164 keskkonsooli tabloo

#1
Tere, kas 164 keskkonsoolil oleva displei vahetamine läheb väga kalliks maksma? Nimelt numbrid ja märgid mis seal olema peaksid, on vigased ja poolikud. Kellaaega saab desinfreerida vaid minutite järgi kuna need on ainukesena loetavad. Tunni oma siis mõistata, mis kreeka E seal olla võiks. :) Temperatuuri, kliima jm märkidest parem ära räägi. :roll:

164 keskkonsooli tabloo

#2
vahetamine maksab ~38K eeki- kuna kasutatud töötavat tablood ei ole võimalik leida



palju õnne :lol:



kuigi põhjus, miks numbreid pole on lihtne, selle parandamine nii lihtne ei ole- :evil:

põhjus siis konstruktsiooniveas- kiibist ja numbristikust tulev juhe on tavaline lai imepeenikeste jäikade soontega kaabel (nagu näiteks arvuti emaplaadil), ajapikku seoses vibratsiooni ning suure kuumusega hakkab see juhtmeke väsima (tavaliselt paremalt vasakule) põhjustades ka pildikeste kustumise. teine mitte vähem oluline faktor on juhtmete isolatsioon, mis tehases pandaval kaablil on pehmelt öeldes olematu...

lahendus on siis tegelikult juhtmete vahetus oluliselt vastupidavamate vastu ... (lihtne töö iseenesest)



nüüd probleemi juurde-> joodised peavad olema ülitäpsed ning juhtmete takistus nii minimaalne kui võimalik, samas isolatsioon ikkagi korralik (ehk siis kahekordne)-> vastasel juhul ei saa sealt miskit head nahka (mida väiksem takistus, seda eredam tabloo; kui takistus liiga suur, siis on tabloo lihtsalt nii tume, et enam ei paista)



kokkuvõtteks-> minu omal kah tabloo kustus, kuid ei tea, millal selle parandamise kallale asun-> praktiliselt võimatu on leida sobivat kaablit



muuseas- tegu ei ole sellise ajsaga, mida omas garaazis teha (eeldab siiski põhajlikku elektroonikaalast kogemust ning külma närvi- kuna joodiste vahed on väga minimaalsed ning kui katus ära sõidab on joodised ühes suures puntras ning paneel rikutud)

samamoodi on keeruline leida kuskilt mõnda elektroonikut, kes selle töö enda peale oleks nõus võtma (kuna nagu juba mainisin- risk tabloo ja kiip lõplikult rikkuda on liiga suur)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 keskkonsooli tabloo

#4
arvatavasti Eestis mitte :lol:



aga kui jõuan ükskord niikaugele, et midagi muud asjalikku enam teha pole, siis kakun oma kliimapaneeli lahti (ja teen palju pilte kah probleemidest ja parandamisest :wink: ->eelmine kord, kui ta mul lahti oli polnud apastraati kuskil käepärast)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 keskkonsooli tabloo

#5
odavam on see displei koos autoga osta ju... auto v6ib peale displei eemaldamist maha myya odavamalt...



aga aga alfa pole ainus auto mis seda häda p6eb ja olen korra elus saanud yhe kliimaseadme silmad särama uuesti... t6si seal oli juhe vähemalt piisava kvaliteediga, et seda ei pidanud vahetama, tuli vaid kylmjoodiseid leida mis olid surnud ja need yle käia...



oleks katus s6itnud oleks tulemus sama mis alfal....

164 keskkonsooli tabloo

#8
siis soovitaks sulle triikimist (kuna kadumine on tingitud kehvadest kontaktidest, ning LCD juures niiskus tuhmendab signaali veelgi) on sul tõenäosus, et saadki ehk oma konsoolile pildi ette...



huvi korral saadan "õppematerjali"... :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 keskkonsooli tabloo

#9
just in case ehk keegi soovib oma poolpimeda displei tööle saada (teades, et korralikult töötavat displeid on pea võimatu leida)

seega siis:



alustame pikka traktaati displei teemal-> selleks, et midagi parandada tuleb esmalt aru saada millega on tegu!

selle mitmekümnetuhande kroonise displai puhul on sisuliselt tegu täpselt sama displeiga, mida kasutab näiteks 65 kroonine kalkulaator.

Ja siit ka põhiprobleem-> kuna 95% LCD displeisid on ette nähtud töötamaks sisetingimustes ning ülejäänutest ~99,999% on ette nähtud töötamaks rasketes tingimustes ning on seetõttu hermmetilised oli Bosch laisk ja lohakas ning jättis tähelepanuta asjaolu, et kliimapaneel ON ventileeritav NING temperatuur ja niiskus ON kõvasti üle normalpiiri, ning see töötab ka tolmustes tingimustes. Seega EI OLE ette nähtud, et diplei eriti pikalt vastu peaks (lisaks veel, et tegemist on elektroonilise vidinaga, seetõttu on seadme sisetemperatuur kõvasti suurem, kui väline)



ploki kättesaamine->

1. näidikuploki alt kaks kruvi lahti,

2. kate minema,

3. kaks katte alt ilmnenud kruvi lahti,

4. plokk ettevaatlikult välja tõmmata,

5. kaks pistikut lahti ühendada plokk eemaldada.



toetavat pildimaterjali saab siit: http://frallan.langhard.se/english/demont.htm





Ploki tagaosas olevad neli kruvi lahti keerata,
Pilt


seespool allservas olev pistik ettevaatlikult vabastada,
Pilt
Pilt


ploki ülemine serv ettevaatlikult "üle pea" väänata
Pilt


ning ülaosast neli kruvi lahti keerata.

seejärel eemaldada displei ->

paremas servas olevad neli plastnublu pluss vasakus servas olev 1 nublu
Pilt




seejärel ettevaatlikult displei pistik lahti võtta... ning displei eemaldada
Pilt
Pilt
Pilt


Nüüd paistab paistab hirmus kole asi, mida boschi inimesed tõsimeeli kaabliks peavad
Pilt
probleemiks on siis kurb tõsiasi, et reeglina kipuvad "kaabli" ja plaadi ühendused kustuma. Põhjuseks siis asjaolu, et seesamane kaabel ei ole mitte joodetud vaid sulatatud (õhuke plastriba on näha) kasutades nn. toatingimuste kummiplasti segu.



seega lihtsaim võimalus parandamiseks -> puhastada pind ära ja proovida ühendused üle sulatada

lihtsaim abimees siinkohal siis tasemel triikraud, mis on max kuumusele reguleeritud. loomulikult ei saa panna tulikuuma rauda otse plasti vastu (nä-ge-mist triikraud ja tere tulemast uue triikraua ost ;) ) seetõttu on otstarbekas kasutada seal vahel tükki küpsetuspaberit

kindlasti mitte kasutada jootekolbi (võib paberkaabli lõplikult ära tappa ja ka plaati ennast kahjustada)



triikida võib niipalju, kui süda lustib-> ehk siis kuni pind on katsumisel kuum, seejärel lihtsalt näpuga (ettevaatlikult-> kuum on ju) serv veelkord tugevalt üle suruda 95% tõenäosusega näitab displei nüüd ka enne puuduolnud sümboleid



enivei-> mina enda täiesti pimedale plaadile sain siiski paar täpikest juurde-> aga mul on ka JUBA remonditud displei, millel keegi on eemaldanud originaalkruvid (torx) ning asendanud need pisikeste ristpeadega; displei ise on samuti lahti võetud ja veidi viltu kokku tagasi liimitud; klaasipoolset juhet surub kinni papitükk millele on halli isoleeri ümber keeratud jne.

ehk siis isiklikult vajan täielikult kaabli väljavahetamist.



ja plaadi komplektne kontroll:

plaadil paistavad viis kruvi, millega on trükiplaat koos ajuga plastserva küljes kinni->kui need ära võtta on kogu kaadervärk ilusti käes
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


seejärel saab juba rajad, tulukesed ja takistid kontrollida ja üle mõõta...
Tegelikult ma olen normaalne....

164 keskkonsooli tabloo

#12
alfa164 kirjutas:Kaalun muidugi ka seda Rootsi saatmise varianti. Huvitav, kaua see renoveeritud displei ka vastu peaks?


see Rootsi variant on kindlam, kui triikimine :wink: kuna sealne kodanik vahetab kaablid täielikult välja... (samas jälle eks see ju maksab ka rohkem :( )



muidugi selle raha eest :roll: saab omale nii kaabli, kui ka laki ja klambrid(tõenäoliselt üks 10 aastat mureta)



ja kuna tegelikult tema tegevus seisneb selles, et sisuliselt eemaldab ta paberi ning lakib kaabli kinni :arrow: siis ~60.- kaabel ja ~500.- lakk tuleb siin palju soodsam ise teha :lol:



krrt kui vaid oleks piisavalt teadmist, kuidas kaabel ise üle kinnitada, kuna ainult laki peale lootma ei jääks (aga asi on "töös")



ah jaa veel-> kes ei taha omale rohelist displeid vaid hoopis sinist või punast vms peaks arvestama ka asjaoluga, et kui displei pirnidele rohelise luti asemel midagi muud peale panna, siis ei tule värv siiski sama, mis ta lutil on (nimelt on displei taust rohekas)-> seega sinise värvi saamiseks tuleks kasutada punast lutti jne...
Tegelikult ma olen normaalne....