Alfa Romeo Stelvio

#1
See kraapis hinge, kui müüsin oma Alfa Romeo 159 Ti Tbi, aga oli selline seis ja vajadus. Uueks autoks sai peale seda BMW X5, mis teenis mind hästi järgnevate aastate jooksul. Ei ole midagi negatiivset kosta X5 kohta, lausa vastupidi. Miks sai maasturi peale üle mindud? Soovisin saada autot, millel oleks suur kliirens, pidev nelivedu, jõud. Et see läheks läbi või üle segavatest asjadest ning et ma ei peaks enam talvel labidaga vehkima ning auto ümber lund rookima iga kell, kui see alla sajab. Isegi kui Alfa Rome Giulia tuli välja ning Pilot Motors oli nii tore, et kutsus mind külla testisõidule ning Giulia meeldis mulle - siiani meeldib - siis jäin ikka veel pidama X5 peale just eelnevalt mainitud põhjuste pärast.

Selle aasta suvel tekkis plaan osta uus auto ning plaanitud oli osta uus X5 vana asemele. Ei olnud mingeid teisi marke, mida ma vaatasin või isegi millele mõelnud oleksin. Ning siis, ühel õhtul, kui ma olin oma juuksuri juures, ütles ta: "Sulle meeldivad Alfa Romeo autod, kas sa oled nende uut maasturit juba näinud?" ... Ma ütlesin talle "Oota, kas sa just ütlesid Alfa Romeo maastur?" ning ta kinnitas seda. Järgmine päev olin Pilot Motorsis kohal maad kuulamas ning nägin teda oma silmadega. Küsisin proovisõitu ning minu käest küsiti: "Kas sobib, kui anname proovile üheks päevaks?". Loomulikult ei olnud mind vaja selles osas mitte mingil moel veenda ning olin momentaalselt nõus. Kui ma siis alles istusin Stelviosse, oli mul ikka veel kindel plaan osta X5. Poole päeva möödudes andsin endale aru, et 50% ulatuses võiks mõelda ikka veel X5'le, kuid ülejäänud 50% osas veerevad mõtted Stelviole. Peale proovisõitu, kui auto tagastasin.. Mida siin ikka pikalt heietada, kui ma hetkel pilgu tõstan ning toaaknast välja vaatan, näen kohe punast Stelviot seal seismas ning see Stelvio on minu oma. And I feel good.

Veidi tehnilisi detaile:

Standardvarustus
Integreeritud pidurisüsteem (IBS)
Blokeerumisvastane seade (ABS)
Veojõukontroll (ASR)
Automaatne pidurdusabi
Hädapidurdusabi (EBA)
Elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD)
Elektrooniline stabiilsuskontroll (ESC)
Mägistardiabi (HSA)
Jooneabi
Rehvirõhuandurid (TPMS)
ISOFIX lasteistme kinnitused (tagumised, äärmised istmed)
Tagumised parkimisandurid hoiatussignaali ja visuaalse indikaatoriga
Isepidurdusabi (AEB)
Kõrvalistuja turvapadja väljalülitamise võimalus
Külgturvapadjad juhile ja kõrvalistujale
Sõiduomaduste valija AlfaTM DNA, 3 valikuline: Dynamic /Natural/Advanced Efficiency
Automaatne päevatulede lülitus
17“ valuveljed Luxury (rehvid 235/65 R17)
Esimesed udutuled
Suverehvid
Topelt väljalasketorud (kroomitud otstega)
Nahatatud rool
Vihmasensor
Tekstiilist põrandamatid
Fix&Go rehviparanduskomplekt
LED tagatuled
Päikesesirmid sisseehiatud peeglitega
Multifunktsionaalne rool
Start&Stop süsteem
2x USB tagaistujatele (laadimiseks)
Mägistardi abi
Kahetsooniline kliimaautomaatik
Lukustuv kütuseluuk
Elektriline tagaluuk
Mehaaniliselt reguleeritavad istmed (6-suunalised)
LED salongivalgustid
Halogeen esituled
6,5“ 2D värviekraan
Alfa Romeo helisüsteem (8 kõlarit)
USB ja AUX-IN sisendid ja 12V pistik
Puldiga avatav tagaluuk
Poolnahk istmekatted

Lisavarustus
Kerevärv “Rosso Competizione”
Alfa Connect 3D 8,8” Navi
Digitaalsete raadiolainete vastuvõtja (DAB)
19” valuveljed Classico
Luxury pakett Hall Tamm
Kroomist aknaraamid
Elektriliselt kokkuklapitavad välispeeglid
Roolisoojendus
Elektriliselt reguleeritavad istmed (juhi iste mäludega)
Luxury nahaga istmekatted (must500)
Tammepuidust iluliistud salongis
Soojendusega klaasipesuri düüsid
7” TFT
Esimesed istmesoojendused
Tagurduskaamera dünaamiliste abijoontega
35W Bi-Xenon esituled
Dünaamiline kurvitulede süsteem (AFS), esitulepesurid ja LED päevasõidutuled
Võtmeta sisenemine (keyless Go)
Air Quality Sytem (AQS)

