AR 146 käigukast

#1
Ehk siis, et autol (146 1.7) on käigukast paksuks läinud. St. peale seismist (pool päeva vms) ei suuda käigukangi liigutada kangutad seda siia ja sinna ja vaikselt läheb nagu asi paremaks aj mingi 10min sõidu järel on ok (maanteel läheb nagu kauem käiguvahetust ei toimu eriti). Kuna õli sai vahetatud aasta tagasi siis mul on jube karvane tunne selle suhtes. Küsimus on siis selline kas keegi suudab pakkuda veel mingit võimalust peale selle et õli on liimiks muutunud või hoovastiku vahel on midagi? Ja kas on hea mõte kast õlivahetuse eel läbi pesta (bensiiniga nt)?
Last edited by Miq on 30 Jul 2009, 13:18, edited 1 time in total.

AR 146 käigukast

#2
Krt, see on ilmselt väikese õlle pealt, aga ÄKKI sa pealkirjastad oma teema nii, et inimesed ka aru saavad...

Muus osas otsi vist ikka probleemi hoovastikus, sest kui sa oleks väga vale õli sinna kasti pannud, siis oleks käiguvahetus juba alguses väga s..t olnud. Vähemalt vihje aastatagusele vahetusele viitab mure hiljutisele ilmnemisele... või siis eriti aeglsele reageeringule...

rsk jälle see Saabipede möliseb Alfa teemadel....
Eesti Saabiklubi ja foorum

AR 146 käigukast

#3
Mul tundub olevat 156 2.5 masinal sama probleem - edasi-tagasi käib kang vabalt, külgedele aga väga raskelt, lisaks kohati ei taha tagurpidikäik sisse minna, justkui ei liiguks kang piisavalt lõppu paremale ja lülitab ikkagi 6nda käigu (kuigi katet maha kraapides on näha, et ei ole nagu ruumigi enam kaugemale paremale liikumiseks, kang ise läheb kah juba vastu konsooli). Probleem ilmnes pärast seda, kui auto oli ligi kolm kuud seisnud.

Kas on mingeid näpunäiteid hoovastiku määrimiseks?

AR 146 käigukast

#5
ErikT wrote:Mul tundub olevat 156 2.5 masinal sama probleem - edasi-tagasi käib kang vabalt, külgedele aga väga raskelt, lisaks kohati ei taha tagurpidikäik sisse minna, justkui ei liiguks kang piisavalt lõppu paremale ja lülitab ikkagi 6nda käigu (kuigi katet maha kraapides on näha, et ei ole nagu ruumigi enam kaugemale paremale liikumiseks, kang ise läheb kah juba vastu konsooli). Probleem ilmnes pärast seda, kui auto oli ligi kolm kuud seisnud.

Kas on mingeid näpunäiteid hoovastiku määrimiseks?
Kui on trossidega süsteem, siis eemalda tross, pese puhtaks mingi õli lahustava ainega, pärast määri.
Loomulikult kontrolli trossi korrasolekut, et mõni kiud katki ei oleks ja kest trossi ümber korras oleks.
Vastasel juhul võib viga ilmneda mingi aja jooksul uuesti.
Kui väga kallid trossid ei ole soovitaks ikkagi väljavahetada.

link süsteemil pole eriti määrida midagi. linksüsteemil üldjuhul kuluvad puksid ära.

AR 146 käigukast

#6
cyber wrote:Krt, see on ilmselt väikese õlle pealt, aga ÄKKI sa pealkirjastad oma teema nii, et inimesed ka aru saavad...

Muus osas otsi vist ikka probleemi hoovastikus, sest kui sa oleks väga vale õli sinna kasti pannud, siis oleks käiguvahetus juba alguses väga s..t olnud. Vähemalt vihje aastatagusele vahetusele viitab mure hiljutisele ilmnemisele... või siis eriti aeglsele reageeringule...

rsk jälle see Saabipede möliseb Alfa teemadel....

Õli sai see mis manuaalis kirjas oli 80w[midagi] ja tõesti probleem tekkis nüüd mingi paar kuud tagasi ja läheb aina hullemaks. Samas kuna kang liigub igas suunas raskelt ja hakkab hiljem korralikult käima siis mulle ei mahu pähe mis seal hoovastikus olla võiks. eriti palju ei näe ka ilma kasti mahavõtmata.

AR 146 käigukast

#7
Mul endal ka 146 ja oli sama jama,vasakul pool on käikaril küljepeal mingid nõellaagrid,need mõjutavad käigukangi vabaasendi liikumist.ürita need kätte saada ära puhastada ja õlitada siis toimib jälle.Need on sul ilmselt roostes,sellepärast ongi käikukang tuuga,uusi müüakse koos trossiga ja see maksis minumeelest mingi kaks tonni. Kui muidu liikuma laagreid ei saa siis aitab kuumutamine,mul toimib siiani: :icon_thumbup: