AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#16
Kahjuks läks nädalavahetus muude asjadega hakkama ja sain alles täna testri kätte võetud.

Huvitav probleem tekkis :lol: Süütepoolid asuvad 164-l... täpsemalt... kus? :oops:
Täna muide läks korraga tööle täiesti tavaliselt ja ei podisenud ka - ühtlaselt 1200 pööret. Kahtlane oli, aga lasin minuti-paar töötada ja ei mingit kõikumist-krõbinat. 10 minti hiljem jälle vana rada edasi.

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#17
poolid asuvad süütejuhtmete otsas ning on kinnitatud õhufiltri korpuse juurde

s.t. sinna, kus kunagi õhufilter oli :wink: ja praegu on gaasivoolikud

tegemist on DIT poolidega, sellest ilmselt segadus (põhimõte on aga mõõtmisel ikkagi sama)
Image
Tegelikult ma olen normaalne....

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#19
DIT peaks olema 'Desired Ignition Timing' ?

Tänud ts-ile järjepideva koolituse eest :icon_hi:
Täpselt nii oligi... Vaatasin lausa süütepooli pilti netist, panin läpaka pildiga mootoriplokile ja mõtlesin endamisi, et vist pakin asjad kokku, pesen käed ja enam autot ei nokigi... Ajan mööda juhtmeid jälgi ja no ei leia :icon_roll:

Vahepeal otsustasin asju ajada garaaži unele aetut opeliga... Veeresin kilomeetri poodi... Tagasi tulin jala :icon_problem:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#21
Ja asi aina venib :icon_problem:

Esimesel mõõtmisel multimeetril üks kaabel puru ja kuidas seda ikka mõistlik avastada, kui mette pooletunnise katsetamise järel... Ostsin uued juhtmed, tund peale poest tulekut jälle sama punane kaabel otsikult tagant :icon_moron:

Teine auto nüüd korras ja kahjuks aega ka napib pidevalt. Jätan Alfa hetkel vast puhkama, kasin veidi ja nokitsen salongi, kui hetke leian. Järgmisel nädalal peaks rahakott paksenema, siis diagnostika, remont ja hooldus.
Eks peale seda kirjutan ta liikmete autode osas "enda nimele" :wink:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#22
Kahjuks tekkis viimastel kuudel nii palju muid kohustusi-tegemisi, et igasugused autohobid jäid tagaplaanile :(

Nüüdseks on taaka kukilt kergendatud ja aega piisavalt, et Alfa suvekorda seada. Viimane täna eriti armas, sest vahepeal mitut muud marki tarvitatud ja noh... Miski muu pole eriti suud kõrvuni venitanud :)

Sümptomid, mida selle teema algusotsas kirjeldasin, on tänaseks päevaks muutunud ainult pöörete kõikumiseks tühikäigul. Kui mootor soe, siis asi rahulikum. Diagnostika süüdistas nendes tõmblustes lambdat ja lähipäevil vahetakski siis anduri ära.

Kui kellelgi mahti, siis võiks teadjamad poetada mõned tarkuseterad lambdade kohta:
Mida arvata universaalsetest anduritest? Kas tasub üldse vahetamisega ise mässata?
Kas '94 aasta auto on piisavalt vana, et ei peaks peale vahetust muretsema veakoodide nullimise pärast?
Tänud ette :icon_hi:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#23
ts wrote:poolid asuvad süütejuhtmete otsas ning on kinnitatud õhufiltri korpuse juurde

s.t. sinna, kus kunagi õhufilter oli :wink: ja praegu on gaasivoolikud

tegemist on DIT poolidega, sellest ilmselt segadus (põhimõte on aga mõõtmisel ikkagi sama)

[ http://ru.album.ee/files/05/422/norm/16005422_0nRo.jpg ]

