2002a. 156 2,4jtd Airbagi tuli põleb

#1
Alfa muidu sõidab kenasti, aga ostmisest alates põleb airbagi tuli armatuuris. Kõik padjad on alles ja juhtmed kinni. Auto avariid teinud ka pole. Käisin täna PilotMotorsist läbi ja seal näitas tester patjade aju viga. Kas keegi oskaks selle peale midagi tarka kosta?

Ise mõtlesin, et on 3 varianti:
1. Uus aju esindusest ~12 000 :icon_thumbdown:
2. Kasutatud aju. Ei tea, kas üldse on nii, et panen kasutatud aju külge ja ongi korras (eeldusel, et aju on korras)? Või peab arvutiga ka midagi tegema?
3. Saadan oma vana aju siia: http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-AIRBAG ... 240%3A1318 Mis te sellest arvate?

Kas kellegi on kogemusi, et kui kindel see on, kui arvuti näitab aju viga?

Niipalju kui ma mujalt netiavarustest uurisin, siis see olevat suhteliselt levinud probleem, et airbagi tuli läheb lihtsalt põlema, ilma avariid tegemata.

2002a. 156 2,4jtd Airbagi tuli põleb

#2
Ehk annab aju remontida?! El.moodulitel lähevad tavaliselt läbi "odavad" jubinad mida vahetada saab. http://www.diagnostika.ee/Elekter.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - "küsige julgesti, sest küsija suu peale ei lööda!"
Alfast ei tea rääkida aga buumeritel (samas ei saa italiaano elekter saksa omast midagi väga erinevat olla...) on küll nii, et aju vahetusel tuleb see arvutiga üle kodeerida, siis saad teada kas uus aju töötab v. mitte. Seega tuleb aju välja osta ja kui ta hiljem tööle ei hakkka siis... :icon_think:... siis on kaks mitte töötavat aju :icon_problem:
Alfaholic since 1997

2002a. 156 2,4jtd Airbagi tuli põleb

#3
Tänud selle viite eest. Uurin sealt..

Praegu tundub see eBays pakutav teenus parim lahendus olevat, kuna tema lubas aju valmis progeda vana järgi, et oleks lihtsalt plug-and-play.

12000+tööraha mul hetkel võtta pole ja kasutatud juppi ei tahaks ka osta, seega pean panustama remondi peale.

2002a. 156 2,4jtd Airbagi tuli põleb

#4
saabik wrote: ostmisest alates põleb airbagi tuli armatuuris. .
Minu kogemus on selline, et kui ostad odava laksu pannud auto, siis tulebki airbägi aju uus osta, et asja täitsa korda saada....
Padjad võivad ju vahetatud olla (tihtilugu on lihtsalt pahteldatud/värvitud/saepuru täis), aga ajuga ei anna midagi teha, peale vahetuse.

Igasugune jama stiilis "leian elektrooniku, kes natuke tinutab...jne" ei tööta tavaliselt.

2002a. 156 2,4jtd Airbagi tuli põleb

#5
Stihl wrote:
saabik wrote: ostmisest alates põleb airbagi tuli armatuuris. .
Minu kogemus on selline, et kui ostad odava laksu pannud auto, siis ....
Odava, laksu pannud auto airbagi aju tuleb jah kindlasti vahetada, kuna seal see on see avarii sensor, aga konkreetne isend on avariivaba ning kõik padjad on alles ja tehase poolt pakitud (kontrollitud).

Surfasin selles alfa156.net foorumis ja tundub, et see probleem pole sugugi haruldane. Üritan igatahes selle eBay vennaga kontakti saada, äkki nendel ajudel on mingi tüüpviga, mida ta parandab. Sel juhul 1200.- poleks palju maksta, kui asja korda saab.

2002a. 156 2,4jtd Airbagi tuli põleb

#6
saabik wrote: kuna seal see on see avarii sensor,
Ma ei oleks selles väga kindel, et seal tänapäevaautol mingi lihtlabane kuulikesega sensor on. (ei ole küll lammutanud). Sensor kusagil eraldi, mootoriruumis ntx.

Pigem airbagi aju jälgib auto kiirust ja selle muutumist ajaühikus...abs-ist tuleb ju signaal kogu aeg peale ja selline info on kogu aeg olemas...

Kui muutumine on stiilis 40km/h>>>0km/h, siis ta ei reageeri, pole põhjust ju ka.
Kui poole kuni sajandiksekundi jooksul muutub kiirus 90km/h>>>0km/h, siis lastakse bägid ja turvavoo eelpinguti padrunid lahti.
Kui kiirus on 0km/h (auto seisab) ja süüde väljas, siis löö teda või lammutuskopa pommiga, midagi ei juhtu.

Kui, aga bägid on juba korra lahti lastud, siis kommertseesmärkidel (et saaks juppi müüa) sätitakse asi elektroonikas niimoodi, et rohkem selline funktsioon ei toimi. Ehk, osta uus. Misiganes siis, kas uus auto või vanale uus hirmkallis jupp...

See aeg, kus süüde diagnostikapistiku kaudu kapotialt sisse lülitati, haamriga vastu stanget või küljekarpi löödi ja sellepeale bägid ja ukselukud lahti läksid, on ammu möödas (bmw E34 on sihuke ntx. ja mingit tulukest sul pärast armatuuris põlema ei jää...)



Noh, aga kui leiad mingi muu lahenduse, on väga hea.
Ja ole hea, pane siis ka siia kirja; on vähemalt, millest teistel (mul ka, muidugi) õppida...

Edu.

2002a. 156 2,4jtd Airbagi tuli põleb

#7
Minu teada peaks olema seal sees mingi piesoelektriline andur seal sees. Vanematel oli jah mingi kuuli süsteem. Aga minu arusaama järgi kasutatakse ikka eraldi andureid, mitte kiiruse järgi.

Eile sain kaabli omale ja proovisin sellega koode lugeda. Näitas kahte viga: Teadmata viga ECUs ja kaardina laengul vale väärtus takistusel. Viimase vastu aitas pistikute lahti-kinni ühendus ning selle vea sain ka ära kustutada ilma, et tagasi tuleks. Nüüd jäi ainult see ECU viga.

Niipalju ma olen infot saanud, et selline viga võib suht. lambist tulla (Aku tühjaks ketramisel, krokodillidega teist autot käivitades vms.)

Mooduli resettimine vastava seadmega (mitte diagnostika kaabliga) pidavat aitama, aga ma pole veel leidnud Eestist inimest, kes seda teeks (pole eriti otsinud ka). Järgmine nädal uurin, keegi kindlasti teeb.
cron