Tervist,
Pikemat aega olen juba mõelnud 159 ostmise peale. Kuna siin foorumis eriti palju teemasi selle auto kohta pole siis küsiks Teie arvamusi. Mida sellest mudelist üldse arvata ja millist mootorit soovitate? Millele peaks ostes tähelepanu pöörama(raha varuma)?
Parimat,
Märt
159 Head ja vead
#2Ei teagi kohe, mis sellise küsimuse peale vastata. Auto nagu auto ikka
Eks see kas meeldib või mitte sõltu rohkem inimesest.
Talvel sõitmiseks on Q4 variant täitsa lustlik, väheke madal ainult, eriti talvel. Kuna 159 on suht tanki kaalu, siis ei tea väga ei suuda ette kujutada, kas alla 3,2l mingit lusti ka sõitmises on või mitte, pole kunagi ühtegi teist 159-t proovinud.
Lagunemise osas midagi väga hullu pole, aga omad "tüüpvead" paistavad tal olema. Võib-olla on need muidugi tingitud ka sellest, et konkreetne isend on suht seeria algusest pärit ja lapsehaigused on veel välja ravimata.
Mõned näited ehk...
~30-40k pealt läksid esimesed rattalaagrid ja sarniirid...
Roolilatt tundub nõrk koht olevat, vähemalt mul tegeldi 2x sellega, mõlemad korrad garantii värk, nii et väga ei süvenenud vigadesse, aga tundub et vähemalt garantii korras vahetatakse rooliotsi koos latiga...
Q4 puhul on tagadiffer vist minev kaup, vähemalt ma polnud vist esimene kellel see ära vahetati ja palju neid Q4-sid ikka siin meil on...
Vahepeal lekkis igasugu vedelikest nagu mahlakast, aga see vist on suht paljude itaalia ja inglise autode tüüpviga...
Teele olen 4 aasta jooksul kõigest korra jäänud (bensupumba relee tõttu), nii et tegu hetkesesuga vististi kõige vastupidavama autoga mida aktiivselt kasutanud olen. 156 lagunes igal juhul kõvasti rohkem (eks ta oli vanem ka muidugi)...
Ja muidugi päeva parim nali on see, et õli temperatuuri anduri vahetus, on 3,2 v6 puhul mootor maha töö
Eks neid vigu ole aastate jooksul veel olnud, aga kõike ei viitsi üles lugeda.
Rohkem nagu hetkel ei oskagi kommenteerida, kui konkreetseid küsimusi on, siis küsi julgelt.
Sai küll vist väheke karm kokkuvõte, aga eks ma olen keskmisest hoolsam auto kasutaja ka, nii et kui kuskil viga näen, siis tuleb see lasta ka kohe korda teha, mitte sõita nii kaua, kuni enam auto ei sõida.
Aga alfistile omaselt, olen vaatamata kõigele siiani rahul.

Eks see kas meeldib või mitte sõltu rohkem inimesest.
Talvel sõitmiseks on Q4 variant täitsa lustlik, väheke madal ainult, eriti talvel. Kuna 159 on suht tanki kaalu, siis ei tea väga ei suuda ette kujutada, kas alla 3,2l mingit lusti ka sõitmises on või mitte, pole kunagi ühtegi teist 159-t proovinud.
Lagunemise osas midagi väga hullu pole, aga omad "tüüpvead" paistavad tal olema. Võib-olla on need muidugi tingitud ka sellest, et konkreetne isend on suht seeria algusest pärit ja lapsehaigused on veel välja ravimata.
Mõned näited ehk...
~30-40k pealt läksid esimesed rattalaagrid ja sarniirid...
Roolilatt tundub nõrk koht olevat, vähemalt mul tegeldi 2x sellega, mõlemad korrad garantii värk, nii et väga ei süvenenud vigadesse, aga tundub et vähemalt garantii korras vahetatakse rooliotsi koos latiga...
Q4 puhul on tagadiffer vist minev kaup, vähemalt ma polnud vist esimene kellel see ära vahetati ja palju neid Q4-sid ikka siin meil on...
Vahepeal lekkis igasugu vedelikest nagu mahlakast, aga see vist on suht paljude itaalia ja inglise autode tüüpviga...
Teele olen 4 aasta jooksul kõigest korra jäänud (bensupumba relee tõttu), nii et tegu hetkesesuga vististi kõige vastupidavama autoga mida aktiivselt kasutanud olen. 156 lagunes igal juhul kõvasti rohkem (eks ta oli vanem ka muidugi)...
Ja muidugi päeva parim nali on see, et õli temperatuuri anduri vahetus, on 3,2 v6 puhul mootor maha töö

Eks neid vigu ole aastate jooksul veel olnud, aga kõike ei viitsi üles lugeda.
Rohkem nagu hetkel ei oskagi kommenteerida, kui konkreetseid küsimusi on, siis küsi julgelt.
Sai küll vist väheke karm kokkuvõte, aga eks ma olen keskmisest hoolsam auto kasutaja ka, nii et kui kuskil viga näen, siis tuleb see lasta ka kohe korda teha, mitte sõita nii kaua, kuni enam auto ei sõida.
Aga alfistile omaselt, olen vaatamata kõigele siiani rahul.

