Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#47
Täna oli suht teguderohke päev.
Sai natuke Saaremaa sopastel metsavahe kruusateedel liigeldud. Kinni ei jäänud, kuid auto vajas pesu.
Lõpetasin just Kuressaare Selveri kõrval olevas selvepesulas pesu ja hakkasin autot kuivatama, kui sõitis just pesulasse teine ilus 159 SW :D
Tuli välja, et tegu on ka foorumis tegutseva Alfapere liikmega- kasutaja valmarv.
Sai pikalt muljetatud ning tuleb välja, et Saares ongi ainult üksainus 159- tema oma.
Tundub, et sellel hetkel vist siis 2 ainukest 159't Saaremaal otsustasid ühel ajal pesu saada. :)
Teine koht vist kus kohata on bensukas ja kolmas töökoda :D .Kus mujal need Alfad ikka kogunevad :P

Mookoju tagasi jõudes hakkasin tagumist luugi embleemi vahetama. See mis on sissevajutatav (luugi avamiseks).
Lahtivõttes sain aru, et see asendus mille olin ostnud (orig) oli veits teistsuune.
Pilt
Vanal embleemil oli selline pikendusjuhe, mis siis viis reaalse pistikuni.
Pilt
Võtsin selle pikenduse siis vahelt ära ja panin otse märgi taha olevasse pesasse selle luugi juhtme osta.
Natuke pidin selle juhtme kinnitust järgi laskma, sest oli eemale viidud teiste juhtmetega ja isoleerpaela sees.
Lisaks panin natuke läbipaistvat silikooni tagumise Alfa embleemi vahele (äärtesse va alumine osa, kus on vee välja jooksu koht).
Seda siis selleks, et ülevalt ebleemi vahelt siiski tagumise akna pealt paska vahele ei jookseks. Vana märgi puhul oli seda näha, ning lõplikult ka saatuslikuks sai.
Pilt
Siis sai ette võetud kõigi kolme välise TI embleemide vahetus. Punane värv oli suht tuhmunud.
Pilt
Uus embleem paigas.
Pilt
Mõlemal küljel sai ka ära vahetatud. Vana vs uus.
Pilt

Peale "rasket" tööpäeva sai ka tehtud erinevatel aegadel mõned klõpsud autost.
Nii päevavalges kui õhtupäikesega.

Enjoy.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#49
valmarv kirjutas:Oli tore näha ja jutustada tõesti :) ja nii see siin Saaremaal on, et kohtumispaikadeks on ilmselt olerex alfameestel :D Mulle hakkasid õudsalt su 159 küljekarbid meeldima, et läksin koju ja otsisin kas kuskil 159 TI küljekarpe müügil ka on, krt ei olnud. Hoopis teistsugused müügil :P
Võid proovida Autolussost üle uurida.
Neil võibolla on midagi Ti paketist pakkuda. :)

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#50
Tuli TÜV teade, mis mind üllatas. Kas mitte alates 8.a. vanustel autodel ei peaks olema iga aasta TÜV?
Ma eelmine oktoober tõin eestisse ja siis oli tal vanust 6.a.
Või on see kuidagi seotud sellega, et auto oli toodud mujalt ning kui nüüd teen TÜV, siis järgmine on alles 2.a pärast?

Ka siin jooksis ümmargune number ette.
Pilt

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#53
Slicer kirjutas:
12 Nov 2018, 12:16
Eile avastasin kummalise kala. Kohe sõitma hakates viskas keskmise 100km kütuse tarbimise 7.0l pealt 10,6l'le?? Ning sõites ka alla ei tulnud. Hetkel läksin ka autosse ja panin tööle, seistes siin umbes 5min on kerkinud 11.1l pealt juba 11.5l peale. 0,1 l minutis.
Milles probleem võib olla?
Sõidu ajal hüpe oli minu 1.9 JTDM-il tingitud DPF filtri põlemisprotsessist ning see kestis ca 5-10 min sõidu ajal. Külma mootoriga käivitudes see muidugi ei tohiks tööle hakata, aga samas koha peal seistes kerkibki keskmine kütusekulu, sest kütus ju kulub, aga km juurde ei tule.

