Re: Suvaline pläma 2024

#3
Tegin läbi automaksu arvutuse ja kui minu hetkel käes oleva sõiduki(diisel 156 FL aastast 2005, 2.4 ja 129KW) aastakulu on 83.- siis okei, see mind väga ropusti ei morjenda.
Aga kui ma vaatan, et sellise auto välismaalt Eestisse registreerimine maksaks 1500.- siis.... :crazy:
Veelgi enam, ilma heitmenormideta(NEDC ja WLTP) 80-ndate klassiku siia registreerimine maksaks lõdva 3000 riigi kaukasse.
Mõtlen just sellest vaatevinklist, et kuhu meie hobiauto kultuur niimoodi jõuab? Või ongi selle asjaga nüüd nii, et kirstukaan kinni ja muld peale?
Alfas are for nice people...

Re: Suvaline pläma 2024

#4
Aga, kui sul on 3 - 4 - 5 sõidukit, mis tahavad liigutamist jne? Igasugust riigimaksu, -lõivu annab alati suuremaks keevitada. Muidugi me jõuame see 50 eurot korda x nr automaksu tasuda ( mõni kasvõi toidu-joogi arvelt kokku hoides ). EV valetajatele ja petistele ei taha ma midagi maksta. Ei automaksule. Kui tuleb, hakkan igal võimalusel maksmisega venitama ja trikitama, põhimõtteliselt.

Re: Suvaline pläma 2024

#5
automaksust põhimõtteliselt - kuna automaks on välja öelduna "keskkonna ja rohemaks" ning "riigieelarve tasakaalustamisemaks", siis peaks olema selle suund ka vastav. Küll aga praegune olukord:
registritasu (ei ole maks, vaid on toimingu eest makstav tasu_> tuletaks siinkohal meelde, et registritoimingute tasud on niigi rämedad)
1. Kui ma ostan uue auto, siis liisingmaksele see märkimisväärset mõju ei avalda (isegi kui ma ostan omale lamborghini Uruse), seega ei ole mul põhjust vähemsaastavamat/väiksemat autot osta
2. Kui ma aga ei osta uut autot, siis on see päris haige küll-
a. oled põline põllumees ja ostad omale N kaegooria kaubiku ning maksad sõltumata vanusest täissummat. Kuna ÕNNEKS on sellest maksust aga traktorid vabastatud, siis alternatiivine lükkad hommikul oma MTZ'i käima ja lased oma kartulikoormaga rahulikult linna poole
b. tahad maasturit, siis osta võimalikult vana ja nii suur, kui soov on- maksu see oluliselt ei muuda.
c. kõigi autode hinnad tõusevad maksu lisandumisel umbes 3/4 maksu jagu (st lasnamäe autoärikad panevad hoobilt taskusse rakse pataka raha ja rondiäri läheb veel paremini käima -> väljasst uusi autosid enam ei tooda)

2. aastamaks, mis baseerub CO hetmel ja massil ning on sisuliselt varamaks, kuna :
a. rohkemreostavad autod ei reosta järsku kui nad on 20 aastat vanad-> st kõik 20+ aastat vanad otseläbi diislid ja 7 liitrised bensukad on hoobilt samas klassis, kui 1,1 liitrine C1 või midagi
b. aastamasku maksad hoolimata sellest, et kas sõidad või mitte (või kas auto on alles või mitte). Vähe sellest, uus direktiiv näeb ette ka seda, et sõiduk tuleb utiliseerida nõuetekohaselt, kui see on romu. Romuks muutub sõiduk aga siis, kui sellele ei ole tehtud ülevaatust 2 aastat [see on see, mis tegelikult paneb põntsu hobiautodele], automaatselt kantakse maha need autod, mis ei ole 7 aastat ülevaatusel käinud (registri puhastus).
c. praeguse 3 20+ aasta vana auto eest maskad 3* miinimummäära, seega kui 1 autodest on linnaauto (mul nt on), siis see on esimene, millest loobuda.


Ja kokkuvõtteks-> meil on automuuseumid, kes peale kogu selle kompoti vastuvõtmiks muutuvad romulateks :D

P.S. mul ei ole ka mingit probleemi auto eest maksu tasumisel aga ... ma tõenäolsielt siis loobun oma tonni kaaluvast55kw igapäevasõidukist ja hakkan vana diisliga igapäevaselt maanteed mõõtma (206 on co emissiooniga 148; 159 oma on 215)- õnneks ei ole mul 5 autot (siis oleks lihtne-> kui üks on seitsmekohaline ja üks on maastur, siis peaks ülejäänud maha müüma, kuna linnaautoga ega maanteeautoga 7 inimest ei vea ja mudasse ka ei lähe)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2024

#6
Kellelgi kogemusi sellise firmaga nagu Original Imperium (Impergom)? Tasub selle firma varuosasid osta (eriti just tugilaagrid) või on parem ringiga mööda käia?
Oleks vaja tagumisi amordi tugilaagreid, kuid olen valiku tegemisel jännis.
Sai tellitud Sachsi tagumised tugilaagrid, kuid kohale jõudes olid karbis erinevad tugilaagrid - erinevate kõrgustega ning ka värv oli täiesti erinev, üks musta värvi ja teine hõbedane. Ning kirsiks tordil Made in China.
Hetkel käib võitlus, et antud varuosad poele tagastada, kust need varuosad tellisin.
Ehk mingeid mõtteid millise firma tugilaagrit osta?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2024

#8
ts kirjutas:
27 Mär 2024, 22:43
Mul läksid need 156 tagasillale kunagi - nagu ka stabikapuksid.

