Talv 2009

#1
Tervitus kõigile Alfaomanikele!

Kuidas Alfad toimivad sellel talvel kah?

Mäletan eelmisel aastal oli kõiksugu kurtmist ja
hädasid näitex ustega.

Ise olen sellel talvel sõitnud vaid 159 ja 75-ga.
Üllataval kombel 75 töötab ideaalselt. Käivitub hästi ka -11 juures
suht kehva akuga :icon_roll: soojax ei taha eriti minna kuna ventikas
on pidevalt taga. Imelikul kombel pole isegi uksed jäätunud kordagi.

Image

Talv 2009

#2
Täna sisenesin kundepoolsest uksest. Tihendid on küll määritud aga kuna auto oli pargitud vasakpoolse küljega tuule ja misiganes asja saju poole siis tänaseks oli tihendite vahel korralik jää.
Klaasipesuri düüsid tahavad kah ära jäätuda.
:icon_think: Ahjaa. Parempoolne pedaal on probleemiks olenemata ilmast.

Talv 2009

#3
Ei kurda nagu, kõik toimib hästi, välja arvates katki läinud või jäätunud bensupaaki trossi :icon_crazy:
Õnneks bagaznikus leidsin ühe nööri millega saab ka bensupaaki luugi lahti teha. Muidu OK! Tee peal seisab hästi :icon_thumbup:

Talv 2009

#4
Naftapress käivitus ka -18 juures ilma probleemideta :) , kõige suurem mure on see et uksenupp tahab koguaeg kinni jääda, mis sest et määritud on. Ja käsipidur ka jäätub rõõmsalt kinni juba -2 juures :twisted:

Talv 2009

#5
mrt wrote:Naftapress käivitus ka -18 juures ilma probleemideta :) , kõige suurem mure on see et uksenupp tahab koguaeg kinni jääda, mis sest et määritud on. Ja käsipidur ka jäätub rõõmsalt kinni juba -2 juures :twisted:
kässar pole mitte aniti alfade mure
uksenupp on muidugi müsteerium omaette
164 oli sama värk
aga 159 ja 75 uksed töötavad 8)

Talv 2009

#7
Kui eelmine aasta millalgil korralik lumi maha tuli paariks päevaks, siis oli jama majas. Kuna GTV`l ei istunud juhiuksel klaas ilusti omal kohal, siis oli klaasi ja tihendi vaheline ala lund täis ja tsipa ka klaasi eemale lükanud ja salong kergelt lumine. Uksi muukisin esimene kord tubli 30 minutit. Ukse nupp on jäänud lugematud korrad kinni. Siduripedaaliga on huvitav lugu. Kui masin seisnud külmaga, siis alguses jääb siduripedaal esmasel vajutamisel alla ja ei lahuta ära. Tuleb siis saapanina pedaali alla panna ja ülesse kiskuda. 1-2 korda vajab "hellitamist", siis korras.
Nüüdseks aga aken ilusti lastud korda teha ja lukud määritud. Kõlbab sõita küll. :icon_thumbup:

Talv 2009

#8
:icon_wtf: miks peaks olema Alfa talvel teisiti sõidetav, kui ükskõik milline teine auto :icon_wtf:

kui mootoris on 10W40 õli, siis hoolimata margist on käivitumine alla 20 kraadise külmaga natuke raskendatud

kui auto jääb soojana seisma, siis hoolimata autost on hommikuks klaasid jääs

kui termostaat on tuksis või sooja kliima oma või siis ventikas on järgi vms, siis on auto maanteel külm

kui tihendid on õlitamata, siis külmuvad niikuini uksed kinni

kui ukselukud/hoovastik jms on määrimata siis tekib niikuinii avamisprobleem (kuigi -> tõsi tan'd on... 156 puhul on asi :icon_roll: tõenäolisem)

kui aku on kellu ja genekas ei lae, siis pole mitte mingit vahet ninal oleval märgil

Ehk siis -> kui Alfaga on talvel raske või masendav liikuda siis...


... jumala eest...

... tehke auto korda :mrgreen:


EDIT: hommikul oli -18 ja 155 ei saanud igatahes eriti arugi, et mingit erinevust oleks :roll: kuigi mootor nagu eriti soojaks minna ei tahtnud (maanteel üle 70 kraadi ei tulnud... muidugi puhur huugas max soojust max võimsusel võimsusel :mrgreen: ega nii mootori soojendamiseks eriti midagi üle ei jää jah)
Tegelikult ma olen normaalne....

Talv 2009

#9
jah, tahtsin just midagi sarnast nagu ts kirjutada, et kui ei oska talvel autoga ümber käia, siis pole ime, et igast probleemid tekivad.

ja kes siis talvel kässari ööseks peale jätab?

ja ka aknapesu tüüsid jäätuvad ära kui suvine vedelik on sees.

mul 155 ja dedra, töötavad aastaringselt, nagu kõik seni omatud alfad.

Talv 2009

#10
ts wrote:1 kui mootoris on 10W40 õli, siis hoolimata margist on käivitumine alla 20 kraadise külmaga natuke raskendatud

2 kui auto jääb soojana seisma, siis hoolimata autost on hommikuks klaasid jääs

3 kui termostaat on tuksis või sooja kliima oma või siis ventikas on järgi vms, siis on auto maanteel külm

4 kui ukselukud/hoovastik jms on määrimata siis tekib niikuinii avamisprobleem (kuigi -> tõsi tan'd on... 156 puhul on asi :icon_roll: tõenäolisem)
1 Mul masinas 0w-60, mis see külmaga teeb? :D
2 Kui masin seisab väljas tuulte meelevallas, siis jääs, aga ma hoian autot varjuall, mis on 2 küljest lahti ja sellest juba piisab, et aknad poleks hommikuti jääs. Ja kui silmas peeti seestpoolt jäätumist- siis selle vastu aitab ainult pikad otsad. Linnas autosse sisse/välja ja alati kannad natuke saapaga lund/vett sisse ja ongi sees aknad alati udused ja ööga tõmbab jäässe. Ja siseõhku ärge küll kunagi talvel kasutage- garanteeritud, et aknad hakkavad uduseks minema. Mul gta tahab alati miskipärast, kui sõidan maanteel mõne reka sabas ja ootan võimalust möödumiseks- paneb siseõhule? MIKS?
Muidu nupud "auto" peal ja suunab ilusti klaasidele ja jalale. Ja kui nüüd passida veoka taga, suunab jalgadele ja paneb siseõhule? Saab kohe aru- tagaaknad lähevad uduseks ja siis ka vaikselt esiaken, kuni sensori vaateväljani ja siis suunab taas aknale, aga selleks ajaks on tagant juba udune kõik. Miks ta kiusab mind?
3 Mul vist vale termostaat sees, kui siin suvel oli masin kogu aeg ülikuum, sai vist pandud teine termo. Nüüd hommikul soeneb kiirelt, st paar km sõitu ja soe, aga maanteel üle miski 60 ei tõuse, ainult linnas. Vale termo?
4 156 puhul eriti valuline tagaukse väljast avamine, peab meelitama, hooga tõmmates võib see plastmassist vidin näpu vahele jääda.

Üldine reegel aga, mida olen tähele pannud- kui auto on igapäevases kasutamises, ei vaeva teda igasugused külmumis probleemid. Kui aga sõita vähe ja lühikesi otsi, siis ongi need aknad udused ja jääs, nii seest kui väljast. Uksed ei pruugi hästi käia ja autosse korjab muidugi mega niiskuse sisse. Auto on mõeldud ikkagi sõitmiseks :D

Edit: kässerist- see sõltub palju ka selle kasutus sagedusest. Kasutan seda alati parkimisel ja pole veel kinni jäänud. Kui aga tross ikka liigub aind 3x aastas ja siis talvel korra tõmmata, siis korras ta ongi. Paistab, et need kummist lutid, mis trosside otsas on, et tee tegelt oma tööd korralikult, vesi koos tolmuga ronib sisse ja liikumisava jääb suht väikseks.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Talv 2009

#11
mags wrote:ja kes siis talvel kässari ööseks peale jätab?
Ma ei mõelnud selle all, et kässar ööseks peale jääb, tahaks lihtsalt selliste ilmadega suti lustida aga ei saa

Talv 2009

#12
BND su auto ei kiusa sind...
see on hoopis tootjapoolne "hoolitsus", kes suunab siseõhule ringluse kui andur leiab välisõhus piisava koguse saasta. sa oled ju ostnud 156 TIPPMUDELI ehk oled italianode arvates hullumeelne rahajõmm, kelle tervist ja heaolu peab poputama, kes on margi au edasikandja - elav legend, noh!

