Probleem:
Täna päeval vaatasin jahutusvedeliku paisupaaki ja see oli normis... õhtul seisin parklas(max 30min.) ja selle aja peale oli terve jahutusvedelik sinna maha jooksnud..wdf. panin uuesti mingi 6 liitrit sisse ja enam ei voola kusagilt :S
Tuttav rääkis, et kliimaseade võib sellise triki teha?!
Tänud ette!
156 jahutus vedelik..
#26l jahutusvedelikku ei voola ühegi kliima trikiga mitte kuhugi!
jahutusvedelikul on voolamiseks kaks kohta-> kas ülevoolutoru (kust tuleb max 3l välja (selle eelduseks on muidugi keev mootor) või siis leke särgis.
hauever... kui pool tundi eile parklas seisid ning kliima töötas, siis
Oled jääkaru või
Krrt ilma kliimata on niigi külm juba
Ühesõnaga-> kontrolli palun nüüd ilusti õli üle
kui sealt majoneesi saad siis on jamasti... Kui ei saa, siis kontrolli lõdvikud üle-> võib juhtuda, et suure survega (kuum kuum vedelik) andis mõni klamber täpselt nii-napilt alla, et paisutas serva lahti (pakuks termostaadi pealt nt)
Praegu 100% kindlalt ei väida aga 156 süsteemis on üldse umbes 9l vedelikku (seega kui 6 peale valasid, siis on autoga juba pahasti kardetavasti-> v.a. juhul, kui kohe jaole said)
Kliiamtrikk on hoopis teistsugune (kondentsi eristamine)...
Ah jaa... on teatud seltskond teatud riigi päritolu sõidukeid, kus sisselülitatud kliimaautomaatika hakkab ise juhtima ventikat (AR kasutab selle juhtimiseks siiski temp andureid IMHO)-> isejuhtimise suurimaks miinuseks kipub olema, et kui soojus uhab maksimumil ning siseradikas on veidi umbes, siis lülitatakse jahutus sisse alles 100+ temperatuuril (kusjuures temp võetakse jahutussärgi tagaservast vahetult peale salongiradikat... asja idee on siis maksimum salongi saada ning alles 80C peale radikat tasuks lülitamist)
AR (oma näite põhjal) kasutab ühes või mõlemas radikas asuvat (üks jahutuskiirus+ teine jahutuskiirus) andurit, et lülitus kätte saada -> seal tekib probleem juhul, kui termostaat umbes on ja soojus radikasse ei jõuagi (kuna väike ring on aga umbes 4liitrit, siis sealt saab kuus liitrit välja suruda vaid juhul, kui radikapool on hulk õhku)
Seega -> kontrolli termostaati, voolikuid, klamberid jms ning tee igaks juhuks selline test-> sooja mootoriga lülitad salongisoojenduse välja ning kui temp on jõudnud 95-100 juurde ning ventikas lülitub, siis vaata avatud kapoti alla, et kas sealt kuskilt midagi lekib... pakuks, et lekib...
jahutusvedelikul on voolamiseks kaks kohta-> kas ülevoolutoru (kust tuleb max 3l välja (selle eelduseks on muidugi keev mootor) või siis leke särgis.
hauever... kui pool tundi eile parklas seisid ning kliima töötas, siis



Ühesõnaga-> kontrolli palun nüüd ilusti õli üle

Praegu 100% kindlalt ei väida aga 156 süsteemis on üldse umbes 9l vedelikku (seega kui 6 peale valasid, siis on autoga juba pahasti kardetavasti-> v.a. juhul, kui kohe jaole said)
Kliiamtrikk on hoopis teistsugune (kondentsi eristamine)...
Ah jaa... on teatud seltskond teatud riigi päritolu sõidukeid, kus sisselülitatud kliimaautomaatika hakkab ise juhtima ventikat (AR kasutab selle juhtimiseks siiski temp andureid IMHO)-> isejuhtimise suurimaks miinuseks kipub olema, et kui soojus uhab maksimumil ning siseradikas on veidi umbes, siis lülitatakse jahutus sisse alles 100+ temperatuuril (kusjuures temp võetakse jahutussärgi tagaservast vahetult peale salongiradikat... asja idee on siis maksimum salongi saada ning alles 80C peale radikat tasuks lülitamist)
AR (oma näite põhjal) kasutab ühes või mõlemas radikas asuvat (üks jahutuskiirus+ teine jahutuskiirus) andurit, et lülitus kätte saada -> seal tekib probleem juhul, kui termostaat umbes on ja soojus radikasse ei jõuagi (kuna väike ring on aga umbes 4liitrit, siis sealt saab kuus liitrit välja suruda vaid juhul, kui radikapool on hulk õhku)
Seega -> kontrolli termostaati, voolikuid, klamberid jms ning tee igaks juhuks selline test-> sooja mootoriga lülitad salongisoojenduse välja ning kui temp on jõudnud 95-100 juurde ning ventikas lülitub, siis vaata avatud kapoti alla, et kas sealt kuskilt midagi lekib... pakuks, et lekib...

