AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#121
Ja kõige õnnetum lugu on, et ega ma ei oskaks seda summat kuidagi vähemaks teha. Jättes kõrvale mootoririhma, siis kõik muu on suhteliselt kohustuslikud kulud. Näiteks kütus :) .

2 olulist kohta, kust mõned teised saaks kokku hoida on:

*hooldus ja remonttööd, mille teeks paljud inimesed ise ära (õlivahetused, veermikujupid), minul pole vahendeid ega oskust.

*oleks auto välja ostetud, võiks loobuda kaskost (40 euri kuu)... aga mulle üldiselt meeldib kindlustunne, et kohtumine metsloomaga, liiga hiline pidurdus linnas vms on kenasti kinni makstud.

Aga ainuüksi liising (150) + küte (200) jääks ikkagi.

Otsin tasuvat tööd! Pakkumised privasse! :)

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#122
starfild kirjutas:*hooldus ja remonttööd, mille teeks paljud inimesed ise ära (õlivahetused, veermikujupid), minul pole vahendeid ega oskust.
Ega see väga päästa. 166 juures olen enamuse asjadest ise teinud ja ikkagi on viimase kahe aasta kogukulu autole keskmiselt 470€ tuuris per kuu. Nii, et vähemalt minu nägemuses ei tasu see närvi ja ajakulu end väga ära.

Muidugi, kui selle summa kokku lõin, siis vajus ikka karp lahti küll :icon_wtf:

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#123
:icon_thumbdown:

arvutasin kah kokku... viimase 7 aasta peale taandatuna kokku ca 350 uut raha igakuiselt :thinking:

sellest siis ca 200-250 kütus :icon_wtf: ja seda kõike siis 5 auto peale arvestamata autode praegust müügiväärtust :icon_angel: ja seda, et summaarselt enamik kulusid on tehtud 156 peale ning arvestatav hulk on läinud selle aasta jooksul (kaks autot+164 ja 155 jubinad+registreerimised+vedamised jms)

Järeldus- 5 vana Alfat on poole odavam osta ja pidada, kui 159 (täpsustuseks siis veel, et 5st autost kolm liiguvad vabalt ja kahel on ka kehtiv ülevaatus- ühel ootavad käsipiduritrossid auto alla jõudmist)

:roll: MOTT :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#124
ts kirjutas:Järeldus- 5 vana Alfat on poole odavam osta ja pidada, kui 159 (täpsustuseks siis veel, et 5st autost kolm liiguvad vabalt ja kahel on ka kehtiv ülevaatus- ühel ootavad käsipiduritrossid auto alla jõudmist)
:roll: MOTT :mrgreen:
Ega muuga ennast lohutada selle peale ei ole, et see üks 159 ei evinud ühtki probleemi, mis oleks mingil konkreetsel hetkel kuidagigi söitmist takistanud :) . Sul nagu siit aegajalt ikka käib läbi, et ühe või teisega on sõidu ajal midagi juhtunud ja siis pole käima läinud jne jne. Onju? Onju?! Ütle, et on! :)

Mu esmane prioriteet on auto puhul ikka alati see, et ma ei avastaks kell talvel ennast kuskil Aegviidu metsade vahel öösel, kaks last autos, ja "mingi rõhk on kadunud" või "käikar ei lülita vms". Sestap ma ei flirdi eriti mõttega mingite klassikutega ennast premeerida. Isegi 159 oli selline... riskikäitumine.

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#125
::itpnt::

Teele on jäänud vaid 155 (õigemini parklasse- massirahutusega, mis meenutas immo jamasid) ja 164 (kui 5 aastat unnanud kütusepump lõpuks ära suri- nagu kiuste polnud teist pumpa kaasas)

kusjuures mind ennast kumbki kord autos ei ole olnud... seega Mina tee peale jäänud ei ole :icon_angel:

Maja ees on jamasid rohkem olnud küll (alates 155 uske kinnikülmumisest ja lõpetades 156 väntvõlli asendianduriga... ega suurt rohkem midagi ei meenugi- 164 ECU sai kah lõpuks selgeks kuidas käituda)

Seepärast ju ongi hea omada mitut autot (hüppad sisse- mingi jama... hüppad järgmisse ja õhtul või kui millalgi aega leiad... kevadel näiteks... puhastad mingi klemmi ära, vahetad juhtmejupi välja või vahetad rõvekalli 31€ maksva anduri ära) :mrgreen:

Ja kui vaja, siis teed Aegviidu metsade vahel kiirelt hoolduse (tõmbad midagi kuhugi ajutiselt traadiga kinni või sildad releed ümber) 8)

Seega- nagu ma mainisin on see odavam...

P.S. vanade autode teine suur pluss on see, et kui juhtub midagi "tõsist" ja auto jääb teele, siis oma kogemusest- 99% juhtudest on tegemist mingi kiirelt likvideeritava maksva hooletusveaga (näiteks massirahutused või kinnitamata akuklemmid vms)
Tegelikult ma olen normaalne....

