Page 2 of 3

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 12:47
by MorzokMan
Mul on pritse ja sumpa on lihtsalt torustik.. ilma lisadeta. See tähendab et kat-i pole. Ei julge ülevaatusele minnagi... :roll:



Kui ma Alfaga ka heitgaasidega kukun, söön oma püksid ära!

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 12:55
by VML
nu...kui sul seal paljas torustik siis tõenäosus põruda AUSALT teostatud ülevaatusel väga suur...-kus juures ega mu enda 33mel ka kat seest tühjaks löödud.... aga seda juba eelmise omaniku poolt...

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 13:00
by MorzokMan
No mul ju ka mingi ristand.. Pepul ja passis on 1.5 IE aga tglt on 1,7 :wink: Samas see kutt, kellelt ostsin ütles, et heitgaasidega mingeid probleeme ei ole... :?

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 14:55
by kaido
VML wrote:oki-sai nati jälle teemat arendatud...aga kui vastata küsimusele mis on pealkirjaks siis ei ole cat just hädavajalik...-aga seda ainult nii kaua kuni pole vaja ülevaatusel käia... aga ehk täpsustad mis 33 sul on? mootor ja aasta...
'93 1.4iboxer, päris otseläbi sumpa ei jää sest enne kat'i on pütt ja lõpus on sportpütt, ma ei ajagi neid tühiseid lisakw'tte taga, soov saavutada kergem hingamine. aga kuidas lamda hakkab külmemat mootorit näitama?? lamda asub mul mootori poolt tulles enne kat'i nii, et kõik mis mootorist tuleb läbib ennem lamda ja siis kat'i..

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 14:59
by kaido
VML wrote:nu...kui sul seal paljas torustik siis tõenäosus põruda AUSALT teostatud ülevaatusel väga suur...-kus juures ega mu enda 33mel ka kat seest tühjaks löödud.... aga seda juba eelmise omaniku poolt...
kuidas se kat'i test muidu käib? kui seest tühjaks löödud siis väliselt justkui oleks kat olemas, kas nad siis lükkavad mingi vooliku sisse ja vaatavad sügavale läheb või kuidas...?sest liiga suuri näitajaid võib ju "vanaauto ja vanakat'i" süüks ajada.

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 15:16
by ts
mõõdetakse heitgaase-> kui on normis on OK kui ei ole normis, siis ei ole OK ja ülevaatust ei saa :!:



ja see mis põhjusel OK ei ole, ei huvita mitte kui kedagi (peale sinu enda)

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 15:25
by kaido
karm. :?

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 16:13
by VML
nii ta paraku on jahm... et suht karm... see aparaat pidi miskit moodi näitama ka kati olemasolu...-kuid nu...aparaat on sama tark kui mees selle taga... :lol: seega egas ei näita alati... kuid jah...viise co korda saamiseks on läbi aegade leitud... ka ilma kati vahelepanekuta.. :wink: ja kuidas näitab külmemat mootorit?-lihtsalt summuti ei lähe niivõrd tuliseks kui kati pole...-seega ei lähe lambda andur nii tuliseks... seal mängib juba gaaside liikumine ja vastusurve...vahed on väiksed aga nad on olemas...



PS: TS võttis asja lühidalt kokku....nq alati :twisted:

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 16:34
by E.T.
MOTT: soov s6ita saab v6itu v6imalusest auto korras hoida !

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 16:35
by MorzokMan
VML wrote:... kuid jah...viise co korda saamiseks on läbi aegade leitud... ka ilma kati vahelepanekuta.. :wink:


Ja oskad sa mõnda ajutist lahendst pakkuda äkki põlemata jääkide vähendamise kohta? (Mitte Alfale.. seetõttu on ka igasugune porno oodatud :twisted: )

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 17:37
by ts
võid ka summutile augukesi puurida (see küll jällegi tõstab o2 näitu)



üldreegel heitgaaside reguleerimise juures-> gaase tekitab ottomootoril kolm asja (needsamad, mis mootorit töös hoiavad :wink: ) ehk siis süüde, õhk ja bensiin



kui süüde on möödas, siis ei ole vaja teisi asju torkida

kui tegemist on karpamootoriga, siis reguleerid kütte pealeandmist

kui tegemist on pritsega, siis õhu pealeandmist



lühidalt-> ühenda lambda andur lahti ja kuku möödavoolukruvi kruvima-> mingil hetkel jõuad optimaalse seguni (seda saad muidugi mõõta vaid heitgaasistendis või vastavate andmete olemasolul teoretiliselt ka ühulugeja takistuse järgi-> siin on muidugi oht, et mootor ei ole nii korras, et lugeja näidud korrektse tulemi annavad) kui oled parima tulemuseni jõudnud proovi ka süüdet reguleerida (kui see võimalus on), et veel parem tulemus saada...



seejärel võtad lahti nõuded ja vaatad, kas HC ja CO mahuvad etteantud piiridesse... (kuna katiga autode nõuded on suht karmid, siis võibolla, et ei mahugi)



kui mahuvad, siis ülevaatusele, kui ei mahu, siis poodi kati järgi :)



muuseas- mis autoga tegu on? (on sellest ka katita versiooni?)

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 19:36
by kaido
nujah enam pole midagi teha eks proovib ära kas läheb tüv'l õnneks või tuleb tutvused appi võtta. :lol:

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 20:14
by MorzokMan
ts, kui see jutt oli mulle, siis :lol: :lol: :lol:



Heitgaase rikub veel ka neljas näitaja: Peetis mootor ja sealt tulenevad õli põlemisjäägid.



Süüde on ordnung. Tegu on karpaga, mida regullida on nagu lehma lüpsta eespoolt..



Lühidalt: Lambda andurist ei olnud seda autot koostanud insenerid kuulnudki vist.. katalüsaatorit olid oma kõige niiskemates unenägudes võibolla näinud aga nii odavale autole seda panna.. pähh..



Aga põlemata jäägid esimesel korral (pärast 7-t aastat puhkust metsa all) olid ~800. Pärast kogu timmimist, puhastamist jne ~2200 :shock:



CO ja muud näitajad (ka kogu tehniline seisukord ei saanud sõnagi kriitikat)



Siis ongi, et ainult üks asi keerab kogu ülevaatusevärgi pekki.. Samas ei ole see mootor lahtivõtmist väärt.. tegu on ju ikkagi ee.. kuidas seda öeldagi.. ee :oops: Škodaga.. aastast 1980 :oops: :oops:

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 06 Oct 2006, 23:21
by VML
siis otsi endale muu võimalus ülevaatus teha :twisted: ma arvan et mõistad mida silmas pean... :roll: - tänapäeval kõik võimalik 8)

33katalüsaator hädavajalik?

Posted: 07 Oct 2006, 01:47
by ar2r/33
33dal mudelil on aint Imola väljalase "võrdsete torude kollektoriga", s.t et parandab mingitel (tavaliselt max võimsuse) pööretel silindrite "läbipuhumist". Seega jutt, et kati eemaldamine segab mingit "tarka protsessi" võib tõsiseks peada aint selle väljalase kohta, kuid seal on vist resonaator ja alles siis kat., seega kat. ei kanna resonaatori rolli :) ja seda võib süsteemist eemaldada, teoreetiliselt see peaks isegi parandada "läbipuhumist" konkreetsetel pööretel.



P.S. mingit "takistust" pole mitte migil moel väljalases vaja! :) On vaja vaid resonans protsesse tekitavat "seadet" (resonaator jne) ja see kehtib aint "võrdsete torude" kollektori jaoks.



:idea: