Vahepeal on jälle kuu aega mööda läinud ning selle aja sees otsustas 5 aastat vana aku, et Temaga on kõik.
Sai ostetud eelmine nädal uus Exide Premium aku 72Ah 720A, mis sai ka koheselt välja vahetatud. Kuna aku vahetuseks oli vaja maha kakkuda õhufiltrist drosselklappi minev toru, siis sai vahetatud ka vana jahutusvedeliku temperatuuri andur uue (Hella anduri) vastu, kuna mingil kahtlasel põhjusel ei taha ventikas rakenduda, kui kliima väljas on, kliima sees väntab ka iga 10 sekundi tagant, kuid kui temp üle 90 tõuseb, siis püsivalt ei rakendu ei esimene ega teine aste.
Seejärel vaatasin üle ka drosselklapi, mis oli päris must - see sai maha võetud ning drosselklapi puhastusvahendiga lihtsalt puhtaks lastud.
Peale selle tuvastasin aku plussklemmi peal olevas kopsikus, et kaitsmed on korralikult oksüdeerunud - polnud ühtegi haljast kohta mis tagaks korraliku ühenduse - kõikide kaitsmete kontaktpinnad sai liivapaberiga puhtaks tehtud ning kontaktisprayga üle käidud ja kõige lõpuks silikoonmäärdega õrnalt kokku tehtud, et edaspidi ei oksüdeeruks.
Panin jupid külge tagasi ning täna autot käivitades auto esimese korraga ei käivitunud, teisel korral jäi mootor käima ning tiksus paar minutit ja suri välja piiksumise saatel, mis kostus salongist (terve see aeg, kui auto töötas oli ka kliima sees, kuid kliimapump nagu ei rakendunud, sest ma ei näinud, et jahutusventikas oleks iga 10 sekundi tagant rakendunud). Kuna ma ei olnud sel hetkel salongis, siis ei näinud kas mootorituli põlema läks. OBD seadmega kontrollides ühtegi aktiivset veateadet polnud.
Esimene mõte oli, et ega ometi hammasrihm järgi andnud, kuna olen lugenud et piikumine ei tähenda head, kui see peaks koos mootoritulega olema. Kakkusin hammasrihma katte lahti ning hammasrihm on korralikult peal ja ilusti ka pingul. Seega õnneks hammasrihm järgi ei andnud.
Proovisin uuesti autot käivitada aga ikka ei midagi, käiab aga käima ei lähe. Proovisin ka vana jahutusvedeliku temperatuuri anduri juhtme külge ühendada, et ehk on uus andur vigane aga ka vana anduriga ei käivitu.
Sai üle vaadatud ka need juhtmed mis plussklemmi peal olevas kopsikus on, kus kaitsmed asuvad ja need on ka ilusti kinni.
Süüde sees on kuulda, et drosselklapp kõriseb aga liblikas seal sees ei liigu. Hetkel ei meenu ka, et kas enne on süüde sees drosselklapp sellist häält teinud. Ehk oskab keegi öelda, kas see on normaalne heli? Kahtlane, kui drosselklapp järgi andis, sest liblikat ma seal sees ei puutunud vaid lasin klapi seest aerosooliga puhtaks ja panin külge tagasi.
Releede juurest on kuulda ka kahtlast plõksimist (mitte tavaline relee heli, kui ta rakendub), kui süüde sees, nagu relee ei saaks kontakti, kuid seda saan hiljem kontrollida, kuna sellel hetkel, kui ma releeni jõuan on plõksimine kadunud ja ei saa aru mis relee alt see täpsemalt tuleb - nii juhtub, kui pole antud Usain Bolti kiireid jalgu.
Kellelgi mingeid mõtteid või ideid, mida edasi kontrollida?
Sai vaadatud ka kaameraga silindrisse, esimene silinder tundus märg olema (teisi ei saanud vaadata, kuna kaamera otsustas et valgustust enam vaja pole), nagu kütust kätte saab aga sädet pole.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.