Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#151
Nüüd siis ports juppe käes:

1. Soojendusradiaator
2. Salongifilter (aktiivsöega ja koos raamiga. Aster ning täitsa Itaalia värk :D )
3. Salongiõhuklapi mootor Bosch
4. Õhufilter
5. Õhuhulga andur
6. Õlifilter ( ootan ikka õlivahetust... )
7. Kütusefilter
8. Esimesed stabika vardad TRW
9. Rooliotsad TRW
10. Roolivardad

Eks hakkan vaikselt ühest otsast vahetusega pihta ning loodan ikka nimekirjaga lähiajal lõpule jõuda ;)
Pilt
Pilt
Täna jõudsin ära vahetada õhufiltri ja õhuhulga anduri aga...

Nagu ikka, ei lähe asjad alati nii libedalt kui ootad... Õhufiltri kopsiku poldid täitsa kinni roostetanud ning pooled tulid koos plastiku sisse sulatatud puksidega välja. :wtf: Mis siis ikka... lahtised puksid puhtaks, uued poldid ja seibid, liimiga puksid tagasi korpuse sisse ning asi lahendatud ;)
Aga sellega asi ei piirdunud :crazy: Õhuhulga andurit ei saanud ka nii sama lihtsalt kätte, sellel mutrid kinni roostetanud õhufiltri kopsiku kaane külge. Ja teadagi on seal poldid läbi korpuse plastiku sees, kätte ei saa ju neid. Lõikasin siis otsad relakaga maha, freesisin poldi pead välja, sain vanad kätte, tegin uued pesad, panin uued poldid ja natuke liimi ning hermeetikut, asi lahendatud! :thumbup: Nüüd vähemalt hea vaadata neid läikivaid ja uusi poldipäid :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Esimesest gaasi vajutusest oli kohe aru saada kuidas mõjutas õhu anduri vahetus mootori tööd. Jõud tuleb ikka juba kohe madalast pöördest :o

Üks mõnus pilt ka klubi päevast ;)
Pilt
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#152
Ajasin auto talvekorterisse "teadmata ajaks" ;) Plaanis teha ära mitu tööd mida olen juba pikalt edasi lükanud. Esmalt võtsin käsile jube mõnusa töö - salongiradika vahetuse. Läks aega kõigest 3,5 tundi ja kaks hädakõne Janole :D :D
Pilt
Ühtlasi kui kõik juba sealt laiali on vahetan uuesti ära ka salongifiltri (uue ja parema vastu, mis on ka koos uue raamiga), panen uue salongiõhuklapi mootori, puhastan ära ka jahutussüsteemi. Puhastusest rääkides... selle kogu jama alt sain ka mitu head peo täit lehti ja muda, mis ummistas tõsiselt vee äravoolu.
Plaanis ära vahetada ka esimesed tuled ning eemaldada need debiilsed xenon pirnid :evil:

Vahe peal olin nii asjalik, et vahetasin ära mootoriõli ja filtri :thumbup: Järgmine vahetus siis orienteeruvalt 255 000 km peal.

Hoian ikka Teid auto edasise käekäiguga kursis ;)
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#155
nii hästi peidetud salongiradikad (eeldan, et ka 166-l on see peidetud puhuri alla tulemüüri taha) on üks nutune teema :roll:

Teiste autode baasil üldistaks-> niiskus kipub kogunema radika ülemisse serva ja servast kergelt nakitsema, mingil hetkel on plastvanni hoidev serv piisavalt nakitsetud ning tulemuseks on leke, mis on vaevumärgatav aga piisav, et salongi immitseda ja hullu jama tekitada :roll: eriti masinatel, millel on radika all juhtplokid (käib nii Alfade, Audide, kui bemmide kohta).

Kaasa aitab see, kui keegi on kunagi kasutanud jahutuseks vett või veel hullem seganud omavahel sinist, rohelist ja punast jahutusvedelikku ( jahutussärki tasub kallata ainult ühe tootja sama markeeringuga vedelikku- kuna vedeliku keemilised koostised võivad erineda, siis nende segamine võib kaasa ajapikku tuua reaktsiooni, mis kiirendab vedeliku vananemist). Samuti tasub arvestada, et kui jahutusvedelikku pole õigeaegselt vahetatud, siis muutub see üpris agressiivseks ning hakkab süsteemi seestpoolt närima.

Kui Sul on salongiradikas juba läbi, siis tasuks korraga vahetada ära ka jahutusradikas ning lõdvikud jms üle kontrollida ning "nõrgad" kohad ära parandada. JA veel-> kui vahetad rohelise vedeliku punase vastu, siis soovitaks vähemalt ühte süsteemi pesu (ehk siis punane sisse ja umbes kuu aja pärast välja ning uus punane sisse)

P.S. vedelike vahetusaeg -> sinine/roheline 2 aastat; punane 5 aastat :roll: vett ja tosooli ei kasuta :-)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#156
ts kirjutas:...
P.S. vedelike vahetusaeg -> sinine/roheline 2 aastat; punane 5 aastat :roll: vett ja tosooli ei kasuta :-)
Kas vahetusega koos peaks eelnevalt mingi keemiaga pesu ka tegema või piisaks, kui profülaktika mõttes peale vahetust teha u kuu pärast veel üks vahetus, nagu eel pool mainisid?

