Alfa 156 2,5

#1
Tere!



Tekkis ostuhuvi Alfa Romeo 156 vastu. Kahjuks ei tea kohe mitte midagi selle automargi kohta, nii et otsustasin veidi aru pärida margipõhisest foorumist.



Äkki räägiksite paari sõnaga ülalpidamise kuludest ning tüüpvigadest. Jäi silma ühes kohas, et soovitatakse osta alates 2000 aasta autot, miks nii? Kas tegi 156 läbi siis mingisuguse facelifti?



Mis hinnaga on kuluosad? Veermiku detailid, pidurikettad, -klotsid, õlid-filtrid. Milline on õlivahetuse intervall ning millele tuleks ostes tähelepanu pöörata. Samuti kuhu soovitate minna autoga ostu eelsesse kontrolli. Miks olen näinud juba kahte müügikuulutust, kus on alla 10a. vanal autol juba mootor vahetatud?



Suured tänud vastukaja eest. :)

Alfa 156 2,5

#2
kuulutused mootori vahetusega on tõenäoliselt sellest, et kui ilma õlita sõita, siis saab mootor AI AI ja vajab üsna tõsist remonti...



lisaks liigub kuulujutt, et "uuele" 24V V6-le ei saa kuskiltotsast mitte mingit moodi remontsaalesid (siis vahetatakse pigem mootor välja :roll: )



FL toimus 2002,:) Kuid alates 2000a mudelid on esmastest "lastehaigustest" veidi vabamad (elektroonika käidi veidike üle). Tõsi küll, puudutab see peamiselt vaid selespeed'i (mida aga 2,5-sele niikuinii ei saa)



Õlivahetuse intervall on niipalju, kui ise tahad. SOOVITATAV (tungivalt :roll: ) on 10-12k või siis kui õli enam õli moodi välja ei näe ka varem (vs 1x aastas)-> üldjoontes :roll: Õli osas ei tasu koonerdada (usu või mitte aga odavat õli kasutades ning seda harva vahetades ei säästa Sa mitte midagi... pigem kulutad remondi näol rohkem) :wink:



Paljud hinnad saad autoosad.ee ladu24.ee st ülejäänud TRK-st ja kui väga ilusti palud, siis võiksin need näiteks homme ka siia riputada



TRK-s on ka ostueelse kontrolli jaoks hea koht :wink:



ostes pöörata tähelepanu sellele, et midagi ei koliseks ning kõik lülitid töötaksid ja lülitaksid seda mida vaja (juhul kui ei tööta siis on hea põhjus tingida :wink: )



Tüüpvead on tüüpsed ... mittehoolivad omanikud tavaliselt :lol: (elekter kipub jonnima-> aga pole midagi mida natukese ajaga korda ei saaks teha-> siia alla käivad ka lülitid) :wink:



igasugust abi saab ka siit (öeldakse küll, et internetis autot korda ei saa :roll: kuid siin on saadud 8) )



Parimat,



TS :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa 156 2,5

#3
Nii, seda teemat on siis juba korra lahatud, mitte küll nii konkreetset mudelit, aga üldiselt küll. Teen väikse copy paste siia oma jutust ühes eelnevas teemas.



Võin siis rääkida natukene enda esimesest Alfa katsetusest. Tegu oli siis 156 2,5 v6 iseniga ja omasin seda umbes täpselt kaks aastat. Ütlen ausalt, selle aja jooksul sai ikka päris mitmeid kordi remondis käidud, kas siis suuremate või väiksemate murede tõttu. Samas tänu sellele püsis ka auto tehniline pool kogu aeg pea laitmatuna ning ega minu sõidustiil ka nüüd just kõige tagasihoidlikum ei olnud. Kui nüüd rääkida hindadest, siis see, kas varuosad on kallid või odavad, sõltub minu meelest rohkem sellest, kui kõrgeks enda taluvuslävi on seatud. Minu jaoks midagi müstilist ei olnud, kohati kippus fakto lihtsalt enda tööde hindadega natukene üle pakkuma.



Kindlasti üks tähtsamaid asju on ostueelne ülevaatlus. Soovitan veenduda, et tegu on ikka korraliku isendiga, sest muidu võid alguses ennast lolliks maksta, parandades eelmise omaniku tegematajätmisi.



Seda sildade meeletu lagunemise juttu ei maksa uskuda, selle kahe aasta jooksul sai vahetatud tagumised õõtsad, mis juba ostes häält tegid ja esimene stabika varras, mis küll häält ei teinud, aga pirni tänaval öeldi, et oleks mõtekas ära vahetada, kui juba terve esiosa lahti oli. Ainukeseks kuluartikkliks võiksin ma lugeda termostaadi, mis oli ka ainus jupp, mida tuli selle kahe aasta jooksul kaks korda vahetada. Sest juba ostes oli see õhtal ja kuskil pooleteist aasta pärast sa uuesti vahetatud.



