147 Selespeedi omadused-käitumine

#1
Kuna antud teemal enda küsimusele siit vastust ei leidnud, sooviks natuke head nõu selespeedi omanikelt/kasutajatelt.
Hetkel siis minu käes tuttava 147 selespeed, millel praegu küljes 156 selespeedi aju. Kastis mudu õlid jms vahetatud, vana aju hakkaski segast panema, selle 156 oma praegu. Sidur veel kalibreerimata. Küsiks järgnevat:

1. Kas selespeedile ongi omane selline jõnkslik käiguvahetus? (hetkel esimeselt teisele tuleb päris kõva jõnks), teiselt kolmandale väiksem ja edasi ei saa nagu aru enam
2. Kas kalibreerimisel on võimalik ka programmeerida käiguvahesid? (praegu vahetab enamus ajast 3000-3500 pealt alles, (esimeselt-teisele ja kolmandale)kui Cityga sõita, või on see normaalne?)
3. Kas on mõistlik 156 aju peale jätta? (kuna minu arust väike eelis sellel, sest tuttav rääkis, et esiteks 147'l kui auto seisma jätta ei jäta ta käiku sisse, st lükkab neutraali peale ja ainus mis autot paigal hoiab on käsipidur; ja teiseks kui praegu City'ga sõita jätab seiskamisel käigu sisse ja laseb ka käsitsi käike vahetada, kui tahan, 147 aju seda ei lubavat)

Kuna endal tõsine plaan see auto endale osta siis ootaks asjalikke nõuandeid ja soovitusi ka üldiselt selespeedi korrashoidmisest jms. Siinsed foorumlased vist enamus Selespeedist ei taha kuulda midagi :icon_roll: , (ise eelistaks ka hetkel käsikasti, kuna eelmise autoga läks juba kehvasti) kuid kuna tuttav müüb ja autot vaja siis julgen osta. Seega tahaksi kuulda ka teiste arvamusi, et silmaringi ja teadmisi Alfa maailmas laiendada.

Pikk segane jutt aga loodan, et keegi aru ikka saab :wink:

147 Selespeedi omadused-käitumine

#2
Jõnks ei ole normaalne, kuid julgen arvata, et pärast siduri kalibreerimist asi paraneb.
Kasti aju peaks olema fuzzy logic (hägune ja arusaamatu loogika :D ), ehk siis iseõppiv. Peaks hakkama pärast mõningast sõitmist operaatori sõidumaneeri järgi käituma. Samas on ka tõsi see, et vahetab ta käiku küllaltki kõrgetel pööretel, mistõttu mina sõidan koguaeg manuaal rezhiimis. Häirib, kui linnakiirusel ei taha ta kuidagi 5. käiku lülitada, samas kui mootoril on piisavalt jaksu ka madalamatel pööretel.
Minu kogemus ütleb kahe (facelift ja pre facelift) auto puhul seda, et mõlemad jätsid käigu sisse.

Selgita fraasi:
"laseb ka käsitsi käike vahetada, kui tahan, 147 aju seda ei lubavat" :roll:
a.k.a Anthrax

147 Selespeedi omadused-käitumine

#3
iirlane wrote:Siinsed foorumlased vist enamus Selespeedist ei taha kuulda midagi
...enamus võibolla mitte, aga mul saab kohe 10 aastat alfa sadulas sealhulgas 4 alfonsot selespeed kastiga milledest 2 täna edukalt töös... eelnevad pole ka lagunenud vaid lihtsalt uued autod peale tulnud... päris idioodiks ennast sealjuures ei pea ja keegi ostma pole sundinud, mulle meeldib

...selge, et selespeed pirtsutab aegajalt, kellel rohkem, kellel vähem, alfa ju :P ...sõltub vist ka oma ajust ja jalanumbrist kuidas asi käitub, olen ka targemaks saand selle aja jooksul... enivei... sul on nii kuradi palju küsimusi, et jõuludeks ei jõua ka ära seletada kõiki asju... miks sa ei võiks pirni tänava TRKst või Pilotist läbi minna ja härrad räägivad selgelt ära mis keiss ja mis teha, ongi selge... alfafoorumis saad lihtsalt kõvasti offtoppi vastu nägemist 8)

...mis meil täna telekas oligi :roll: :P

147 Selespeedi omadused-käitumine

#4
Anthrax wrote:Selgita fraasi: "laseb ka käsitsi käike vahetada, kui tahan, 147 aju seda ei lubavat" :roll:
et praeguse ajuga, kui panen City peale, laseb ta samal ajal ka manuaalselt käiku vahetada, kui seda tahan.


aga näädsa polnudki nii raske paari sõnaga seletada asjast, mulle igatahes selgitas see palju. Eks küsimusi oli vbla tõesti nats palju, kuid mõtlesin ka tulevaste selespeedilaste peale, kes saavad ka lugeda, kui vajadus.
Igatehes tänud osalistele :icon_hi: , nüüdseks veel vormistamise küsimus ja Pisike 147 saab uueks "koduloomaks".

147 Selespeedi omadused-käitumine

#6
iirlane wrote:
Anthrax wrote:Selgita fraasi: "laseb ka käsitsi käike vahetada, kui tahan, 147 aju seda ei lubavat" :roll:
et praeguse ajuga, kui panen City peale, laseb ta samal ajal ka manuaalselt käiku vahetada, kui seda tahan.
Sa mõtled, et kui tahad city pealt manuaalse peale üle minna peab nuppu vajutama? Ei seda pole vaja, läheb ise kui klahvi/kangi liigutad.
Seisma jäädes jääb käik sisse, lausa kohutsus on vist jätta, sest kui paned neutraalile ja suretad välja ütleb auto "piiks-piiks. Mida sa nüüd teed?" Ning kohapeal seistes saab valida 1,2,N,R seda nii lihtsalt süüde sees olles kui ka töötava mootoriga.
Seda siis 147 puhul.

