Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#16
Teeme väikse updeidi.

Kõigepealt ei ole veel täheldanud seda, et kalpikambri kaane vahelt midagi lekiks - seega lükkame selle asja edasi sinna maani kui vaja teha :icon_angel:

Vahetada sai autol ülemine mootoripadi ja selle tulemusena on käiguvahetused oluliselt pehmemad. Igal juhul soovitan kõigil see asi ette võtta, kui vähe imelik tundub. Lisaks juba teada olnud katkisele padjale ilmus välja ka üks kolisev stabika kont mis on tänaseks ilusti asendatud uuega. Suur aitäh Pilotile kes nende asjdega aitas ja on aidanud mul ka autot puudtavatele küsimustele vastata - nüüd on vähemasti kindel kus autot hooldan tulevikus ::itpnt::

Tundub, et sooja maa autole külm ilm väga ei meeldi - nimelt keeldus masin hommikuti käivitumast ja tuvastasime asja põhjuseks tühja aku (seesama mille detsembris uue panin). Loo moraal on see, et iga masin tahab vahel pikka otsa ka sõita ja isegi uus aku ei aita selle vastu kui laadimist ei anna :book:

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#17
teisik wrote:Loo moraal on see, et iga masin tahab vahel pikka otsa ka sõita ja isegi uus aku ei aita selle vastu kui laadimist ei anna :book:
Mul on ca aasta vanune aku autol, igapäevane sõit on väga lühike ja pikka otsa näeb auto kord paari kuu jooksul... Siiani toimetab. Niiet mingi asi tarbib sul seal liiast elektrit, kui asi juba paari kuuga nii kuival on.
Eesti Saabiklubi ja foorum

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#18
Olin just sulge haaramas, et kirjutada: ma sain viimati linnast välja 2010 oktoobris... ülejäänud sõidud kulgevad reziimil, töö, lasteaed, kodu / ja vastupidi.

Lisaks salatarbijale võib üle vaadata ka laadimise poole... ehk on see suht piiri peal?

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#20
Kõige sagedasemalt on salatarbijaid kolm-> helisüsteem (kui võimendi pidevalt pinge all on), pagassituli ja kindalaeka tuli

Pagassivalgustit saab kontrollida suusaluugist (kas kustub või mitte), kindalaeka oma lahtise laekaga lülitit vajutades (või siis paned telefoni filmimisreziimi ja sulged laekasse- pärast vaatad, kas saabus pimedus või mite)

Kui need on üle vaadatud, siis võtad tangid, paned akule peale ja kui süüde väljas on akult mõõtes siiski oluline kadu, siis hakkad edasi otsima (katse eksitus meetod on parim- võtad ükshaaval kaitsmeid välja ja vaatad, kas tarmimine kaob ... kuni õige ahelani jõuad- siis juba sõltuvalt sellest, mis Sul elektrit tarbib saad vastavalt sellele edasi toimetada- näiteks kella või alarmi alaldi on mingitpidi lühises või on mõni relee uitvoolu tõttu "lühistatud")

Testimiseks oleks hea minna sõbraliku autoelektriku juurde (kahekesi saab kiiremini veakoha leitud ja multimeeter ei ole selle töö tegemiseks just parim variant)
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#21
Nii siis salongi, kindalaeka ja pagassi valusti kontrollitud - kõik kustuvad ilusti. Võimendit minu teada ei ole.

Proovin asja esialgu koduste vahenditega (salongipirn ja multimeeter) kontrollida. Ehk siis kõigpealt panen pirni pluss juhtme ja akuklemmi vahele ja kui see tugevalt põlema ei lähe siis multimeetriga kallale. Siit aga küsimus - mis väärtusest alateas peaks hakkama leket otsima, ehk siis palju on norm. tarbimine kui seisval ja ilma ühegi põleva valgustita sõidukil?

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#25
Eile oli üle pika aja väike intsident autoga. Kõik algas sellest kui mu 4a tütar küsis järgmise küsimuse: "miks meie auto pesumasina häält teeb???". Seisma jäädes ja ringi vaadates selgus, et vasak tagumine ratas oli parasjagu auto küljest eemaldumas ja jaole saime viimasel hetlek. Seekord läks kokkuvõttes hästi ja kogukahju seisnes kahes kadunud rattapoldis.

Nüüd ma saan hästi aru miks öeldakse, et peale rehvivahetust tuleb poldid üle kontrollida ::itpnt::

Täna uued poldid küljes ja sõit jätkub.

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#26
Tundub, et olen viilinud siia kirjtamisest vahepeal. Nüüd on jälle asju toimumas ja saab teema üles võtta.

Kõigepealt said alla pandud talverehvid ja selle müra peale mis nüüd autos on luban ma tulevikus osta ainult lamelle. Naeltega ei kannata väga raadiot kuulata sõidu ajal :guns:

Viimasel ajal on autot ka mõningad vead kummitama hakanud. Et kõik algusest ära rääkida siis hakkasin juba kevade poole tundma autoga koha peal seistes väikest õlikärsakat. Pilk kõhu alla ja jutuajamine spetsialistidega tuvastas õlilekke väntvõlli simmerst (kasti poolsest) ::itpnt:: . Kuna esialgu mootoriõli tase ei muutunud siis harjutasin omale rutiini millega panin iga foori taga kliima siseõhule ja edasi liikudes jälle välisõhule tagasi .

Lisaks mootoriõli aeglasele kadumisele teeb sügisel muret ka kaduv roolivõimuõli - ka selle koha pealt tuvastasime suurima puuduse ja selleks osutus üks torudest lati ja pumba vahel ::itpnt:: .

Järgmine nädal jõuab kätte see aeg kus autol mootor ilusti kõhust välja võetakse ja need puudused eemaldatakse. Hetkel hoian pöialt et selle tegevuse käigus muid suuremaid üllatusi ei esine :icon_shifty:

Ootan huviga mis edasi saab

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#27
Nii nii ... nüüd on siis selline seis, et kapoti all laiutab tühjus ja auto ümber suur hunnik erinevat kraami.

Käes on ka mõned üllatused:
Kõigepealt üks õpetlik lugu käigukasti (või täpsemalt diffri ja pooltelje pesaga). Nimelt siis selgus eile peale kasti maha tõstmist et üks pooltelje pesa loksub ja see tekitas parasjagu paanikat. Eilse õhtu veetsin arvuti ees ja lugesin siit foorumist hirmujutte diffrite laiali minemisest ja hirmkallist remondist. Täna aga alustasin päeva kastijumala otsimisega ja seal viis mind tee US autosse. Targemad mehed vaatasid asja üle ja ütlesid, et see peasa peabki lõtkuga olema ja kui selle ära kaotad siis jooksutad kasti kiiresti tükkideks. Lisaks andsid nõu, et kui juba kast maas on siis võiksin panna nii pooltelgedele kui turbiini otsa uued simmerid. Edasi aga juba õli sisse ja sõitu 8)

Veel üllatavad mõningased torud mis erinevat sorti õli läbi lasevad. Õlised on kõik roolivõimu torud ja mootoriõli jahutustorud. Tänase seisuga saab nii, et mõned torud taastame ja teiste asemel teeme uued.


Uus vända simmer on aga juba paigas ja üsna pea alustame kokkupanemisega. Raporteerin siia kui auto jälle sõidus :captain:

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#28
Auto jälle liikvel ... aitäh osavale remondimehele :icon_hi:

Tehtud järgnevad tööd:
- Väntvõlli kk poolse simmeri vahetus
- Käigukasti simmerite vahetus (difri otsad ja turbiini poolne) ja käiguka visuaalne kontroll spetsialistide poolt
- Roolivõim sai uued torud (va järgmise punkti osa)
- Roolivõim jäi ilma jahutusest - vaatame kas suvi toob selles osas üllatusi ja peab kahte pikka torusse ja radikasse investeerima :butt:
- Õliradikas sai ka uued torud
- Uus sooniline rihm
- Autole uued mahlad sisse

Lähipäevil saab näha kas kõik jääb pidama ilusti :mrgreen:

Alfa Romeo 166, 2.5, 1999, teisik

#29
Viimane õlilekke allikas leitud - klapikambri kaane tihend :busted:

Järgmine nädal läheb vahetuseks ja siis peaks olema natukeseks ajaks leketega rahu.

Lisaks on vahepeal ära väsinud käsipiduri trossid. Kui keegi on leidnud hea ja odava koha nende tellimiseks siis ootan hea meelega vihjeid :icon_roll: