Alfa romeo soetamise probleem.

#1
Kuna siin foorumis otsest ostuabi teemat vms ei leidnud siis teen olude sunnil siia teema ehk rohelised ei pahanda.On siis väike mure et sooviks soetada alfa romeot.Täpsemalt siis isendiks 156 kas 1,8 või 2.0 mootoriga ilmselt aga olen liiga palju lugenud/kuulnud et alfa pidi jubedat moodi lagunema, niisiis otsustasin pesueht alfistidelt nõu küsida.Millise probleemidega alfaga tuleks siis arvestada just nimelt siis 156 puhul.Igasugune info teretulnud.
Ettte tänades.
Potensiaalne tulevane alfist.

Alfa romeo soetamise probleem.

#2
Mina julgen ennustada, et heas korras prefacelift 156 naljalt enam Eestis müügis ei leia. Ammugi ei leia odava raha eest. Enamus on väga käest ära lastud. Mootoritel pole häda midagi, kui on enamvähem korralikult hoitud ja rihmad vahetatud.
Igal juhul soovitan lasta asjapulgal üle vaadata ja arvestada lisakulutustega (pidurikettad, trossid, hooldus jms võimalikud asjad).

A ja muidu Alfa Romeeo laguneb ilgelt, kõik kütuse võtab ära ja eks ta üldse üks makaroniõgijate auto on. :icon_hi:
Nagu Fiatt.
a.k.a Anthrax

Alfa romeo soetamise probleem.

#3
Kui teed hooldused, asjad õigeaegselt ei lagune ta sul midagi. Varuosi on saada igas hinnaklassis kõige odavamad varuosad muidugi kõige paremini ei kesta see on selge. 1.8 ja 2.0 TS mootorid on küll vanemad
aga minuarust kindlamad kui 2,0 jts, jts on õli suhtes tundlikum vähemalt mulle tundub.

Aga need korras auto sõidu emotsiooonid ... :icon_thumbup:

Alfa romeo soetamise probleem.

#4
Kui umbes 12a tagasi Alfa Romeo 156 maanteel esimest korda vastu tuli, ütlesin, et ostan kunagi 156. Aastal 2008 ostsin ikkagi 164, korralik 166 TB oli siis hinnalt liiga kirves ja ega ei kahetse, lugedes ja kuuldes omanikelt neid roolilati, sildade ja elektroonika jamasid. 156 valiksin ainult universaali ja ainult V6. Need viimased rihmaga TS mootorid on mõttetud ja 156 kere roostetab kenasti. Muidugi, kui ostad mõneks aastaks ning siis vanarauda viid, pole vahet. Vabandan kõigi 156 omanike ees, kuid ISIKLIKULT pean 156 sedaani ja ts mootoreid halvaks valikuks.

Alfa romeo soetamise probleem.

#5
Ostes tasub KINDLASTI põhjalik kontroll teha. Ühtlasi ei tee paha omada tuttavat mustlast ;-)

Tegelikult muidugi tasub vältida esimese paari aasta autosid (need imepisikesed muudatused al my 1999 elektrisüsteemis on väga olulised- peamine muudatus oli see, et pistikud said uue materjali)

Veermik on omaette teema- kui see korras on, siis on sõita võrratu- kui aga kuskilt pisikesest kraatrist läbi sõita, saab ilusti poolest autost lahti (see muidugi ei ole teistmoodi ka teistel sarnase sillaga masinatel)

Üldiselt on 16v mootorid head (kui nende eest hoolt kanda) enamik probleeme on tingitud siiski liiga lühikesest õlivardast
Kere roostetab isuga, kui sool põhja alla jääb (samas ei ole suur häda, kui kuskil korralik keevitaja) ühtlasi on seda lihtne vältida, kui mastiks peale panna.
Pagass muidugi on võrreldes näiteks 164 või 155 ga imepisike ( ana enamiku asju mahutab ära)- kunagi on 156-ga ka mööda Eestit neljakesi nädalasel matkal käidud
Tagumisel istmel ei ole üle 1,75m pikkusena just kõige mugavam aga lühemana mhub sinna ilusti.
Salong kipub nagisema aga selle vastu on samuti rohtu
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa romeo soetamise probleem.

#6
ah jaa- tegelikult kuigi minu 156 on suht probleemne (seda on see auto olnud vist tootmispäevast peale- tee äärde siiski jäänud ei ole) siis enamikul 156-test selliseid hädasid ei esine

Ühtlasi- autot ostes arvesta ka sellega, et mingi summa tasub reservi jätta (nagu iga auto puhul) ja kui viimast rihmavahetust keegi garanteerida ei suuda, siis KINDLASTI tuleb koheselt rihm ära vahetada :naughty: :naughty: mitte arvata, et veel kestab (isiklikult arvan, et lihtsam ja odavam on seda teha kohe, mitte hiljem koos poole mootoriga)

Kokkuvõtteks- mõni üksik erand välja arvata (näiteks minu oma) siis ei ole asi üldse hull (kui endal tööriistad käes püsivad) - kui muidugi just iga euro väga tihedalt arvel pole (kui on, siis tasub üldiselt vaadata väga vanemate autode poole- kuskil 97 oli see pöördepunkt, kus enamik autosid muutusid selliseks, et kui midagi läheb, siis maksab see oi-kui-palju)

ja muidugi soovitus-> edasiarvutamiseks tasuks vaadata erinevaid masinaid (Janol on praegu sigaodavalt müügis kaks sõitvat masinat- eelduslikult on nees siiski paremas korras, kui nii mõnigi "poole" kallim auto...) ning peale testsõitu paistab (oma kogemuse najal- kui Sa ennast juhiistmel hästi ei tunne, siis ei ole see auto SInu jaoks). Tegemist ikkagi on vanade autodega ja pisiasju tuleb sealt ikka

1,8 ja 2,0 erinevusest kah veel-> peamine erinevus on neil balanssvõllis (vahetamisel on ca 100€ vahet), seega kui Sul suured läbisõidud on (ehk siis rihmavahetus tuleb paari aasta järgi) tasuks eelistada 1,8-t (1,6 on suht mannetu selle kere peal); kui rihm läheb pigem vahetusse ajaliselt (5 aastat), siis tasuks eelistada ikkagi 2,0 mootori (minekuvahe on tuntav- kütusekulu on enamvähem sama... )

Mis diislitesse puutub, siis kuigi 156 ei ole halvad jääb seal siiski puudu see midagi (ehk siis käike lapata on suht tundetu IMHO).
Mis V6-te puutub, siis selle soetamise eeldus on siiski see, et Sul on läbisõit suht pisike (mootor on väga hea aga... eks see võtab oma lõivu-> 2,5 24V ei ole suurem asi ökoauto)

Lihtsalt minu arvamus (
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa romeo soetamise probleem.

#8
Alustame sisseistumisest:
Kõik, mis autol peal on peab töötama (ehk siis iga nupp peab midagi tegema). Kindlasti tulede lülitamine üle vaadata (ka udutuled)- tulesüsteem on ehitatud natuke vildakalt, seega ... samuti annab see aimu sellest, kuidas autosse suhtutakse. Kojamehed peavad liikuma igas reziimis täiesti viisakalt (kui kakkumine sees on, siis tähendab see järjekordset kulu). Süüte sissekeeramisel peavad armatuuris keskosas tulukesed korraks süttima ja siis kustuma. Käigukang peab olema "tihe" s.t. lülitused täpsed ja mingit ülemäärast mängimist olla ei tohi.

kapoti all-> mida vähem paistab teipi ja alumiiniumliiste seda parem :-) õlitase peab olema normis ja õli peab läbi paistma. Muidugi ka ülejäänud vedelikud peavad paigas olema. Tasuks hoiduda autodest, millel on kapotialune ilus ja särav (v.a. juhul, kui tegu on äsja remonditud mootoriga- sellist luksust muidugi kohtab harva ja üldiselt näitab see siiski survepesu remondi asemel - usaldaks selliseid autosid siiski eelkõige Raini või Jano käest osta)

kere osas- sõltub juba pakutavast autost aga kindlasti peaKS põhjaaluse üle vaatama (156 kogub ilusti saasta põhja alla ja seal hakkab siis rebastel pidu).

Sõitmisel nagu ikka-> kahtlased klõpsud ja kolinad võiks olemata olla. Mootori töötamisel loomulikult ei tohi peale veeauru midagi eralduda (kui keegi väidab, et auto on pikalt seisnud ja seetõttu ajab sinist siis... sellist asja tegelikult ei saa juhtuda)

Lisaks veel- autol võiks olla siiski 2 võtit ja tagavararatas koos tungi ja konksuga (kuna 156-l on keeratav konks, siis on seda hiljem keeruline leida). Ja loomulikult paber (või usaldusvärne kinnitus) viimase rihmavahetuse kohta (paber peab olema eestikeelne ja "usaldusväärne-> rihmavahetus on siis kas 60 tuh või 5 aastat)

Ning nüüd kõige olulisem- kui autol on "pisivead" (näiteks sidur ei toimi väga hästi või õõtsutamisel kriuksib vms, siis mõtle väga hoolikalt -> kui müüja Sulle põhjuseid ette ei lao ... on see üldsjoontes auto müümise põhjus- ja tavaliselt sellised vead on väga kulukad likvideerida)

Isiklik soovitus oleks ennekõike vaadata neid kahte 750.- maksvat 2,0 masinat (eelduslikult asuvad nad suht Tallinna külje all ja kõrvuti) ja siis vajadusel edasi otsida- kuna neil peaks sillad ja mootorid korras olema, siis on Sul juba hea võrdlus olemas, kui kallemaid vaatama peaksid tahtma minna :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa romeo soetamise probleem.

#9
Ei oskagi nagu enam midagi väga lisada. Auto nagu auto ikka. Võid veel näiteks autoleht.ee kasutatud autode rubriigist 156-e kohta lugeda.

Aga, mida ma öelda tahaks ::itpnt::. Olgugi, et osad 156-d maksavad juba sama palju, kui odavama otsa Golfid, on seda autot mitu korda kallim pidada. Seega, vaadates täna nende autode hindu, siis arvesta, et selle auto pidamine läheb sulle aastas maksma vähemalt auto ostuhinna ja tõenäoliselt ka veel natuke peale :grandpa:. Ei midagi isiklikku ;). Lihtsalt paljude jaoks on autosse üle turuväärtuse panustamine suhteliselt vastuvõetamatu kontseptsioon ja tahan, et teaksid millesse täpselt sa ennast segada kavatsed :mrgreen:

Alfa romeo soetamise probleem.

#10
[OT]
janar_t wrote:Seega, vaadates täna nende autode hindu, siis arvesta, et selle auto pidamine läheb sulle aastas maksma vähemalt auto ostuhinna ja tõenäoliselt ka veel natuke peale :grandpa:. Ei midagi isiklikku
Sa oleks võinud seda juba enne öelda - oleksin kah valmistunud :mrgreen: (kiire arvutus näitab, et asi nii hull ei ole ... odavama otsa masinateni on ostust 15 kuu möödudes veel natuke ruumi - kui rehvid- veljed sisse arvata, siis vist hakkab piir kätte tulema küll).

[/OT]
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa romeo soetamise probleem.

#11
166-ga olen ma juba mõnda aega teisel ringil ja ei olnud turu kõige odavam auto, mille koju vedasin. Lõpp paistab... Varsti ehk :mrgreen:

Aga krt, seal autos on ikka pagana hea olla, kui midagi kusagil pekkis ei ole :captain: (kuniks leian järgmise asja, millel ennast häirima hakata lasta :fan:)

Alfa romeo soetamise probleem.

#14
ts wrote:Lisaks veel- autol võiks olla siiski 2 võtit ja tagavararatas koos tungi ja konksuga (kuna 156-l on keeratav konks, siis on seda hiljem keeruline leida). Ja loomulikult paber (või usaldusvärne kinnitus) viimase rihmavahetuse kohta (paber peab olema eestikeelne ja "usaldusväärne-> rihmavahetus on siis kas 60 tuh või 5 aastat)
Kas rihmavahetuse intervall TS mootoritel mitte 3 aastat ei peaks plema.

Alfa romeo soetamise probleem.

#15
Kristop wrote:Kas rihmavahetuse intervall TS mootoritel mitte 3 aastat ei peaks plema.
Peaks olema ainult kilometraaži järgi. 60K või 120K.
Kui mul nt auto seisab 3 aastat ja on sõitnud mitte 60000 vaid 6km....
Ega ma täpselt ei tea ka.

Ja Jano halli nillin mina ka, eksole.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)