Tegelikult ma olen normaalne....
156 jahutus vedelik..
#3Nii, vaatasin õli ning majoneesi ei saanud... natuke vähe oli ainult..
kui auto temp. tõusis nii 90-95 peale lõi surve sisse..
Tuttav arvas, et ploki kaanes võib mõra sees olla
või on vaja õhutada..
Tänud aitamast!
kui auto temp. tõusis nii 90-95 peale lõi surve sisse..
Tuttav arvas, et ploki kaanes võib mõra sees olla

Tänud aitamast!
156 jahutus vedelik..
#4Tegemist on vist bnd vana autoga?
Äkki kui härra suuskadelt maha saab, siis oskab kommenteerida
Äkki kui härra suuskadelt maha saab, siis oskab kommenteerida
a.k.a Anthrax
156 jahutus vedelik..
#5Surve ju peabki sees olema?
Tegelt ma ei oska kohe nii lambist midagi öelda, radikas on uus, pump pandi uus, need seega välistatud.
Krt- põhjakaitse ka ju all, ei näe kust jookseb.....
Kuidas tal sõidu ajal temp on?
Natuke sügan, st ei oska preagu küll välja pakkuda, mis jama see oli. Mingit viga ma küll kuhugi ei peitnud.....
TS! mul masinal ka kogu aeg kliima jrel- pole kunagi muret, et aken udune oleks. Nt kui tänase - kraadiga keeran max esiaknale, siis lülitab kohe kliima sisse, mis sest, et kraade soovin autosse 28,5. kliimaradikas on õhukuivataja külmal ajal, ja väldid neid poolkinniseid tankistide aknaid...
Tegelt ma ei oska kohe nii lambist midagi öelda, radikas on uus, pump pandi uus, need seega välistatud.
Krt- põhjakaitse ka ju all, ei näe kust jookseb.....
Kuidas tal sõidu ajal temp on?
Natuke sügan, st ei oska preagu küll välja pakkuda, mis jama see oli. Mingit viga ma küll kuhugi ei peitnud.....
TS! mul masinal ka kogu aeg kliima jrel- pole kunagi muret, et aken udune oleks. Nt kui tänase - kraadiga keeran max esiaknale, siis lülitab kohe kliima sisse, mis sest, et kraade soovin autosse 28,5. kliimaradikas on õhukuivataja külmal ajal, ja väldid neid poolkinniseid tankistide aknaid...
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

156 jahutus vedelik..
#6Tankistide aknad ei ole tegelikult seotud mitte kliimagabnd wrote:TS! mul masinal ka kogu aeg kliima jrel- pole kunagi muret, et aken udune oleks. Nt kui tänase - kraadiga keeran max esiaknale, siis lülitab kohe kliima sisse, mis sest, et kraade soovin autosse 28,5. kliimaradikas on õhukuivataja külmal ajal, ja väldid neid poolkinniseid tankistide aknaid...

AR (oma näite põhjal) kasutab ühes või mõlemas radikas asuvat (üks jahutuskiirus+ teine jahutuskiirus) andurit, et lülitus kätte saada
Tuletaks meelde, et sellel juhul mainiti, et kliima võib sellist trikki teha. Kliima saab jahutussärgi ülekuumendamisega hakkama vaid juhul, kui ta õhku jahutab