Muidu on auto igati hea, fooritaga häbisse ei jää, sõita on mugav, kui ostad enne feisslifti isendi, siis pole sinna ka mingeid elektroonilisi abimehe peale pandud, nii et ka talvel saab jää peale täitsa arvestatavalt lustida.



Kogu teema asub aadressil http://alfafoorum.pegass.org/viewtopic. ... sc&start=0



Kui midagi veel segaseks jäi siis küsi julgesti.

Alfa 156 2,5

#4
Küsiks, et palju sa planeerid aastas läbi sõita ja siis anname kah vastuse, kuidas kestab.

Minul tuttavad vaatavad, et mul ei kesta ükski masina, aga ma sõidan kah 1700-2000 km nädalas. See on selge, et selliste läbisõitude juures ma vahetan ikka väga tihti õli jne.

Aga kui tahad aind pühapäeva ja rajamasinat, siis saad ka aind aastas ühe korra servises käia.



Milleks masinat vaja? Eks vastavalt sellele ka ülapidamiskulud.



Teemasse kah: paistab, et tüüpviga olla el jamad, minu omal aga pole?!?

Tagasilda pole kah veel pidanud selle aja jooksul kordagi (120000 km) remontima.

Samas esisillale olen teinud juba 2 ringi peale ja vist 8x vahetanud stabikakonte a' 254 eek. Tüüpviga, või hoopis süüdi 17'' velg?

Samas on imekombel salong ikka veel vaikne. Lugesin kunagi ammu-ammu miskist ajakirjast, kus õnnestus ajakirjanikul sõita itaalias 156 politseiautoga ja selle spidol oli kah 300000 km. Ja üllatuseks kirjutas siis nii: selline läbisõit ja auto ei nagisegi veel!!! Omasin siis veel VW grupi toodangut ja too raip kolises juba 180000 peal. WOW, kus alles hea auto!



Kõik on kinni eelmises omanikus, palju ta raha sinna sisse on pannud.



Ää, osta mu oma ära, ma ikka sitaks sinna raha sisse pannud, praegu ei teagi, mis võiks järgmine asi olla- st masinal ring peal detailivahetuses :D
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Alfa 156 2,5

#5
sinu oma ma vaikselt nillingi :)

mis põhjusel sul siis mootor vahetatud on ikkagi?



seda talve lustimist ma kahjuks väga ei mõista esiveoga.

hetkel on sõiduvahendiks saksa mark, millel eesti lipu värvid kapotil ning sellega on talvel lõbus. nüüd mõtlengi kas järgmiseks jälle sakslane või hoopis alfa. sõidurõõm on kindlasti mõlemaga suur :)



ja vabandage minu teadmatust, kuid mis koht see TRK on?

Alfa 156 2,5

#6
Mootor on hetkel Tartus Jano käes, kes ta lahti kakub ja siis teada annab, miks lihtsalt seisma jäi.

Vahetus sai tehtud lihtsal kalkulatsioonil, kuna inglisest oli võimalik saada soodsamalt uus mootor, kui eestis olemasolev lahti võtta ja korda teha.



TRK- alfa teine kodu. Noh nagu esindus, kes ei müü Alfasid, aga remondib odavamalt ja paremini kui ametlikud esindajad. :D
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Alfa 156 2,5

#7
TRK asub tallinna linnas pirni tänaval ja on koht kuhu nii mõnigi on oma alfa remondi usaldanud. ka mina alfaomanikuna käisin seal ja olen rahul rohkem kui näiteks tolleaegse ametliku esinduse auseri tegevusega.



kalvo kalmu on ise alfaomanik ja entusiast ja jagab asjast üht koma teist

ranno paosalu oli varem asuser auto palgal ja tegeles just alfadega seal...



knowhow ja usaldatavus ei tohiks seega olla probleemid millest räägitakse.

Alfa 156 2,5

#8
bnd wrote:Mootor on hetkel Tartus Jano käes, kes ta lahti kakub ja siis teada annab, miks lihtsalt seisma jäi.
Vahetus sai tehtud lihtsal kalkulatsioonil, kuna inglisest oli võimalik saada soodsamalt uus mootor, kui eestis olemasolev lahti võtta ja korda teha.


mis siis selle mootoriga ikkagi juhtus, et vahetama pidi? hoolduse pealt kokku hoitud?

