Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#31
Lati remonti hinnati 200-350 kohaliku vahele. Sinna otsa veel pool päeva lati maha võtmiseks-peale panekuks. Lisaks x liitrit roolivõimuõli, sillastend ja mingisugune arbitraarne number kulumaterjalideks, üllatusteks jms-ks.

Loodetavasti sai latt eile maha ja remonti. TRK poolt pole ühtegi kõnet tulnud, nii et ehk liiguvad asjad plaani järgi :)

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#33
Midagi tarka küll kobiseda pole, aga valusa vaikuse leevenduseks midagi :icon_roll:

Roolilatt. Jäi pidama. Roolivõimu õli tase püsib ilusti selle peal, mis ta TRK-st tulles oli. Vedelik on ka sees nii ilus ja puhas, et määri teist või saia peale :mrgreen:. Meelitan end mõttega, et ehk sai süsteem remondi ajal ka kiire läbipesu. Igaljuhul, süda rahul. Lisaks sai tookord ära vahetatud ka too lõtkuv vasak sisemine rooliots. Sõita on igati hää. Saaks nüüd veel stabikapuksid ka värsked, oleks juba päris tutika auto tunne :beaver:

Muredest. Kolisin ca kuu eest mõneks ajaks metsade vahele ja auto sõidab nüüd senise paari-kolmekümne kildi asemel päevas paar-kolmkümmend kilti nädalas. Mis tähendab võimalust erinevate keemiliste reaktsioonide tulemusel tekkivate jääkide erinevatele metallpindadele kogunemiseks. Mis tähendab, et VIST ülemine soonrihma juhtrullik teeb väga koledaid hääli külmast peast (kusagilt parempoolse plokikaane poolt see kisa tuleb ja loodetavasti ei ole see ei hammasrihma leevendi ega veepump, nädalavahetusel katsun selgeks teha). Enne kui auto iga päev sõidus oli, siis see miski kahises seal ainult natuke ja lootsin, et ehk kestab suuremate jamadeta kuniks saan koos hammasrihmaga kõik vana välja vahetatud. Aga sellises seisus ei julge järgmist arvestatavalt tuhandet kilti rihmavahetuseni väga venitama enam hakatagi :icon_think:. Ehk siis millalgi järgmise nädala sees on vähemalt pool päeva tõenäoliselt sisustatud :wrench: :viking: (<- tehnoviiking :mrgreen:)

Over & out

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#34
Tervitused spetsialistidele, kes kõiki polte ja mutreid suruõhuga kinni lasevad :icon_wave:

Lõpetasin just soonrihma vahetamisega. Krt, kolm hex-võtit keerasin ümmarguseks ja ühe torx'i pooleks, aga ülemist rullikut ja pingutit lahti ei saanud. Lõpuks kui poltidel pead maha puuritud sain, keerasin poldiköndid näpuga välja :roll:. Alumine rullik oli minu suureks rõõmuks veel üle ka pingutatud. Praegu jäi uus veel sinna pidama, aga järgmise vahetuse ajal tuleb seal keeret taastama hakata :duh:

Aga vähemalt on kapoti all jälle vaikus ja praegu hea rahulik olla kah - paari kuu norm joppimist sai peadpidi koopas jälle ette ära täidetud :sherlock:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#35
mul on ka korra sellisega jopanud ... kohe kui omale 156 muretsesin siis oli vaja rehvid ära vahetada ... ja siis keerati rahulikult suruõhuvõtmega kõik poldid tagasi ... ja hiljem kui tuli maanteel ratast vahetada siis õnnetuseks keerati originaalis olev veljevõti juppideks ... ning kui oli vaja pukse vahetada siis keerati üks polt pooleks, mille kättesaamine võttis rohkem aega kui asi seda väärt oli ...

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#36
Fakin greit... Latt lasi mahlad välja jälle :duh:. Ja just krdi täpselt samamoodi, kui mul on autot nüüd kohe vaja. Faak! :icon_censored: Muidugi. Kõige parem veel see, et auto on ju nüüd Viljandis ja tööle garantii andnud töökoda Tallinnas :icon_thumbup:. See veel oligi õnnest puudu.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#38
:icon_crazy:
Ma lasin ka asjad TRK-s teha ja nende kaudu latiremont. Loodan, et endal samamoodi ei juhtu(ptui-ptui-ptui üle vasaku õla). Kaua garantii kestab?