Tegelikult ma olen normaalne....
156 jahutus vedelik..
#7Trkst õeldi et ventikad peaks hakkama 90 kraadi juures töötama.. proovisin ei hakkanud, tegelen sellega nv´l... Loodan, et ei ole midagi keerulist..
To bnd:
temp on nagu tavaliselt.. maanteel 80 ja nii ning linnas 90 -110 vahel...
Tänud:P
To bnd:
temp on nagu tavaliselt.. maanteel 80 ja nii ning linnas 90 -110 vahel...
Tänud:P
156 jahutus vedelik..
#8Abiks:
Trk-s on olemas täitsa selle masina reostaadid vendikatele. Küsi Ranno käest.
Trk-s on olemas täitsa selle masina reostaadid vendikatele. Küsi Ranno käest.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

156 jahutus vedelik..
#9Okey, täna panin käima, sõitsin ja seisin töötava mootoriga kokku mingi 30-40 minutit.. ventikad hakkasid tööle kuskil 100 peal, kuskilt midagi välja ei ajanud jne...
Kas selles ei või olla probleem et õli mingi miinimumi lähedal on?(lähen panen kohe juurde..)

Kas selles ei või olla probleem et õli mingi miinimumi lähedal on?(lähen panen kohe juurde..)

156 jahutus vedelik..
#10
õli ei puutu asjasse

Aga mine konrolli kõiki lõdvikud üle

Ja võta seda kui õppetundi või siis esimest Alfatervitust


Tegelikult ma olen normaalne....
156 jahutus vedelik..
#11Olin eile varahommikul Matilda autoga täpselt sama mure ees. Lihtsalt läks ühel hetkel temp üles, auto peeti kinni ja no tosooli pole
Õnneks tankla oli paari sammu kaugusel, osteti 2x 5l ja oodati, kui masin natuke jahtub. Sisse läks siis 7,x liitrit
Peale seda tuli masin Tartust minu juurde Pärnu, vaatasime veel siin kapoti alla, no aurab sealt rihma poolt, aga samas tase oli paagis nomis. Sõideti päev otsa siin, õhtul läksime veel kahe autoga Tõrva, seal ka tase ok. Lasin veel täna hommikul masina korra kuumaks, võtsin rihmakatte maha, et vaatan, kust ta siis märg on. No kõik kuiv
Nüüd tulistas Matilda taga veel Tartusse ja kõik ok!
ULME? MÜSTIKA?


Peale seda tuli masin Tartust minu juurde Pärnu, vaatasime veel siin kapoti alla, no aurab sealt rihma poolt, aga samas tase oli paagis nomis. Sõideti päev otsa siin, õhtul läksime veel kahe autoga Tõrva, seal ka tase ok. Lasin veel täna hommikul masina korra kuumaks, võtsin rihmakatte maha, et vaatan, kust ta siis märg on. No kõik kuiv

ULME? MÜSTIKA?
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

156 jahutus vedelik..
#13Mul on mingi sarnane teema... kui linnavahel palju juristada või ummikus istuda või parklas seistes käiata, siis läheb päris kuumaks ja korra on ka üle keetnud. Termostaat pole küll kõige parem, kuid katsetasin ja avaneb küll. Termostaadil ehk üks viga, et kinnises asendis ei pea kõige paremini ja maanteel masin jahtub jälle suht koht maha. Linna vahel samas mõlemad vendid undavad nii et jube.
Üks tuttav pakkus, et radikas kuskilt umbes, et seistes jahutab halvasti. Või võib probleem olla ikkagi termostaadis? On veel miskit, millest võiks selline kõikumine oleneda?
Üks tuttav pakkus, et radikas kuskilt umbes, et seistes jahutab halvasti. Või võib probleem olla ikkagi termostaadis? On veel miskit, millest võiks selline kõikumine oleneda?
156 jahutus vedelik..
#14Termostaat võib visuaalsel vaatlusel töötada küll. Või siis katsetel keeva veega. Samas tuleks siiski üritada vaadata, kas ta avaneb TÄPSELT siis, kui peab... ehk siis lubatud temperatuuril. Ära väsib seal sees bimetall vedru.
156 jahutus vedelik..
#15ära vaeva ennast alfa temperatuuriga
156 2,0TS
talvel ikaldas temp - vahetasin uue termostaadi - muutus oli minimaalne. Soojaks läks kiiremini aga maanteel tiksus ikka alla 90
sooja ja külmahäired võivad olla ka veepumbast tingitud
156 2,0TS
talvel ikaldas temp - vahetasin uue termostaadi - muutus oli minimaalne. Soojaks läks kiiremini aga maanteel tiksus ikka alla 90
sooja ja külmahäired võivad olla ka veepumbast tingitud
