eile Top Gear'i 147 GTA tampimise taustal tuli tahtmine natuke õigetest GTA-dest kirjutada
peaaegu sobiv teema ju
GTA (Gran Turismo Alleggerita) oli siis tegelikult tootmises ajavahemikul 1965-1971. Baseerus see 105 seeria Bertone kupee põhjal ning oli ette nähtud sigakiireteks ringideks.
Mootoreid oli neli, kõik TwinSpark tehnikas Nord'id (ehk siis täisalumiiniumist kahe ülanukkvõlli ja märgade hülssidega)
Töömaht ning vastavad võimsused:
Junior -> 1,3 liitrit (stradale 71 ja 81 kW; corsa 121kW)
GTA-> 1,6 liitrit (stadale 78 ja 85kW; corsa 125kW)
GTAm-> 2,0 liitrit ei avalikustanudki oma stradale versiooni võimsust (hinnanguliselt võis see olla olenevalt autost 130-160kW); corsa igatahes saavutas 177kW võimsuse. Mootor ei olenud enam karbureeritud vaid selle asemel kasutati SPICA sissepritset (sama, mida kasutas ka Montreal ning 33 Stradale)
Kõige huvitavam versioon oli aga 68-69 umbes 10 eksemplaris toodetud GTA-SA (GranTurismoAlleggrita Sovralimentato), kus võeti GTA mootor ning turbineeriti see kasutades õlisurvel töötavaid puhureid saavutades tippvõimsuseks MASENDAVAD 184kW.
kuna viimane mootor on kahtlemata kõige huvitavam, siis pilti kah
ülejäänud mudelitel on suht tavapärane mootor, mida on võimalik vaadata ja imetleda ka 75, 155 ning 164 8V isendite kapoti alt
paneks siis igaks juhuks ka autode pildid

nagu huvitavam või nii
1300 Junior
GTA corsa
ja afkoorss GTAm
stradale
corsa
Tänan tähelepanu eest!
p.s. To be continued... GTA tehnikal baseeerusid ka TZ-id (Tubolare Zagato)... aga see on juba teine jutt