Alfa 156 2,5

#10
madis wrote:
bnd wrote:Mootor on hetkel Tartus Jano käes, kes ta lahti kakub ja siis teada annab, miks lihtsalt seisma jäi.
Vahetus sai tehtud lihtsal kalkulatsioonil, kuna inglisest oli võimalik saada soodsamalt uus mootor, kui eestis olemasolev lahti võtta ja korda teha.
mis siis selle mootoriga ikkagi juhtus, et vahetama pidi? hoolduse pealt kokku hoitud?
Seda mis täpselt selle mootoriga juhutus, ei tea vist veel keegi, igal juhul üks mis kindel, tulemus oli see, et mootor enam ei töötanud.



Nii palju kui ma asjast aru olen saanud, siis sinna autosse on seda rahakest ikka üks jagu sisse taotud, nii et kahtlen sügavalt selles, et hoolduse pealt seal koonerdatud oleks.

Alfa 156 2,5

#11
Luman wrote:Nii palju kui ma asjast aru olen saanud, siis sinna autosse on seda rahakest ikka üks jagu sisse taotud, nii et kahtlen sügavalt selles, et hoolduse pealt seal koonerdatud oleks.


Aitähh!!!

Oleks ma seda ise öelnud, oleks see tundunud kuidagi haipimisena :)
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Alfa 156 2,5

#12
no võin kinnitada, et veel 1 sept õhtul oli masin kuival asfaldil KIIRE kui ammult lastud nool ... vaevalt selle ajaga midagi muutunud oleks radikaalselt.



nimelt just sellel kupäeval oli mul au olla kõnealuse subjecti roolis, kui valmistasime ette sauga rajapäeva :)



TÕELINE ELAMUS!





päev hiljem võtsime hommikuses sajus veel vaevaks korra läbi sõita rada nii esiveolise itaallasega kui ka neliveolise sakslasega... timmisime shikaani paika... seejuures ma ei oska küll öelda, et sakslane oleks kiirem olnud... läks lihtsalt uhkelt 4ratta libisemisse... ja pidurid haisesid pärast muljetavaldavalt...

Alfa 156 2,5

#13
bnd wrote:Mootor on hetkel Tartus Jano käes, kes ta lahti kakub ja siis teada annab, miks lihtsalt seisma jäi.
Vahetus sai tehtud lihtsal kalkulatsioonil, kuna inglisest oli võimalik saada soodsamalt uus mootor, kui eestis olemasolev lahti võtta ja korda teha.


Mootor seisab jah kuuri all. Pole ta aint seda lahti kakkund ega midagi. Samas väitis üsna kindlalt, et väntvõll pooleks, kuna märgid ei lähe kokku. Pidavat olema täiesti tõenäoline asi, kui mootor kõvasti talda saab. Ehk siis antud mootor oli sisuliselt kokku jooksnud pisut ebatraditsioonilisel moel.

Alfa 156 2,5

#14
vedruseib wrote:Ehk siis antud mootor oli sisuliselt kokku jooksnud pisut ebatraditsioonilisel moel.


:roll: "Pisut" :lol:



Vanasti (sees siis 60-70-datel) tehti Itaalias maailma ilusaimaid autosid (Maserati, Ferrari, Lamborghini)... mille tegemisel kasutati "taaskasutusse tulnud alumiiniumist riidepuid" :lol: Nimelt peaaegu kõigi selle aja V12 mootorite ühine nimetaja on kas nukk- või väntvõlli purunemine pöörlemiskiirusel tahho punase ala algus +>1000 rpm :wink:



Tore kuulda, et Alfa viib traditsioone edasi :roll: :lol: Kahju ainult, et mitte V12 mootoriga :twisted:



Aga tegelikult on see võimalik küll... kuigi eeldab igasuguste tulukeste/vilekeste ignoreerimist (mittetöötamist) ning pidevalt piirajas sõitmist)-> põhimõtteliselt siis ülikuuma mootoriga pikalt kõrgetel pööretel liikudes tõuseb õli temp "keemiseni". Jättes siis mootori jahtuma, jääb võll jahtuma erineva temperatuuriga. Kuna võll reeglina karastatakse (karastamine eeldab iseenesest täpselt vastupidist tegevust-> kuumaks siis külma, kuumaks-> külma jne) siis "normaalsel" jahtumisel liiga kõrgelt tempetaruurilt muutub materjal hapraks (kuna süsinik hakkab vaikselt tagasi tulema)



Kuniks ühel hetkel siis järsul vajutamisel ei jõua kast ratastega enam järgi ja KRÕPS (nagu vana ja jäik riidepuu) :lol: :lol:



However-> isiklikult ootaks pigem ära selle, kui mootor lahti on :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa 156 2,5

#15
ma pean kahjuks teatama, et valik langeb sama marki auto kasuks kui on praegune. üliõpilasena ei julge tõesti seda riski võtta, et alfa romeot remontima hakata.



(saan vist kohe siit foorumist bänni :D )