Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#1
no võibolla jah rumal küsimus, aga mis siis. Et kuidas selespeediga kõige parem parkida oleks, siiani olen tõmmanud käsipiduri peale, aga samas olen kuulnud, et neid käsipiduritrosse vahetatakse päris tihti (ju siis kuluvad ruttu läbi). Aga kui jätan esimese käigu sisse ja suretan mootori välja, siis uuesti käima pannes on ees N-käik, ma ei saagi aru, et kas ta lükkab ise käigu välja või? Ja 1 asi veel, kas autot käivitades hoiate jalga piduril?

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#2
niisiis-> kuna tegemist on aut kastiga, siis nendega pargitakse vaid P või N peal (kui jätad käigu sisse, siis sisuliselt ta ongi N peal)



ja Käsipidurit tasub alati kasutada-> vastasel juhul jääb tross kinni ja ÜV saadab Sind tagasi (kuna nemad kontrollivad seda alati).



ja üldse-> kõige kindlam parkimine automaadiga-> P ning Käsipidur ja soovi korral käivitamisel pidurit vajutada; manuaali puhul Käik sisse ja käsipidur ning käivitada siduriga
Tegelikult ma olen normaalne....

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#3
selespeed is my middlename :)

seitse aastat selespeedi seltsis on mind koolitanud nii:

alguses lükkasin neutraalile ja tõmbasin käsika peale ja valmis (alati süüte väljakeeramisel piiksub paar korda, sest tegelikult pole ette nähtud nii) kuni ükskord talvel peale pesu külmus tross kinni ja fadüüt, kellad...

...nüüd teen paidepukk, keerad süüste välja 1 käik sees, käivitamisel hoiad pidurit all ja võtit ka hoiad pöördes, siis viskab käivitamise hetkel neutraalile ja läheb käima... alati võib ka käsipiduriga toetada, aga talvel ei soovita, ainult vallatute kurvide jaoks soovitaks siis kässarit :wink:

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#6
nuuh siinkohal tuginedes enda ja paljude teiste kogemusele väidan, et:



1. talvel peale pesu on käsipidur saadanast (50% juhtudest jääb ta kinni)

2. talvel/sügisel/kevadel kui temp kõigub plussi ja miinuse vahel (päeval 5 kraadi sooja öösel samapalju külma) on käsipiduri kinnijäämise tõenäosus umbes 10%

ja

3. Kui üldse käsipidurit ei kasuta, siis järgmiselt ülevaatusel on korduv praktiliselt 100% kindlusega tulemas (ja hea, kui suuremat remonti ei tule) :wink:



P.S. kõik liikuvad asjad autos on ette nähtud kasutamiseks-> vastasel juhul jäävad nad aja jooksul lihtsalt kinni 8)
Tegelikult ma olen normaalne....

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#7
huvitav fenomen on see, et pidurid vaatamata agressiivsele kasutusele kipuvad ikka vahel kinni (peale) jääma... (eriti teise käe autodel)...



:lol:



no hard fiilings... lihtsalt elus mitu korda õpetanud väga erinevatel autodel pidureid taas liikuma... alates 15 aastat vanast laadast ja lõpetades 6 aastat vana alfaga...

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#8
Jah! Kui käik on sisse jäetud ja käivitada, siis lülitab automaatselt neutraali peale, mis on turvalisuse seisukohast täitsa hea. Kui enne käivitamist lihtsalt süüde sisse panna (MAR position), kus oleks siiski soovitatav võtmega enne päris käivitamist natukeseks peatuda :!: , siis näeb ka eelnevalt displaylt ära kas ja mis käik sees on...

Peale seda, kui üks asjatundja Tartumaalt :wink: mulle Selespeedi maailma tutvustas, olen alati käik sees parkinud. Owner manual ähvardab veel isikliku tervise huvides ülesmäge 1. käik ja allamäge tagumine käik sees parkida... Seisupidurit tõmban harva, kuid eks ta õige ole, et kasutama peab - käsipiduri trossid tundub nõrk koht 156'l olema. Mis puutub tehnoülevaatust, siis olen saanud sealt ka praktikas mitte töötava seisupiduriga läbi (efektiivsus 18%) ...lucky i guess :roll:

Käivitamisel ja välja keeramisel hoian ka jalga kergelt piduril, kuid käik sees ei käivita masinat mitte kunagi. Viga on minus ja minu närvides :lol: , sest murdosa sekundiline paus süüteluku keeramise ja starteri tööle hakkamise vahel mõjub piisavalt halvaendelisena. Niisiis lülitan enne käivitamist käsitsi neutraali peale.



PS. no ei olnud rumal küsimus :mrgreen:

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#9
Pärast seda kui enda masinal seisukat üldse ei kasutanud, sain 2x remondis käia. Nüüd kasutan seisupidurit regulaarselt.



Ise talitan nii:



Kallakuta teel parkides: sõidust tulles jalg piduril ja käiguvalits asendis D -> seisupidur 3 nõksu peale -> käiguvalits P peale, jalgpidur üles ja mootor seisma.



