Avastasin just, et viimasest korrast, kui siia midagi kirjutatud sai, on juba aasta möödas
Niisiis...
Kogu see jama tagant otsasõidu ja tolle Q7 korda saamisega lahenes vist iseenesest. Kindlustusele avalduse esitasin, oma süüd tunnistasin, kuulnud ei ole ma neist siiani mitte midagi. Kindlustuse eest rohkem maksma ei ole ma ka hakanud, nii et ma ei teagi nüüd, järsku läks see avaldus kuskile musta auku ja olen nüüd enese teadmata kriminaal
Enda auto keretööd olid omaette teema. Iluvõrega oli lihtne - tellisin eBayst ja oli paari nädalaga kohal. Kapotiga asi nii hästi ei läinud. Eesti lammutustes ei ole sellist asja olemas ja tellisin selle mingisuguse firma kaudu, mis Euroopa lammutuste kaupa vahendab. Sellise raha eest sellist asja ei ostaks:
Uue OE-kapoti oleksin tutvuste kaudu kätte saanud kriips alla 400 euriga, selle eest maksin koos transaga täpselt poole uue kapoti hinnast. Kui kellelgi on misiganes põhjustel vaja uusi plekke, uurige millise hinnaga uued asjad liiguvad, tuleb tõneäoliselt odavam kui osta mingi kaun ja lasta seda sirgeks ajada. Igaljuhul, lahenes asi sellega, et üliagarad värvitöökoja praktikandid jõudsid enne kapotile lauspahtli peale tõmmata, kui ma varuosamüüjaga ümbervahetamise osas kokkuleppele jõudsin. Mis tähendab, et pidin leppima selle poolenisti pahtlist tehtuga. Küll sai lõpptulemus päris viisakas ja siiani püsib kõik ka veel ühes tükis:

Suvi oli suhteliselt rahulik. Enam-vähem kalla ja talla, kui välja arvata püsikiirushoidja, mis aeg-ajalt lihtsalt välja kukkuma hakkas ja parema alumise õõtsa tagumine puks, mis lihtsalt kägiseb. Kaks korda on seda määritud, mõlemal korral oli vaikust täpselt kolmeks-pooleks päevaks. Loobusin ja ootan, millal see end nii palju ära kulutab, et on põhjust õõtsa vahetama hakata.
Ja siis läks novembri alguses sedasi:
Alguses ei saanudki aru, mis juhtus. Kolks käis täpselt sellel hetkel, kui parklast liikuma hakkasin ja kostis täpselt sellisena, nagu oleksid tagumised piduriklotsid ketta külge kinni külmunud olnud. Ainult, et kui keerama proovisin hakata, siis nagu hästi ei jõudnud. Parkimiskoha peale tagasi, kapott üles ja... rihm maas

. Kell palju ja pime ja tundus, nagu oli feilinud rihmapinguti. Edasi kiire kalkulatsioon, auto lukku ja bussiga koju.
Mõned päevad hiljem saatsin auto treila peal Pilotisse. Otsustasin, et kui läheb tegemiseks, siis võtan asja juba põhjalikult ette ja lasen ära teha ka sisselaske puhastamise, õlilekke jm suuremad tööd, mis siiani tegemata.
Esimene asi, mida Pilotist kuulsin oli, et mootori ajastus on kapitaalselt mööda. Tõenäoliselt on klapid pähe käinud ja tuleb teha mootori kapitaalremont.
Mu esimene reaktsioon oli, kas nad on kindlad, et nüüd midagi segi ei ajanud ja räägivad ikka minu autost? Oli minu auto. Tollel hetkel tundus see asi täiesti uskumatu. Treila peale sõitsin isiklikult ja mingeid anomaaliaid käivitumises ja mootori töös ei olnud, aga kui auto neile jõudis, oli mootorile tõenäoliselt vaja kapitaalremonti. Müstika
Paar nädalat hiljem, kui mootor maas, sain portsu pilte mootorist koos seisukohaga, et hammasrihma vahetati viimati kes teab millal ja ajastus võis sellepärast paigast minna. Kuigi, rihma koos kõige juurdekuuluvaga lasin teha TRK-s 2014 vana-aasta sees, 30. detsember sain auto kätte, kui õigesti mäletan. Kas ja mis siis tehtud sai... Ma ei taha mingit seisukohta võtta

. Maha visatud aeg ja vaev igaljuhul. Õnneks küll selgus, et klapid ei ole siiski pähe käinud ja mootori lahti võtmisest pääsen.
Sisselaskest vaatas vastu selline asi:
Lisaks selgus, et sisselaskekollektori swirl flap-ide mehhanism on kulunud, klapid ei avane ega sulgu õigesti ning kollektor lekib klappide liigendite juurest, nagu nad kõik varem või hiljem hakkavad. Uue kollektori eest 900-i välja käia ma ei raatsinud ning lasin kollektori ümber teha. Klapid said eemaldatud ja klappidest jäänud avad kinni keevitatud. Siinkohal tänu Karolile VKM-ist, kes keevitamise organiseerimisega tegeles

. Kui keegi veel sama probleemi ees seisab, siis lisaks keevitamisele on näiteks siin saadaval ka swirl flap-ide eemaldamiskomplektid:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... t&_sacat=0
Täna on asi nii kaugel, et auto on kodus tagasi. Küljes on lehekülje jagu uusi juppe ja paarist hallist karvast hoolimata olen suures pildis tehtud tööga rahul
Tagumikutunde järgi sõidab auto peale klappide eemaldamist täpselt samamoodi nagu enne. Gaasitesti ei ole ma tegema jõudnud, et oskaks arvata, kas ja kuidas see heitgaase mõjutas. Peeglist igaljuhul midagi katastroofilist ei paista, kui autole pähe astuda
Teisipäeval lähen lasen auto veel korraks üle vaadata, sest peale auto kättesaamist valasin järgmisel päeval kohe peale liitri jahutusvedelikku ja 15 kilti hiljem veel pool liitrit. Alguses tundus, et paisupaagi alumise lõdviku juures on suur leke, aga lõpuks jäi vedeliku tase pidama, mootoriõlis emulsiooni ei ole ja soojaks läheb ka enam-vähem nagu peaks... Nii, et ehk oli see lihtsalt õhk süsteemis, mida töökojas mingil põhjusel kätte ei saadud. Lisaks vilgutab üle ühe külmkäivituse eelsüüteküünalde tuli, et need ei ole saadaval ja paar korda olen näinud ka umbes kübemefiltri teadet. Ehk on neile ka mingi lihtne lahendus.
Lähen proovin nüüd ühe pesulatiiru teha ja õlised käejäljed lõpuks auto pealt maha saada
Tänks Karol (Pilotist

) ja Piloti taustajõud, et selle kõigega need mitu kuud jantida olete viitsinud
