Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#106
urmask kirjutas:Eelmine aasta ma käisin läbi hinnaklassi kuni 2000€ ja ei leidnud ühtegi autot, mida osta oleks julgenud... :D
nohjah- ma kah pool aastat otsisin plaani A, plaani B ja plaani C

siiski- olles omanud paralleelselt kahte masinat juba aastast 2006, siis ma julgen seda tõsiselt soovitada-> ainuüksi aeg, mis kulub detailide kokkuajamiseks ning rendimasina kulu arvestades olen mitmete "ah mis sa nende vanade autodega jamad" kodanikega võrreldes plussis :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#109
Uus genekas tellitud ja on väike lootus, et sel nädalal saan auto kätte.

See õline julla on tõesti õlieraldi, kuid mitte selles pole viga, vaid selle kohal asuvates torudes, mis on läbi, aga mitte nii läbi, et sõita ei saaks. Ehk et ma puhastan ja jälgin ning võtan Pilotist hinnapakkumise ning jään mõtlema, kas ja millal vahetada või mitte. Lahti võtta ja lappida ilmselt ei saa, kuna selle peale tõenäoliselt laguneb see laili. Aga tundes mind, siis karta on, et see asi saab korda tehtud....

Ja nüüd ootame... :roll: autot ja siis õlivahetuse aega, mis u kuu pärast kätte jõuab.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#110
Auto selleks korraks korras. Geneka vahetus läks maksma 481€: 40€ puksiir, 65€ diagnostika, genekas 250€ ja ülejäänud vahetusele. Huvitav fakt- kui uue aku ostsin, siis sigarisüütaja kaudu mõõtes oli koha peal tiksudes 12.7v, nüüd on 13.8v. See oli juba autot ostes nii.

Aga nii muuseas sai ka põhjakate ja parem esimene logar vahetatud, mis eelmisel korral õigeks ajaks ei jõudnud- siis oli plaan, et kui pidurite hoolduseks rattad alt keritakse ja auto üles tõstetakse, saab koos ära teha. :roll:

Kiire arvutus näitab (ca 17-18 kuud auto olnud), et puhtalt remondi ja vana autoga seotud kulude peale läheb keskmiselt 335€ kuus. Huvitav, millise auto selle kuumaksega saaks...

Järgmise asjana lähen oma velgedele ja uutele rehvidele järele ja panen need alla ja siis kiman terve suve rõõmsalt ringi, eks. :thumbup:
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#112
bnd kirjutas::clap:
Kui ma Audi ülalpidamiskulud kokku lööks (ei taha seda teha :sick: ) , siis olen kindel, et selle eest liisiks vabalt Giulia QV ja saaks hooldustes ka veel käia :)

PS see valge diisel Giula :) on 300kopikatega kuumaksega hetkel a24 esilehel.
Eks kõik sõltubki sissemakse suurusest ja valitud kuude arvust ;)
Ma proovin veel natuke sinisilmne optimist olla ja loota, et ma sõidan selle keskmise kuu- ja km kulu nüüd ikkagi madalamaks.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#113
urmask kirjutas:
bnd kirjutas::clap:
Kui ma Audi ülalpidamiskulud kokku lööks (ei taha seda teha :sick: ) , siis olen kindel, et selle eest liisiks vabalt Giulia QV ja saaks hooldustes ka veel käia :)

PS see valge diisel Giula :) on 300kopikatega kuumaksega hetkel a24 esilehel.
Eks kõik sõltubki sissemakse suurusest ja valitud kuude arvust ;)
Ma proovin veel natuke sinisilmne optimist olla ja loota, et ma sõidan selle keskmise kuu- ja km kulu nüüd ikkagi madalamaks.
Vaata, siin ongi tegelikult vahe, et kas sa maksad iga kuu mingit kindlat summat, 300+€ või maksad mingi aja tagant natukese suurema summa remondiks, mulle hetkel siiski tundub see viimane variant soodsam :) Sest vahest on remontide vahele jääv aeg lausa 4-6 kuud :D

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#114
oma kogemus vanade autodega- see 300.- kuus kulub suurte asjade peale (genekad, sidurid, geitgaasisüsteemid jms); mida ei pea tegelikult iga kolme aasta tagant remontima.

mingi aeg panin oma 1,6 156 numbrid tabelisse ja avastasin, et kogukulu masina remondiks jäi 1500.- piiri (s.h kolm ringi veermikku, kaks ringi pidureid mida garantii kataks võib-olla vaid korra ning sidur ja roolilatt; mida ei oleks juhtunud uue masina puhul) ning enamik sellest jäi ühte perioodi

164 näitel- asjad, mis on kord juba vahetatud või renoveeritud ei vaja uuesti vahetamist enne 5-7 aasta möödumist, praeguseks on koos õlide, rehvide jms-ga number jõudmas umbes 2500 juurde (enamik sellest on kulumaterjalid, s.h kaks akut) MUIDUGI 164 on ka natuke teise klassi masin :) ja mis seal salata- ma olen seal vahetanud asju ka esimese väsimuseilmingu saabudes. Ja muidugi mis seal salata- mingi hulk tükke on mul juba varasemast olemas olnud :)

praeguse 156 näitel - kasutades eelmise 156 kogemust, kulutan hetkel natuke rohkem aega ja natuke rohkem raha selleks, et kõik väsinud asjad ära teha ning edasi peaks olema pikemalt vaikne ja rahulik :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#115
ts, ma mõtlesin sama moodi, aga see 335€ kuus on stabiilne. Praegu arvan ka, et auto on heas korras, aga tean, et need õlised torud tuleb mingi hetk vahetada. Mis järgmiseks? Et millal see asi stabiliseerub? See 18 kuuga ca 6000.- kulude alla, mida ei oleks uue autoga vaja olnud, on, on siiski päris ull summa :)

Pidurite kulu ma ei arvesta ja muid loomulikke kulusid ka mitte (kuigi ostnuks ma 18 kuud tagasi uue auto, ei peaks ma see suvi seda ette võtma).

Seega.. jutus nagu loogika on ja kui ma nüüd teise 18 kuud sõidaks remondivabalt, olekski vist okei. Aga ma ei usu, et seda juhtub :)
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#117
Eks kasutatud auto ostuga peab õnne olema, loomulikult saab piisava eeltööga seda õnne veidikene tõenäolisemaks muuta. Aga kokkuvõttes meeletult vahet pole, kas liisida tutikas, või aeg-ajalt pappi kasutatud masinasse taguda. Kaalukausiks muutub see, et üks on päriselt sinu oma, teine nagu oleks sinu oma. Ja loomulikult põhi argument on: peaasi, et auto meeldib, olgu ta uus või vana. Kulud on ikka samma auku.

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#118
Traktor kirjutas:Eks kasutatud auto ostuga peab õnne olema, loomulikult saab piisava eeltööga seda õnne veidikene tõenäolisemaks muuta. Aga kokkuvõttes meeletult vahet pole, kas liisida tutikas, või aeg-ajalt pappi kasutatud masinasse taguda. Kaalukausiks muutub see, et üks on päriselt sinu oma, teine nagu oleks sinu oma. Ja loomulikult põhi argument on: peaasi, et auto meeldib, olgu ta uus või vana. Kulud on ikka samma auku.
Eks see ole igaühele oma. Puhtalt rahaliselt võttes mingist summast alates pole autot niikuinii mõistlik korraga välja osta (eeldusel et saab liisida), aga eks see ole lõpuks siiski omaniiku otsus, mis tema jaoks on mugav.

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#119
ts, jep- mulle see teadmine, et midagi on katki, väga ei istu jah.

Eks ilmselt teise eluviisiga ja oskustega inimese jaoks oleks see auto odavam. Näit see eelmise aasta suur remont oleks saanud tehtud ka sedais, et kogu rihmakomplekti ei vahetata välja, vaid ainult osaliselt (ca 3-400€ soodsam kohe) ja et turbot ei olnud tingimata vaja remontida. Kuigi Pilotis öeldi, et turbo lekib. Tegelikult ei lekkinud ja ainus viga oli veidi kõver võll. Jälle 300€.

