Ma ei hirmuta

Miks see 10w-60 igapäevaliikurile mõistlikum olema peaks? Meie kliimas on 5w-40 igati mõistlik. 10w-60 ikka pigem rinkal kangutamiseks jne.Slicer wrote:Kus siis GTA originaalstange on? Kas mitte TS poleks mõistlikum 10w-60 panna? Enda 145 2.0 TS panin küll paksemat
Jan1 wrote:Alfa mootor on tõesti tundlik. Kuna neil mootoritel on õlirõngad praktiliselt olematud, siis piisab ühest õlivahetusega viivitamisest (muidugi palju loeb õlist) ja rõngad jäävad kinni. Alfa 2,0 mootoritel on juba uutel tuntav surve karteris. Üks probleemidest on selles, et ei viitsita korralikult mootorit sisse sõita ja hakatakse kohe talda andma. Muidugi millega isegi Fakto omal ajal rikkus JTS mootoreid ära oli õlivahetus(tehas nõuab 10W-60, pandi odavam 5W-40)ja siis imestati miks mootorid 50tuhande pealt kokku jooksevad. Neil 2,0 TS mootoritel on õlikulu isegi lubatav ja paljud autoomanikud ei taibanud õlitaset kontrollida ja sõitsid tühja karteriga. See oli teine põhjus millega haiget tehti . Järjestus oli siis selline, 1. Rõngad kulunud ( mootor saastus seest õli põlemisest tekkinud jääkidega) 2. Väntvõll ja saaled. 3. Nukkvõllid. (õlirõhk madal, nukkid ei sa korralikult õli peale). Mul on läbi käinud mootoreid mille sees pole ühtki heledat kohta, kõik on kaetud põlemistagiga ja ls. 50000-e ümber. Samas esineb ka isendeid kus ls. üle 200000 t. ja säravad seest. Ütleme siis nii, kõik sõltub õlist ja õigeaegsest vahetusest.