33katalüsaator hädavajalik?

#19
VML wrote:oki-sai nati jälle teemat arendatud...aga kui vastata küsimusele mis on pealkirjaks siis ei ole cat just hädavajalik...-aga seda ainult nii kaua kuni pole vaja ülevaatusel käia... aga ehk täpsustad mis 33 sul on? mootor ja aasta...
'93 1.4iboxer, päris otseläbi sumpa ei jää sest enne kat'i on pütt ja lõpus on sportpütt, ma ei ajagi neid tühiseid lisakw'tte taga, soov saavutada kergem hingamine. aga kuidas lamda hakkab külmemat mootorit näitama?? lamda asub mul mootori poolt tulles enne kat'i nii, et kõik mis mootorist tuleb läbib ennem lamda ja siis kat'i..

33katalüsaator hädavajalik?

#20
VML wrote:nu...kui sul seal paljas torustik siis tõenäosus põruda AUSALT teostatud ülevaatusel väga suur...-kus juures ega mu enda 33mel ka kat seest tühjaks löödud.... aga seda juba eelmise omaniku poolt...
kuidas se kat'i test muidu käib? kui seest tühjaks löödud siis väliselt justkui oleks kat olemas, kas nad siis lükkavad mingi vooliku sisse ja vaatavad sügavale läheb või kuidas...?sest liiga suuri näitajaid võib ju "vanaauto ja vanakat'i" süüks ajada.

33katalüsaator hädavajalik?

#23
nii ta paraku on jahm... et suht karm... see aparaat pidi miskit moodi näitama ka kati olemasolu...-kuid nu...aparaat on sama tark kui mees selle taga... :lol: seega egas ei näita alati... kuid jah...viise co korda saamiseks on läbi aegade leitud... ka ilma kati vahelepanekuta.. :wink: ja kuidas näitab külmemat mootorit?-lihtsalt summuti ei lähe niivõrd tuliseks kui kati pole...-seega ei lähe lambda andur nii tuliseks... seal mängib juba gaaside liikumine ja vastusurve...vahed on väiksed aga nad on olemas...



PS: TS võttis asja lühidalt kokku....nq alati :twisted:

33katalüsaator hädavajalik?

#26
võid ka summutile augukesi puurida (see küll jällegi tõstab o2 näitu)



üldreegel heitgaaside reguleerimise juures-> gaase tekitab ottomootoril kolm asja (needsamad, mis mootorit töös hoiavad :wink: ) ehk siis süüde, õhk ja bensiin



kui süüde on möödas, siis ei ole vaja teisi asju torkida

kui tegemist on karpamootoriga, siis reguleerid kütte pealeandmist

kui tegemist on pritsega, siis õhu pealeandmist



lühidalt-> ühenda lambda andur lahti ja kuku möödavoolukruvi kruvima-> mingil hetkel jõuad optimaalse seguni (seda saad muidugi mõõta vaid heitgaasistendis või vastavate andmete olemasolul teoretiliselt ka ühulugeja takistuse järgi-> siin on muidugi oht, et mootor ei ole nii korras, et lugeja näidud korrektse tulemi annavad) kui oled parima tulemuseni jõudnud proovi ka süüdet reguleerida (kui see võimalus on), et veel parem tulemus saada...



seejärel võtad lahti nõuded ja vaatad, kas HC ja CO mahuvad etteantud piiridesse... (kuna katiga autode nõuded on suht karmid, siis võibolla, et ei mahugi)



kui mahuvad, siis ülevaatusele, kui ei mahu, siis poodi kati järgi :)



muuseas- mis autoga tegu on? (on sellest ka katita versiooni?)
Tegelikult ma olen normaalne....

33katalüsaator hädavajalik?

#28
ts, kui see jutt oli mulle, siis :lol: :lol: :lol:



Heitgaase rikub veel ka neljas näitaja: Peetis mootor ja sealt tulenevad õli põlemisjäägid.



Süüde on ordnung. Tegu on karpaga, mida regullida on nagu lehma lüpsta eespoolt..



Lühidalt: Lambda andurist ei olnud seda autot koostanud insenerid kuulnudki vist.. katalüsaatorit olid oma kõige niiskemates unenägudes võibolla näinud aga nii odavale autole seda panna.. pähh..



Aga põlemata jäägid esimesel korral (pärast 7-t aastat puhkust metsa all) olid ~800. Pärast kogu timmimist, puhastamist jne ~2200 :shock:



CO ja muud näitajad (ka kogu tehniline seisukord ei saanud sõnagi kriitikat)



Siis ongi, et ainult üks asi keerab kogu ülevaatusevärgi pekki.. Samas ei ole see mootor lahtivõtmist väärt.. tegu on ju ikkagi ee.. kuidas seda öeldagi.. ee :oops: Škodaga.. aastast 1980 :oops: :oops:

33katalüsaator hädavajalik?

#30
33dal mudelil on aint Imola väljalase "võrdsete torude kollektoriga", s.t et parandab mingitel (tavaliselt max võimsuse) pööretel silindrite "läbipuhumist". Seega jutt, et kati eemaldamine segab mingit "tarka protsessi" võib tõsiseks peada aint selle väljalase kohta, kuid seal on vist resonaator ja alles siis kat., seega kat. ei kanna resonaatori rolli :) ja seda võib süsteemist eemaldada, teoreetiliselt see peaks isegi parandada "läbipuhumist" konkreetsetel pööretel.



P.S. mingit "takistust" pole mitte migil moel väljalases vaja! :) On vaja vaid resonans protsesse tekitavat "seadet" (resonaator jne) ja see kehtib aint "võrdsete torude" kollektori jaoks.



:idea: