Alfa Romeo 164TS '94 ts

#1
Et kuna eelmisega läks nii nagu läks (nooh tegelt oli ta juba parandamatult surnud siis kui ta ostsin -> tegelikult juba ammu ammu enne) ja kuna kodanik mags oli just just omale TB ostuga saanud sobivad tuttavad otsustasin teha lõplikult lõpparve vana alfa omamisega ning otsustasin veidi uuema kasuks :lol: (kuigi pikalt pikalt kaalusin ka selle rohelise ostu, mis hetkeseisuga kodanik veiks'i käes on 8) )



igatahes sain siis väikse punnimise ja raskuse peale veidi ilusaid ja mitteilusaid pilte Itaaliast (AUTOMÜÜGIPLATSI AADRESSI LÕPPU MUUSEAS KIRJUTATAKSE MONZA, MILANO) millest siis paar tükki ka ära näitaks:
Pilt
Pilt


nagu pildilt näha, siis sisu on nagu on (istmed muuseas olid korras), kuid selle kompenseeris kaasaantud airbäägiga rool, mis siiani kapis vedeleb, kuna see meeletu kulumisega rool, mis pildilt näha muutus mitmetunnise küürimise järgi suht krobeliseks ning roolivahetuse idee jäigi sinnapaika.

lisadest tasuks siis mainida veel 4x el aken ja ideaalselt puhuv kliima (vajutad nuppu ja ka +35kraadiga päikese käes seisnud autol on kahe minuti järel aknad jääs :D )



kuigi esmane info vigade kohta oli poolik; mainiti vaid katkist linki ja uus link oli kaasas
Pilt


ning väidetavalt esialgu ka kliimadisplei töötas (milles ma ei kahtegi, kuna olles nüüdseks selle lahti võtnud selgus kurb kurb tõsiasi, et tõenäoliselt on see esimeste piltide tegemise ning Eestisse jõudmise vahepeal lihtsalt välja vahetatud :evil: kellegi juba remonditud displei vastu) tekkis järsku suur soov ja vajadus 164 Super'i järgi



niisiis natuke ootust ja ühel ilusal päeval, mis muuseas oli ka mu puhkuse esimene päev sain siis kauaoodatud kõne, et kohal (kahjuks küll laupäevasel päeval, seega olin sunnitud veel esmaspäevani ootama)

õnneks sain aga veel pilte mida vahepeal vaadata 8)
Pilt
Pilt


esimene reaktsioon oli hämmastus-> olleks kindel, et tegu on halli isendiga tuli khaki nagu välk selgest taevast.

lõplik otsus sai tehtud tegelikult juba autost 25m kaugusel.



kohapeal natuke ringi tammudes siiski ilmnesid veel pisivead-> lisaks siis lingile ja displeile ilmnes, et stange oli viltu, udutule kate oli puudu, udutule klaas mõranenud ning summuti püsis all veel vaid jumala armust, tagumine klaas sõitis üles alla vaid õige planeediseisu korral ja nii edasi ja edasi ja edasi.



kuna ühtki tõsist viga ei leidnud (ega tegeliklult ei otsinud kah), siis sõit ARK-i, seejärel kordusülevaatust nõudma mille ma ka lahkelt sain, kuna sellise summutiga
Pilt
oleks vaid suuuuuuure pataka raha eest gaasitesti tehtud saanud ning nagu ilmnes ei olnud ka tagumised pidurid teab kui head abilised seismajäämisel-> kolvid kinni (tulemus iseenesest suht hea)

siis kärmelt keevitama ja pidureid nokkima
Pilt
tulemuseks summuti, mille keevitus vähemalt kestab küll igavesti
Pilt


seejärel uuesti ÜV mille läbimine oli kiire ja ideaalne 8)



ja auto lõpuks siis kodus
Pilt
Pilt


esimesed paar nädalat nokkisin siis vaikselt siit sealt asju, mis natuke muret tegid, seejärel jõudis aeg ukselingini. Mis oli ilusti kaasas ja täpselt sama värvi, kuid .... vale poole oma. Ja nagu kuiste ei vaadanud ma seda enne, kui vana link maas... seejärel sai ohtralt koledaid sõnu öeldud ning kiiresti keldrisse joostud, et vanadelt ustelt lingid maha keerata lootuses, et ehk siiski... ja avastatud, et tagumine link sobib esiuksele ideaalselt :lol: aga ust ei ava :lol:

