Page 15 of 25
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 29 Sep 2009, 15:44
by E.T.
köh köh
Minu meelest kirjutas Luman, et auto läks kuumaks kangutades - st hoo pealt...
Nimetatagu mind lolliks vajadusel aga ma ei näe kiirel sõidul erilist lisaefekti ventikast tõusmas...
pigem kahtlustaks autokauge inimesena kinnikasvanud vana jahutusradikat esimeseks, mille soojusvahetusvõime on taandunud piirväärtusest allapoole.
lisaks võib üle vaadata ka turbsi intercoolerid() (kas sees ei ole paakunud õli ja selle jääke ehk kas ic-(d) ikka jahutada suudavad veel midagi sisseminevas õhus? (keegi tark märkis, et koormusel turbs lööb ilma probleemita kuni +70C otsa olemasolevale välisõhu temperatuurile).
---
kuum mootor ilmselt kippus detoneerima kõrge rõhu ja pöörete all ja paja kaitseks ecu katkestas toite / süüte (fuelcut) - tulemuseks labidaga näkku !
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 29 Sep 2009, 17:01
by ts
WTF-> kirjutasin siia hetk tagasi pika jutu ja... siis kadus võrk ära ja kogu jutt on kadunud
aga lühidalt-> luban, et õpin lugema (suutsin välja lugeda, et VAREM pole ka PALAVAL suvepäeval probleemi olnud)
aga tagasi teemasse-> kui see juhtus järsku, siis on ventika suremine tõenäolisem, kui see, et mingi part on märkamatult radikasse kinni lennanud, küll aga tasuks IC teemat uurida (võibolla oled kuhugi saanud kivi vms ning cooler on aga jahutust nagu pole-> muidugi kui Sul on tegu õhk-vesi tüüpi cooleriga;)
mis sundventi puutub, siis Maserati kohta ei tea öelda aga hõõguvate turbiinidega sõiduki kapoti all läheb nii palavaks küll, et vendist kasu on (tegelikult ju normaaltingimustel aitab ka vendi esimesest kiirusest, et temp normis hoida; selleks, et teist kiirust tööle saada on vaja ikkagi korralikku kuuma, täisvõimsusel uhavat konti või siis... jah hõõguvat fööni )-> näiteks 155-l hakkab teine kiirus uhama alles 104 kraadi juures (seda aga naljalt saavutada ei suuda)
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 29 Sep 2009, 21:58
by Luman
Tegin natukene katseid kohapeal töötava mootoriga ja esimese hooga hakkavad kohe mõlemad ventikad puhuma ja seda kuskil 80+ kraadi juures juba. Üldiselt tavalisel linna- ega maantesõidul kõrgemale ei tõusegi.
Coolerid on õhk-õhk tüüpi ja asuvad jahutusradika ees. Kuid turbiinid on küll vesijahutatavad.
Kui töötavate ventikatega käsi radika ette panna, siis on täitsa korralik tõmme olemas ja tagat puhub ka mehiselt, nii et vaevalt et viga selles on, et õhk neist läbi ei käi...
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 29 Sep 2009, 22:52
by E.T.
Jälgin huviga sündmuste käiku.
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 00:20
by ts
õhk-õhk kuulerid... siis seal jama ei tohiks olla...
vesijahutusega turbiinid

äkki on hoopis part täie hooga puhurisse imetud ning selle serva kinni jäänud :icon_thumbup: ehk siis kui föön on üle kuumenenud (või mingit laga täis) siis hakkavad servad kuumenema (ja väga kiirelt) ning kui niigi meeletult jahutada üritav vedelik ka seda jahutama peaks, siis jääb radikal küll jõust puudu
mälu järgi on biturbol mõlemad turbiinid suht pisikesed ning põhimõtteliselt seetõttu saavad töötada suhteliselt pisikeses vahemikus (kuna nad vist on paraleelsed, siis rakenduvad suht samaaegselt - arvatavasti kõrgemal kui tänavapööretel)
parim, millega hetkel välja võiks tulla on:
seega võiks järeldada, et kui tegemist on vesijahutusega turbiinidega ning probleem ilmneb alates mingist järsust hetkest ja vaid siis, kui turbiinid täielikult töös on siis võiks arvata, et kumbki turbiinidest on "pihta" saanud ning kütab jahutusvedeliku temperatuuri üles. Või siis on probleem kütusepoolne ning kõrgetel pööretel läheb segu nii mööda,et mootor kuumeneb ebanormaalselt kiiresti ning jahutussüsteem ei ole enam oma ülesannete kõrgusel
üldiselt ükskõik milline mitte puhuritega seonduv probleem oleks mingil määral olemas ka "tavareziimil"
võibolla muidugi on aga veepump veidi vigane (kuigi pump lööb kõrgetel pööretel kiiremini võib kulunud/labatu tiivik jääda natuke hätta piisava hulga liigselt kuuma vee surumisega - tegelikult aga kah suht vähetõenäoline, et seda madalamal ,madalamal tööreziimil märgata pole)
ehk siis- kuna talv on tulemas, siis võiks mõelda selle peale, et paigaldada tõhusam cooler
ja võibolla ka puhurid
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 00:23
by E.T.
Doktor, mida te tarbite?
(juba üsna murelikult)

Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 00:46
by Luman
See turbiini pihta saamise värk ei tundu liiga reaalne endale... ei leia nagu põhjust, mis seda nüüd nii äkki oleks võinud põhjustada, sest varem pole nagu täheldanud sellist ülekuumenemist.
Samas kas näiteks must/umbes bensufilter võib põhjustada kõrgetel pööretel segu nii lahjaks muutumist, et mootor "ebanormaalselt" kuumenema hakkab. Sest umbes kütusefilter tunduks peaaegu et loogiline seletus, sest korra sai paak täitsa tilgatumaks sõidetud ja mine tea mis ta siis sinna sisse tõmmata võis...
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 01:04
by ts
kuna ka mulle see turbiiniteema eriti reaalne ei tundu siis proovime edasi kõige tõenäolisemad asjad, mis on alles jäänud:
kütus (liiga vähe kütust on võimeline muutma temperatuuri masendavaks kõrgeks)- kui probleem tekkis peale paagi tühjaks sõitmist, siis on võimalik, et midagi jäi süsteemi kinni - kui nüüd vajutada nagu torust tuleb siis võib mingil hetkel kütusest puudu jääda ning mootor hakkab ülikiirelt kuumenema
või siis vale süüde mis põhjustab tegelikult sama olukorra
lisaks veel :
ebapiisav õlitus (mis kütab hõõrdumisega ise takka)- ülimalt vähetõenöoline, kuid ei pruugi avalduda normaalreziimil
liiga vähe jahutusvedelikku

(pole nagu küsinudki) või õhk jahutussüteemis (aga oleks märgatav ka madalal temperatuuril)
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 01:13
by Luman
Algselt kahtlustasin isegi seda, et ehk on vähe jahutusvedelikku, sest enne rajapäeva olin just vahetanud vee temperatuuri anduri ja tänu sellele jooksis süsteem väheke tühjemaks.
Poole Opentracki ajal käisin ostsin liitri jahutusvedelikku ja valasin paagi triiki täis, aga sellest mingit olulist muutust ei toimunud, nii et selle variandi võib maha tõmmata.
Tundub, et tuleb vist kütusefiltrid ära vahetada ja vaadata mis kiltsil/raplas juhtub kui kangutada.
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 02:43
by E.T.
ainult 1 küs: MIKS väistatakse vähenenud soojusvahetusvõimega radiaator täielikult?
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 10:09
by Luman
E.T. wrote:ainult 1 küs: MIKS väistatakse vähenenud soojusvahetusvõimega radiaator täielikult?
Ei välistagi midagi. Aga kuna mulle tundub natukene kahtlane, et radikas järsku lihtsalt nii suures ulatuses umbe läheb, siis pigem alustan proovimist/kontrollimist lihtsamatest asjadest. Benafiltrid vajavad niikuinii vahetamist ja erinevalt radikast ei maksa nad ka 5k eek. Eks kui see ei aita, saab talvel radika küljest ära kakkuda.
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 30 Sep 2009, 10:22
by cyber
Üks odavam remondimoodus on ka... Tihti ei tuldagi selle peale, et radikas väljastpoolt suruõhuga üle lasta. See on tegelikult täitsa suur s..takiht, mis sealt eraldub selle töö käigus. S..tt aga teatavast eriti soojust ei juhi...
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 12 Nov 2009, 10:49
by Luman
Teeme siis väikese iludusvõistluse...
Muljetage, millised veljed on teie arust kõige ilusamad ja kõige paremini sobivad:
Variant 1
Variant 2
Variant 3
Ootan huviga arvamusi... :reading:
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 12 Nov 2009, 11:18
by ts
:icon_hi:
teeme otsa lahti: IMHO Nr. 2

(läige selle auto all tundub kuidagi bling :icon_wtf: )
ja kui auto on tugevalt kaasaaidatud koos uute vurride ja pidurite jms-ga, siis 3 (aga sellisel juhul kindlasti märgid nii veljel, kui auto peal punaseks, muidugi ka pidurisadulad punaseks-> muidu ei anna efekti

juu nõu- punane => spiid änd paua)
P.S. tegelikult on tõesti kolm kah lahe
Maserati 222 SR, 1994, Luman
Posted: 12 Nov 2009, 11:26
by mrt
nr.2 oleks nendest parim valik