Mõned kiirelt tehtud amatöörpildid järgnevad.
Viimati muutis Whailor, 20 Okt 2017, 07:41, muudetud 1 kord kokku.
Manused
ARS_3.jpg
ARS_3.jpg (213.53 KiB) Vaadatud 7370 korda
ARS_2.jpg
ARS_2.jpg (167.38 KiB) Vaadatud 7370 korda
ARS_1.jpg
ARS_1.jpg (250.67 KiB) Vaadatud 7370 korda

Re: Alfa Romeo Stelvio

#3
Olen siiani sõitnud vaid linnas ja maanteel ning enamasti on sõiduauto tunne - mugavus, vaikne, jne. Samas on auto kõrgem, seega ka vaateväli palju parem kui näiteks Giulias. Vedrustus on veidi jäigem kui sõiduautol, kuid mind see ei sega. Mineku osas aga.. Läheb kiirelt, mootor on 2 liitrine bensiinimootor, V4, turboga, 280 hobujõudu. Kui gaasi vajutada, siis murdosa jooksul mõtleb, umbes kui "Oled ikka kindel? OK, eks ma siis lähen!" ja kui siis läheb...

Re: Alfa Romeo Stelvio

#11
Kena masina,kaisin ka ise poromaal sellega proovikal.Polnud viga,uus auto on ikka uus auto.Kindlasti on ruumi vahem kui igas kesklassi maasturis,pigem selline q3,x3,tiguani mootu masin.Hirmsasti hairib see taguosa alumine ots,see on plastik on nagu kuskilt mujalt.Loodame et kahku tuleb mingeid ilusaid stange lisasi muugile.muidu Edu!

Re: Alfa Romeo Stelvio

#12
Olles ise mõned aastad X5'ga sõitnud, võin öelda, et ruumi on sees küll vähem kui X5'l kuid siiski üpriski piisavalt. Alfa Romeo autode puhul on tõsiasi see, et neil on sees tavaliselt rohkem ruumi kui välisest pildist mulje võib jääda.

Hetkel on siiski peamine teema kummimatid, soovitavalt kõrgema servaga, et olla valmist lume tulekuks. Teema on siis see, et selliseid matte ei ole. Liiga uus auto ja pea keegi ei tooda neid veel. Leidsin ühe firma nimega Gledring tooted, mis on siiani parimad nähtutest, aga otseselt Eestis müügil ei ole. Üks Beneluxi firma, kes neid müüb, omab Eestis kahte partnerit, olen neilt hinda uurimas, aga nad lisavad transpordi rahana pea terve komplekti hinna juurde (ehk siis, matikomplekt üle 30 Euro, transport 30 Eurot). Oli üks firma veel, kes samuti müüs selliseid matte, aga nemad Eestisse kaupa ei toimeta. Toimetavat Lätti, Leetu, Soomesse, jne, aga Eesti nende riikide vahel nimekirja ei mahtunud.

Re: Alfa Romeo Stelvio

#13
Uued matid käes, firma oli lausa nii tore, et toimetas need otse koju ja ei võtnud selle eest lisatasu. Matid on üldiselt head, korralik materjal, kvaliteetne töö, ainuke asi oli see, et kinnituskohad ei langenud 100% täppi auto enda kinnitustega. Aga pole probleemi, peamise funktsiooni nad täidavad ära ja kui originaalid välja tulevad, või hakatakse neid rohkem tegema, saab vajadusel vahetada.

Muus osas ei olegi hetkel palju lisada, auto töötab hästi, sõit on hea. Vahepeal tekkis mõte, et kas on saadaval näiteks veidi teistsugune spoileriring, ehk siis, hetkel on need kerega tasapinnas, näiteks rattakoobaste kohal, kui aga oleks variant, mis ulatuks veidi eemale, ilme muutuks siis. Lihtsalt selline uitmõte. Teine oli, et võib-olla oleks hea lasta uste ja kere alumine serv mingi läbipaistva kaitsekilega katta, et sodi-kivid värvi täkkeid ei lööks.

Re: Alfa Romeo Stelvio

#14
Peaks vist midagi lisama.. Et siis, mis seal ikka, liigume, Eestimaa talv ei sega mitte mingil moel. Kui libedamal teel korraga veidi rohkem pedaali vajutada, siis hetkeks on tunda, et tegu on peamiselt tagasillaveolise autoga (ehk siis see veab veidi rohkem kui esisild), kuid auto suunab koheselt jõud ja tehnika sinna, kuhu vaja ja auto püsib teel väga kenasti. Nii-et jah, naudime talve, v.a. need mudased-ligased-soolalagased momendid, määrivad autot ja tahaks teist pesta, kuid selliste külmadega ei taha autot ilma tungiva vajaduseta leotada.