Aga jah, ma ostan järgmisena tehase garantiiga auto, mille läbisõit alla 30'000km. Päris uue ostu ei raatsi- hinnalangus on liiga karm :) Aga seda arvestades on kasutatud auto kindlasti soodsam. Ma arvan, et isegi Sliceri GTA on odavam, kui uus Giulia! :D (napikas ilmelt, aga siiski).
--
Urmas

Väike ülevaade auto ajaloost Eestimaal

#120
Nimekiri tehtud töödest, mis siis vana auto arvele lähevad.
ts'iga nõustun, et ma ei kannata väga logisevaid asju. Allolevas nimekirjas on mitmeid töid, mida oskaja ise saab teha, kui vahendid olemas ning kus saab teha kompromisse. Näit ülemiste õõtsade vahetamisel ma vahetasin mõlemad (kuigi parempoolne oli töökorras), kuna tahan, et sild oleks ühtlane ja usaldusväärne. 1.9 diisel, jep, aga maanteesõidul on kindel rool oluline. Pealegi eelmine omanik vahetas ise ja pani poldid valepidi sisse.. :D

Ja veel igasugu asju!

PS! Mul on olemas valik müüa see maha ja sõita Toyota Corollaga õnnelikult elu lõpuni, aga põhjuseid, miks ma seda ei tee, jagub mitmeid.
Eks see on valik, aga samal ikka peab mõtlema sellele, et kas see valik on mõistlik :lol:

Muidu väga ei kurdaks, aga 2x on see auto sõidukõlbmatuks end kodu ette parkinud :)

Eelmise omaniku ajastu
  • • 228.800km Hammasrihm, veepump, rullikud vahetatud
    • Soonrihm ja pinguti ka vahetatud.
    • Roolivõimu pump
    • Ülemine parem õõtshoob
    • 01.02.2015 Stabilisaatori kondid
    • 01.05.2015 käsipiduritrossid
    • 01.08.2015 266.500km Generaatori remont
    • 07.10.2015 266.500km Veovõlli simmerling
Minu ajastu
  • • Pilot Motorsi ostu-eelne ülevaatus.
    • Istmesoojendused ja alarm on lihtsalt puudujääk varustuses
    • Esiistmete ja uksepolstrite keemiline pesu ostujärgselt
    • 12.10.2015 kojamehed
    • 14.10.2015 268.400km ostujärgne Seisupidurivedelik ja -hooldus, piduritehooldus, kummikate, uus antenn, hooldusraamat.
    • 14.04.2016 vasakpoolsed logarid
    • 08.01.2016 272.404km Uus termostaat, tulede regull, pidurite ja kliima kontroll, põhjakatte kinnitus
    • 21.10.2015 uus esiklaas
    • 11.11.2015 269.817km Esi- ja tagasilla reguleerimine
    • 15.01.2016 272.800km Auto ei läinud talvel käima ja tegi imelikku häält: 1) Ajastuse kontroll - paigas, boost korrektne 2) Eelsüüteküünlad korras. 3) Aku läbi, vaja uut 4) Generaator korras 5) Kliimapump oli tühi, täidetud, korras. 6) Sihin kapoti all on roolivõimu õlipaagi filter, ei sega tööd, ainult hääl.
    • 15.03.2016 275.163km veermiku kontroll
    • 23.03.2016 275.450km Alumiste õõtshoobade vahetus, sillastend, mootoripesu
    • 9.03.2017 296.854km Pidurite hooldus+vedelikud; veermiku kontroll, lekete kontroll, egr,dpf korras jne
    • 23.05.2017278.200km Turbo remont
    • 03.06.2017 278.200km Mootoriremont, tihendid jms.
    • 16.09.2016 286.300km Õlieraldi vahetus
    • 22.10.2016 288.500km Uus aku: VARTA 74Ah 680a
    • 22.10.2016 288.500km Vasakpoolsed logarid vahetatud.
    • 18.11.2016 290.490km Ülemised õõtshoovad, välimised rooliotsad, amordikate, sillastend.
    • 06.04.2016 298.800km Generaatori vahetus
    • 06.04.2016 298.800km põhjakate ja parempoolne esimene logar
Ja läbisõidu ajalugu ülevaatuste põhjal:
läbisõidu ajalugu.PNG
läbisõidu ajalugu.PNG (15.28 KiB) Vaadatud 5729 korda
Viimati muutis urmask, 07 Apr 2017, 12:22, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas
cron