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#126
No minu kulutused oleks nii 75% väiksemad kui oleks olnud kohe ettevaatlikum ja lasknud autot ostes KÕIK rihmad ära vahetama, mitte ootama, et kliima rihm sellise sita kokku keerab pärast. Ning veel suurem kulutus oli teada küll millest tingituna... liigne gaaspidaali peedistamine rajal :grandpa:
Sest tegelikult muid kulutusi nagu: õli,filtrid, mootoririhm, muud rihmad, õõtsad, lambdad. Neid kulutusi pole väga suures koguses olnud, nagu iga teine auto ütleks. Seega kui ainult need numbrid kokku lüüa ning bensiin lisada, siis oleks vägagi lihtne ülal pidada. Varem läks bensiini ka kuskil 2-3 paaki kuus (140-200 eurot), kuid viimased 3 kuud olen ökotanud 1 paagiga kuus (75-80 eurot, olenevalt liitri hinnast). Läbisõit kuskil 320km ringis. 99% linnasõit. Igapäev ei sõidagi.

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#127
Ma kunagi ka tegin arvestuse, palju olen autole kulutanud alates ostmise hetkest.
Sinna pole aga kunagi arvestanud ostu-müügihinna vahet. Kui müün kallimalt, siis väheneb ju ülalpidamiskulu? mõnel juhul võib lausa nulli ju jõuda? :icon_thumbup:
Aga see aastajooksul tehtud remontide summa kokku lüüa ja siis kuiseks kuluks taandada, siis võib tulla kole summa küll.
Ma Audiga ajaks selle aasta rem arved ikka üüüüüüüüratuks. Kuna mulle meeldib (no jah, hetkel sõkun Norra vahet, 1600-2000km üks ots, ehk edasi tagasi 3200-4000km), kas just meeldib, aga ei tahaks nagu teele jääda ja seepärast olen ka autol rohkem silma peal hoidnud.
Kas aknatõstuki mootor oli vaja vahetada, kui kõrvalistuja aken ei liigu- sõitmist ju ei sega.
Kas kõrgusandur oli vaja vahetada, kui 3tk veel töötavad ja masin teab, mis kõrgust ja jäikust hoida?
Kas 3x tihema intervalliga õlivahetus, kui tehas ette näeb, on ikka mõtekas kulu? Või olen sellega just säästnud nukkide vahetusraha?
Kui sõidan kuus 5000-6000km, kas on õige taandada kulud kuiseks?
Kas ülalpidamiskulusse arvestada ka boksi ja rattahoidjate ost just sellele konkreetsele masinale, kuna teisele need peale ei sobi?
Kas ülalpidamiskulusse arvestada ka kütus? kas kõik sõidud on ikka vajalikud, kas nv mõlemal päeval on ikka mõttekas sõita 112km üks ots, et minna mõnele ägedale nõlvale suusatama?

Ma olen igasuguse kuluarvestuse pidamise autodele lõpetanud. Tean aind seda, et kui käin servises, siis igakordne arve on juukseid püstiajav :mrgreen:
Viimati vaatasin arveid Saabi müües. Somm tahtis kõiki arveid näha, olid õnneks alles ja siis viskasin pilgu peale- jälle palju mõttetuid kulutusi. Kas 7000km tagant õlivahetus on õige kulu ikka, kas parem filter on õigustatud kulu, kas paremad rehvid jne-jne-jne.

Ärge ajage endal juukseid enneaegselt halliks :grandpa: vaid tehke selle ajaga midagi lõbusamat, nt :alc: :popcorn:
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#128
bnd kirjutas:Ma kunagi ka tegin arvestuse, palju olen autole kulutanud alates ostmise hetkest.
Sinna pole aga kunagi arvestanud ostu-müügihinna vahet. Kui müün kallimalt, siis väheneb ju ülalpidamiskulu? mõnel juhul võib lausa nulli ju jõuda? :icon_thumbup:
Aga see aastajooksul tehtud remontide summa kokku lüüa ja siis kuiseks kuluks taandada, siis võib tulla kole summa küll.
Ma Audiga ajaks selle aasta rem arved ikka üüüüüüüüratuks. Kuna mulle meeldib (no jah, hetkel sõkun Norra vahet, 1600-2000km üks ots, ehk edasi tagasi 3200-4000km), kas just meeldib, aga ei tahaks nagu teele jääda ja seepärast olen ka autol rohkem silma peal hoidnud.
Kas aknatõstuki mootor oli vaja vahetada, kui kõrvalistuja aken ei liigu- sõitmist ju ei sega.
Kas kõrgusandur oli vaja vahetada, kui 3tk veel töötavad ja masin teab, mis kõrgust ja jäikust hoida?
Kas 3x tihema intervalliga õlivahetus, kui tehas ette näeb, on ikka mõtekas kulu? Või olen sellega just säästnud nukkide vahetusraha?
Kui sõidan kuus 5000-6000km, kas on õige taandada kulud kuiseks?
Kas ülalpidamiskulusse arvestada ka boksi ja rattahoidjate ost just sellele konkreetsele masinale, kuna teisele need peale ei sobi?
Kas ülalpidamiskulusse arvestada ka kütus? kas kõik sõidud on ikka vajalikud, kas nv mõlemal päeval on ikka mõttekas sõita 112km üks ots, et minna mõnele ägedale nõlvale suusatama?

Ma olen igasuguse kuluarvestuse pidamise autodele lõpetanud. Tean aind seda, et kui käin servises, siis igakordne arve on juukseid püstiajav :mrgreen:
Viimati vaatasin arveid Saabi müües. Somm tahtis kõiki arveid näha, olid õnneks alles ja siis viskasin pilgu peale- jälle palju mõttetuid kulutusi. Kas 7000km tagant õlivahetus on õige kulu ikka, kas parem filter on õigustatud kulu, kas paremad rehvid jne-jne-jne.

Ärge ajage endal juukseid enneaegselt halliks :grandpa: vaid tehke selle ajaga midagi lõbusamat, nt :alc: :popcorn:
Nii nagu mees suhtub oma autosse, nii suhtub ta ka endasse. ::itpnt::


PS ! Vastu suve on GTV -sid hakanud müüki ilmuma :D
Alfas are for nice people...

AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#129
ts kirjutas:::itpnt::

viimati oli see mingite betoonimeeste käes ning mingil hetkel oli ka auto24-s müügil ... nagu oleks betoonimeetse käest tulnud...

Kindlustus on igatahes äsja uuendatud ning ilmselt see kuskil ringi vurab :wink:
Mägi tuli täna muhamedi juurde hoopis. Nägin Pärnus ühes hooviparklas, endiselt kena ja kuri, kuigi kerel oli kergeid mõlke. Kõigest paarsada meetrit eemal tollest rohelisest, millest ühes teemas räägitud sai ::itpnt::
Alfas are for nice people...

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#131
ts kirjutas:suvaliselt plämaga edasi...

Ega keegi pole ehk juhtunud kuskil romulas või aia ääres kohanud vedelemas Citroen ZX-i?

EDIT: Või BX-i?
Tea, miks varem meelde tulnud, aga seisnud too seal juba aasta vähemalt. Kelmikülas siis.
Manused
asdasad.jpg
asdasad.jpg (192.78 KiB) Vaadatud 5531 korda

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#132
Põnevaid uudiseid Alfa Romeo kohta hapukurgi hooajal.
Järgmised Alfad plaanitakse ehitada tagasillaveolised. Platvormi aitab välja töötada Maserati. Plaanitakse sedaan kerega mudeleid ja paari nö maasturilaadset asjandust. Muidugi kõik see ainult kuulujutt, mis automeedias ringi liigub. Kinnitust sellele kavale oodatakse selle aasta jooksul vms.

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#133
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=49& ... &start=360

päris hea teema - mõned vennad on oma autosi juba aasta (1 aasta) oodanud.

Kui keegi on seal kasutaja siis andke soovitus, ma ei taha ennast selle ühe posti pärast regada.

Kui on leping ja sissemakse tehtud siis peaks lepingutes olema ka viivised (tavaliselt 0,5 või 0,1% aastas)
ja lepingus peavad olema pooltel võrdsed õigused (üks jurist rääkis, et kui lepingus on ühel poolel õigused ja teisel kohustused siis see leping on õigustühine. Ilmselt pole mul täpne sõnastus.)

Ehk see kes on sissemakse ära teinud võib ka müüalt viivist küsida. (sissemakstud summast igapäevane viivis)
Teine variant on tasuda auto eest ka hiljem - liigselt oodatud kuude jagu. (mööblitootjatega olen nii teinud ja nad on aru saanud)
Seitsekümmend Viis

Re: AUTOTEEMALINE suvaline PLÄMA vol 5

#134
:hi:

täiesti korrektne-> kui kohustused on "viltu" võib lugeda lepingu õigustühiseks.

Ehk siis kui käsiraha tasumata jätmiseta või auto ostmisest loobumisega kaasnevad trahvid, peavad olema need ka tarneaja ületamisega. Kui aga käsiraha osas mingeid leppetrahve, viiviseid vms ei seondu, siis pole teha midagi :cry: ega nutta kuskil (kohtu kaudu oleks võimalik nõuda viiviseid summas, mis toodaks seisev raha pangaarvel- praegu on see protsent midagi 1 ringi?)

Lepingust loobudes saab tagasi käsiraha (kui lõpetamisel ei ole ette nähtud trahve) ja kõik. Kui loobumisel on trahvid ette nähtud, siis võib juba keerulisema keissi välja võluda :|

:wave:
Tegelikult ma olen normaalne....
cron