Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#1
Kuna mere peal on igav, siis klõps ja paar sõna.

Raske auto.. ja kiire .. ja rohkem nagu polegi hetkel midagi öelda :)

Peale selle, et praamini sõites vaatasin renoo peeglist paistvat Alfat vist rohkem, kui teed (holy f* kui ilus auto see ikka on )

Täiesti tavaline 159 (kõik lisad peale nahksisu on olemas - tugev enamus ka töötab)

Valmarv luges kõik teada olevad ja mitte teada olevad pisiasjad koos auto ajalooga üles ning kuigi ma täiesti seda autot ei otsinud (omateada) siis kuidagi patt oleks olnud see soetamata jätta (ja jälle - maanteeameti e-teeninduses on uskumatult lahe asi )

kere tahab natuke vaeva, tehnika vajab samuti kontrolli (nt avastasin kogemata, et jahutusvedelik oli kuhugi jalutama läinud) aga sellest kõigest juba lähiajal :)
Tegelikult ma olen normaalne....
Manused
IMG_20190330_144432.jpg
IMG_20190330_144432.jpg (5.97 MiB) Vaadatud 7968 korda

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#5
Niisiis - jahutusvedelik vist ikka kaob kuhugi (eile Kuressaare Rimi ees sai peale valatud ca liiter - paak oli kuiv), tase oli üle max-i; Muhumaal tankides polnud tase alanenud ; õhtul ei vaadanud ning praegu on natuke alla max taseme .

Ühtegi märgatavat leket ei tuvastanud (hea, et kapoti all ruumi on muidugi :D )

Muudest lähiaja plaanidest koos mõne lisaklõpsuga veidi aja pärast :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#6
niisiis... eile möödus terve ilusam osa päevast (ca 10-15 min at the time) kapoti all lekkeid otsides.

tuvastasin kaks -kolm lekkekohta (aga muidugi ei suutnud tuvastada misaasi sealt lekib ja millal see lekkinud on, kuna olgem ausad- sinna on ikka väga palju suuri asju ära paigutatud), kuid seni on vaid kahtlused. Jahutusvedeliku leke on minimaalne (eilse 40km peale kadus umbes 100g vedelikku ning mulle endale tundus, et see kadu tekkis sooja mootoriga-> viitab justnagu suure ringi lõdvikule. Kuna paagis on surve olemas, siis saab selle leidmine lõbus olema (kunagi ammu otsisin ühel 16V-l leket 2 nädalat enne, kui üles leidsin)

Hetkel on kõige kahtlasem radikasse minev ülemine voolik, mis on üsna õlise servaga (aga nagu ikka- näha on aga kättpidi ligi ei pääse).

Sel nädalal on plaanis vahetada õli, rattalaager, trossid ning teha sillaregull ning siis paistab kuidas ja mida edasi.

Sõitmisest kah- hõuli mõuli, kui kiire see aparaat on, kui kõrvits hoo sisse saab (kahjuks muidugi on meil kiirusepiirang, seega see hetk, kui peale pedaalivajutust ülerõhuklapp vilistama hakkab on juba teisel overboostil 100+ kmh kella peal ja tuleb pidu lõpetada )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#7
Proovi jahutusvedeliku leket otsida külma mootoriga. Sooja mootoriga aurustub väga kiirelt ära. Kui võimalik, puhasta lapiga ilusta kõik ära. Pane näit ajalehepaber vms veel alla, et näha tilkumise kohta.

Pane mootor tööle ja anna veidi gaasi (nagu külma mootoriga julged). Peaks piisavalt ülerõhku tekkima, et pressiks välja, kust pressida annab. Ja siis vaata kõik torud üle.

Kui visuaalselt näed, et jahutusvedeliku paagil on praod sees, siis võib vabalt lihtsalt sealt lekkida. Selle vahetus aitab. Mul oli sama asi VW Passatiga (bensukas). Lisaks olid lihtsalt 10+ aastat vanad kummitorud läbi ning peale nende vahetust sai asi korda. Aga ega visuaalselt ei õnnestunudki viga lõpuks tuvastada :)

Ja no maitse mootoriõli nii visuaalselt, lõhnaga ning kui julged, keeleotsaga. Ei tohiks magus küll olla :D
--
Urmas

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#8
külma mootoriga ei leki (vist)- mulle tundub, et peale suure ringi avamist hakkab kaduma (aga kindel ei ole). Ma olen neli korda ajanud taga suure ringi lekkeid- 164 oli selles suhtes luksus, et seal on näha kah, mis toimub.

Õli tundub puhas aga eks paistab
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#9
No igal juhul.. 159 on ikka ilus auto :D
Ma tunnistan, et nillin ka neid jälle.. kuigi praegune 2011a Peugeot 508 on nii mõnusalt remondivaba auto olnud 15k km :D Nagu puhkusel oleks..

Aga auto on ilus! :) Ja jahutusvedelik pole väga kallis :D

Mis kiirendusse puutub, siis sul on ca 8s 0-100 masin ja 70+ km/h on minekut kuni 160ni vist välja? Enivei.. suured diislid on elamus oma ette ;) teeb lausa kadedaks praegu (1.6 turbo mul :p).

Põnevusega ootan, kuidas masin hakkab vastu pidama ning mis on reaalne kütusekulu linnas.
--
Urmas

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#10
reaalset kütusekulu linnas ma vist teada ei taha (jalga sirutades saab kompuutri pimedaks küll- see üle 34 numbreid ei näita). Enamvähem paistab keskmine linnakulu (20km peale) olema kuskil 10-11

maanteel nägin ka numberid alla 6 l/100-le (kasti eripära esimene õppetund on selge- kui sõita 100km/h , siis lülitab 6 peale, 95 juures veel sõidab 5-ga);

üldine kokkuvõte-> täiesti teist tüüpi auto, kui 156 (maanteel on raske nina suureks plussiks, linnas jälle mitte nii suureks plussiks). Ringteid saab läbida ikka 50km/h ilma libisemiseta, kuid kuna istmed on tugeva põhjaga, siis kipub autos sees libisema.

meenutab käitumiselt üsna tugevalt 164 käitumist (pmst maanteauto.. ja suure mootori puhul pigem mõeldud ikkagi autostradale, mitte käänulistele külavaheteedele).

tuleb tunnistada, et ma olen vist vanaks jäänud :D aga täitsa mõnus on
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#13
ts kirjutas:
01 Apr 2019, 10:37
...ülerõhuklapp vilistama hakkab...
Kas Alfa turbod tekitavad mingil režiimil mingit imelikku vilet? Mul 1,75 TBi laseb vahel sellist kriiskavat häält, et hirm hakkab vaesekese tervise pärast. Kas see peabki nii olema? Pilot arvas, et kõik on hästi, ainult hiired olevat õhufiltrisse pesa teinud...
Aitäh!

Re: 2006 Alfa 159 2.4 JTDm at

#14
tegelikult ülerõhuklapp kipub tavaliselt ähkima ja puhkima (kriiskavat vilet diislid tegema ei hakka - 1.75 vist teeb kuuldavamat häält küll... praegu ei meenu enam - liiga vähe sai sõita vist :D)

50l/100 pole näinud-> võibolla hüpatasin liiga kiirelt koha pealt minema (kuni 34-ni nägin ja siis saabus kriips-> ju siis ma suuremaid numberid ei fikseerinud)

Igatahes on neljapäevaks õli ja laagri vahetuse ning sillastendi aeg pandud.

Kui õli vahetatud saab ning jahutusvedeliku lekke üles leiab, siis teen 0-100 testi.
156 igatahes vastas viimati testides 50 tkm rohkem sõitnuna täpselt tehase ootustele nii kiirenduse, kütusekulu kui kõigi teiste parameetrite osas :) 159 peaks siis olema... parem :D
Tegelikult ma olen normaalne....