Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1876
Tänan nõuannete eest! :icon_hi:
Ilmselt proovin ära kuidas see raudahi sooja annab, enne kui puhureid ostma hakkan, nüüd kus tuulutust vähem on. Aga mitu neid ventileerimisavasid ideaalis olema peaks, kus nad asuma peaks ja kui suured nad olema peaks, et soe kohe välja ei uhaks? :icon_think:

Töömahud on nii nagu parajasti vaja, vahest vaja natuke nokitseda, teinekord jälle hommikust õhtuni auto kallal.

EDIT: Aga põranda küte ju hakkab ruumi kütma altpoolt...? :book:

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1877
Täiesti piisab, kui ukse all on pilu, või ukses on tuulutusrest, sealt saab ahi endale vajaliku õhu kätte. Samuti hea, kui oleks veel paar nn fresh-klappi kuskil seintes. mida siis saad avada ja sulgeda kui vaja. Kunagi üks tark rääkis, et üks klapp (110mm) umbes 30m2 kohta kesküttega ruumis, kus puudub sundvent. Ei oska seda kahjuks ümberlükata ega kinnitada. Siis saad aru, et jama, kui ahi köeb täiega ja sa ei suuda väljapoole avanevat ust korralikult lahti lükata.siis on ahi asja vaakumisse kakkunud :mrgreen:
Ja ega üle pole mõtet õhutusega seal pingutada, sest kui sa midagi tossutad, nt auto esimene käivitus peale mootori kap rem, kui tossab- avad ju ukse. Timmimiseks viskad vooliku sumpa ja uksevahele, taas värske õhu pealevool.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1880
Köetakse siiski alt üles. :icon_roll:
Radiaatorid seinal tekitavad loomuliku õhuringluse. Soe tõuseb üles, liigub mööda lage edasi ja teisest seinast alla, mööda põrandat tagasi radiaatorini.
Ülevalt alla kütavad UV soojendajad, mis soojendavad objekte ja pole sellesmõttes eriti mõnusad siseruumis kasutamiseks.
Mina soovitaks kah mõned elektriradiaatorid seintele ja hoidma mingit mõistlikku temperatuuri. Sõltuvalt siis muidugi ruumi isolatsioonist. Kui villa laes pole, siis kütad nii ehk naa õue.
Kõige odavam lahendus on paar kolm elektri ventilaatorit (~100.-/tk)
Ise kasutasin kunagi balloonigaasi ja olemasolevat gaasipõletit (14kw). Ruum oli soe aga VÄGA niiske... ei tea kas sellest, et põrand oli läbimärg või tõesti tekitab põleti palju niiskust.
Soojuspumba kasutegur kukub alla madalate temperatuuride juures.. sooja nad puhuvad, aga mis on selle sooja hind on teine küsimus. Muidugi eesti kliimas, kus on koguaeg sitt suusailm on see veel suhteliselt okei.. aga tasuvusaeg venib siiski päris pikaks.
Kui tegemist vanema garaazhiga, siis ei näe lisaventilatsioonil erilist mõtet, kuna üldjuhul "hingavad" vanad külmad garaazhid nii hästi, et talvel on toas ka hanged.
a.k.a Anthrax

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1882
Anthrax wrote:Mul siiani käed värisevad paarutamisest.
mul kah- ja üldse mitte heas mõttes :evil:

ma ei saa aru, kas meil on nüüd poole aastaga teed ära surnud, või siis reguleeriti sild täiesti mööda- igatahes auto kisub vähimagi kallaku puhul ülimalt tõsiselt VASAKULE ja mõista mõista mis VASAKUL on :|

seda kiskumist olen täheldasin koheselt peale reguleerimist, kuid enne talveilma tulekut polnud see veel probleem [kui jumal annab (ja ma elusalt kohale jõuan,) siis lähen homme õigust nõudma :twisted: ja autot kontrollima]
Tegelikult ma olen normaalne....

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1884
Meil ka tuli talv, täna -18 ja kolmap -26 (-32 tuulega), mõnsa. Ja kiilasjää on iga jumala hommik teedel, aga buss pole just parim asi vallatlemiseks :lol:
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1886
spark wrote:
Anthrax wrote:Köetakse siiski alt üles. :icon_roll:
Siiani on päike kütnud ülevalt alla :roll:
Radiaator ei ole ju päike ka :lol:
a.k.a Anthrax

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1888
ts wrote:igasugune füüsikareeglistik ütleb, et köetakse igal juhul ülevalt alla :roll: isegi, kui küttekeha kanalisse paigutad, siis tõuseb soe kõigepealt üles (kui aga auto kanali peal asub, siis pead enne tõsise temeratuuri saavutamiset ka kõik vahepealse üles soojendama
härra ts läheb nüüd viiendasse klassi tagasi ja tuletab meelde, et ülevalt alla ei küta sa midagi. Soe õhk on külmast kergem ja vabatahtlikult alla ei tule sealt lae alt. See "vahepealse üles soojendamine" toimubki tänu sellele, et soe õhk alt üles liigub.

Saunas on ka ülemisel "riiulil" soojem, kui alumisel..;)
Eesti Saabiklubi ja foorum

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1889
Hr Cyber - Dr TS lihtsalt kaudselt usub küttelahendusse, kus külma ilmaga auto kütteautomaat hakkab jalgu praadima, ikka selleks, et klaasid udust ja jääst vabastada ;)

Auto Teemaline Suvaline Pläma

#1890
cyber wrote:härra ts läheb nüüd viiendasse klassi tagasi ja tuletab meelde, et ülevalt alla ei küta sa midagi. Soe õhk on külmast kergem ja vabatahtlikult alla ei tule sealt lae alt. See "vahepealse üles soojendamine" toimubki tänu sellele, et soe õhk alt üles liigub.

Saunas on ka ülemisel "riiulil" soojem, kui alumisel..;)
sellest ma ju räägingi, et köetakse ülevalt alla :P

alati tõuseb soe üles ja hakkab allapoole kütma [ma ei saa aru, mis pagana moodi on võimalik sellest lausest midagi teispidi välja lugeda :D ]
E.T. wrote:Hr Cyber - Dr TS lihtsalt kaudselt usub küttelahendusse, kus külma ilmaga auto kütteautomaat hakkab jalgu praadima, ikka selleks, et klaasid udust ja jääst vabastada ;)
edu -20 kraadi juures aknale suunatud puhuri kaudu auto salongi soojendamisel :P
Tegelikult ma olen normaalne....