156 selespeedi pidamisest, hooldusest jm

#1
Tere,



panin käesoleva teksti ka Auto24, aga kuna looga kiire, siis ka siia... ehk leiab asjalikke mõtteid.



Olen sõitnud 156ga (manuaal), nüüd aga plaanin osta uuema aastakäigu, ning saadaolev auto on selespeed (2000. aasta, natuke üle 60 000 sõitnud). Kas kogenud alfistid oskaks mind pisut aidata: kuidas selespeed vastu peab?, millised probleemid on ilmnenud?, kuidas seda selespeedi hästi hoida ja hooldada? Millega selespeedi juures tingimata arvestama peab? Kas selespeediga sõitmine võtab rohkem kütust?



Kui teil on kogemusi nii 156 manuaali kui ka mõne selespeediga, siis kuidas nende sõite võrdlete?



156st veel - kas vastab tõele, et 2000 ja hilisemad aastakäigud (nagu räägiks veinist:) on vastupidavamad ja tehniliselt paremas korras kui varasemad?



Suur aitäh ette!

156 selespeedi pidamisest, hooldusest jm

#2
...võin rääkida oma kogemusest on siis abi või mitte

ise olen sõitnud selespeedidega aastast 2000, ehk siis esimene wagon mis kohe uuest peast ostetud oli selekaga, sellega sõitsin viis aastat ja probleeme polnud... kui siis ehk niipalju et mõnikord harva tekkis väike viivitus käikude sisselülitamisel city funktsioonis... aga see "viga" parandati teeninduses väikse restardiga ja nimetasid seda ka kalibreermiseks kohati :) ...hiljem tõsi küll vahetasin käiguka softi uuema selespeedi softi vastu ja jooksis veelparemini...



...hetkel on paralleelselt kasutusel 2005 a 2.0 JTS Ti SW Selespeed ning 2004 aasta GT 2.0 Selespeed... need siis nüüd nö uue selespeediga, kuna autod suht uued, siis pole ka selekaga mitte mingeid probleeme esinenud veel, võrreldes vanemaga selekaga võib täheldada natuke sujuvamat käiguvahetust city funktsioonis ja manual funktsioon erineb ka vanast sellepoolest, et kui käike vahetad ja unistama jääd siis vahetab masin ise ikka lõpuks asja... GT-l on formuleeritud siis asi City ja Sport



...mis puudutab hooldust siis mingit eri hooldust selespeed küll ei vaja, asi tahab hooldust nagu iga teine autoosa, mingit erilist püha võiet ei pea kasutama ja niipalju kui kuulnud olen on esinevad vead selespeedidel rohkem mälu kui metalliga seotud... bentsukulu kohta ei oska midagi öelda, sest pole seda kunagi mõõtnud, on küll nö pardakompuutrid jms vidinad mis näitavad, aga pole neid ka vaadand :) minupärast võivad need olemata olla



...selespeed pole teab mis sportkäigukast (mis krdi sport :D ) ...mulle isiklikult lihtsalt jubedalt meeldib see kombinatsioon "automaadist" ja manualist, ning kaheliitrise mineku juures ja mitte võistlussituatsioonis on see üks äge asi ma ütlen :) harjud ära hakkab meeldima



...kui auto 2000 siis sellel veel vanem selespeed peal, aga mina isiklult ei kardaks selepeediga seonduvat selle auto puhul vaid vaataks pigem mootorile ja veermikule otsa, ja tasub ikka uurida kes mis ja kuidas hoitud jne ...kui asi korralik ja ise asja armastad ja hooldad on kõik hästi :)



...taustainfoks võin veel niipalju öelda, et oma alfadega hoolduseskäimine pole minujaoks mingi ebameeldiv kohustus vaid täiesti loomulik ja vajalik protseduur ja neid visiite ma võtan ette ma arvan et rohkem kui vaja on, bikoos ai laav mai kaars, junõu ...võibolla mõne pohhuistlikuma alfaomaniku selepeed laguneb mis kole, ei tea...

156 selespeedi pidamisest, hooldusest jm

#3
ja teeks siia kohe ühe selespeed-küsimuse veel otsa:

kui masin iga hommik esimese kohaltminekuga hüppab, kas siis tuleb see mälu tõttu või millestki muust?