Linkidega on üldse lõbus lugu :evil: aga sellest nagu ka displeist lähemas tulevikus :wink:

üldjoontes võttes arvesse, et kõik vead, miks auto (tõenäoliselt :? ) müüki paisati ilmnesid esimese kolme kuu jooksul (pidurid, sidur, elektrikalakesed akendes, ustes, tuledes jne), siis tundub ostuotsus üsna õige olevat 8)
Viimati muutis ts, 22 Apr 2008, 15:02, muudetud 1 kord kokku.
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#3
Miks jälle TS isend?


see ju viimane Nord 8)

pealegi liigun nagu kuskil juba mainitud sai on daily bases rapla tallinna vahet+ lõbusõidud +töösõidud kokku umbes 3kkm kuus ning suuremat ökonoomsust, kui 2,0 pakkuda suudab nagu hästi ei leia (pealegi on mul pea pooleteise auto jagu varuosi nagu maast leitud :lol: )



kriipse-kraapse-mõlke ikka jagub :wink: kuid peale kahe stangenurga (millest üks muuseas mul töö juures parklas ära rihiti :evil: ja teisel natuke jänest või kassi peal on) pole nagu midagi olulist (tavaline taks->harjadega pesula+ osavad parklainimesed+ väga väga pikkade küünte ja kõvera silmamõõduga omanik)



ja siis natuke veel lingijuttu



peale pikka otsimist sai selgeks, et tuleb ikka siniselt juhiukselink eemaldada...



alati on see link mulle veider tundunud, kuid kuna see tõrgeteta töötas, siis ei pööranud suuremat tähelepanu.

alles siis kui see ukse küljest lahti oli tuli tõsine :shock:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


siiani võtab judisema see filigraanne töötlus ja ülim põhjalikkus millega on valmistatud peaaegu ideaalne koopia 164 originaallingist...

ja see ei ole tehtud mitte plekist ega ka mitte alumiiniumist vaid :shock: :twisted: roostevabast terasest... ja mitte lihtsalt rebi-lõika-kleebi meetodil vaid ... plokist välja voolitud



vot sellised treialid on kuskil 8) veelkord müts maha :twisted:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#6
:cry: niisiis-> suur miinus käes (-27) ja hetkeseisuga siis "Failed to proceed"



nuuh niipalju siis seda rõõmu oligi :?



vähemalt õlipump on korras (millest annab märku suur hulk õli mis korgi alt meeldiva kiirusega lahkub, ning ka see, et peale paariminutist seimist tekitab õlikorgi avamine sellise "meeldiva" ohtralt raputatud limonaadipudeli avamisega kahtlasest sarnase heli) ning surve paistab olevat selline, et lihtsalt tapab mootori töö (ja sai juba jagu manomeetrist)



hetkeseisuga siis on õhkõrn lootus, et tegemist vaid karterituulutuse ummistusega (mitte reduktoriga)

TS Superil on see tore ja armas kopsik ju niiii meeldiva koha peal, et on kohe-> sisselaskekolle küljes mootori taga :evil: (erinevalt eelmisest versioonist, kus see asetses mootori peal kolle küljes)



no kas me sellist talve siis tahtsimegi :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#7
...kle kui sa pitsa sügavkülma paned siis ei maitse ka hästi kui see jääs on :D natuke bussisõitu ja pole hullu ...palju seda talve jäänud ongi, kohe kohe hakkaab väga palav 8)

