Alfa Romeo 166 xenoon tule probleem

#2
variant 1:

ksenooni toiteplokk hakkab ära kustuma...



variant 2:

? ei tule hetkel midagi tarka... tavaliselt surev xenoonpirn ei vaevu esimese korraga süttima... ja põleb madala tempiga (roosa varjund)... aga siin on juttu et süttib kenasti aga ei kesta kaua...



TS ?

Alfa Romeo 166 xenoon tule probleem

#3
E.T. wrote:TS ?


3. SK :roll: ehk siis s**t kontakt. Põrutusega lööb kas pirni, ploki, toite või misiganes muud kontaktid lahti-> tulemuseks katkestus ning pimedus.



julgeks pakkuda, et Xenon vajab põlema hakkamiseks hetkeliselt kõrgemat pinget, kui tööreziimiś... peale katkestust aga tuleb peale vaid tavaline tööpinge...



Tuled maha -pinge kaob- tuled peale -"käivitus"pinge on tagasi ja tuli hakkab põlema, kuniks jälle kontakt lahti jne jne jne :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 166 xenoon tule probleem

#4
var-jantth 4. e minu keiss



mul 156 2 aastat vana, sama pull hakkas kõrvalistujapoolse ksenooniga, kippus vilkuma ja jebima kustus ja peale väljalülitust jälle põles jne, faktos käisin a'la 5 korda ulgumas, lõpuks vahetati tuli välja, garantiiaeg, tuleke oli jutujärgi miski 15 tuhhi tükk



see mis välja vahetati pole kordagi silma pilgutanud enam, aga sama pull ka juhipoolsega käib nüüd, kipub tõmblema, päris ära veel ei kustu aga suutsin välja lunida, et see ka ikka garantiikorras ära vahetataks, nüüd ootan seda tuld siis juba vist kolmandat kuud, või rohkem, ei mäletagi enam :)



keegi pole osanud midagi mõislikku öelda selle kammi kohta "esinduses" nõia juures pole käind ja pole enam torkind teemat eks vaatab kui jälle...



mingi pool müstikavaldkonnast jutt käib ksenooni seotusest tulepesuritega, kuna mul need tulid tehasest kohe vigased ja lekkisid koguaeg siis lasin (täitsa ametlikult) esinduses lõpuks peale mitmendat hooldust aga 0 efekti need maha monteerida... samas saab ksenooni osta vaid tulepesuriga koos ja mingid legendid räägivad, et naada-naada, ksenoon "põleb läbi" vms teema kui tuli must... ei kinnita ega lükka ümber, ei tea, üritan tuleb puhtad hoida ikka...



mingi krdi vuuduu on see värk :)

Alfa Romeo 166 xenoon tule probleem

#5
tuleme siis tagasi oma teooria juurde... natuke põhjalikumalt



Kui ma nüüd väga ei eksi, siis ksenoontuled toimetavad sädelahenduse põhimõttel. Kõige lihtsam koht, kust sädelahenduse toimimispõhimõtet otsida on näiteks sädesüütega mootor.



Ehk siis selleks, et tekitada säde on vaja väga madalal amperaazil suurt pinget... küünlale jõudev pinge on suurusega umbes 10-15kV... Kõige olulisem on esimene laks, mille toimimiseks kogutakse pooli rohkem energiat, kui hilisemalt (pärast on küünlad soojad ning asi toimib nagu peab.)



Xenoni puhul peaks (nagu ka teistel sädelahendusega lampidel) olema esimene löök veelgi tugevam... Seega kui pauk käib ning toiteplokk saadab umbes (lambist) 40kV löögi, et tekitada esimene kaar, siis kaare hoidmiseks on vaja heal juhul isegi 3x vähem pinget (elektrikeevituse põhimõte n.ö. Kui kaar on olemas, siis on seda väga "kerge" hoida)



Kui nüüd juhtub, et pinge või maa kasvõi hetkekski kaob, siis edasiselt tuleb pirnile peale vaid ülalnimetatud esimesest laksust umbes kolmandik (või pool vms), kui kindlasti ei tule peale käivituspinget... Selle tulemusena ei ole kaar tekitatav enne, kui tuled uuesti maha võtta ja peale panna, mille tulemusena saadab toiteplokk uuesti selle (näiteks) 40kV pirnile peale...



Mis puutub pesuritesse, siis seal näeks ainsat põhjust selles, et mustalt tulelt peegeldub valgus tagasi ning hakkab pirni ennast põletama (kuna seal on valgustugevus ikka oluliselt tugevam, kui tavapirnidel... (kunagi olen sellel teemal juba kuhugi teoritiseerinud :roll: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 166 xenoon tule probleem

#8
liitun veelkord suurte teoreetikutega...



TS seletus kaduva tule kohta on täiesti logiline



aga nüüd targutaks pesuritest jms kaasa...



tegelikkuses enamus ksenoonpirne on oma vattidelt on alla 55... ca 35 ehk.... st. elektrikaar põleb madalamal temperatuuril kui kuumaks aetud peenike traat tavalises v halogeen hõõglambis.



pesurite ametlik seletus on: vastutulijale võib peegelduda silma valgust räni vms osakestega kaetud klaasilt. pmst kui sul on pesurid aga neid ei kasuta... on tulemus sama kui sul polegi pesureid...



teine asi mida peale 1998 aastat toodetud autol nõutakse ksenoontules on automaatne kaldenurga seadmine... isiklikult pean seda olulisemakski kui pesurit.

Alfa Romeo 166 xenoon tule probleem

#9
See ksenoonide iseeneslik kustumine ja süttimine kipub vist alfadel pea et tüüpviga olema. Tean samuti ühte 156 millel oli sama viga, mõnikord põles, teinekord mitte. Käidi nii auseri meeste, kui ka fakto meeste juures, aga ega need seal midagi tarka ju teha või öelda ei osanud, ei saa nad ju tihti lihtsamategi asjadega hakkama. Kui ma ei eksi, siis vahetati seal isegi ksenoni toiteplokke ja prooviti igasugu imeasju, aga asi lahenes ikkagi alles siis, kui terve tuli välja vahetati.