatud 902 korda
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#279
vahepeal siis selgus paar asja- sooja\külma klapi mootor töötab AGA klapp jookseb maksimumi peal kinni (st kui sooja juurde panna, siis vaikimisi lööb CU klapi korraga maksimaalse sooja peale ning ei suuda seda sealt enam tagasi saada- lähebn määrimiseks vist)

spido töötab sobivalt sellele variandile, mida automaksu juures viimati arutati (lühikesi sõite ei fikseeri, piki maanteed toimib ) - mingi mass on raudselt vigane

ja jätkuvalt siis nipetnäpet asjad - ühe lahendad ära ja kolm tuleb juurde

aga sõitmise osas- peab võtma aega ja kogu sisu laiali kakkuma ning kõik tüüblid ära vahetama ja pistikud üle puhastama (mingid müstilised kiginad ja krõbinad ja vilgutused käivad närvidele :D )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#280
ja et igav ei oleks- enamjaolt kasutan kas E0 või E5'te aga kõige kaugema nurga kütusevoolik ja/või klamber andis alla (kahtlustaks voolikut, kuna ma ei ole seda viimase x aasta jooksul vahetanud ja bioetanool lahustab voolikuid väga sujuvalt)

vahetus 3 minutit max... ligipääsu tekitamine kuna genekas ja kogu sisselase tuleb eemaldada, siis mõnusad 2h :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#281
voolik vahetatud järgmine mõnisada kilti selja taga ja... müts maha inimeste ees, et suudavad liikuda mingi eriti sportliku vedrustuse ka 18" ga e36 või e26 või B5'te vms'ga

mu 164'l on 30mm madalam ja olulsielt jäigem vedrustus ning 205/60R15 rehvid... ja no teetööde piirkonnas on vastupandamatu tahtmine autost välja tulla aj vaadata, et kas ikka kõik rattad veel all on :D

Sileda asfaldi peal on muidugi hea.

ja täna siis läks saksamaale tellimus uuele õlikorgile :D seekord siis mitteplastikust, kuna olen neid 10 aasta jooksul neli tükki vahetanud... alumiiniumist kork on küll 3 korda kallim aga tõenäoliselt ei pragune selliselt :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#282
vahepeal siis hakkas palav ja mõtleisn, et kui keeruline selle kangini jõudmine ikka olla saab..

noh ... ikka päris mitu-mitu tundi läks :D


engine room_1.jpg
engine room_1.jpg (247.53 KiB) Vaadatud 727 korda
dash_1.jpg
dash_1.jpg (360.31 KiB) Vaadatud 727 korda
dash_0.jpg
dash_0.jpg (229.04 KiB) Vaadatud 727 korda

ja nüüd siis järgmised asjad:
kõik kaablid üle käia, kaablisidemed maha võtta ja uued panna, tuleseina summutus uuesti kinni, kõik pistikukatted uuendada ja kõik kruvid vahetada.

Ja siis muidugi ka purunenud plastdetailid parandada.

AGA positiivse poole pealt- sooja-külma mootori sai liikuma lõpuks :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#284
ma kusjuures lahti võttes avastasin, et üks keskkonsooli krigina põhjus oli see, et kaks kinnituskruvi olid puudu. Ju ma siis suutsin kunagi 10 aastat tagasi kui salongiradikat ja ventikat vahetasin need ära kaotada või midagi... kuna need olid ka kõige all, siis ei paistnud siiani välja.

Kaabeldusega siis on oodatust lihtsam- mingi tüüp on kunagi närinud üheainsa kaablipuntra läbi, seega on vaid 5 kaablit vaja jätkata ja veel kolmele paik peale panna.
28 aastaga on aga armatuurivahtplast/kumm korralikuks lägaks muutunud... läheb siis helitehnika poest uus matt asemele :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 164TS '94 ts

#285
vahepeal on siis armatuur autos tagasi, uuendatud mürasummutusmatiga ning purunenud detailide vahetamisega (ülemine katteplaat oli nii pude, et tuli tükkidena maha, õnneks oli uus eelmise auto pealt veel alles ).

tundub aga, et sooja-külma me ikka ei tee, kuigi mootori sai ilusti liikuma (järgmiseks siis keskkonsooli testimise kallale- äkki ei suuda solenoid ennast lihtsalt resettida)

ja muud asjad- lõpuks ometi jõudsin niikaugele, et :
1. sai paika uus kesklukujuhtimise plokk ja nüüd käib ka pagasnik puldist lahti
2. sai paika ka uus käigukangikate, mis oli juba mitu aastat kapis oma aega oodanud
3. ja DAB antenn
4. vahetusse läksid ka tweeterid, kuna vanadel ei kestnud enam kattekinnitused ja kõrvaistujapoolne tweeter veetis enamiku ajast kaabli otsas rippudes. Tuleb tunnistada, et tagasihoidlike 3/4" tweeterite valik on suht olematu- lõpuks said mingid lihtsad phoenixid sinna (natuke tuli tweeteripesa laiemaks uuristada aga üsna OK näeb välja)
5. tahavaatepeegel on nüüd isetumenev
6- airbagi kaabeldus on korrastatud (mingid endzinjeerid bmw tehasest- pistikuühendusel on bmw kiri peal- on pannud airbagi lintkaabli ühendusele kaablite vahele plastikust hoiatuslindi, mis on aegade jooksul närinud kaabliisolatsiooni maha...=
7- keskkonsoolist leidsin veel mingi hulga näritud kaableid, mis on nüüd paigatud
8. tagavararatta kate on nüüd tehtud OSB'st ning läbivajunud soome papp läks pensionile.


küll aga selgus, et sigaretisüütaja kaas on väsinud ja liigub nagu teistel autodel (164'l on seal originaalis soft-close mehhanism)- õnneks on teine konsool ka olemas :D

ja mingis tulevikus siis lähevad nahatamisse nii rool, kui käigukanginupp ja tegemisse ka lagi

kui kuskilt peaks ilusat ilma tekkima, siis tõmban salongi lapiga üle ja teen paar klõpsu ka :D
Tegelikult ma olen normaalne....
cron