...ei taha ära sõnada aga uued alfad lähevad küll kõmaki käima õnneks, cool 8)

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#8
alfanatico kirjutas:...ei taha ära sõnada aga uued alfad lähevad küll kõmaki käima õnneks, cool 8)


:lol: minu oma läks kah ideaalselt käima... häda tekkis siis kui mõned kilomeetrid mõõdetud juba :roll: aga tee äärde ei jäänud vähemalt 8)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#10
niisiis... tuulutusest kork eemaldatud ja auto nigu muiste 8)



Täna siis lõpuks tuvastatud Alfa 164 esimene korduv tüüpviga...



Kui sõita Raplast Tallinnasse (1xdetsembri ja 1xveebruarikuu keskel) siis umbes poolel teel hakkab auto jonnima ning tallinna piiril kaob ära tühikäik :shock:



lahendus on lihtne-> tuleb TPS, tühikäigumootor ja õhulugeja hetkeks elektrisüsteemist lahti ühendada ja siiani tundub vähemalt, et probleem kadunud (ka seekord) :lol:



miks tüüpviga? aga sellepärast, et sinine tegi mul nii eelmine ja ka üleeelmine aasta detsembris/veebruaris täpselt sama (ja ka esmane remont oli sama-> hilisem uuring mitte kummalgi korral midagi muud ei tuvastanud ning probleem ei kordunud enne detsembri/veebruari keskpaika) :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#11
et siis esmakordselt võin 100% kindlusega väita, et AR omamine meie kliimas on tõsine peavalu (ja seda sõna otseses mõttes)-> nimelt järgmise -27 kraadiga liikuma hakkamise juures tuli tühikäigujonn tagasi-> seekord sellest jagu ei saanudki (muidugi soojaks kah ei läinud veel :) ) tõenäoliselt külmus tühikäigumootor kinni (DIT süütega Nord'il on see ju valepidi-> ehk siis siibri liikuv pind on väga nõmeda koha peal-> seega karterituulutusest tulev niiskus+ väljast tulev külm õhk=jää ning seda täpselt seal, kus see kohe mitte ei tohiks olla-> siibri allservas)



soomlased ütlevad nii ilusti-> AR sobib põhjamaa kliimasse samahästi, kui mustlane juhtivale ametikohale :mrgreen:



ah jaa peavalu tekitamisest kah veidi-> probleemi tekkimisel sai siis kapott lahti tõmmatud ning esimese asjana pistikuid uurima... kapoti amordid andsid külmaga alla ning keeldusid kapotti üleval hoidmast :evil: ja igaüks võib ise arvata mida ja millise jõuga tabas kapoti esiserv, kui kummargil AFM-i kohal olin :lol:



EDIT: nüüd kui peavalu kaduma hakkab, siis süüdistaks ehk hoopis VIVT solenoidi mitte niivõrd tühikäigumootorit :lol: -> tundub, et löök tegi asjad selgemaks :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#12
Rääkides sellest järjekordsest tüüpveast, siis ka mul oli täpselt sama probleem suuremate külmadega. Käima läks iga kord, kuid nii kui veidi maad sai sõita ja pöörded tühikäigule langesid, suri välja. Mootori soojenedes töötas kui kellavärk. :roll:

Ah jaa, õlirõhuga seoses, viskas ka varda pesast välja koos mõningase õlihulgaga. Kuna õlitase oli eelnevalt veidi üle soovitatava taseme, siis arvasin algul naljaga pooleks, et alfa sülitas ise üleliigse õlikoguse välja, :D aga selge siis, miks tegelikult nii käitus.

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#13
Niisiis pisike update-> ikkagi aastakese juba liikunud meie hüpersuper teedel ning nüüdseks ka TÜV tehtud...