Güüd lakk ja väheseid kalibeerimisi. :wink:

147 Selespeedi omadused-käitumine

#7
Sten wrote:
iirlane wrote:
Anthrax wrote:Selgita fraasi: "laseb ka käsitsi käike vahetada, kui tahan, 147 aju seda ei lubavat" :roll:
et praeguse ajuga, kui panen City peale, laseb ta samal ajal ka manuaalselt käiku vahetada, kui seda tahan.
Sa mõtled, et kui tahad city pealt manuaalse peale üle minna peab nuppu vajutama? Ei seda pole vaja, läheb ise kui klahvi/kangi liigutad.
ja vahetan roolilt käigu ning city jääb ikka sisse?, kuulsin, et õige ajuga ta seda ei luba teha, aga vbla siis tuttav ajas ise segamini, igatahes järgmine nädal vast saab õige aju siis saab sotti asjast ja ära ka kalibreerida. Pilte saab üsna pea, tuli just vannist ja tahab kuivada, enne kui tänavatele tuule kätte saab, praegu neid viiruseid ju igasugu liikvel 8)

147 Selespeedi omadused-käitumine

#9
na vat, seda ma seletada üritangi, et mul praegu selle 156 2002 aasta ajuga jääb sisse, tegelt maru mugav, kui tahan varem käigu ära vahetada cityga sõites saan seda teha ja cityga rahulikult edasi põristada. Ilmselt käituvad need ajud siis erinevalt, praegu armatuuris selespeed fail ka..

147 Selespeedi omadused-käitumine

#13
see "anomaalia" on AR GT puhul nomaalne (välja arvat niisked talveilmad :) ), minu oma algusestpele CITY režiimil laseb teha, mis tahad. Lappa käike üles või alla ja CITY jääb sisse. Kui tahan täiesti manuaalselt käigutada, siis lihtsalt lülitan manuaal või SPORT. Ma ise arvasin, et sellin selespeedi käitumine ongi normaalne, aga tundub, et osadel mudelitel mitte.

Üldiselt kalibreerimine teeb käiguvahetuse sujuvamaks küll, lasin PILOTIS teha ja tulemus oli suht OK.

147 Selespeedi omadused-käitumine

#14
jehuu, lahe topik :) ...ma ka siis oma autode baasil

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

156 Ti, facelift mudel, 2005, uuema softiga selespeed (eelmine 156 mis oli aasta 2001 toimis pisut teisiti)

funktsioonid: CITY ja MANUAL (vms)

CITY - vahetab käike automaatselt üles ja alla, saab ka manuaalselt vahetada selles funktsioonis, näiteks sõidad maanteel, hakkad mööda sõitma, vahetad kolmandale ja kiirendad, siis vahetab sobival hetkel ise 4 ja 5 vastavalt kiirusele, city funktsioon jääb sisse... samuti jääb city funktsioon sisse ka seisma jätmisel ja siis uuesti käivitamisel... auto opereerib madalatel pööretel, mistõttu linnas kipub ära tahmama mootor ja muud hädad... tasub ikka välja lülitada aegajalt ja lapatsit anda :wink: ...vanema CITYga oli vist nii, et kui käike vahetasid, siis lüllas CITY välja, es mäleta enam :oops:

MANUAL - käike tuleb vahetada manuaalselt, käigu üles vahetab siis ise, kui lasta pöörded punasesse vms, kui tark masin tunneb, et teda piinatakse... käigud alla vahetab ise, kui unustad... näiteks sõidada 3 käiguga, foori taga pidurdad, vahetab teisele ja siis esimesele vastavalt kiirusega, siis hakkad jälle otsast peale... väga mõnus on sõita, käiguvahetus on kiire, pöörded saab lasta õigesse kohta, käikudega saab pidurdada, kaks pedaali aint :lol: ...fan 8)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

GT Blackline, 2008, uuem selespeed (eelmine GT toimis täpselt samamoodi)

funktsioonid, CITY, SPORT, MANUAL? (vist, ehksiis kumbki funktsioon pole sees)

toime täpselt sama mis eespool kirjas 156 puhul, pole erilist vahet teinud SPORT ja lihtsalt MANUAL setingu vahel, mõlemad toimivad ühtemoodi, vbla kusagil on mingi erinevus... üldmulje on, et käsitsilülitades on natuke uimasem GT kui 156Ti, ma ei tea millest see tuleneb, pole viitsind uurida... äkki mingi muu seadistus kusagil ajus peidus

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

...üldist veel, et selespeediga peab harjuma, city funktsiooniga saab lõpuks väga tere peale ja saad aru millal ta mida tahab vahetada, siis kaob ära see jõnksu tunne mis algul tundub kõigile imelik ja veider... punase piiril kiirendades vahetab ise lapates käike väga kiirelt (156Ti) ...tõesti naks ja naks käib asi, v mõnus... city on hästi öko funktsioon, linnas nikerdad koguaeg alla 3000 pöörde, aga sealtmaalt mootor alles hakkab elavnema... tegelt on see city üks igavene uimane asi, aga mingi olukorras v vajalik, mugav :oops:

hävi fanni 8)