Riskid õlivahetusel

#1
Tere,

sai siin eile oma 156-el (2001 aasta 2.0 sportwagon selespeed) õli vahetust teha, mõtlesin et selline lihtne asi ja ei peaks ju õlivahetuse pärast lukseppade aega raiskama. Mis ma siis tegin, keerasin mootori alt õlikorgi ning filtri lahti ja lasin õlist tühjaks mootori. kui mootor tühi, keerasin õli mutri ja uue filtri külge ning valasin ülevalt kenasti õli peale.

mida ma valesti tegin ? sest peale õlivahetust põleb mootori tuluke armatuuril ning termomeetri näit mootoris ei tõuse üle 50-ne kraadi, nagu oleks termostaat tuksis.

Riskid õlivahetusel

#2
Mis mina tean on see et õlifilter tuleb õliga täita enne külge keeramist (filtril kirjas ka).
Samas termostaat võib ju läbi olla. Mootori tuli tähendab seda et tuleb hooldusesse minna, ehk siis arvuti arvab et sa oled piisavalt sõitnud ja tahab, et hooldus tehtaks(hoolduse käigus resetitakse tuluke ära). Kuigi ega ma kindel pole.

Riskid õlivahetusel

#3
:icon_hi:

tihtipeale on nii jah, et õlifiktri eemaldamisel tahab kompurtin resetti saada...

kuna praegu 156 mootor ette ei löö siis umbropsu pakkumine - on kindel, et Sa äkki temp anduri juhtmele õlivahetuse käigus pihta ei saanud (oleks nagu loogiline- paneks tulukese põlema ja tapaks armatuuris kella ära)

kontrolli igaks juhuks üle, et kas radikas läheb kuumaks (kui andur tagant ära on, siis mootori temp tõuseb ikka 100 kraadi ligi aga lihtsalt kell on tumm)
Tegelikult ma olen normaalne....

Riskid õlivahetusel

#4
Tänud vastuste eest, avastasin et mingi müstika läbi oli õlivahetuse käigus tosool langenud alla MIN-i ning seepeale hakkas mootori tuluke põlema ja mootor ei länud soojaks, valasin tosooli normi ja kõik korras.

täitsa rumal , oleks pidanud kohe tosooli kontrollima, ei tuld selle peale et õlivahetusega tosool ära kaob kuhugi õhku :)