Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1891
ts wrote:sellest ma ju räägingi, et köetakse ülevalt alla :P

alati tõuseb soe üles ja hakkab allapoole kütma [ma ei saa aru, mis pagana moodi on võimalik sellest lausest midagi teispidi välja lugeda :D ]
Soe tõuseb sinna üles ja sinna ta jääbki... ei hakka ta enam midagi sinna alla kütma... See oleks nagu lootus, et kui radiaatori paned lae alla ja siis hakkab sealt sooja pähe sadama... ei hakka, kui see mingi hüper-super-mega-gigavatine radikas ei ole (umbes et kiirgab seal nagu Moosese pale). Ülemise korruse põrand on küll hea soe, aga sul omal on all ikka külm.
Allapoole tuleb ta sealt vaid konvektsiooni tõttu ja juba jahtununa...

Ehk siis ma saan aru, et sa saad aru, aga su väljendusviis on ristivastupidine normaalsele..:D :D :D Vat nii lihtsalt saabki teistpidi välja lugeda..:) Ehk, miks sa arvad, et su lause vaid ühe tõlgendusega on ..:) Pisut teine peakuju ja ongi tulemus käes..:D

Teemasse (khm) ka... infrapuna soojenduslambid on veel olemas või terrassisoojendajad või kuidas iganes neid nimetatakse. Ei ole ka kõige kallimad vigurid...
Eesti Saabiklubi ja foorum

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1892
cyber wrote:Ehk siis ma saan aru, et sa saad aru, aga su väljendusviis on ristivastupidine normaalsele.. Vat nii lihtsalt saabki teistpidi välja lugeda..:)
:roll:

hmmm... kui kõik teavad, et ruumi köetakse ülevalt alla hoolimata sellest, kuskohas asub küttekeha, siis :roll: mis mõttes ristivastupidine :mrgreen: (ülevalt alla kütmine ei rakendu vaid põrandakütte puhul-> mis muuseas on ka ainus võimalus efektiivselt alt üles kütta)

kontekstis tähendas see otseselt seda, et kanalisse ei ole mõtet puhurit paigutada ja loota, et sellega ruumi soojaks saab (5kW puhur kanalis, mille peal on auto on täpselt sama otstarbekas, kui 1,5kW marketipuhur lae all)

muuseas-> ülalt köetakse näiteks õhkkardinatega :wink: täiesti vabalt- samamoodi ka õhksoojuspumbaga [ehk siis võlusõna on piisava õhuringluse tekitamine]
konvektor tüüpi küttekehasid ei pagutata lae alla mitte sellepärast, et selline kütmine võimatu oleks vaid justnimelt sellepärast, et üleval olevat sooja õhku küttes tekib olukord, kus lae all on soojust 50 kraadi ringi aga ruum on ikka meeldivalt jahe :roll: ning lõpuks põleb kas küttekeha sisse või maja maha

ehk siis selleks et soojendada õhku on vaja saada kuskilt jahedat õhku mida on vaja soojendada (ning kõige kasulikum on seda võtta põrandapinnast veidi kõrgemalt). Põhjus, mis radiaatorid paigutatakse akende alla ei ole kah ju teps mitte selles, et seinapind puhtana hoida :P
Tegelikult ma olen normaalne....

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1893
Mis tähendab "kõik teavad" ?? Ma ütlen ausalt, minu jaoks on selline väljend esmakordne..:) Sellest kogu see teemaarendus..:) Kui kõik algab sellest, et soe liigub alt üles, siis väljend sama asja kohta "ülevalt alla" on ju pisut kööbakas?? :)

Oleme me nüüd selle selgeks vaielnud? :D Kunagi ei tasu midagi eeldada, eriti internetis..:D
Eesti Saabiklubi ja foorum

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1894
ts wrote:
E.T. wrote:Hr Cyber - Dr TS lihtsalt kaudselt usub küttelahendusse, kus külma ilmaga auto kütteautomaat hakkab jalgu praadima, ikka selleks, et klaasid udust ja jääst vabastada ;)
edu -20 kraadi juures aknale suunatud puhuri kaudu auto salongi soojendamisel :P

Dr Maso - omaltpoolt soovin edu eelkõneleja teksti mõttega läbi lugemises ja seejärel soojade jalgadega uduses / jäises klaasipinnas nähtavust otsides. :icon_thumbup:

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1896
Dr ärme nüüd kraaklema hakka palun eks - sõrade värk v nii ;)

Jättes kõrvale igasugu vihjatud teoreetilised brandieelistused suunasin ma 15 aastat tagasi ka oma vanas 2105 sooja õhu siiski jäätunud aknale selleks, et midagi näha - mitte ei uhanud sooja jalgadele / põrandale teoreetilises lootuses, et kunagi ta ju peaks sealt üles tõusma ja hakkama ning akent ehk sulatama. Aga võib-olla on mul lihtsalt liiga vähe aega ja kannatust täisuliku lahenduse küpsetamisel? (Selleks ma eelistangi õlut veinile?)
Pane nüüd käsi südamele Dr ja ütle, et uduse või jäätunud akna puhul suunad sa puhuri jalgadele täies kindlas veendumuses, et see on ainuõige ning kõige paremini / kiiremini tulemusi andev võimalik tegevus ;)

Tunnistan ausalt, niikaua kui mulle sisekliima temperatuurilt sobib ja vaade selge on, ma parema meelega ei süüviks kliimamasina toimimisloogikasse.

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1898
:roll:
E.T. wrote:Pane nüüd käsi südamele Dr ja ütle, et uduse või jäätunud akna puhul suunad sa puhuri jalgadele täies kindlas veendumuses, et see on ainuõige ning kõige paremini / kiiremini tulemusi andev võimalik tegevus ;)
Ütle mulle palun, kuskohast Sa sellise mõtte üldse võtsid :?

ainus teema kuskohast seda üldse võiks midagi sellist välja lugeda oli arutelu bnd auto kliimaseadme toimimisest siseringil (ehk siis kui lülitada siseringile, siis marelli süsteem- 155 ja 156- jätab õhu jalgadele puhuma ning boschi süsteem -164- suunab õhu aknale)

üldiselt aga on jää ja udu kergemaks klaasidelt eemaldamiseks olemas kõigil kliimasüsteemidel DEF nupuke ["odavatel süsteemidel" suunab see max õhuvoo aknale, edasiarenenud süsteemil (nagu 164 boschi oma nt.) lülitab see sisse ka pumba ja klaasi ning peeglisoojenduse] ning ülejäänutel on sama efekt saavutatav klaasile suunatava klapiga.

Seega panen käe südamele ja ütlen, et klaaside puhastamiseks panen suto tööle, vajutan def klahvi ning lähen kaabitsaga klaasi kallale, kui jää ja udu on kadunud, siis vajutan uuesti def klappi ja lasen kliimasüsteemil otsustada, kuidas ta parajasti puhuda tahab [käsitsireguleeritava süsteemi puhul siis oleks esialgu maksimaalne temp otse salongi , seejärel üles-alla ning kui temp juba looma hakkab siis otse alla]
Tegelikult ma olen normaalne....

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1899
PIIISSSSS Ts :)

Juhin teema OSAVALT mujale

Kus Te oma kuuse koju toote (kes toovad).

Mina SÕidan Autoga ilmselt Ruilasse sõbra metsa ja saen sealt mõne näraka maha, kes kevadel harvendusega nii ehk naa läheks likvideerimisele. Omamoodi sanitaarraie v nii aga lastele emotsiooni küllaga.

:xmastree:

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1900
Metsa ei viitsi eriti minna, tavaliselt sealt saabki ainult närakaid, pole korralike otsa eritisattunud. Keeran auto nina hoopis bauhofi poole, sääl pidi hea hinnaga kuuski olema(äkk pole eriti närakad ka)

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1901
:roll:

mina ilmselt see aasta jälle metsa ei jõua kodulähel põle miskit ja kaugemalt ei kannata tuua [155 on ainus kuusekõlbulik transpordivahend aga kuhugi kaugele sellega ei riski sõita... :roll: täna siis kangutasin tunnikese, et sinna üldse sisse pääseda :icon_thumbdown: ja seda kuskil metsavahel teha oleks üsna :xmassmile: ]

seega- taaskord turult :(
pole täiesti see :xmastree: aga vähemalt saab rohelist tuppa
Tegelikult ma olen normaalne....

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1903
Kuule TS, mul tekkis küsimus selle 164 kliima kohta. Minul ta kunagi töötand pole ja ei tea mis seisus teine üldse ongi. Aga kas on mõtet teda ellu äratama hakata ja kui kulukaks see osutuda võib? Iseenesest suuri auke kuskil nagu ei paista olevat ja pealtänga nagu OK.

EDIT: Vinge värk, et Alfa JÄLLE sellise tiitli sai! :icon_thumbup: :icon_thumbup:

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1904
:icon_hi:

kui see kunagi töötanud ei ole, siis tasuks kontrollida, kas pumba sidur lülitab ning kas pump ringi käib :roll:

kui see toimib, siis proovi torustik ära survestada [kui kogu süsteem maas on, siis pole keeruline-> kõigil detailidel üks ots kinni, ning vette ja teisest otsast at või paar peale- korrektsem oleks muidugi värvilise gaasiga katsetada aga kui survet peab, siis pole vahet :wink: ]; sama tasuks teha ka radika ja kondensaatoriga..

kui kuskilt midagi ei leki, torustik ja liitmikud on terved, pump käib ringi, pumba sidur toimib, siis lappad kogu mudru uuesti kokku ja täidad ära :roll: kogukulu-> miski 700.- täitmise eest...

kui aga midagi katki on, siis hakkab tasuvus jooksma puhtalt selle pealt, mis siis katki on :roll:

aga mõtet on ikka - vot äkki juhtub ja tuleb suvi :wink: siis on ju küll hea palava ilmaga jahedas istuda [muidugi ei ole tegu elutähtsa seadmega aga mugavus maksab :roll: ]
Tegelikult ma olen normaalne....

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1905
Krt keerasin radikal 1 keerme maha ja murdsin mootorit vinnates selle pika alu.toru kah pooleks. Aga õnneks mul ju 2 doonorit :lol: peaks vajaminevad tükid kokku saama küll selle alfapargi pealt. Eks kui ahju garaazi sisse viitsin monteerida ja autot kokku lappama hakkan, võtan ka selle ette. :)