159 Head ja vead
#32.2JTS pidas ennast väga hästi ülal. 60t km jooksul vahetati vist esisillas mingi tükk ja mingi kamm oli siduri peasilindriga. Sain aru, et viga oli raske tuvastada, mistõttu kordus see viga mõned korrad.
Mine proovi mõnega sõita, siis saad täpselt teada mis autost räägitakse.
Peale Tln-Trt-Tln otsa oli Assakul oli mul väga kahju, et nii ruttu tagasi jõudsin. :icon_roll:
Millist autot täpsemalt teemaalgataja sihib? Uus/kasutatud?
Mine proovi mõnega sõita, siis saad täpselt teada mis autost räägitakse.
Peale Tln-Trt-Tln otsa oli Assakul oli mul väga kahju, et nii ruttu tagasi jõudsin. :icon_roll:
Millist autot täpsemalt teemaalgataja sihib? Uus/kasutatud?
a.k.a Anthrax
159 Head ja vead
#4Olen mõelnud pigem kasutatud masina poole, kuna uus jääb ilmselt minu liigast välja. Enamus autodest on diislid müügis, mis mõnes mõttes on ka hea, saab ökotada jne. Samas Alfa Romeo puhul on minu jaoks alati olnud üheks poolt argumendiks mootori hääl, diisli puhul langeb see paraku ära.
159 Head ja vead
#5Diisel on tõesti paras trakats. 2,2 just mingit eriti enneolematut dünaamikat ei paku ja soundki on eelkäijatest veits lahjem (kuid mitte üldse halb). Kuid see on kõik väga suhteline, sest me räägime Alfadest. Umbes nagu Porsche Boxter on aeglane ja igav.
159 on ülimõnus käiguvahetus. Toas olla on ka kuidagi ekstramõnus.. eriti juhikohal.
Mine proovi. :grandpa:
159 on ülimõnus käiguvahetus. Toas olla on ka kuidagi ekstramõnus.. eriti juhikohal.
Mine proovi. :grandpa:
a.k.a Anthrax
159 Head ja vead
#6Kõige parem diislikogemus just 159 ja 2,4d oma. Krt, see masin koos aut kastiga oli ikka vääga meeldiv sõita. Just käiguvahetuse sujuvus ja juhi mõistmine. Möödasõidud olid ka müstiliselt kiired.
Ühe tuttava Jaguari omaniku suust tuli tolle masina kohta selline lause: pole veel ühegi teise masinaga tundnud nii ühtlast ja jõulist kiirendust kui tema Jag ja too antud AR 159 2,4d ja aut. Mis muutis tema arvamust diislitest kõvasti.
Ühe tuttava Jaguari omaniku suust tuli tolle masina kohta selline lause: pole veel ühegi teise masinaga tundnud nii ühtlast ja jõulist kiirendust kui tema Jag ja too antud AR 159 2,4d ja aut. Mis muutis tema arvamust diislitest kõvasti.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

159 Head ja vead
#7Mu 159 (1.9 JTS mootor), esimese põlvkonna AR 159 (lausa üks esimesi, mis Eestisse jõudis) teenis mind 4 aastat ning mul ei olnud mingeid tehnilisi probleeme. Eks pean tunnistama, et 99% ajast sõitsin ma temaga linnas, kuna mul lihtsalt ei ole mujale asja, seega otsad olid enamuses lühikesed, samas aga sai neid tehtud tihti (praktiliselt iga päev sõidetud). Ainuke kord, kui auto remonti läks, oli siis, kui mingi molkus parklast väljasõites minu autot oma auto ninaga kraapis. Värvitöö. Aga jah, AR 159 on madal masin ning nagu viimase aja AR'idel kombeks, "nose heavy". Ehk siis pead vahetevahel valima, kuidas kusagil sõita või valmistu kriipivaks heliks auto all
Ning jah, lumerohkel talvel võib sõit olla päris "fun" samuti, kui pead sügavast lumest läbi murdma ja mõtled, et kas nüüd saan läbi või jään kõhuli lume peale lebama...
Aga muus osas minul probleeme ei olnud. Enne seda oli mul 156, mis samuti teenis mind 4 aastat ning temal pidin ainult lõpuks käsipidurit kohendama ning tagant puksid asendama. 159 puhul aga ei pidanud midagi tegema. Eks palju sõltub ka omanikust ning sellest, kas sa sõidad kõigest läbi või üle, mis ette satub, või siis ei pea probleemiks takistustest hoopis mööda sõita

Aga muus osas minul probleeme ei olnud. Enne seda oli mul 156, mis samuti teenis mind 4 aastat ning temal pidin ainult lõpuks käsipidurit kohendama ning tagant puksid asendama. 159 puhul aga ei pidanud midagi tegema. Eks palju sõltub ka omanikust ning sellest, kas sa sõidad kõigest läbi või üle, mis ette satub, või siis ei pea probleemiks takistustest hoopis mööda sõita