Midagi väga vedelat ei tundnud olema ja kummiosad olid päris viisakad :) metalli osas tundus ka asjalik
Siis on hästi. :)
Valin ka siis selle firma varuosad.
Üritad küll hobiauto külge Premium kvaliteediga juppe keerata aga kõik tuntud brändid on oma tootmised Hiina või kusagile mujale arengumaale viinud - näiteks 159 alumine õõtshoob TRW ja Made in Vietnam, SKF laagrid Indiast, INA veepump Hiinast.
Aga mis Sa teed, kui tänapäeval on kvantiteet tähtsam, kui kvaliteet. :thumbdown:
Lisaks enamus Premium brände kuuluvad ka ühe kontserni alla, näiteks Lemförder, Sachs, TRW - ZF grupp. Seega saad ühe ja sama toote lihtsalt erineva nimega pakendis. :D
Kui ma tahaks Hiina kaupa, siis ma ostaks neid aliexpressist kümne kaupa. :mrgreen:
Ei ole kohe erilist usku, et isegi tuntud brändi toodang on arengumaal tootes samasuguse kvaliteediga, kui oleks see Euroopas toodetult. :beaver:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2024

#9
Kunagi ei tea, kaua tänapäeva asjad kestavad. 2017a lasin panna 2.4 traktorile SNR uue väntvõlli rihmaratta(leevendiga). Mingi aja pärast (2020-2021a?) avastasin, et kummi sees on mitu väiksemat lõhet, ei olnud küll midagi hullu. Eelmisel aastal panin vana originaali tagasi.

Re: Suvaline pläma 2024

#10
2.8 kirjutas:
03 Apr 2024, 09:21
Kunagi ei tea, kaua tänapäeva asjad kestavad. 2017a lasin panna 2.4 traktorile SNR uue väntvõlli rihmaratta(leevendiga). Mingi aja pärast (2020-2021a?) avastasin, et kummi sees on mitu väiksemat lõhet, ei olnud küll midagi hullu. Eelmisel aastal panin vana originaali tagasi.
SNRiga on endal ka kogemus olemas. Ostsin SNR soonrihma pinguti 156le. Pakendil olid ilusti SNR kirjad peal aga pingutile endale DAYCO logo sisse pressitud. Õnneks DAYCO ei ole halb firma aga minul kui ostjal on kahju, kui ma valin kindla nö. kallima PREMIUM firma välja ja saan hoopis kellegi kolmanda toote selle tootja karpi pakendatult. Oleks ma seda teadnud, siis oleks kohe selle tootja varuosa tunduvalt odavamalt ostnud.

Tänapäeva kummidetailide kvaliteet on ka suht kesine, niipalju kui kokku olen puutunud. Nii odavamatel, kui ka kallimatel brändidel. Suht kiirelt tekivad praod-mõrad sisse. Seepärast ma ise eelistan igal võimalusel kummi asemel poly detaile.

Sirvisin ühte idapoolset autode foorumit ja seal oli ka SNR ja Lemförderi tagumistele amordi tugilaagritele (147/156/GT) hävitav tagasiside - paljud väitsid, et juba 200-1000km pealt tekkis korralik kolin tagasilda.
Impergomi kohta oli vastupidavuse osas üks hinnang ning peale 8 aastat 156 küljes, pole probleeme ette tulnud ja kõik on korras.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2024

#11
viimasel ajal ma olen hakanud juba brändidele käega lööma ... tundub, et enamus ongi sama jama teises karbis (viimased Boschi süütepoolid olid ka katsudes kahtlaselt hiinakate läikivplastist, rääkimata marellist, mis on sama)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2024

#12
Saaga leidmaks korralikke tagumisi tugilaagreid jätkub. Ootused olid Impergomile kõrgemad, kui kahjuks reaalsus.
Seekord sain kätte ühesugused tugilaagrid aga see, kui "kvaliteetsed" nad olid, saate vaadata piltidelt.
Pilt
Pilt
Pilt

Tundub, et peab ebayl silma peal hoidma ja leidma sealt uued originaalid. :beaver:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Suvaline pläma 2024

#14
ts kirjutas:
10 Apr 2024, 14:11
dziizas - sellist jama ma pole veel näinud :D

aga see oleks variant? https://www.ricambinuovi.com/store/_it/ ... 3572/27717

ma mingi hetke pärast teen sealt tellimuse (saatekulu osas saaks siis kopereeruda)- seal on igast põnevaid asju
Ma olen kuu aja jooksul Aerosse tagastanud 2 tellimust. Ühed olid Sachs tugilaagrid ja teised olid Monroe amordi tolmukatted - viimastel oli ka pikk mõra sees.
Seejärel sai tellitud Impergomi tolmukatted amordile ja nende kvaliteeti pean isegi kiitma. Tagumised tolmukatted on mõnusast pehmest materjalist - meenutab rohkem kummi, kui plastikut. Monroe omad olid kõvast plastikust - ei meeldinud eriti see materjal. :D
Hakkas juba imelik ning mõtlesin, et rohkem samast kohast ei telli. Tundub kahtlane koguaeg varuosasid tagasi saata, eriti kui viimased korrad on iga tellimusega mingi jama. Need Impergomi tugilaagrid tellisin Ristmikust, lootuses, et äkki rohkem probleeme pole aga kus Sa sellega - kuu aja sees 3 tellimusega jutti probleemid. :D

Sinu poolt lingitud varuosa on natuke teistsugune. Kummiosas tundub olema 2 ava, vist elastsuse jaoks tehtud - näen sellist esimest korda. :)
Pilt

Millegipärast annab 156 kaks varuosakoodi. 60663773 ja 60613572. On neil mingit vahet ka? :D


https://www.ricambinuovi.com/store/_it/ ... 3773/22417
See peaks olema õige varuosa, selle vastu oleks huvi küll.
Palju sealt saatmine maksab?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
cron