Kallakuga teel parkides: sõidust tulles jalg piduril ja käiguvalits asendis D -> käiguvalits N peale -> seisupidur 3 nõksu peale ja jalgpidur üles (kui auto, olenevalt kallakust, ikkagi veidi liigub, siis tõmban 1 nõksu veel) -> olles veendunud, et seisupidur peab, jalgpidur alla, käiguvalits P peale, jalgpidur üles ja mootor seisma.



Sõitu alustades: mootor käima -> jalg pidurile -> käiguvalits D peale -> seisupidur maha -> jalg pidurilt ja tuld

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#10
alfa164 wrote:Pärast seda kui enda masinal seisukat üldse ei kasutanud, sain 2x remondis käia. Nüüd kasutan seisupidurit regulaarselt.

Ise talitan nii:

Kallakuta teel parkides: sõidust tulles jalg piduril ja käiguvalits asendis D -> seisupidur 3 nõksu peale -> käiguvalits P peale, jalgpidur üles ja mootor seisma.

Kallakuga teel parkides: sõidust tulles jalg piduril ja käiguvalits asendis D -> käiguvalits N peale -> seisupidur 3 nõksu peale ja jalgpidur üles (kui auto, olenevalt kallakust, ikkagi veidi liigub, siis tõmban 1 nõksu veel) -> olles veendunud, et seisupidur peab, jalgpidur alla, käiguvalits P peale, jalgpidur üles ja mootor seisma.

Sõitu alustades: mootor käima -> jalg pidurile -> käiguvalits D peale -> seisupidur maha -> jalg pidurilt ja tuld




no vot, kahju et 156-l selespeedil seda P-käiku pole

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#12
alfanatico wrote:...mitte kahjuks, vaid õnneks 8) ...see pole ju automaat


nimetame asju õigete nimedega :roll:-> "Robotiseeritud järjestiklülitusega manuaalkast" ehk Selespeed 8)



ja tegelikult on ikkagi tegemist automaatkastiga (kuigi mitte klassikalise planetaarkastiga)



Mis iseenesest selespiidi käikudesse puutub, siis isiklikult ei jääks vaid käigu peale lootma :roll: teate ju küll-> alfa elektrooniks ruulz samtaimz :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#13
karoche



kui ikka sidurit pole siis on automaatkast... ükskõik mis lülituse või nimega... ja kui on sidur siis on kepikast



... mina isiklikult kasutan kässarit suht usinalt... kui on üle 0C siis parkimiseks alati ja kui on alla 0C ja seda suht stabiilselt ja palju, seega siis ka pea alati... sellised 0C ümber tiirutavad temperatuurid sunnivad lootma vaid kepi I asendisse paigaldamisele...



põhjustest on enne mind juba jahutud... miks ja milla mida

aga jäta oma selekal 1 käik sisse ja kasuta ka lisaks veel seisu- ehk käsipidurit. autole lõpptulemusena kasulikum ja omal ka meel rahulik.

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#14
Ma pooldan ka seda kässari kasutamist parkides..isegi linnas ummikutes kusagil kallaku peal seistes ei viitsi pidurit tallata..kisun parem kässarit ja jalg saab puhata :)

Aga jah..talvel kipub sunnik jäätuma..kuna käsatrossid põhja all 156-l on haavatavad. Parkimised siis eriti ei kasuta. Talvel siis käsikaga saab vallatuid kurve teha :P .

Parkida käsipiduriga või jätta käik sisse?

#15
alfa kässar tahab lihtsalt kasutamist-ja kui ta peale jääb-siis vajab miskit remonti... reeglina siis on tihendid nati p*** ja selle jutuga, et ei kasuta kässarit alla 0kraadi ... nu nii need sadulad p**** lähevad, peaks iga päev kässarit sikkutama-kasvõi niisama... automaat kastiga parkides siiski kallakul peaks käsipidurit kasutama-kuna käigu kui sellise sisse jätmine..pole ikkagi nii kindel... sisuliselt on automaat kasti P ehk parkimis käiguks ka enamuses lint pidur mis sama effekti annab mis käsi pidur, kuid kindluse mõttes-ei taha avastada ju tagasi tulles, et auto on kuskile kellegi elutuppa end ringi parkinud vahepeal :lol: minu rootsist tulnud 164-jadel on olnud ka talvel käsipiduri probleemid, kuid mis itaaliast tuld-nendega siiani muretu-sellest järeldan et keemia mis talvel teedele läheb teeb oma töö, samas uute sadulatega rootsist tulnud isend ei valmistand sammuti probleemi... rootslast alfa omanik on hea näide sellest, kui koonerid me oleme-tal jäävad pidurid peale, minnakse esindusse ja pannakse tutikad sadulad-muuseas ilma igasuguse nurinata hinna üle 8) meil see vastu lihtsalt tehakse kässar ülevaatusele minekuks liikuvaks... :lol: