sureb välja pöördesse lastes

#16
Eilse õhtu testi tulemus on see, et turbo toimetab. Tahmamise põhjus on ka avastatud, vahejahutist kollektorisse minev voolik oli katki. Õhukulu mõõtja probleem ka olla ei saa sest vahetus midagi ei muutnud. Järgi jääb aimult kütterõhu andur mis võib põhjustada väljasuremist, või on mingi raskem juhus.

sureb välja pöördesse lastes

#17
aga kas see voolik siis nüüd parandatud? muidu viska pilk peale näiteks suretusklappi juhtmele...-mul oli see lahti logisenud ja mingil suvalisel hetkel-nagu oleks piiraja peale tuld ja vahel suri ka välja päris. Turbo rõhk tahaks täpset mõõtmist saada, ja viska ka igasugu plastik jubinatele pilk peale kus õhusurve taga on-opelil painutas gaasi vajutades ühe plastikust vahe potsiku lahti ja lasi surve maha.

sureb välja pöördesse lastes

#19
... ja ilmselt ei juhtu midagi.... :icon_think:
Kas reilirõhk õli püsiv või kõikus? Mis juhtus etteanderõhu ja reilirõguga kui pedal põhja vajutati? Diagnostik oleks pidanud need väärtused välja tooma.
Kahtlustaks ka reilirõhu klapi v. suretusklapi viga v. nende juhtmestiku/pistikute viga
Alfaholic since 1997

sureb välja pöördesse lastes

#21
mrt wrote:Eks nüüd tuleb klapp ise kinni panna ja vaatab mis juhtub.
Siis läks ju hästi...
Aga see EGR-i teema on umbes sama nagu piraatfilmide ja -programmide vaatamine/kasutamine. :icon_shocked:
Et viisakad inimesed seda ei propareeri.

Ma ka kunagi ei propageeri, lihtsalt paari sõnaga selgitan, et EGR on autodel selleks, et vähendada puhta õhu (sisaldab teataval määral ka hapnikku) sattumist mootorisse, mille tagajärjel põlemistemp. tõuseb ja tekivad kahjulikud heitgaasid...

Selle tagajärjel, et kasutatakse kütuse põletamisel hapnikuvaba gaasi, mootorid on nö. deforsseeritud, väheneb ka ökonoomsus (umbes max 20%) ja tõmme...
...aga meie ökoloogiline jalajälg on ju kõige olulisem, eksole?



P.S. Minu autodel on kõigil EGR -klapid peal ja TÖÖTAVAD.
Kuna olen padurohelise maailmavaatega... :P
Ja tõsi on, et isegi igapäevaautol, millel kõige suurem läbisõit, EGR "ajutiselt" blokitud EI OLE.
Räägitagu meie planeedi vaenlaste poolt mis tahes, et diisel Navara keskmine küttekulu ntx. kukuks 10elt 7,9-le, mind see absoluutselt ei huvita... :icon_wave:
Kas valada kuus paaki 3000.- eeku või 2000, suurt vahet pole, onju.... :lol:

sureb välja pöördesse lastes

#23
inz164 wrote:väga huvitav, millega see jama lõppeb
kas õnnestub foorumist etteütluse teel mootor tööle saada
Ma loodan, et ma saan sellega ise hakkama ja ei pea seda mingi elektriku juurde vedama.
Nõu võib ju ikka küsida, äkki keegi on enne selliste asjadega kokku puutunud.

Ja siis natuke ka täna õhtustest avastustest.
EGR klapp kinni pandud, mootori töötamine läks märksa paremaks, aga sureb välja ikkagi.
Vist leidsin nüüd sellele probleemile ka lahenduse. Mulle tundub, et ma olen siiani tegelenud vale õhuanduriga.
Mingi õhuandur on sisselaskekollektori küljes ja see ei tööta korralkult. Juhtme eemaldades enam välja ei sure aga normaalselt ei käi ka(ei suuda nagu pöördesse minna). Homme paneb töötava anduri külge, vaatab mis juhtub.

sureb välja pöördesse lastes

#25
mrt wrote:EGR klapp kinni pandud, mootori töötamine läks märksa paremaks, aga sureb välja ikkagi.
Lihtsalt huvi pärast küsiks, et mis diagnostika see selline oli, kes ütles, et EGR-i veaga auto kõrgel pöördel ei käi...?

Kui klapp on lahtises asendis kinni kiilunud, siis on ju kõik nagu tehas ette näeb (hoopis tyhikäik kipub lonkama, sest puhast õhku vähe) ja kui kinnises, siis veel parem kui teaseseades, (nii nagu osad planeedisaastajad teevad)...

P.S. Sisselaske küljes võib peale õhuanduri olla ka rõhuandur...(turbo jaoks ntx)

sureb välja pöördesse lastes

#26
Käisin diagnostikas TRK-s. Seal on see tehase arvuti ja see näitas, et EGR klapp ei toimeta korralikult. Seda ei õelnud keegi, et korralikult ei käi kui see klapp ei tööta, lihtsalt kui klapp sai kinni pandud siis muutus käimine oluliselt paremaks, algul kiirendades nagu viskas vibra sisse mis nüüd ära kadus.

Selle anduri nimi peaks olema sisselaskekollektori rõhuandur.

sureb välja pöördesse lastes

#27
Ok. Aga kui arvuti juba näitas EGR-i viga (see võis, muidugi, ka juba ammu sees olla), siis oleks ta kindlasti näidanud ka rõhuanduri viga, kui see vigane oleks...?
(Kui anduril juhtmed küljes, siis on võimalik seda ka ju diagnoosida, eksole....)

(Sääl võib, muidugi, olla ka selline juhtum, kus diagnostika näitab järgmist viga alles siis, kui eelmine kõrvaldatud/kustutatud...(kommertseesmärkidel, mõnikord on nii tehasearvutitega need asjad seatud, et autokasutajalt ikka kogu raha kätte saada..))

Järelikult, tuleb kas arvuti ära petta (kõige lihtsam meetod - kõrvalt, samasuguselt autolt, töötav jupp peale ja uus diagnostika) või ...loominguliselt läheneda...

Aga maanteel üle 3000 ikka katkeb ära?

sureb välja pöördesse lastes

#28
no bemmi näitel on jah 2 elektrilist klappi-üks on vaakumi edastamiseks egr klappile ja teine on rõhu andur...kahjuks ei mäleta enam mis rõhu anduri eemaldamisel juhtus... :roll: aga autodata kõneleb turbo surve andurist musta suitsu puhul küll... :roll: veidi lollim viga oleks nt ummistunud tahmafilter...
Kuid võtta diislispetsidega ühendust! Teevad veidi asjalikkuma diagnostika! Ning mõõdavad manuaalselt üle mis vaja.

sureb välja pöördesse lastes

#29
Sais siis käidud diislikeskuses. Nende diagnostika tulemus oli see, et kütterõhk langeb pööretel. Sai küll katsetatud erinevaid andureid ja mõõdetud surveid aga viga nad ei suutnud leida. Nüüd mingi aeg läheb auto nende juurde tööse(kontrollitakse pumbad ja pihustid ära), loodab et saab asja korda.

PS. Karla Auto O.K. diagnostika on täiesti tasemel, tundus isegi asjalikum kui TRK-s.

sureb välja pöördesse lastes

#30
me ei pretendeerigi diislite diagnostikale, tehase arvutiga saab lihtsalt lugeda veakoode ning see on ka paraku kõik. Et mõõta igasugu surveid ja diagnoosida andurite info põhjal võimalikku viga eeldab siiski paremat s.t reeglina kallimat aparatuuri ja muidugi ka teadmisi. Las iga kingsepp jääb ikka oma liistude juurde. Ranno TRK-st