Alfa Romeo 159 SW '06 - janart
#1Viimasest korrast kui õue peal oli Alfa on möödas üsna täpselt poolteist aastat. Peale seda sai alustuseks nõks üle poole aasta hambad ristis bussiga sõidetud. Aprilli alguses ajasin välja võrri ja tegin sellega tõenäoliselt elu hooaja. Sõidetud sai ükskõik millise ilmaga ja kokku skooritud 12 000 km ringis. Sügisel hakkasin uuesti autot otsima ja selleks korraks juhtus siis selline.
Jälle mõtlesin pikalt Aero-Saabide üle, peale mida sai kuidagi sümpaatseks B7 kerega A4, peale mida omakorda B8 A4. Paari käisin vaatamas ka, aga seda õiget fiilingut nendega kätte ei saanudki. Siis läksin vaatama ühte 159-t, mis oli kevadest peale vist juba kolmandat ringi müügis. Paar kilti rooli taga ja... Sõnaga. Minu neljas Alfa. Puhas emotsioonost. Hall. Diisel. Universaal
Tegu on 2006 aasta Alfa 159-ga. 2.4 diisel, manuaal (oleks tegelikult automaati tahtnud) Sportwagon (oleks tegelikult sedaani tahtnud ). Värviks pakuks ilma värvikoodi otsima minemata Grigio Stromboli't. Mainimist väärt lisadest on autos must nahk (mis tuletab mulle meelde, et peaksin nahahoolduse tegema... ), püsikas, vihmasensor ja naviga audio. Ülejäänus on auto nagu 159 ikka. Kõik mõnusaks äraolemiseks vajalik on olemas, auto on üsna vaikne, isegi universaaliga peab ettevaatlik olema, et parklas auto poole tagasi vaatamisega kaela ära ei nikastaks , komplimente auto teemal sajab uksest ja aknast, 2.4-ne mootor jaksab seda pea kahetonnist kolakat täiesti rahuldava kütusekuluga täiesti rahuldavalt liigutada ka... Mis sa hing veel tahta oskad?
Auto on toodud aasta alguses Itaaliast, Eestis regatud märtsi alguses. Väljanägemise poolest on teine üsna kabe, tehniliselt täiesti keskmine kasutatud auto. Ehk siis vajab siit-sealt pisut personaalset lähenemist. Suurematest-tüütumatest asjadest on enne müüki tehtud siduri- (auto tuli Eestisse siduririkkega), hooratta- (olevat paar nädalat peale siduri tegemist kolisema hakanud), roolilati-, väntvõlli rihmaratta- ja esiklaasi vahetus. Lisaks on värskelt vahetatud mootori- ja kastiõlid. Minu käe all sai auto täna uue hammasrihma koos juurdekuuluva mudruga, uue termostaadi (auto läheb lõpuks soojaks! ), uue jahutusvedeliku ja uued eelsüüteküünlad. Siinkohal kummardus TRK härrastele
Tegemist tahtvatest asjadest on kõige kriitilisemaks kohaks täiega õli lahmav klapikambrikaas. Kalvo sõnade järgi olevat pihustiavad õli triiki täis olnud. Diislispetsi leidmine, kes mootori pealt legoks võtaks ja vaataks, mis karul kõhus, saab uue aasta esimene suurem projekt olema. Natuke vähem kriitiliseks kohaks on (ilmselt) täis ikaldanud EGR ja tänu sellele põlev mootorituli. Veateade oli midagi stiilis EGR low signal ja selle resettimine pädes ainult 5-ks kilomeetriks. Järgmine peavalu koht on vasak numbrituli, millel on tõenäoliselt juhtmestikus mingi ikaldus. Vool sinna pirnipessa igaljuhul ei jõua. Ja sealt edasi juba nipet-näpet tavalised asjad - ülemised õõtsad teevad natuke häält, eesmistes stabikakontides tundub kolks olevat, käsipiduritrossid kipuvad miinusega kinni jääma, vasak esimene ketas on nats sooniline ning kipub vilistama ja pirne on sellel autol ainult ühekaupa vahetatud (kõik krt on erineva heledusega).
Edasisest juba jooksvalt. Eks siis hommikul töökoja ukse taga näeb
PS. Piltidega on keeruline. Neid pole veel keegi teinud