Same topic, different car teemat ka veidi
Muide, Passat B5/B5.5'tel on tüüpviga, et salongiradikas ummistub (vedelik tuleb ja väljub ülevalt, aga torud käivad läbi alt ja kui kogu eelnevat juttu ei järgi, siis on ummistus kerge tulema). Vahetuseks tuleb salong tükkideks kiskuda, ca 6h tööd: https://www.youtube.com/watch?v=rgwiJDusp84 Ja siis öeldakse, et Alfadel on lollakad lahendused :D

Selle kogemuse pealt ka eelnev küsimus, kuna neid ummistumisi juhtub ka kõige paremate lahendustega.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#157
kui vahetad sinise või rohelise sinise või rohelise vastu või punase punase vastu, siis pole rohkem üldse midagi vaja. Lisavahetust tasuks teha, kui vahetad rohelise/sinise punase vastu (teistpidi ei ole samuti lisavahetus oluline). Täiendava pesukeemia poole ei tasu tegelikult üldse vaadata (kui süsteem on oksüdeerunud- nt on kasutatud vett, siis igasugune pesukeemia lükkab tükid lahti ja nagu mustusel on kombeks koguneb see kõige peenema koha peale-> tavaliselt on selleks kas radiaator või eriti kehval juhul toru, mis läheb särgi lõpust paisupaaki- s.t. suur ring on kinni ja sundjahutust ei ole :roll: )

hea, et me teemas püsime :-D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#158
Tosool oli natuke tumedam kui peaks olema. Tegin süsteemile ikkagi pesu ka, asi tundus kahtlane muidu... Vahetasin tosooli kaks korda välja, et ikka kindel olla süsteemi puhtuses :D Tundub, et oli kasu, sest uus jahutusvedelik on nüüd ilus puhas ja selge.

Sellega sai ka nalja: Kõik ilus ja tore juba, uus tosool sees, vaja nüüd õhutada aga mis juhtus... õhutusnippel läks pooleks!! :o :evil: Õnneks sain kuidagi ühe osa lõdviku seest kätte ning keere jäi ka terveks. Tegin uue nippli ja asi lahendatud.

Eile: Etapp 2
Pilt
Pilt
Pilt
Vahetasin esituled lõpuks ära, olin seda tööd vist juba aasta edasi lükanud. :D Parempoolsed tuled on mõlemad ok aga vana oli lihtsalt juba tuhm ja omadega nn läbi. Vasakpoolsetest tegin kokku ühe väga hea. Ja mis kõige parem asja juures, viskasin minema need kuradi xenon pirnid! Panin hetkeks tavalised tagasi, plaanis muidu Nightbreakerid vms panna, et ikka effektiivsust suurendada. Nüüd vähemalt tuled näitavad midagi, enne oli ikka kinnisilmi surmasõit öösiti 8-) :o (tuledele läksid loomulikult kõik uued poldid, mutrid ja seibid)
Keevitasin natuke ka summutit, kollektori kuumaplekk plärises juba pikka aega, panin selle ilusti kinni. Parandasin ja puhastasin põhjakaitse ära.
Nii, esialgu jälle vist kõik. Aga varsti jälle midagi uut! :D
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#159
Täna sai tellitud uued ülemised õõtshoovad ette, ikka TRW toodang. Pidurivoolikud lähevad ka vahetusse. See "To do list" on juba vägagi pikaks veninud ja kuidagi ei taha see nimekiri väheneda, pidevalt tuleb midagi juurde... :mrgreen:
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#160
Etapp 3
Pilt
Pilt
Pilt
Esialgu ei räägi mis plaanis on... See selgub alles mõne aja pärast ;)

Sain tellitud detailid ka täna kätte. Kurat see oli kiirem kui igasugune tuvipost :D poolteist päeva ja asjad kohal, enneolematu ikka!
Pilt
Head õhtut! :hi:
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#162
Esialgsed ideed täidetud ;)

Eile jõudsin ära vahetada esimesed õõtshoovad, vanadel olid puksid juba täiesti läbi ja lahti. Rooliotsad jne jäävad tuleviku plaanidesse esialgu. Nendega kiiret pole ka.
Ostsin uued pirnid esituledesse, ikkagi Osram nightbreakerid. Loodan, et need on seda hinda ka väärt :D gabariiditule pirnid läksid ka uued halogenid, viskasin ledid minema!!

Nii, võtsin ühe hea töö jälle käsile... Ammu olen tahtnud keskkonsooliga midagi huvitavat teha aga head ideed pole olnud. Nüüd tuli! :mrgreen: lammutasin kõik laiali, eeltöö ja uus värv peale. Värvisin keskkonsooli autoga sama värvi (must kuldse teraga). Minu arvates jäi ikka päris ilus ja isikupärastab salongi kõvasti :thumbup:
Samas kui plastikud juba maas, otsustasin teha lasta ka uued nahad kangide ümber. Sobivad nagu valatult! Jätavad koos uue värviga hoopis uuema mulje auto salongist. Lasin teha ka uue AR embleemi ics plastiku peale aga seda pole kätte veel saanud.
Remontisin ka sigaretisüütaja valgustuse ära.

Tulemus siis selline..
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#163
Eile käisin ÜV-d tegemas ja tulemus ilus ning puhas. Võiks öelda, et üllatavalt hästi läks läbi, kiideti pidureid, kiideti mootori olukord( CO mõõdeti juba väga madalat ja kiiresti kätte). Ja käsipidur oli ka väga hea.
Vähemalt tehtud tööd on tulemusi andnud ;)
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D

Re: Alfa Romeo 166 2,0 TS `99 - Faif

#165
See on alati hea tunne tõesti ;) aga endale tundub ikka, et nii palju oleks vaja veel teha, miski ei tundu veel ideaalne :D
Yes, it's tricky, but assembling an Alfa always is! :D