Tekitaks uue teema,
Nimelt ei leia kusagilt infot kas keegi on suutnud asendada 159 kasti või mehhatroonikabloki (mootor 2,4jtdm) Saabi 1,9tid omaga? Pm nagu peaks olema samad kastid aga siiski on küsimus kas võib olla erinevusi milleski või oleks see mõeldav projekt? Võimalik et vahetust vajaks ainult mehhatroonikablokk mitte terve kast.
Igasugune tagasiside on teretulnud!
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#2mina alustaks plokist - ja vahetaks selle gen2 ploki vastu välja (see on esimese põlve plokkide sünnitrauma vms)
ja teeks umbes nii, et:
1. telliks ploki- plokk ise on nt siit saadaval https://maktrans.net/valve-body-tf80-2gen
2. ajaks auto tõstukile
3. toestaks mootori ja kasti ära
4. tõstaks radika natuke eest (ja mingid talapoldid vist oli ka vaja lahti lasta)
5. vahetaks ploki välja
6. lisaks õli
7. teeks testisõidu
8. teeks õlivahetuse
ma ise käisin Hõbenooles selleks, et saaks päevaga tehtud (kuna mul kanalit ei ole ja tegelikult kuigi solenoidile justnagu ligi pääseb, siis tegelikult ei pääse); seal ajaliselt läks vist mingi 3 päeva, millest arvele pandi lõpuks 4 tundi tööd, 3 tundi testimist ja seadistamist, 11 liitrit õli , dünaamiline õlivahetus jne.
ploki eest küsiti seal eelmisel aastal 850.- (ma kõige odavama ploki leidsin sel ajal koos transpordiga mingi 650.- eest) ; kasutatud ploki ja kasti osas leidsin, et ei ole mõistlik, kuna kaasnevad kulud on pea pool vahetusest niikuinii
ja teeks umbes nii, et:
1. telliks ploki- plokk ise on nt siit saadaval https://maktrans.net/valve-body-tf80-2gen
2. ajaks auto tõstukile
3. toestaks mootori ja kasti ära
4. tõstaks radika natuke eest (ja mingid talapoldid vist oli ka vaja lahti lasta)
5. vahetaks ploki välja
6. lisaks õli
7. teeks testisõidu
8. teeks õlivahetuse
ma ise käisin Hõbenooles selleks, et saaks päevaga tehtud (kuna mul kanalit ei ole ja tegelikult kuigi solenoidile justnagu ligi pääseb, siis tegelikult ei pääse); seal ajaliselt läks vist mingi 3 päeva, millest arvele pandi lõpuks 4 tundi tööd, 3 tundi testimist ja seadistamist, 11 liitrit õli , dünaamiline õlivahetus jne.
ploki eest küsiti seal eelmisel aastal 850.- (ma kõige odavama ploki leidsin sel ajal koos transpordiga mingi 650.- eest) ; kasutatud ploki ja kasti osas leidsin, et ei ole mõistlik, kuna kaasnevad kulud on pea pool vahetusest niikuinii
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#3PS- AGA kui omal garaaz olemas ja vahetuskast ei ole kaugel, siis võiks proovida
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#4Super, suured tänud kaasa mõtlemast ja tänud info eest ka. On kuhu poole nüüd liikuda.
Mul Saab omal olemas mis täiesti toimetab ja kast ka täiesti ok, sellest tuligi selline idee pähe. Kui miskit uut muutub siis annan siin jooksvalt ka teada.
Mul Saab omal olemas mis täiesti toimetab ja kast ka täiesti ok, sellest tuligi selline idee pähe. Kui miskit uut muutub siis annan siin jooksvalt ka teada.
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#5Update!
Sain solenoidid peaaegu et vahetatud kõik, õli ka sisse uuesti ja lappisin kokku ja ikka sama jama, kast oleks nagu lukus mingi kõrgema käigu peal, pöördesse ei lähe, labadest ka vahetada ei lase. Kas võib olla et TCM on sassis?
Sain solenoidid peaaegu et vahetatud kõik, õli ka sisse uuesti ja lappisin kokku ja ikka sama jama, kast oleks nagu lukus mingi kõrgema käigu peal, pöördesse ei lähe, labadest ka vahetada ei lase. Kas võib olla et TCM on sassis?
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#6Tcm ei tundu väga tõenäoline - tavapäraselt karjub see kohe kui mingigi asi kastiga imelik tundub
Küll aga võib olla, et pead ikkagi arvuti järgi panema ja kastile uue kalibreerimise tegema.
Kui solenoidid ise ilusti liiguvad , siis teoreetiliselt võib olla asi selles, et mingi kõrgema käigu lülitus on sisse jäänud ja kast ise ei saa sellest aru ega oska sellega koheselt midagi peale hakata
Küll aga võib olla, et pead ikkagi arvuti järgi panema ja kastile uue kalibreerimise tegema.
Kui solenoidid ise ilusti liiguvad , siis teoreetiliselt võib olla asi selles, et mingi kõrgema käigu lülitus on sisse jäänud ja kast ise ei saa sellest aru ega oska sellega koheselt midagi peale hakata
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#7Seda minagi, arvuti mingeid veakoode ei näidanud ja armatuur ka ilus ja puhas, aga masin ei lähe pöördesse enam nagu ennem ja tundub nagu olekski mingi kõrgema käigu peal lukus. Oskad soovitada kes Tartus omaks sellist tarkvara kes suudaks sellele kastile asja selgeks teha või siis peaks seda saama iga normaalse progega teha saama?
Tänud ette...
Tänud ette...
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#8Tahaks öelda, et carring aga ei julge
Hõbenool kindlasti oskaks aidata - ma mälu järgi julgeks pakkuda, et delphi universaalaparaat peaks oema võimeline diagnosti ja seadistust tegema aga ma ei ole selle käiguskasti osa kunagi kasutama pidanud,...
Hõbenool kindlasti oskaks aidata - ma mälu järgi julgeks pakkuda, et delphi universaalaparaat peaks oema võimeline diagnosti ja seadistust tegema aga ma ei ole selle käiguskasti osa kunagi kasutama pidanud,...
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#9Ma teen veel paar võlutrikki ta peal ära ja vaatab mis näo ta selle peale teeb ja kui see ei aita siis lasen kellega ta kallale juba ) Panen siis üles info kuidas läheb..
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#10Võlutrikid ei toiminud, käivitus ilusti aga nüüd käskis kasti kontrollida, pöörded üle 1.5 t ei läinud, ja väga uimane oli, oleks vaja teada kas Tartus leidub kedagi asjalikku kel MES diagnost v siis muud vajalikud teadmised et sellest punktist edasi saada. Igasugune tagasiside teretulnud. Kas avariireziim ei lase turbiinil pöördesse minna v siis on üldse turbo v turbiin surnud?
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#11MA keskenduks siiski hetkel kastile-> kui kast on veareziimis, siis on see 1500 rpm piiramine ka täiesti normaalne.
Turbiini ei tahaks hästi uskuda aga kes teab_> esmalt peaks proovima siiski veakoodid välja lugeda
Turbiini ei tahaks hästi uskuda aga kes teab_> esmalt peaks proovima siiski veakoodid välja lugeda
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#12Kas on Tartus kedagi kes suudaks neid veakoode lugeda ja midagi seal teha?
Re: 159 JTDM ATM KASTI ASENDUS SAAB 93 1,9TID JA SOBIVUS
#13Ma pakuks ikka et https://www.hobenool.eu/automaatkaigukasti-diagnostika/
Foorumis minu teada vist enam sealtkandist kedagi kel aparaadid olemas on ei figureeri - võid proovida facebookis alfa passion estonis või alfa romeo klubi kaudu aga...
Foorumis minu teada vist enam sealtkandist kedagi kel aparaadid olemas on ei figureeri - võid proovida facebookis alfa passion estonis või alfa romeo klubi kaudu aga...
Tegelikult ma olen normaalne....