OT: Pildil on midagi puudu :!: Minu 1.7-mel ka seesama jupp puudu :icon_censored: . Nimelt kambrikaamne kate, mis katab küünlajuhtmeid. Ega pole keegi kõrvale pannud. :?: :icon_sleep:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#24
iv88 wrote:Kui kellelgi mahti, siis võiks teadjamad poetada mõned tarkuseterad lambdade kohta:
Mida arvata universaalsetest anduritest? Kas tasub üldse vahetamisega ise mässata?
Kas '94 aasta auto on piisavalt vana, et ei peaks peale vahetust muretsema veakoodide nullimise pärast?
Tänud ette :icon_hi:
ts@universaalse lamda anduriga jummala rahul (tegelikult ei ole teps mitte vahet, kas tegu on universaalse või siis sellesamaga, millel on õiged pistikud otsas ja maksab õiget värvi karbis kolm korda rohkem :mrgreen: )
Ise vahetades-> kui on olemas koht, kus auto alla ronida saad, siis miks mitte :wink: vaatad anduri juhtmed üle ning lõikad pistikupoole lahti, ühendad need anduri külge ära ning siis proovid karujõuga vana anduri lahti saada (NOTE :!: kui kasutad mingeid abivedelikke selle tegevuse juures, siis pühi need kindlasti ära enne käivitamist-> auto alt tulev rasvakärsakas ei ole just eriti meeldiv asi :) ), siis uus asemele ja ongi korras (see, kas kasutad kinni lahti keeramiseks enda jõudu või maksad kellelegi... on juba rohkem suhtumise küsimus. v.a. juhul kui Sul ei ole kohta, kus auto üles tõsta-> pingutused on näidanud, et autot üles tõstmata andurit lahti keerata ei õnnestu)

veakoodid nullid ära, kui akuklemmi maha võtad :wink: või siis eemaldad releeplokist 3A kaitsme 10-ks sekundiks (on oluliselt kiirem ja kergem-> esimesed paarkümmend km on auto veidi "haige", kuid pärast seda saad jälle ilusti sõitma hakata)

Ühtlasi kui juba seal ringi müttad, siis soovitaks küünlad üle vaadata (üldjoontes on lamda anduri kustumises 90% juhtudel süüdi ebapiisav põlemine -> seega küünalde visuaalsel vaatlemisel võiks olla võimalik probleemikoht leida. Kui küünlad on korras, siis on arvatavasti lamda juba enne küünlade vahetust ära kustunud või siis on lihtsalt vana -> ma ei ole praegu 100% kindel, kuid kuskilt on meeles, et kodanikud ühest saksa firmast, kes selle imeasjanduse välja mõtlesid, soovitavad selle vahetust miski 100K pealt)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#25
Mida arvata universaalsetest anduritest?
Töötavad küll. B-osad, mida nö margikohastena müüakse on, samasugused...
Vaata, et juhtmeid (küte, jne) valesti ei ühenda.

Kas tasub üldse vahetamisega ise mässata?
Sõltub oskustest ja tööriistade olemasolust (oli vist 22 silmus?) , muidgi.

Kas '94 aasta auto on piisavalt vana, et ei peaks peale vahetust muretsema veakoodide nullimise pärast?
Ei pea muretsema. Võta lihtsalt lambda vahetuse ajaks aku maha.


P.S. Seda ma pole öelnud, et mittetöötav lambda kohapeal kindlasti pöördeid kõigutab.

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#26
:D kiired ja ammendavad vastused, aitäh!

Ise olen ka praegu natuke ettevaatlik ennustama, kas uus andur tõesti pöörded paika paneb. Kuna muust pole eriti kinni hakata, eks siis hakkan sealt tulema. Pöidlad pihus muidugi, et nõnda lihtne lahendus olekski.

Kuskil peaks leiduma 22-ne spetsvõti ja auto kergitamine ei tohiks ka väga probleemne olla. Üritangi sama hooga küünlad, filtrid, vedelikud ka värskendada. Diagnostikaga koos sai õlivahetus tal tehtud ja mootori hääl kohe hulka meeldivam.

PS - küünalde pealt kate neil piltidel küll puudu, kuid ostmishetkel oli olemas. Nimesilt läikiva kirjaga Alfa Romeo praegu mootoriruumis kõige kasitum osa :)

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#27
Lambda tööd sai vist koduste vahenditega niimoodi kontrollida:

- mootor tühikäigul käima ja lambda ots lahti.
- pööre peaks veidi tõusma/hoopis töllerdama hakkama ja tagant hakkab tulema rikast... (midagi peaks muutuma, anyway)
- siis teed näpud tatiseks, ühe käega võtad labda ajupoolsest klemmist ja teise käega auto + klemmist (s.o. lased "läbi enda kere" pisut ajule pinget peale) - pööre peaks pisut langema/ühtlustuma ja segu paika...

Kui niimoodi kirjeldatud meetod tühikäigul mingeid muutusi ei tekita, siis on viga muus...
(krt, pole hetkel ühtki bensukat kah käepärast, et ise kohe selle teooria paikapidavust kontrollida...)

P.S. Sellisel autol peab mootoriruumis ikka kõige säravam asi ALFA ROMEO kiri olema.... :icon_hi:
Kasvõi nii:
Image

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#28
Hetk tagasi sai siis uus lambda peale. Üllatavalt valutu protsess: eelmise uputasin WD-40 sisse, lasin päiksel pool tunnikest auto alt tilpnevaid jalgu võtta ja sutsu sikutamise järel maha ta tuligi. Uue anduri juhtmed sättisin vana järgi peale, korralikult kinni, pistikud tagasi, akule klemm peale... Ja tänamatu sureb nüüd välja :icon_problem:

Jälle vanamoodi - kõigutab pöördeid iseseisvalt, aeg-ajalt teeb mõne praksaka ja lehkab kehvasti tagantpoolt.

ts-i mainitud "haige olek" kehtib ainult kaitsmetriki korral? Küünlad vaatasin paar päeva tagasi üle. Sellised keskmise hinnaklassi Densod, kõik normaalse kulumisega, kuigi ühel käis keraamiline osa läbi küünla koos elektroodiga ringi :icon_think:

Variant muidugi, et ühendasin anduri valged kaablid valesti, aga panin täpselt nii nagu eelmisel anduril olid. Kui kaablid andurist sama järjestusega igal tootjal tulevad, siis andur korralikult pandud.

Kui juba alla ronitud sai otsustasin tuvastada ühe kahtlase krõbina allika. Väljalaske lõpupoole tagatelje kandis pildi keskel ilutsev "tüse toru", millele ma mingit umbmäärast ja asjatundmatut nime ei hakka hauduma :roll:
Image
Too krõbiseb loksutamisel-raputamisel nagu oleks kruusa täis :icon_think:

AR164 2.0TS - krooniliselt tõbine

#30
Ma läheneksin tühikäiguregulaatorile konstruktiivselt (mis pildil sisselaske küljes, Bosch`i oma ilmselt, juhtmed + pistik lähevad kah külge + voolik sisselaskelõdvikust + teine ots sisselaskesse)

Võta maha, uha carbussicleaneriga mitu korda ja igas suunas läbi + iga kord kuivata suruõhuga. Lase lausa natsa aega liguneda. Kontrolli, et klemmide ühendus oleks hea.

Need kipuvad ka tunduvalt uuematel autodel jupsima/täis tahmama, kuna on suht tundlikud meie bensukates müüdava bensiinilõhnalise vedeliku (mille kvaliteet tegelt on viimasel ajal pisut paranenud) kasutamise suhtes...ja siis mootor ei tahagi kohapeal enam korralikult käia.

Parem isegi, kui samasuguselt doonorautolt (mille mootor kohapeal hästi töötab) sama juppi korraks laenuks proovida saaks - oleks kohe selge...
Vahetamine võtab aega paar minutit ja täitsa võib abi olla...

Igasugu iseeneselikud süütevaleksminemised ja ketiülehüppamised on tegelt suht ulme.

Seda neljapunkti süütepooli kodus testida samuti suht keeruline; parim viis taas töötavalt autolt korra maha võtta...