Page 2 of 3

156 õõtsa puksid

Posted: 21 Dec 2007, 10:54
by ts
:shock:



iga aasta? Sulle paigaldatakse siis plastiliinist õõtsad või :?



või on tegemist klassikaga-> reguleeritakse peale vahetamist silda silma järgi ja auto rattad õhus?

156 õõtsa puksid

Posted: 21 Dec 2007, 11:26
by E.T.
1998 aasta 156 pidanud . iga aasta sai uus sild ehitatud.

kokkujooksu on reguleerinud TRK ja selles osas etteheiteid pole.





TS katsu juba melde jätta, et 156 esisild on hea juhitavuse aga tagasihoidliku vastupidavusega ;)

156 õõtsa puksid

Posted: 21 Dec 2007, 12:06
by maits
Härra E.T. räägib õiget juttu :)

156 õõtsa puksid

Posted: 21 Dec 2007, 12:14
by ts
:roll:



kirjutasin siia pika traktaadi aga kustustasin selle ära :cry:



korrata ei viitsi praegu :lol:

156 õõtsa puksid

Posted: 21 Dec 2007, 13:14
by E.T.
hea mees TS:

mul on kommi aga praegu ei jaga?





siiralt teie

ET

156 õõtsa puksid

Posted: 21 Dec 2007, 16:30
by Luman
Nõustun täiesti TS-iga, see et iga aasta neid vahetada nüüd küll normaalne ei ole, kui sa just mingi 50k aastas maha ei sõida. Omasin ise 2 aastat 156-te ja selle aja jooksul tuli esisillas vahetada ainult stabika varras ja üks rattalaager. Siinkohal tuletaks meelde, et mul oli veel nii öelda raske ninaga v6 mis mõne väitel peaks rohkem silda sööma. Tagasillas sai muidugi korra selle kahe aasta jooksul mingeid öötsasid vahetatud, aga ma ei ütleks et asi nii hull on, nagu te kirjeldate.

156 õõtsa puksid

Posted: 21 Dec 2007, 17:00
by E.T.
ehk on siis tolerantsid ja tootmiskvaliteet ebaühtlane?



usu mind Luman, ma ei vahetanud esisillas õõtsasid mitte selleks, et igav oli.

156 õõtsa puksid

Posted: 22 Dec 2007, 14:28
by Luman
Vb tõesti, ega selles ma eirit muidgi ei kahtlegi, et tänapäeval suures mahus enamasti ainult s***a toodetakse.

156 õõtsa puksid

Posted: 22 Dec 2007, 15:16
by ts
:roll:



Hästi lühidalt-> 156 esisillas on topeltõõtsad. selleks, et need vastu peaksid tuleb need vahetada korraga ning sama kvaliteediga (tugevusega) pukside vastu.



JA ELULINE on kinnitada kõik teineteist mõjutavad poldid ja liigendid TÄPSELT sama tugevusega (kahjuks aga ei ole just eriti tihti näinud töökodades momentvõtmetega askeldavaid inimesi)



kinni, Kinni ja KINNI on väga erinevad asjad-> eriti juhul, kui need kinnitatud agregaadid hoiavad 1cm pinnaga üleval mitmesaja kilost raskust (ning peavad kurvis elu eest võitlema, et külgkiirendusele mitte järgi anda :wink:)



Piltlikult siis-> kui üks polt on 90nm kinnitatud ning sama poldi teisel küljel on 120nm kinnitatud, siis üsna kärmelt keeratakse 90 kinnitatud poldike tugevama poolt 85 siis 80 peale ning kogu konstruktsioon hakkab viltu vajuma. See hakkab koormama kõige suurema koormusega osa (reeglina sarniir) mis hakkab vaikselt väsima ning annab imepisikese lõtku sisse. See lõtk annab esimese asjana tunda veermiku ning kereühenduse vahel (puksid) suurema koormuse kohas (alumine õõts)



Täpselt sama efekti sab ka juhul kui sild valesti reguleerida (rattad õhus nt-> TEGELIKULT ju reguleritakse sild maksimumkoormaga-> 100kg juhikohal samapalju kõrvalistmel ning 100kg tagaistmel + 50 pagassis)-> tunnistage nüüd ausalt, kellel on sillastendis raskused autosse tõstetud :wink:



Vastasel juhul esimesel auto koormamisel vajub veermik ära. Nimelt kui pingutada koormaga siis sild ennast üles tagasi ei suru :wink: kui aga sättida kõik paika tühimassi järgi, siis koormaga sõidukis vajub veermik natuke rohkem laiali ning pinges liigendid annavad üsna hoobilt järgi (kas keegi on peale sillastendist minema sõitmist kuulnud vedru järgiandmise moodi kriginat? Kui on-> see on tingitud varrastest, mis uude paika vajuvad ning mille tulemusena on sild uuesti paigast :roll: )



Metall ja kumm on täpselt nii tugevad, kui nad on :wink: ajaliselt tekib sinna küll väsimus, kuid see ei saa tekkida aastaga (vihjeks veel-> 90% juhtudest hakkab sild kordi rohkem lagunema peale esimese detaili vahetust. ehk siis ilma remondita 100kkm ning peale seda iga x kkm5 tagant tuleb midagi vahetama hakata-> eriti tobe muidugi kui tegemist on pidevalt sama detailiga)



Pikk jutt sai :roll: aga ehk on aru saada, mida öelda tahtsin :lol:

156 õõtsa puksid

Posted: 22 Dec 2007, 16:38
by veiks
deeem.

Paneb mõtlema küll :idea:

156 õõtsa puksid

Posted: 22 Dec 2007, 21:09
by bnd
Raskus autos?



5 aastat tagasi ja Tartus Turu tänaval. Ja kusjuures kui oli vend nn suure töö ära teinud, istusin mina rooli ja teine rem mees kõrval tõstuki juurest kõrval istmele ja siis olime seal oma 10 min. Ja siis antiu masin üle.



Rohkem pole kogenud...

156 õõtsa puksid

Posted: 23 Dec 2007, 00:08
by E.T.
TS! sa kallad õli tulle... !!!

156 õõtsa puksid

Posted: 23 Dec 2007, 00:35
by ts
E.T. wrote:TS! sa kallad õli tulle... !!!


:roll: Jaanipäev ju lähedal :wink:

jõulud see tähendab... (või midagi igatahes tuleb, võib ju siis ka tuld teha) :lol:



Või väidad, et sinu auto puhul kasutati reguleerimisel raskusi? Isiklikult väidan, et vähemalt 2/3 reguleerijatest ei ole kunagi sellele mõelnudki, et kogu see tunnike tööd on pees selsamal hetkel, kui juht autosse istub...



aga momentvõtmete koha pealt meenus praegu (Diablo peale) kunagine elu, kui tööriistadesse natuke sügavamalt süüvitud sai :roll:

sai leitud väga tõsine tööriistatootja.. kes muuseas ametlikult tarnis nii mitme väga kõrge kvaliteediga margile (eriti kahele tippude tipule) tööriistu...



sai ka natuke üritatud momentvõtmekesi töökodadesse parseldada... lõppkokkuvõttes kui nüüd väga ei eksi, siis TERVELT kahte kohta suutsin momentvõtme maha jätta-> loomulikult kõige odavama ja +/- 5% täpsusklassiga. Ülejäänud arvasid, et käe järgi tunneb nagu enam vähem njuutonmeetrid ära :mrgreen:



Miks need (eriti kaks) kõrgkvaliteetset marki mängu tõin? Selleks, et juhul kui kedagi peaks huvitama, siis nende ametlikes teenindustes käis tol ajal nii range kontroll võtmete üle, et isegi kruvikeerajad käisid taatlemises :shock: ja aktsepteeritavate momentvõtmete hinnad algasid sealt, kust praegu 156 müügihinnadki :wink:

Kohalik (tootjamaa) müügimees mainis ka "lõbusat" lugu, kus ühe kodaniku Countach remondis natuke tuksi keerati :evil: mootori kap remondi käigus keerati plokikaas "käe järgi" kinni... :roll:



Jaa jaa... ei ole kerge see elu :lol:



P.S. siiski leian, et TRK on praeguseks vist ainus koht, kuhu enda autodega minna julgeks. Siiani sai käidud kohalike juures, kuid peale seda kuradi poldijama ... nooh jah (kohalikega on see eelis, et jalutad vabalt ümber auto, keerad mõned kruvid kinni, karjud on-site tömehe peale, kui auto tõstmisel proovitakse "padjad" plastpinna alla kinnitada jne...

156 õõtsa puksid

Posted: 23 Dec 2007, 16:36
by alfistiman
eniveis vahetasin ühe puksi ära ja kuna teised tundusid äsja vahetatud olevat siis neid ei puutunud, eks näis kaua sõidab :wink:

156 õõtsa puksid

Posted: 24 Dec 2007, 16:04
by E.T.
kusjuures ehk jääbki sõitma, kui TS juttu kuulata ja uskuda... sul seisavad omal ka ju võtmed käes.





TRK-s ei ole mu auto juures minu nähes kunagi momentvõtmega midagi kinni keeratud... (ei välista, et seda siiski on tehtud)



sillaregulli juures ei ole TRK-s ka raskusi kasutatud autos... tegelikkuses pole ma selle peale isegi tulnud kunagi, et nõuda!





kolisin oma auto remondi siiski TRK-st ära - kannataus ei ole igavene.









pmst tundub, et on paras aeg hakaa oma mutrivõtmete ja garaazi peale mõtlema taas tõsisemalt.