_

udu kogunemine on tingitud asjaolust et insener unustas fakti, kui kliimapump ei toimeta, siis õhk võib olla niiske ja kondenseeruda jahedamatel autodetailidel (itaalias reeglina talve ei ole meile tuntud kujul) ning jalgadele puhumine on juba kliimaploki progeja võhiklikkus või laiskus ei enamat...

vbla läks siestale ja unustas aknad

Talv 2009

#13
:icon_hi:

Õlidest:

Mida väiksem on esimene number (0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks"

Mida suurem on teine number (30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli kõrge temperatuuri juures (loe rajal vms tingimustes)

muuseas-> õlidel peaks täht W tähendama sõna Winter.

mul on kuskil manualis ka temperatuurivahemike tabel (olen nagu näinud seda korra aga... praegu ei meenu millises manualis). mälu järgi meenutab 10W õli veel kuskil miinus 20 kraadi juures (madalamal läheb "sültjaks" ning õlisurve üles saamine võtab veidi kauem aega), samas 5W peaks kuhugi 30 kanti kannatama ning 0W lausa 40-ga veel õliks jääma

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

automaatsest ümberlülimisest-> kahtlustaks, et Su GTA-l on "nina"-> ehk siis hävitavat lehka tundes (naftaosakesed nt) lülitatakse salongisoojendus siseringile (kunagi sai seda funktsiooni tellida vaid sigakallitele autodele... praegu on see juba "laiatarbes")

Maanteekiirusel suure külmaga ei pruugi asi üldse termostaadis kinni olla-> kuna GTA on ehitatud natuke ekstreemsematele tingimustele, siis mittesoojenemine võib vabalt olla tingitud ka üliaktiivsest jahutusest ning sellest, et kogu soe tuleb vapralt salongi (kahtlustan, et ka 155-l on jahutus arvestatud karterikaitset arvestades-> kuna seda aga ei ole, siis tõenäoliselt jahutab mootorit lisaks ka altpoolt tulev õhk)
Aga see on puhtalt spekulatsioon :icon_roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Talv 2009

#14
E.T. wrote:BND su auto ei kiusa sind...

udu kogunemine on tingitud asjaolust et insener unustas fakti, kui kliimapump ei toimeta, siis õhk võib olla niiske ja kondenseeruda jahedamatel autodetailidel (itaalias reeglina talve ei ole meile tuntud kujul) ning jalgadele puhumine on juba kliimaploki progeja võhiklikkus või laiskus ei enamat...

vbla läks siestale ja unustas aknad
ah jaa->
164 plokk (by Bosch) saab aru, et siseõhk käib koos kliimaga ja aknale

155 plokk (by Marelli) ei saa aru, et tuleb ka kliima sisse lülitada ning hakkab jalgadele puhuma

ja füüsika algõppest (mingi 5 klass äkki) peaks kõigil meeles olema, et soe õhk tõuseb üles-> seega füüsikaliselt on Marellil õigus-> kui tahad temperatuuri ühtlaseks saada, siis tuleb kütta altpoolt. Akendele suunatud õhuga küttes jääb auto "kahetsooniliseks" -> üleval kuni temp andurini (tavaliselt asetseb kliimaplokiga samal kõrgusel) on soe ja alt on külm (kuna füüsika ei võimalda lihtsalt teisiti toimetada :wink: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Talv 2009

#15
TS, aseta oma algklassi eritemperatuurilise gaasiga täidetud füüsikakolbi ventilaator ja oled hoobilt kõrgema pilotaaziga füüsikas
teema: kaoseteooria.

või püüad lisaks progemisveale tuua sisse ka tootjapoolse inimliku rumaluse faktori?


-

sinu näite põhjal lähevad minu punktid bosch-le ja marelli saab vitsa!