Piloti sõnul oli minu masinal iga ca 450-550km järel see põlemisprotsess, aga seda vaid tingimusel, et piisavalt soe mootor ja kuum katalüsaator jne. Seepärast mul ka üldjuhul oli hetke kütusekulu alati silme ette pandud, et näha, millal see tööle hakkas, et siis sõita veidi pikemalt (minna ringiga tööle :D), kuni protsess lõppenud.

Vbla on sul mingi filter kusagil umbes või laseb midagi kusagil õhku läbi (toru, klapp, turbo).

Ehk on abi sellest infost.
Viimati muutis urmask, 12 Nov 2018, 12:54, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#56
Update siis keskmise kütusekulu näidu suurenemise kohta.
Tegin pikema sõidu ja päris kiiresti hakkas sealt alla tulema. Ühe 200km otsaga sain 11.4 pealt 8.3 peale.
Ning nüüd autot käivitades ei hakka ka see näit ise ülesse kerima 0.1l kaupa minutis. Ennem see juhtus isegi siis kui auto seisis.
Hetkel siis tundub toimivat nii nagu varem, kummaline.
Kas see oli mingi autokompuutri teadlik käitumine või anomaalia...

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#57
Keskmise kütusekulu näidust - minu arusaamist mööda on see viimasest nullimisest alates kulunud kütus vs. läbitud kilomeetrid. Kui viimane nullimine oli hiljuti, siis iga uus liiter või kilomeeter on kumulatiivses arvestuses suurema "kaaluga". Kui viimane nullimine oli ammu, siis mõni minut kohapeal kütust kulutades ja kilomeetreid mitte kogudes ei muuda selleks ajaks kogunenud keskmist kuigivõrd. Mida rohkem hetkekulu erineb selleks hetkeks tekkinud keskmisest, seda kiiremini tema mõju näha on.

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#58
Tegemist on matemaatikaga - auto loeb sissetulevat õhku ning kalkuleerib selle järgi teoreetilise kütusekulu.
L/km saadakse jagamisega (kui km ei lisandu, siis number suureneb, kui km lisandub, siis number väheneb).
Kui nullida iga paagitäega, siis saab umbes 0,5l täpsusega keskmise kulu ning ka range on enam-vähem korrektne

Keskmist arvutatakse kogu läbitud ajas kulutatud liitrit jagatud kogu läbitud kilomeetrid; hetkekulu on viimase läbitud 200-500m keskmine (sõltuvalt autost)

Range arvutatakse hetkekulu ja keskmise koefitsiendiga
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#60
Pezzi kirjutas:
01 Dets 2018, 11:59
Kuidas Alfa seda kütusekulu täpselt arvutab, seda ma ei tea, aga mingi teine mark arvutas pihustite lahtioleku aja järgi.
Olen üpris kindel, et samuti pihustusaja järgi, kui kulunäidu keskmine pikas perspektiivis erineb rohkem kui 0,5 l siis tasuks hakata juba pihustite kontrollimisele mõtlema. See tuleb välja muidugi ainult täispaakide statistikaga. Õhulugeja valetamine kompuutri ja reaalse kulu vahele ei mõju.

Aga antud kompuutri anomaaliat võiks seletada loogiliselt sellega, et jah...värskelt nullitud ja siis jaheda mootoriga esimene lühike ots tuleb päris soliidse kuluga, kui veel koha peal soojendada ka veidi. Endal on ka talvine kulu umbes poolteist liitrit kõrgem vaatamata sellele, et maantekulu talverehviga on väiksem. Aga kui kuskil kedagi vaja on oodata autos ilma külmetamata...
DPF põletamine algab pikema otsa peal ja tõstab hetkekulu veidi, aga mitte 10l/100km.
Ebaloogiline seletus oleks mingi tarkvaraline anomaalia, aga see tundub äärmiselt ebatõenäolisena.
159 2.4 JTDm:
Pilt
cron