Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#1
Kuna autot veel ära pole ostetud, siis mõtlesin, et oleks ka paras aeg teha teema siia selle pilli kohta. Auto on minu käes alates 2017 jaanuarist. Väga väga vabandan kehvade piltide, ning musta auto pärast, aga püüan selle vea mingiaeg korvata :) Reaalne läbisõit on arvuti järgi umbkaudu 300k.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Selle ajaga on tulnud ka mõned vead välja mis tegemist vajavad, ning mis tehtud.
Tehtud:
Rihmakomplekt
Hooratas, koos siduri komplektiga
Sillastend
Õhulugeja
Turborõhu andur
Piduritule lüliti ( põhimure nendel, kui püsikas ei taha enam toimida, ning viskab veateated veojõu ja mis iganes kontrollide kohta)

Tegemist vajab:
Esiklaas
Kondid

Isend ise on 2006 aasta 1.9 88kw ühe nukaga variant, sedaan kere, ning nagu ikka, hõbedane metallik diisel :D
Ning uuriks teadjamatelt meestelt seda, et miks langeb turborõhk alla, näiteks 5-6 käiguga maanteel surudes, ajab rõhu üles, peale seda vajub kuskil 0,8 bari peale ja uuesti kerkib, ning läheb maru uimaselt ka kohapeal pöördesse. Vahepeal on ka pikem käivitus, kus viskab kerge pahvaka tagant välja, ise on kerge kahtlus pihustitel või siis üli umbes egril. Aga hea nõu on alati abiks :)
Viimati muutis Tsakk, 20 Aug 2017, 16:29, muudetud 3 korda kokku.

Re: Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#2
Minul oli sarnase käitumise põhjuseks vigane EGR klapp.

Kompuuter näitas küll vahe peal, et kõik korras, aga mingi aeg hiljem suri klapp täiesti ära. Ma soovitaks lasta see näit. TRK's üle vaadata. Minu autol (110kw diisel) vahetati see 160€ eest. Kütusekulu langes ja auto sõidab nagu uus (Y)

Tossu tuli ka, seal oli põhjuseks karterituulutustorud, mis veidi lekkisid. Mingi rõnga vahetus tehti ja siis oli jälle korras.
Aga suits võib tulla ka vigasest ja lekkivast turbost.
Turbo rõhk mängis ja pöörded olid kesised, kuna mootor oli avariirežiimis, aga mul põles tuluke ka selle peale.

Ilmselt olekski lihtsam lasta kellelgi teadjamehel auto üle vaadata, kas ja kus on lekkeid ning mis seisus on EGR klapp ja kübemefilter. Kompuuter juhib turbo rõhku arvestades ka EGR'i jms asjadega. EGR näit avaneb ja sulgeb teatud pööretel ja siis mängitakse vastavalt ka turbo rõhuga, kui need paigast, siis tekivadki sellised imelikud käitumismustrid.

Teema tegid müügi jaoks? :p Pane pilte ka ;) Alfasid ikka hea vaadata :)
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#3
Lähengi üsna kohe kakun Egr-i lahti, vaatan mis karul kõhus on, kuna üleeile turborõhu andurit vahetades, võis üsna lihtsalt aru saada, miks andur ei tööta.
Panen hiljem ka pildid nii andurist, kui ka autost üles, auto küll pesemata, aga mingigi eelaimdus. Müügi jaoks teemat ei teinud, teinekord endal hea vaadata, ning nö hooldusraamatut siin pidada, ning vajadusel ka äkki uuele omanikule näidata, mis tehtud ja mis teha vaja :)
Muideks, mis Alfade puhul väga harjumatu on, on see, kui maantepeal teine liigikaaslane vastu sõidab ja käppa visatakse.. :D pole ühegi teise margiga seda täheldanud :D

Re: Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#4
Tsakk kirjutas:...
Muideks, mis Alfade puhul väga harjumatu on, on see, kui maantepeal teine liigikaaslane vastu sõidab ja käppa visatakse.. :D pole ühegi teise margiga seda täheldanud :D
Mul kolleeg, naisterahvas, sõidab ka 159'ga, ütles, et Alfa käe viskajate puhul tuleb jälgida, mitu näppu on püsti- see pidavat näitama, mitu korda tee äärde on jäädud :D

Aga jah, Alfa omanikud tervitavad, samas mitte kõik ja mitte alati :p Aga üldiselt küll ;)
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#5
Kuna ei hakka igat postitust edasi tsiteerima, siis mõningad mõtted on Leedust ka mingiaeg tellida nahksisu, oleneb mis hinnaga kätte saab, ning millises seisukorras on.
Kerge mõte on ka ebay-st võtta inglisilmad ette tuledele, ära peaks vahetama ka pooltulede pirnid, mõtted on, et prooviks ära LED pirnid, ehk on valgustugevus parem, kuna öösel ja pimedas on Alfa poolikudega ikka väga-väga piin sõita :), aga mõtteid ja plaane igasuguseid, aeg näitab mis saab.

Vahelduseks aga sai EGR lahti nokitud, ilus puhas oli, lasin ka cleaneriga üle, klapp liikus väga ilusti ja kergelt, ei olnud kinni kiilunud.
Järgmiseks tuleb arvatavasti pihustid kontrolli saata ja turbo üle vaadata, ning vajadusel uus turbo sisu tellida.
Panen ka paar pilti nüüd siia, ja mõelge ise miks turborõhu andur villast pani, oleks võibolla piisanud ka puhastamisest, aga sai pandud uus.
Pilt
Pilt

Re: Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#6
Tsakk kirjutas:... võtta inglisilmad ette tuledele, ära peaks vahetama ka pooltulede pirnid, mõtted on, et prooviks ära LED pirnid, ehk on valgustugevus parem, kuna öösel ja pimedas on Alfa poolikudega ikka väga-väga piin sõita :), aga mõtteid ja plaane igasuguseid, aeg näitab mis saab.
Sa räägid lähituledest? Minu Alfa 159 lähituled näitavad küll viisakalt. Oli vaja vaid kvaliteetsed pirnid sisse panna. Hetkel miskit Philipsi 138% valgustugevusega pirnid sees.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#8
Tsakk kirjutas:Lähituled just, hetkel on vist tavalised pirnid sees, aga peab ka ära proovima miskised väheke kangemad.
Ka tavalised suvalised pirnid näitasid hästi. Kui võrrelda xenoniga, siis jah- need on lahjemad- aga muidu ma ei mäleta kordagi, kui vähe oleks valgustanud.
Küll aga peab ka praeguste suviste ilmadega esitule klaase puhastama- need koguvad väga kiirelt mustuse külge ;)
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159, 1.9 88kw. Tsakk

#10
Kilomeetreid on kogunenud 260k.
Äsja sai tehtud hooldus koos õlide ja filtritega, sisse läks nagu ikka castrol ning filtriteks Manni toodang.
Sai tellitud kummimatid salongi.
Ette lähevad poolikutesse xenonid 5000k
täied saavad kangemad Osramid sisse,
tellitud on ka uued udukad, kuna vanad seest oksüdeerunud ning 0 valgustugevusega. Sinnagi lähevad kangemad Osrami pirnid sisse.
Põhimure on praegu leida H7 pirnitüübile kinnitusklambrit, kuna on kuidagi teine kaotsi läinud..Ootan pakkumisi.
Mis põhiline veel, alla said uued naastud.
Mõned tuhanded jälle hooleta.
cron