Tänaseks mõistus otsas.
Auto on hakanud eriliselt ujuma, kohe nii hullult, et pead roolis kogu aeg valves olema- muidugi öösi on hea sõita- ei tule und peale, aga väga väsitav.
Paremat tagarehvi sõi ka isuga. Tegin sillaregulli, ees oli väike kokkujooks ja taga parem ratas 00,16kraadi lahku. Saime need paika, õhtul vihmaga pärnu sõites uuel vesisel asfaldil ei tekkinud enam tunnet, et rataste ja maantee vahel on kontakt kadunud. ehk märjal enam ei olnud vesiliugu. selle saime sillaregulliga paika. Aga...
ujumine ikka jäänud. rööbastel, kühmudel, vagudel,soontel ja muu jama, mis teedel teeb rooli nii kergeks, nagu oleks rool lahti ühendatud. paneb äkki vasemale või paremale ajama ja kogu aeg on vaja reguleerida rooli nii cm või 2 siia-sinna.
Masinal on roolilatis lõtk, ehk siis hammasvöö pidi olema kuidagi lahti, mingid lati sisesed puksid läbi. Latt läheb varsti vahetusse. Samuti avastati, et tagarataste miskid pikivarraste alumised puksid, mis kinnituvad alt rattale- tagumine käändmik?, seal tugev lõtk kangutades.
Kas asi võib olla latis ja nendes 150 eeku maksvates puksides.
Sillastend anomaaliaid ei näidanud- a'la jookseb kõlg ees, kere kõver ja midagi lääpas jne.
Esisillas lõtkud puuduvad.
Mis variandid?
Või on pirelli rehvid (run flat) kuidagi eriti tundlikud kõigile maantee kumerustele?
Masin siis 156 gta
Auto "ujub"
#2:icon_hi:
kui külgsuunas ujuma hakkab, siis võib asi olla puksidest küll
rööpaserval annab puks veidi järgi, rehv kisub rööpa poole ning auto ujub... kombineerides selle veel roolilõtkuga saadki selle sentimeeter paar mida korrigeerima pead
üldiselt aga räägitakse, et run-flat pidavat olema ülijäik- muidu võiks kahtlustada ka väsinud rehviseinu (viimane isiklik kogemus prottidega- healt asfaldilt halvale üle minnes oli siuke tunne nagu oleks mõni ratastest alt tulnud
)
muidugi teoreetilsielt võib sellist kiskumist teha ka pealejooksev pidur (siis muidugi peaks kogu aeg ühele poole kiskuma)
kui külgsuunas ujuma hakkab, siis võib asi olla puksidest küll

rööpaserval annab puks veidi järgi, rehv kisub rööpa poole ning auto ujub... kombineerides selle veel roolilõtkuga saadki selle sentimeeter paar mida korrigeerima pead
üldiselt aga räägitakse, et run-flat pidavat olema ülijäik- muidu võiks kahtlustada ka väsinud rehviseinu (viimane isiklik kogemus prottidega- healt asfaldilt halvale üle minnes oli siuke tunne nagu oleks mõni ratastest alt tulnud

muidugi teoreetilsielt võib sellist kiskumist teha ka pealejooksev pidur (siis muidugi peaks kogu aeg ühele poole kiskuma)
Tegelikult ma olen normaalne....
Auto "ujub"
#3Ma mäletan,et kui tädi AR 33me ostis,siis tal ka auto ujus.
Vea lahendus oli see,et vanaisa vahetas ära esimesed amordid ja amordi tugilaagrid,ning masin enam ei ujunud!
Edu,vea leidmisel!
Vea lahendus oli see,et vanaisa vahetas ära esimesed amordid ja amordi tugilaagrid,ning masin enam ei ujunud!

Edu,vea leidmisel!

If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
Auto "ujub"
#4Arvestades Pärnu teid ei ole selles midagi imelikku, kui auto nendes rööbastes ujub. Seda enam, kui puksid pisut kutud kah on. Minu omal on ka ja ujub Pärnus samuti
Anna lollile alfa ja teeb sellest saia
Auto "ujub"
#5
Auto "ujub"
#6Kõige tõenäolisemalt on ujumine siiski rehvidest põhjustatud. Runflat lihtsalt ei sobi meie nn teedele.
Tagasilla pikihoova lõtkust ka nii väga ujuma ei hakka. Oma 156- el olid ka nood puksid õhtal, peale kobina mingeid muid iseärasusi ei täheldanud... Teine lugu oleks ristihoobadega aga need on ju korras.
Roolilatil lähevad otsapuksid läbi mis põhjustab ka "tavaliselt" ainult kolinat ja hiljem juba tõsiseid lekkeid.
Mitmesõnaga- asi rehvides, ülejäänud vead lihtsalt võimendavad seda ujumist :icon_roll:
Tagasilla pikihoova lõtkust ka nii väga ujuma ei hakka. Oma 156- el olid ka nood puksid õhtal, peale kobina mingeid muid iseärasusi ei täheldanud... Teine lugu oleks ristihoobadega aga need on ju korras.
Roolilatil lähevad otsapuksid läbi mis põhjustab ka "tavaliselt" ainult kolinat ja hiljem juba tõsiseid lekkeid.
Mitmesõnaga- asi rehvides, ülejäänud vead lihtsalt võimendavad seda ujumist :icon_roll:
Alfaholic since 1997
Auto "ujub"
#7Sõita on hea uuel asfaldil, kus pole veel pikirööpaid ja kui juba on silmale nähtavaid rööpaid ka kõige madalamat, hakkab jama poale. samas nt Nuia metsavahel, kus pead rooliga tööd tegema, seal ei saa aru midagi.
Kõige hullem on sirged, kus on tuntavad rööpad.
Roolilõtk? eee , kusjuures just loksutasin ja isegi miski "tühi" koht on olemas, roolil siis keerates u 2-3cm
Siis ikka hakkab kõik latist peale
Veljed ei ole õiged, ehk siis on et35 + 17mm flants- ilma flantsita ei saaks alla panna, pidurisadulasse jookseks, samas originaalid on et20. siin pole palju vahet, ei usu, et nüüd sellest.
Kõige hullem on sirged, kus on tuntavad rööpad.
Roolilõtk? eee , kusjuures just loksutasin ja isegi miski "tühi" koht on olemas, roolil siis keerates u 2-3cm

Siis ikka hakkab kõik latist peale

Veljed ei ole õiged, ehk siis on et35 + 17mm flants- ilma flantsita ei saaks alla panna, pidurisadulasse jookseks, samas originaalid on et20. siin pole palju vahet, ei usu, et nüüd sellest.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

Auto "ujub"
#8Nende rehvidega nii ongi. Põhjuseks on ülijäik rehvi külgsein. Võin tuua sellise huvitava statistika, et ca 80% (täpset arvet ei pidanud) uute BMW-de omanikest vahetas standardvarustuses olevad runflat rehvid hiljem ümber tavaliste vastu. Autot käitusid pikirööbastes närviliselt, olid juhitamatud.
Loomulikult soovitaks siiski esmalt remontida katkiseid ajsu enne kui rehve vahetama hakata. Ja erilist tähelepanu soovitan veel pöörata esimeste alumiste õõtshoobade puksidele, eriti eesmistele. Kui sealt kangutades puks pehme on siis tulemuseks on sõidul liiga suur lahkujooks = ujumine ja närvilisus maanteel ja kiirendamisel.
Lohutuseks- kõigil hammaslattidel on "mingi lõtk" sees. Eriti tundub see loksutades suur olevat siis kui mootor st roolivõimendi ei tööta. Ja sinna pole paraku miskit parata. Sõiduomadusi see üldiselt ei mõjuta.
Loomulikult soovitaks siiski esmalt remontida katkiseid ajsu enne kui rehve vahetama hakata. Ja erilist tähelepanu soovitan veel pöörata esimeste alumiste õõtshoobade puksidele, eriti eesmistele. Kui sealt kangutades puks pehme on siis tulemuseks on sõidul liiga suur lahkujooks = ujumine ja närvilisus maanteel ja kiirendamisel.
Lohutuseks- kõigil hammaslattidel on "mingi lõtk" sees. Eriti tundub see loksutades suur olevat siis kui mootor st roolivõimendi ei tööta. Ja sinna pole paraku miskit parata. Sõiduomadusi see üldiselt ei mõjuta.
Alfaholic since 1997
Auto "ujub"
#9Just, proovisin ka rooli keerata kui mootor käis ja siis oli lõtk 1,3mm
ehk olematu. Müstika. Tellisin muidu tagumised puksid ära. Roolilati veel korra mõtlen, ehk saab kuidagi mõistliku hinnaga kuskilt uut ehk taastatud lati. Samas lamellide aeg on lähedal, vast kuu veel sõita suvekatega siis juba lamell kindlalt all, vaatab, mis siis teeb.

See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

Auto "ujub"
#10Mul on enda 159-ga ka tublisti võimlemist kui tee on rööpas, aga sinna vist polegi midagi teha, asi on ilmselt siiski rehvides.
Auto "ujub"
#11Just tuttavad on minu alfasi iseloomustanud sõites et pidevalt peab rooli taga tõmblema ja kuna rool on täpne ,tuleb ka närvilisus,tingitud 17veljest ja madalast kummist,ku all oli originaal 15 velg ja kõrge kumm oli asi tunduvalt mugavam ja vähem närvilisem.
Auto "ujub"
#12Kipun arvama, et asi on rehvis kinni. Omast kogemusest suverehv 225/45 18'' on ikka kõva võimlemine, aga 185/65 15'' sõidab igal teel kuitahes kehv otse ja ei kisu kuhugi.
Auto "ujub"
#13Kahjuks alla 17 velg alla ei lähe, et ei saa isegi mitte proovida.
Samas sai masinaga just 2a täis ja varasemast ei mäleta sellist jama. Loodan, et rehvid ikkagi.
Samas sai masinaga just 2a täis ja varasemast ei mäleta sellist jama. Loodan, et rehvid ikkagi.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

Auto "ujub"
#14kus lasid pukse üle vaadata? mul ka ujus ja sõi rehvide sisemisi ääri - tuli välja, et läbi käändmiku puksid ja õõtsa puksid. just käändmiku puksid pididki ujumist tekitama. mina viisin oma kallima TRK-sse ja seal selgus, et vaja enamus puksid vahetada! homme peaks selguma ka tõehetk, kas oli pukside vahetusest kasu - saan siis auto kätte.kahjuks olen jõudnud järeldusele, et ainsad vennad, kes suudavad adekvaatset hinnangut puksidele anda võib leida TRK-st.
autoks AR166 ja liigun ka enamuse ajast mööda pärnu teid!
autoks AR166 ja liigun ka enamuse ajast mööda pärnu teid!
Auto "ujub"
#15veel lisaks, et eest olid läbi alumised õõtsad! kui alt ära võeti, siis puksid lihtsalt kukkusid välja!!