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#39
Garantiiks lubati vist pool aastat, kui õigesti mäletan :thinking:

Ilmselt võtan ise nüüd sellel korral küll ligi taastatud lati. Eelmine kord oli remondiga väga kiire ja ei olnud aega kõiki pudinaid ära vahetada lasta ja sai ainult too õnnetu simmer ringi löödud. Nüüd kui latt jälle maha tuleb, võiks asja kapitaalselt ette võtta. Aga, et taastatud lati saab ehk isegi nõks odavamalt kui teha lastes ja lati Tallinna-Viljandi vahet tarimine läheks lisaks maksma ca poole remondi hinnast, ei näe pointi ka praeguse kogemuse taustal ennast enam vaevama hakata.

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#40
:oops: Latt pekkis-latt pekkis. Ei ole, toru on hoopis (ei hakka siin igaks juhuks enam teoretiseerima, milline täpselt, ajan jälle mingit jaani viimati). Ju ta siin maal jääpankade otsas ragistamisega pihta sai siis.

Eniveis. Kui süsteem tühjaks jooksis, ei olnud mul õli tagavara, et täpselt järgi vaadata, kust ta sealt ikkagi tuleb. Ja ta krt viskas selle õli täpselt sinna alumise simmeri peale, nii et sain väga peenelt tünga. Eile võtsin ühe poti jagu õli ligi, et vaadata, kui palju ta täpselt ikkagi välja ajab, ja et kas saan oma jala peal töökotta või ei. Kui auto käima lasin panna, pidin õliga otse silme vahele saama. :thinking: Eh, peaks vist puhkuse küsimise peale mõtlema hakkama. Viimasel ajal on keskendumisvõime ja enesekriitika suust välja aetava koha pealt umbes samasugune, nagu täiskasvanud munakivil :icon_silent:

On kellelgi muidu kogemust teha lastud roolivõimutorudega? Tasub nende peale üldse mõelda? Pumba 85 barine töörõhk paneb mul natuke pead kratsima :thinking:

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#41
isetehtud toru on hästitehtud toru :icon_thumbup:

muidugi selleks on vaja õiget toru ja õiget tegijat

Või siis ainult õiget toru... :thinking: näiteks sõbralikust lähedalasuvast traktoriremonditöökojast (sealsed torud ja tükid ei peaks küll piuksigi tegema, kui paar atti sisse lasta) :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#42
Pilt selge :). Süüdlaseks üks lati tagasivoolu lõdvik lati juures. Pildil tegelase number 2 küljes ja tegelase number 3 all:
Image
Kiskusin mõlemad torud maha ja lähevad mõlemad ka homme spetsialistide kätte. Lasen seal ühe soojaga siis juba kõik kummist jupid värskete vastu vahetada. Nüüd on jäänud ainult küsimus, et mis on kust umbes, sest filtrisurve süsteemis ei ole ju nii äkiline, et kusagil tagasivoolu peal olevast millimeetrisest august 5 sekundiga pool liitrit õli välja kütta. Kuigi kui mõelda, misasi seal enne sees oli, siis võimalik, et värske õli ongi ehk kõntsa lahti pesnud ja just filtri umbe löönud (eeldan muidugi, et poti põhjas mingi sõel vast ikka on vähemalt) :thinking:

PS. Mis keemiaga roolivõimu süsteemi muidu läbi pesta võiks? Kas mingisugune automaatkasti pesuaine kõlbaks?

Alfa Romeo 166, 1999 - janar_t

#45
Hoi,
Krt ise kemplen siin sama murega juba pikemalt. Nimelt see talv lõi taaskord vooliku otsast ära ja lati juurest, tehti korda, sõitsin päeva ja nüüd jälle mahlad väljas. Ise töömehega kahtlustasime, et tagasivooluklapp kinni ehk, et tekib ülesurve ja viskab kõige nõrgemast kohast volla lahti. Mõte oli ka et sama moodi lasta uued voolikud teha, aga kui surve lakke kerkib siis võib juba latile liiga teha vms. Kust need andmed pärinevad, et roolivõimul 85 bar survet, siis ma ei imesta, et õlise vooliku otsa tagasi lükkamine tulemust ei anna, kuna vooliku sisemine pind ikkagi libe õlist.