Seda juhtub alati peale pikemat seismist st. päeva jooksul rohkem seda ei juhtu rohkem kui ainult esimesele sõidule minnes.



Välja näeb see nagu esimest korda õppesõitu tegeva õppuri sõit, selline tuuritamine paari sekundi jooksul kohalt minnes.

156 selespeedi pidamisest, hooldusest jm

#4
esimene võimalus mälu-> tundub, et vahepeal vool ära käib, kontrolli pistikuid... (kuigi see, et ainult öösel ja see eest IGAL on natuke kahtlane)



teine võimalus on selline, et sul lihtsalt üks piduritest öö jooksul natuke kinni jääb ning kast vaeseke ei saa hästi aru miks auto ei liigu, seetõttu siis tuuritab väheke :wink: kontrolliks võid kasutada võimalust, käsakas maha, käik välja ning mõned meetrid lükata (kui jama alles on, siis tõenäoliselt elektroonika)

manuaalkastiga -> kui pidur veidi peale jääb, siis antakse tavaliselt samamoodi natuke gaasi, et auto paremini liikuma saada...



kolmas võimalus->

hakkad liiga külmalt liikuma, proovi minutit kolm, neli soojendada ja vaata mis siis juhtub
Tegelikult ma olen normaalne....

156 selespeedi pidamisest, hooldusest jm

#5
peaks minu kogemuse järgi olema küll kindlalt lihtsalt see, et külm on auto.

ma ise ka eriti ei soojenda autot hommikuti, talvel nii kaua kui lumest puhastamine aega võtab ja esiklaas udust ja hallast vabaneb, eks.



külmalt mingi jõnkustamine on seega normaalne ega ole midagi valesti minu meelest.



teine asi, mis mul on ka algusest peale olnud, nii vana kui uue softiga, on see, et mõnikord kohalt minnes ei võta ta kohe käiku taha, annab lihtsalt tühigaasi ja siis äkki ühendab käigu ning jõnksatab minema, ent seda juhtub umbes kord kvartalis :), mitte sagedamini, praegu ei meenugi näiteks, millal viimati oli...



ja pidurite peale jäämise kohta ei oska öelda, kas see tõele vastab, sest talvel mul näiteks juhtus sellist asja pidevalt, et kui oli ikka alla 20 miinuskraadi, siis parem tagumine pidur külmus lihtsalt peale, käigukast aga reageeris sujuvalt...

Kuna ümbruskaudsed tänavad olid ka korraliku lume ja jää all, siis teinekord õnnestus mitu kvartalit läbida, enne kui ratas rehvi korraliku pidamisega pinnale sattumisele tänu liikuma hakkas. Teinekord käisin lähedal poes ära ja tulin koju tagasi ilma, et ratas lahti oleks tulnud, kui väga libe ilm oli. Külmumisprobleemist sai aga lihtsalt piduri korraliku puhastamisega lõpuks jagu.

156 selespeedi pidamisest, hooldusest jm

#8
urmaso wrote:peaks minu kogemuse järgi olema küll kindlalt lihtsalt see, et külm on auto...
Sul tundub õigus olevat. Ma saan aru, et õige ta on, et tuleb soojendada mootorit iga kord peale sisse isutmist / teele asumist, kuid olgem ausad - hommikul kiiruga tööle minnes on see 3 minutit ikka terve igavik!



Ega see ilus pole aga ise ikka harjunud uuemate masinatega rooli hüpates kohe ka sõitma pistma. Tundub, et tuleb ümber harjutada.

156 selespeedi pidamisest, hooldusest jm

#9
ja pidurite peale jäämise kohta ei oska öelda, kas see tõele vastab, sest talvel mul näiteks juhtus sellist asja pidevalt, et kui oli ikka alla 20 miinuskraadi, siis parem tagumine pidur külmus lihtsalt peale, käigukast aga reageeris sujuvalt...


autol on 4 ratast, millel kõigil pidurid.



tagumised kasti tööd ei mõjuta, esimesed aga võivad sed aüsna edukalt teha (n. klotsid kettale liiga lähedal vms)



BTW mitme võimaluse puhul on mul tavaliselt loll komme kõige tõenäolisem kõige viimaseks kirjutada :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....