Summuti keskmine toru mädanes talvega lootusetult läbi (1500.-),

vasak sisemine rooliots õhtal-> kuna "spetsialistid" vaatasid auto üle ja mainisid, et välimine on läbi, siis loomulikult sai esmalt see ostetud (kuigi polnud sel häda midagi) ning korraga vahetatud (tulemus-> sisemine ots+tolmukate+välimine ots kokku 500.- 8) ),

ning pika pinnimise peale sain lõpuks ajust kätte koodi 1223 (Lamda signaal vigane) mistõttu siis sai omale 840.- eest uus andur ostetud ( :oops: mis siiani ootab varuosalaekas koos õlirõhuanduriga)

Muud huvitavat nagu vist toimunud ei olegi-> peale nipet näpet vigade elimineerimise: 164 esimesed originaalkõlarid on vahetatud 156 omade vastu (Veelkord tänud Alfanatico'le) ning tagaaknal nüüd kah krõbiseb miskit, ukselink sai kah originaal ja õiget värvi ning valuveljed on kah värvi ootamas...



Ah jaa-> viimaste tuulte valguses auto enam külma kah ei tee :cry: http://alfafoorum.pegass.org/viewtopic.php?t=1181 ja juhipoolne esitiib on mõlgitud (järgmine 164 tüüpviga-> eelmisel oli samuti tiib sees, tõsi küll uuemad sõidukid on ikka vastupidavamad, kuna sellel on kahjustused veidi väiksemad :mrgreen: )



Seega võiks öelda, et Alfa laguneb ikka meeletult küll (aastaga "kvaliteetsest" kütusest äraväsinud lamda andur, soolast läbinäritud summuti ja 500.- eest sillajuppe)



Ja lisainfot kõigile 164 omanikele, kelle sõiduk kasutab M1.7 pritset, kuid armatuuris tulukest pole... Nimelt on FL164 ehitatud kasutamaks CE tulukest. Kuid suuremal osal sõidukitest ei ole see tuluke ühendatud. Seega on kaks võimalust-> kas käia diagnostikas või siis tuluke ise ära ühendada.

Ise ühendamine on selline tore ja "keeruline" töö, mille tulemus see eest väga tore on.



Nimelt siis peaks jooksma ECU pistiku klemmist nr 8 juhe armatuuri DII pessa nr 15 juhtmeke ning CE pesa vajaks pirnikest. Peale seda siis 5s jooksul 5 korda gaasi vajutades saab lustlikult lugeda 4 kohalisi koodikesi.



Kui kellelgi lähem huvi on siis võiksin proovida siia kuhugi ka juhendikese kirjutada :roll:



EDIT: ära kunagi hõiska enne õhtut :!: :evil: summuti tagumine pütt sai kah paugu ja vajaks tõenäoliselt hädasti vahetust :evil: (krdi-teetööd-rsk-küll-ma-ei-või :evil: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164TS '94 ts

#15
MorzokMan kirjutas:Su masina vasak esitiib mõlkis?


:roll: 164 tüüpviga :roll:



sinisel oli juhipoolne tiib veel hullemas seisus :lol: ja ka peegel oli tjuuning seetõttu :roll:



Mu kaasal on kaks korda tekkinud raskusi maja ees slaalomi tegemisega-> slaalom iseenesest on lihtne-> sõita oma kohalt välja, tagurdada natuke maad sirgjoones hoidudes vasakule pargitud autode mõlkimisest ning paremal pool võssa sõitmisest, seejärel tõmmata ennast tagasi vasakule, et hoiduda prügikasti tabamisest, siis jälle paremale, et hoiduda männipõõsast ning siis uuesti vasakule et auto ümber keerata-> viimase manöövri juures tuleb jälgida, et mitte sisse sõita vasakule põõsa taga pargitud autole, ning mitte ka paremal pool asetsevale sõidukile. Samal ajal muidugi tuleb sõdida ka lastega ning võidelda suvehommikuse päiksega, mis täpselt auto tagaklaasi sirab :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....
cron